Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

siis kaikille niille, joitten lapsilla on ihanat isovanhemmat. Mun omat vanhemmat asuvat kaukana ja ovat aika huonokuntoisiakin jo. Ei silti, eivät he ole ikinä lapsenlapsiaan ottaneet yökylään tai muuta vastaavaa, kun mun veljen lapset oli pieniä, noin 15 v sitten. Eivät ikinä siis touhunneet mitään niitten kanssa. Nyt ovat ihan vieraantuneet ainakin mun lapsista. Kun siellä käymme, eivät osallistu millään tavalla heidän kanssa olemiseen. Omituista.

Miehen äiti ja isä taas alkavat olla tosi iäkkäitä jo, 80-vuotiaita, ja vaikka ovatkin hyväkuntoisia ikäisikseen, niin eivät jaksa touhuta sillä tavalla noitten muksujen kanssa enää. Ikinä eivät oikeastaan ostele mitään (paitsi joululahjat) eivätkä kysy, voisivatko esim. osallistua kustannuksiin (molemmat lapsista jo harrastavat). Rahasta ei ole heillä kiinni, sitä piisaa...

En tarkoita tätä sillä, että isovanhempien pitäisi hoitaa myös nämä lapsenlapset, ovathan he omansa jo hoitaneet, mutta kaiholla katselen, kun joku mummo vie esim. lastenlastaan uimaan tai teatteriin tai mitä vaan... itse ainakin haluaisin olla aikanaan sitten sellainen mummo.

No, tulipahan purettua sydäntä.

Millaisia kokemuksia teillä on isovanhemmista?

Kommentit (2)

On suuri rikkaus lapsille saada lähelleen " mummit ja kummit" laajentamaan perhettä ja olemaan mukana arjessa.

Meillä isovanhemmat ovat muualla, mummia lukuunottamatta. Ihanaa että on edes hänet. Piipahtamassa kahvilla, hakemassa lapsia päiväkodista silloin tällöin ja luistelemassa (!!?) ensijäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat