Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kun en nyt tiedä niin kysyn täältä.

Miksi kuumeista lasta ei saa nukuttaa ulkona.

Mietin tätä kun juuri sain tunnin nukutuksen jälkeen kuumeisen 1v nukkumaan omaan sänkyyn. Eilen kun olin liikenteessä (en siis tiennyt silloin että on kuumetta ennen kun tulin kotiin) poika nukku sikeesti koko ajan vaunuissa lämpösessä lämpöpussissa.

Ja mikäköhän laskisi kuumetta helpoiten. Panadol ei laske kuumetta (oraaliliuos) ja suppoja en oo vielä tähän päivään mennessä saanu sisällä pysymään eikä muuten saanu sairaalassakaan pienempänä...

Tuntuu vaan niin pahalta huudattaa kuumeista lasta kun tietää että ulkona nukkuis hyvin, niin jaksais sitten paremmin.

t. tietämätön äitee

Kommentit (5)

mutta itse en vie kuumeista lasta ulos nukkumaan, vaikka tavallisesti siellä nukkuukin. Olisi vaikea päättää mitä lapselle pukisi päälle...Meillä 1vee oli useamman päivän kuumeessa ja nukutin omassa sängyssä tai vaunuissa sisällä. Lääkkeenä käytin Panadol suppoja ja Pronaxenia (reseptilääke). Nyt lapsi vielä nuhainen, mutta palattiin " normaaliin" rytmiin eli nukkui päiväunet ulkona.

Riippuu vähän paljoko sitä kuumetta on,jos yli 38.5 en nukuttas pihalla.ja jos räkänen ja yskänen niin en veisi pihalle ..Muista juottaa nesteitä paljon ja jugurtteja,soppaa ym..Lapsi pitäisi pukea kevyesti aina kun kuumetta,ja juottaa paljon..Itse en ole ikinä nukuttanut pihal koskaan kun ovat ollut sairaana..yritä nukuttaa vaik turvakaukaloon ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pronaxeenia en muistanutkaan, kesällä poika sai reseptin siihen ja sano, että voi käyttää kun tulee kuumetta.

Sen avulla nukku 10 tunnin yöunet putkeen ja nyt on sitten aamulla koko kuume kadonnut. Eilen kävi jopa 40 asteessa.

Panadol on meillä auttanut vain esikoisella. Kakkosella ja nelosella on toiminut Pronaxen ja kolmosen kanssa käymme alentamassa kuumetta sairaalassa kun normaaliannostus ei hänellä tehoa.

suunnilleen sinne 39:n asteeseen asti. Ja ihan normaalin säänmukaisen vaatetuksen olen pukenut. Kipeäkin lapsi on huomattavasti pirteämpi kun nukkuu kunnolla. Pakkaskelillä en ole laittanut pihalle vaan silloin on koitettu torkkua sisällä. Ei vaan meilläkään oikein onnistu..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat