Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kun menee synnyttämään vai pitääkö/kannattaako pyytää? Joskus olen kuullut että tulee tavarat alle synnytyksessä ja tämä on suurin pelkoni tällä hetkellä... (turhamaista vai kuinka, mutta...?)

Kommentit (20)

Mulle laitettiin ennen suunniteltuun sektioon menoa peräruiske eikä todellakaan valuneet paskat housuun tai pitkin jalkoja vaan hyvin ehdin pöntölle. Ja hoitsu vaan totesi että on talon tapa " toimitella vatsat" ennen synnytystä. Eli ei siinä paljon kyselty haluanko vai en. sektion jälkeen ei sitten maha toiminut viikkoon eli olin hyvin tyytyväinen tuosta tyhjennyksestä.

Enkä ymmärrä miksi joku ei haluaisi ruisketta ottaa. Voi vaan kuvitella miten nöyryyttävää muutenkin nöyryyttävässä alatiesynnytyksessä vielä haistella omia paskojaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aika alussa se kätilö multa kysyi että haluatko peräruiskeen, ja vastasin kyllä. En kyllä tiennyt silloin että se tuntuu niin epämukavalta, ja siinä supistusten lomassa kaiken mielenherkkyyden keskellä siitäkin tuli itku. Kamalan paljon sitä vettä sinne piti laittaa, olo oli jotenkin kamalan nöyryyttävä letku takapuolessa...

Meni jokusen aikaa ja vessaan tuli lähtö, ihan kunnolla sitä tavaraa sieltä tuli ja enpä ollut ennen tuntenut pissaavani takapuolesta! Tuli samanlaisella suihkulla sieltä.

Mutta joka tapauksessa se kannattaa ottaa! Jopa mainita asiasta hyvissä ajoin jos luulee ettei kätilö asiasta kysy.

Itselläni ei ole kyllä minkäänmoista aavistusta auttoiko ruiske, siis että tuli ponnistettaessa ulostetta vai ei. Kukaan ei maininnut asiasta mitään, eikä todellakaan tullut mieleenikään silloin kun ponnistin jotain kaikin voimin, mitä ei meinannut saada edes hievahtamaan. Lopulta ihmeen kaupalla pieni sieltä tuli maailmaan äidin voimalla =)

enpä pahemmin kaunistellut asioita, mutta kannattaa ottaa ruiske jos siltä tuntuu.

Eihän se lapsi siihen kakkakasaan mätkähdä, se (pas**) pyyhitään pois jos sellainen tulee. Ja harva edes on huomannut että tuleeko vai ei, kätilöt ovat hyvin hienovaraisia yleensä näissä asioissa.

Osta kotiin esim. Microlax ja kun lähtö tulee käsille niin tee se ennen lähtöä. Näin ollen voit tyhjentää suolesi kotona " yksityisesti" eikä tarvitse turhia jännitellä!

Kävin jossain vaiheessa vessassa, mutta oli kamala yrittää ähertää jotain pönttöön. Olin jotenkin kauhuissani siitä veren määrästäkin, jota valui. Synnytyksen yhteydessä kai vähän tuli ulostetta tai jotain kätilö ainakin välillä pyyhki paperilla, mutta en jaksanut sitä sen enempää murehtia.

Ainakin TAYS:ssa annetaan automaattisesti. Itse toimenpide on tosi rutiini ja huomaamaton. En edes siinä ison masun kans supistuksen kourissa ähkiessä huomannut, että milloin se annettiin, vaikka supistuksia oli vielä harvakseltaan. Se on sellanen pienoisperäruiske (yleensä). Puolen desin verran ainetta työnnetään pienellä suppilomaisella " suulakkeella" peppuun. Siinä sitten odottelin makuulta että vaikutus alkaa. Sairaalan verkkoboxerit jalkaan johon jättivaippa ;). Hirvittävän epäkäytännöllinen, mutta ah niin varma. Ei tarvinut pelätä ylivuotoja ;). Sitten siitä rauhallisesti menin vessaan hoitajan kehoituksesta. Ei tullut mitään kouristuksia tai mahakipuja. Kaikki vain tuli ulos ja sitten suihkuun. Ei mitään kakan syöksymistä jalkoja pitkin (mitä olin pelännyt). Oli ihana olo kun ei tarvinut supistuksen kourissa pidätellä kakkaa ja miettiä ponnistamisen aikana että mistähän reiästä ja mitä tulee.

Eli siis ei tarvitse pelätä. :)

koska olen varsinkin viimeisilläni täysin ummessa ja se peräruiske on suuri helpotus isoon vaivaan ;)

TAYS:ssa on automaatio, muista sairaaloista en tiedä.

Synnytyksessä kai jossain vaiheessa vaan tarkistettiin että onko suoli toiminut ja olihan sitä jo niin kipeä ettei takuulla ois ollu enää pöntöllä pörisemään. ;D

Kun taas supparit on täydessä vauhdissa tulee siinnä pissatkin ihan tahtomatta. Niin kamalat ne kivut on! Vielä sit jos peräpäästä tulis yhtä vetistä kamaa niin ei kiva. ;) Mä suosittelisin ottamaan sen peräruiskeen jos aikaa on hyvin. Ei vielä kovin kipeä jne.. Sitä ulostetta saattaa tulla uudestaan " vetenä" vielä puolenkin tunnin päästä. Jos taas supparit jo kiepät niin turha enää ruiskeilla kiusata.

sulle on annettu oikein sellanen vanhanaikainen vesiletkuruiske :(

TAYS:ssa antavat sellasen pienen (varmaan n. 0,5dl) kertakäyttöruiskullisen.

10

Ekalla kerralla ei ehditty antaa peräruisketta, ja sen huomasi kyllä sitten ponnistaessa. Tällä kertaa haluan tyhjentää suolen etukäteen, mutta kivointa olisi tehdä se jo kotona. Joten miksei niin? Siis kun huomaa hetken koittaneen, niin tyhjennys ennen sairaalaan menoa?

Vierailija:

Lainaus:

Mieluummin paskon synnytyspöydälle. Ja niin taisin (?) tehdäkin.

Ja sitten lapsi syntyy siihen kasaan??? Varsinainen paska alku elämälle siinä ;)

10

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat