Vierailija

jos on itse vapaalla. Lapsen saa viedä hoitoon vain, jos on työvuorossa ja vuorotyössä huomioidaan tietysti ettei lasta tuoda heti aamulla hoitoon, jos vanhempi on menossa esimerkiksi iltavuoroon. Mielestäni hyvä ajatus!

Entä teistä?

Sivut

Kommentit (24)

ja varmaan iham järkevistä syistä.

itse laitoin joillekin päiville tunnin ekstraa että ehdin käydä kaupassa, ainakin sellaisina päivinä,jolloin olis tullut vain muutama tunti hoitoa. koskaan en kuitenkaan merkinnyt vapaapäiviäni hoitopäiviksi, ei kyllä tullut mieleenikään...

On varmasti kaikkien etu että päivähoitohenkilökuntaa on riittävästi lapsimäärään nähden.

Kovin usein ei viitsisi tehdä ylitöitä sen takia että lapsia onkin enemmän kuin pitäisi olla. Henkilökunnallakin on muuta elämää työpäivän jölkeen, niin ihania kuin teidän lapset ovatkin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja on muuten ihan ok, mutta tosi hankalaa kun minullekin tulee usein extra-vuoroja tms. ja sitten soitella jatkuvasti että voiko tulla ja voiko tulla ja nyt tultais vähä ilmotettua aiemmin ja tänään tultaiski vähä myöhemmin ja siinä mielessä on stressaavaa.

pistän välillä tarkoituksella ilmaa. opiskelen kahdessa paikassa, toinen koulu on 200 kilsan päässä. jos mulla on vaan kaks tuntia luentoja, voin ehtiä muutaman ekstratunnin aikana tekemään vaikka mitä. opinnoista ei tulis mitään, jos mun pitäis tehä kaikki vasta, kun lapsi nukkuu. ja pk:n johtaja sano mulle ihan suoraan, että voin tuoda lapsen hoitoon ja vaikka siivota kotona. toistaiseks en oo tehny niin. paitsi, onhan mun lapsi nytkin tarhassa, ja mitäs mä teen täällä!! hermot pamahti opiskelutehtävään, joten olen tauolla. :)

Ja vaikka mulla alkais työt esim klo 15, vien lapsen hoitoon klo 10. Tai jos työt alkaa klo 13 vien lapsen hoitoon klo 10. Ihan päiväkodin toiveesta. On myö lapsen kannalta parempi noin että on vaan kahdenlaista rytmiä hoidon suhtee; aamu- ja iltavuoro. Päiväunet ja syömiset menis ihan sekaisin jos joka päivä veisin eriaikaan hoitoon ja usein vieläpä juuri uniaikaan. Ehdin noiden muutaman yksinolo tunnin aikana laittaa miehelle ja lapselle ruuan valmiiksi ja siivota, niin jää miehelle ja lapselle aikaa vaikka leikkiä, kun koko ilta ei mene siivotessa. Iltavuoro päivinä minä näen lasta tosi vähän, vain pari tuntia aamulla.

Olen pph ja kysyn vanhempien vapaat kun on sanottu, että viikolla on joskus vapaa. Oman päivän järjestämisen kannalta kysyn kun alle 1v kanssa ei voi tehdä ihan kaikkea, mitä isommat haluaan tehdä.

Ja halu olla lastensa kanssa niin paljon kuin mahdollista.

Tuohan kuullostaa ihan sosiaalitanttojen touhulta! Siellähän lähdetään siitä liikkeelle, että ihmiset valehtelevat suut silmät täyteen.

ketkä tulee aamupalalle ja osaavat olla lähtemättä retkelle jos joku tulee myöhemmin jne, osaavat palata retkeltä ennen kun joku haetaan jne

...esim. aamulla kaksi lasta ja kaksi hoitajaa tai illalla 15 lasta ja yksi hoitaja...siitäkin tulisi taas vanhemmilta sanomista. Sama työntekijä ei voi venyttää 6-17 työaikaansa sen mukaan miten vuorotyöläisillä on omia hommia...

Silloin myös on kysyttävä vuoroja, jos hoitopäiviä on sovittu jotain muuta kuin täydet.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat