Seuraa 

Hei!

Hassu juttu. Kaksi ekaa lastani on ollut perätilalapsia ja niinpä tämän kolmannekin on odotettu olevan pt. Yllätys onkin nyt suuri kun la lähestyy ja lapsi on edelleen tulossa maailmaan pää edellä! Hienoa sinänsä ja mielenkiintoista päästä synnyttämään näin oikeinkin päin. Edelliset syntyivät onnistunein kokemuksin alateitse. Kumpikin pöydällä maaten ja jalat telineessä. Nyt olenkin ihan uudessa tilanteessa. Tässähän pääsee ihan itse varmaankin vaikuttamaan synnytysasentoon. Mitäs vaihtoehtoja niitä onkaan ja millaisia kokemuksia teillä on eri asennoista?

Toinen juttu mikä vähän mietityttää on synnyttäminen kätilön kanssa. Olen jo melkein ehtinyt tottua täyden palvelun synnytyksiin, joissa on ponnistusvaiheessa ollut paikalla kaksi kätilöä ja varalta lääkärit sekä minulle että lapselle. Nyt sitten päiväisi pärjätä kätilöiden kanssa, jotka kyllä varmasti osaavat hommansa, mutta jos jotain sattuu, niin apu ei olekaan silloin samassa huoneessa vaaan varsinkin yöaikaan paikalla vasta myöhemmin. Olen tästä varmaan ihan tarhaan huolestunut, mutta mietityttääpähän nyt kumminkin.

t. kolmannen kerran äidiksi, rv 37

Kommentit (3)

sun lantio on mitattu kun olet saanut synnyttää nämä perätilavauvat alateitse. ei mitään järkeä mennä isoon leikkaukseen. alatiesynnytys ehdottomasti. kätilöt osaavat työnsä kyllä.

... mutta jo tutuksi tulleessa asennossa selälään jalat telineillä vai jotenkin muuten, jakkaralla tai jotain muuta tässä lähinnä mietin.

t. alkup. viestin kirj.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla takana kolme synnytystä, 1.sectio ja 2. ja 3. normaalisti alateitse, Olen ponnistanut puoli-istuvassa asennossa sängyllä. Muutenkin mun paras paikka koko synnytyksen ajan on ollut sängyssä maaten kyljellään, en ole halunnut /pystynyt/kerennyt käveleen tai muuten oleen liikkeessä. Kolmannen kohdalla tosin kyllä kävi mielessä että olisin ponnistanut pystyasennossa joko jakkaralla tai muuten kun silloin tuntui että se puoli-istuva asento oli huono kun kätilö ei nostanut päätyä tarpeeksi... mutta kun mieheni ei kerennyt mukaan ja kätilö oli siinä yksin niin en voinut synnyttää pystyssä. kokeile kotona eri asentoja ja etsi sillä tavoin parhaalta tuntuva asento, tietysti synnytyksessä voi mieli muuttua, mut kokeilemalla se paras asento löytyy.

Onnea tulevaan koitokseen ja toivottavasti vauveli pysyy raivotarjonnassa loppuun asti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat