Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mikä on reilusti ylipainoiselle ihmiselle sopivaa liikuntaa. Tavoitteena on pudottaa painoa reilusti, mutta hitaalla kaavalla. En siis ole alkamassa mitään kidutus-kuuria, vaan muuttamassa elintapoja vähitellen.



Nyt pitäisi keksiä joku liikuntamuoto, joka sopisi lihavalle, mutta ei olisi niin raskasta että polvet ovat viikon jälkeen rikki. Sauvakävelyä kokeilin, mutta se ottaa liikaa polviin. Uinti olisi ihannelaji, mutta siihen ei valitettavasti ole täällä mahdollisuutta. (talvella ainakaan)



Ajattelin aloittaa rauhalliset kävelylenkit muutaman kerran viikossa ja siihen lisäksi jotain muuta. Miltä kuulostaa? Kun paino on alkanut tippumaan, voin lisätä liikuntaa ja rasitusta. Mitä liikuntaa suosittelisit?

Kommentit (6)

Ookko kuntoillu päivittäin? Sun kroppa tarttee välipäiviäkin niin palautuu.



Miten, sopisko kuntosali, jumppa; tee vaikka telkkua kattellessa se on mun lempipuuhaa, siinä istut lattialla, venyttelet, tee vatsa ja selkälihaksia, väännä ja käännä!

Uiminen on hyvä, sopisko spinning? Siinä et ole polvilla ja raskuus on susta kiinni.

Keilaa?

Keksi kaikkee fyysistä puuhaa? Leiki, kävele portaita, kävele osa automatkasta (jää aikasemmalla pysäkillä tai jätä auto kauemmas)?



Kannattaa tosiaan hankkia hyvät kengät ja miettiä miten astuu. Samaten tottumattomuus tekee jalkoihin vaikka penikkatautia, eli niitä jalkojen hellyytyksiä ja venytyksiä tarttee muistaa. Ennen lenkkiä jalkoja voi venyttää ja lämmittää.



Tsemppiä uuden elämisen meiningin makuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat