Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tarkoitan, että onko se riittävää tai soveliasta pukeutumista siihen tilanteeseen. Sisätiloissa ollaan eikä missään juhlissa.

Sivut

Kommentit (39)

tms syyn vuoksi. Kyläillä voisi lapseni sukkiksissa muutaman tutun luona, mutta paikkaan, missä on täysin vieraita ihmisiä tai vaikka kysessä olisi perhekerho, laittaisin kyllä muutakin alaosaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuossa oli pari niin jyrkkää kommenttia. Lapsemme ja heidän ystävänsä ovat kyläilleet alle 3 vuotiaina sukkiksissa. Kyse on pojista. Talvella leikitään pihalla ja vaatetus on pakkasten mukaan. Sitten mennään kaverille sisälle jatkamaan leikkiä, niin on ihan pakko vähentää vaatetusta, niin eikö lapset todella saisi leikkiä sukkahousuissa?

Luulen että päiväkodissa hoitajillakin on helpompaa, kun lapsia ei tarvitse ulkoilun jälkeen riisua sukkiksista ja pukea "esiintymiskelpoisiin" vaatteisiin. Ja mikä sen mukavampaa, kuin leikkiä huolettomissa joustavissa vaatteissa, eikä kiristävissä farkuissa.

Ja vielä: kävin vaateostoksilla ja missään hm:llä tai lindexillä ei ollut tavallisia potkuhousuja, vauvoille! Löysin vain farkkuja hm:ltä, siis vauvoille! En käsitä.

Siinä olen yhtä mieltä, että lapsille pitää opettaa pukeutumista ja jos esim. olemme menossa sovitusti kylään tai yleensä juhliin, ovat lapsemme pukeutuneet siisteihin housuihin ja kauluspaitoihin tms. Ei siis joka paikassa esiinnytä sukkahousuissa :)

Oma poikani (3-luokkalainen) menee pyörälllä kouluun, pelaa vältunnit jalkapalloa ja koulun jälkeen painaa pitkin puistoja ja kenttiä kavereidensa kanssa. Ja verkkaripuku päällä. Ja joka päivä! Illalla hiekkaiset verkkarit koneeseen ja aamulla taas päälle ja menoks! Ei varmaan suostuisi mitään kankeita farkkuja jalkaansa edes laittamaan....

Mutta se väittää että sitä ahdistaa kaikki vaatteet ja repii ne heti pois päältään kun vieraat lähtevät (vieraiden varjolla saan sen ylipäänsä hetkeksi vaatteisiin).

En itse tahallani veisi lasta sukkahoususillaan julkiselle paikalle, mutta en katso pahalla jos joku toinen vie omansa.

Kyllä meillä yleensä aina housut tai hame siinä sukkisten päällä. Kotona nyt kukin kulkee miten lystää, mutta ei meillä juuri ole tapana olla alusvaatteissa. Lapset nyt riisuvat välillä leikeissä, mutta se on eri asia.

Mua hiukan ihmetyttää muutenkin jotenkin hyvin arkinen pukeutuminen. Monet lapset kulkevat ihan verkkareissa tai college-housuissa koulussa. Vanha täti täälläihmettelee, että omaan kouluaikaan 1980-luvulla pidettiin yleensä farkkuja tai muita housuja. Tosin kyllähän monet aikuisetkin käyttävät yksinomaan tuollaisia (urheilu) vaatteita julkisilla paikoilla. Siis minun mielestä college-housut on tarkoitettu kotipäivän lököhousuiksi eikä niillä mennä kouluun tai kauppaan. Verryttelyhousut on mielestäni urheiluvaate eikä niitä käytetä muulloin kuin urheillessa. Mikä vika on ihan tavallisissa farkuissa?

Vähän outoa mun mielestä.

Kotona kyllä, muualla ei.

Kaikki arkinenkin touhuaminen, ja itse asiassa juuri se, on sitä kasvatusta.

Miten missäkin tilanteessa pukeudutaan, käyttäydytään jna.

Mä en ole koskaan pitänyt lastani sukkahoususillaan, paita päällä missään muualla kuin kotona.

Lainaus:

Eli kotona perheen kesken ihan ok, muttei missään muualla.

Mun mielestä edes VAUVA ei voi olla julkisilla paikoilla (tässä tapauksessa myös kyläilypaikat kuuluu tään ryhmään) pelkillä sukkiksilla+paidalla/bodylla.

ei mun mielestä enää leikki-ikäinen, vauva kyllä. Miksei voi laittaa esim paita ja ohuet housut? tai tytöllä siihen sukkisten päälle hame?

Minusta sukkahousut on alusvaate. Laittaisin siihen päälle housut tai mekon. Eihän se nyt törkeää ole, jos leikki-ikäiset ovat sukkahoususillaan, mutta ei se minusta näytä mukavaltakaan. Ihan kuin lapset olisivat puolipukeisina. Toisia se ei haittaa, mutta itseäni hiukan haittaisi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat