Vierailija

Luitteko Ilta-Sanomista? Äit oli saanut apua vaunujen nostamiseen ratikkaan, kun kuski päätti lähteä ja sulki ovet niin että äiti jäi sisälle ratikkaan ja vauva vaunuineen pysäkille! Kuski ei pysähtynyt pyynnöistä huolimatta, vaan vastasi ettei välitä, kun äiti kysyi kuka pitää huolta hänen lapsestaan. Järkyttävää käytöstä... SIlminnäkijät onneksi ilmoittivat lehden mukaan sekä poliisille että HKL:lle tapahtuneesta.

Sivut

Kommentit (98)

Kävin 80-luvun alussa Espoosta Helsingissä koulussa ja jouduin taittamaan matkat bussilla. Bussilinjallamme oli eräs kuljettaja, joka kaikesta päätellen vihasi lapsia tai sitten oli muuten vain täysi sadisti.

Oli nimittäin niin, että mikäli minä (9-10 vuotta silloin) olin ainoana joko nousemassa bussiin tai pyrkimässä bussista ulos, ei kuljettaja viitsinyt pysäyttää bussia lainkaan. Samaa kohtelua saivat myös muut yksinään matkustavat lapset. Vuoroväli oli 30-45 minuutin luokkaa, joten aika kävi pitkäksi seuraavaa kyytiä odotellessa. Totuin myös varautumaan siihen, että saatan joutua juoksemaan kouluun päästessäni bussista ulos vasta omaa pysäkkiäni seuraavalla.

Onneksi vanhempien painostus ilmeisesti tehosi, ja kuljettaja hävisi reitiltämme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei ole kyllä suomalaisten kuskienkaan ajotavassa vikaa, mutta asiakaspalvelussa on.

Mamukuskit tajuaa, mitä varten bussissa on se nappi, jossa on lastenvaunujen kuva. Ajavat jalkakäytävän reunaan ja kallistavat bussia kun sitä painaa, moni suomalaiskuski ajaa mahdollisimman kauas reunasta eikä takuulla kallistu bussi mihinkään suuntaan.

Ainoa, jotka koskaan ovat tulleet kysymään tarvitsenko apua tuplarattaiden kanssa, ovat olleet mamukuskeja. Toinen ilmeisesti somali, toinen on turkkilainen.

On suomalaisissakin kuskeissa ihan mukavia ja kohteliaita, mutta KAIKKI kohdalle osuneet mamukuskit ovat olleet aina ystävällisiä, suomalaiset tosiaankaan ei.

Vierailija:

Lainaus:

NYT YLEISTÄT. Varmasi suurin osa meistä on aiva pöyristynyt tapauksesta. Ja sanottakoon että olet ketjussa ainut joka käytti n-sanaa. Itse laitat itsellesi kapuloita nyt rattaisiin! Rauhoituthan!

Vierailija:

Lainaus:

Jos et tiedä niin suurin osa niistä kuljettajista on maahanmuuttajia joten se on todennäköisempää!

tarkoitit nimenomaan, että eihän nyt toki suomalainen kuljettaja vauvaa jättäisi.

Äärimmäisen asenteellista

Tässä teille av-mammat esimerkkiä siitä, mitä me monikulttuuriset perheet ja lapsemme joudumme tässä maassa kestämään, mitä lapsemme kokevat. Ja te tietämättömät ette muuta kuin heitätte lisää kapuloita meidän rattaisiin.

Siis 2-kuukautinen vauva yksin pysäkillä... jos lapsi olisi ollut suomalaisen, tuosta olisi nostettu iso haloo, mutta täälläkin teistä suurin osa pitää kuljettajan toimintaa ymmärrettävänä, koska uhrinahan oli vain " neekeripenska" ! Hyi hävetkää!!!

ennenkuin kaikki ehtivät kyytiin. Tehkää kanteluita, niin saadaan tuollaiset vaaralliset kuskit pois.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Ja iso haloohan tässä on noussut. Tässä ei todellakaan ole ollut mitään tekemistä ihonvärillä. Itse asiassa minulla on kerran ehtinyt lapsi nousta bussiin ja itse olen jäänyt ulkopuolelle.

Se ei johtunut kuljettajan toiminnasta, vaan omasta varomattomuudestasi tai tenavasi vikkelyydestä. Tuossa täällä mainitussa ratikkajutussa kuljettaja nimenomaan ilmoitti, ettei välitä. Kuljettaja jätti tahallaan lapsen vaunuissaan pysäkille, vaikka koko ratikkalastillinen ihmisiä pyysi häntä pysäyttämään.

Äiti oli siis ratikassa vastaanottamassa vaunuja kun kuski laittoi ovet kiinni. Kuski oli sanonut ' ' teillä oli siinä vaunujen kanssa paljon aikaa' ' äitiä vaunujen kanssa myös auttaneen miehen mukaan. Eli kuulostaa tahalliselta teolta kuskin puolelta, mikä on kyllä aivan käsittämätöntä. Olisikohan asiaan vaikuttanut se, että kyseinen äiti ainakin nimestä päätellen on afrikkalaistaustainen?

Sitä en kiistä. Siltikään en usko, että pääsemme päämääräämme (tasa-arvoinen maailma) syyttelemällä vailla pohjaa (muita todella tuntematta ja kuuntelematta) ihmisiä rasisteiksi. Kuten av-mammoja. Käytöksesi hieman hävettää minua, huolimatta siitä että samalla puolella olemme.

Ystävissäni on monia afrikkalaistaustaisia, joten tiedän minäkin ehkä hitusen mistä puhun. ;) Jos minulle sen suonet.

Mitä tulee ratikkakuljettajaan, en epäile hetkeäkään etteikö hänen motiiveinaan olisi olleet rasismi ja tietämättömyys sekä puhdas tyhmyys (ei edes ymmärtänyt tekojensa seurauksia itselleen saati sitten vauvalle, josta ei välittänyt).

Vahvistit omilla kommenteillasi nimenomaan sen mitä teistä av-mammoista epäilinkin.

Kun olet itse elänyt tässä maassa useita vuosia monikulttuurisessa parisuhteessa ja kasvattanut täällä ulkonäöltään toisista suomalaisista erottuvia lapsiasi, käydään sitten tämä keskustelu uudelleen. Todennäköisesti sinunkin puoleltasi jo hiukan eri pohjalta...

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen anti-rasisti henkeen ja vereen enkä näiden kirjoitusten perusteella huomannut " av-mammojen rasistisuutta" .

Kaltaisesi mustamaalaajat tekevät hallaa hyvälle asialle. Parempi tuoda kantansa esiin lempeästi kuin fanaattisesti sekä syyllistävästi.

Vierailija:

Lainaus:

Tässä teille av-mammat esimerkkiä siitä, mitä me monikulttuuriset perheet ja lapsemme joudumme tässä maassa kestämään, mitä lapsemme kokevat. Ja te tietämättömät ette muuta kuin heitätte lisää kapuloita meidän rattaisiin.

Siis 2-kuukautinen vauva yksin pysäkillä... jos lapsi olisi ollut suomalaisen, tuosta olisi nostettu iso haloo, mutta täälläkin teistä suurin osa pitää kuljettajan toimintaa ymmärrettävänä, koska uhrinahan oli vain " neekeripenska" ! Hyi hävetkää!!!

Äidin hädän on täytynyt olla ihan sanoinkuvaamaton! Yleensä mulla ei ole tapana sanoa tällaista, mutta nyt toivon että kuski joutuu vastuuseen teostaan!

Voihan se olla , että kuskin lähdettyä pysäkiltä on itsekin vasta tajunnut tilanteen ja ajanut ohjeen mukaan itsepintaisesti suraavalle pysäkille.

Empaattisuus ja ulosanti olisi tietenkin voinut ollla vallan toinen !!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat