Seuraa 

Elikkäs te jotka olette syöneet (täys-)imetyksen aikana antibioottikuureja, miten vauvat ovat reagoineet? Minulle määräsi lääkäri Amoxin-nimistä antibioottia viikon kuurin, mutta pelottaa mahdolliset vauvalle tulevat oireet. Pakkauksessa lukee, että saattaa aiheuttaa ripulia jne. mutta kiinnostaa onko joku huomannut jotain muitakin oireita?

Toki nämä ovat aivan yksilökohtaisia mutta kiinnostaa silti ennenkuin aloitan tuon kuurin. Kannattaisiko itse aloittaa vaikka rela-tippojen nauttiminen kuurin ajaksi.

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Kommentit (5)

Rela-tippoja voi antaa suoraan vauvalle, ovat maitohappobakteereja ja tasapainottavat suolistoa. Luulisi että olisi hyvä antaa vauvalle niitä kuten aikuisillekin usein suositellaan maitohappobakteereja kun on antibioottikuurilla. Soita vielä neuvolaan ja kysy mitä mieltä ovat. Me annetaan niitä ilmavaivoihin, ovat auttaneet.

Itse söin viikko synnytyksen jälkeen neljä antibiootti kuuria tulehdukseen viiden viikon aikana. Kefalexia ja Trikozolia. Ja tyttö huusi vatsaansa kuusi ensimmäistä viikkoa joka ilta. Oli aika rankkaa mutta kun lääkekuurit loppui, loppui myös huutaminen kuin seinään. Toivotaan, että teillä paremmin. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan jo ilmavaivojen takia.

Itse söin kaksi antibioottikuuria virtsatietulehdukseen alle kuukausi synnytyksestä, ei tullut vaivoja, kumpikin syötiin rela-tippoja.

Söin antibioottikuurin rintatulehdukseen, ja kyllä meidän pikkuinen parkui vatsaansa aika paljon silloin, oli kyllä vielä tosi pieni vajaan kuukauden vasta. Jonkin verran apua tuntui olevan maitohappobakteereista, annoin Lactofilus merkkistä. Se on jauhetta jonka voi sekoittaa maitoon tms. Minä uskon että maitohappobakteerien auttava vaikutus on todellinen, kyllähän ne auttaa aikuisellakin, miksei siis lapsella. Vauvalle voi myös jatkaa vielä muutaman päivän äidin kuurin loppumisen jälkeenkin. Kokeile ihmeessä.

ei ollut mitään ongelmaa, vauva (2kk) söi niinkuin ennenkin, ei ilmavaivoja tai mitään muutakaan poikkeavaa.

Itsekin mietin noita asioita ennen kuurin aloitusta, mutta siis mitään ongelmaa ei tullut.

RELA-tipoilla ehkä henkistä vaikutusta, mutta ei mitään haittaakaan toisaalta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat