Vierailija

Lastemme mummo oli kylässä kun 4 vuotias alkoi kiukuttelemaan iltapalapöydässä lusikoista ja suutuksissaan huitasi murokulhonsa nurin. Mieheni sitten komensi hänet nurkkaan ja meillä on ollut sääntönä, että nurkassa on oltava HILJAA 3 minuuttia ennenkuin pääsee pois. No poika sitten huusi ja itki tms.. normaalia uhmaa. Yhtäkkiä mummo tokaisi " hän kyllä nyt lähtee" ja lähes juosten lähti ovet paukkuen. Tuntuupa nyt kivalta...

No lopulta sit poika oli sen 3 minuuttia hiljaa ja nöyränä poikana lähti nukkumaan. :) Mutta mummon touhu kyllä sapettaa vieläkin! ;(

Kommentit (7)

Enkä ymmärrä miksi olisi pitänyt puuttua. Minusta rangaistus oli ihan aiheellinen ja poika selvästi vain testailee että päteekö sama laki joka kerta, varsinkin nyt kun mummokin oli kylässä. Mehän sen asian kanssa joudumme elämään mikäli epäonnistumme lapsemme kasvatuksessa.

2: Meillä appivanhemmat jaksavat aina muistuttaa katsottiinko kyseistä sarjaa ja millaisia metodeja siellä oli. ;) Ihan hyviä ohjeitahan sieltä tulee, mutten yhtään epäilisi etteikö meidänkin lapset tottelisi jos meille joku ihan vieras täti tulisi tänne kuria lukemaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olen sitä mieltä että ellei lapsille saa pienenä taottua päähän sitä että vanhempien sanomiset pätee ja vanhempia kunnioitetaan niin myöhemmin alkaa keinot olemana hyvin vähissä...

Mä vein tänään pojan mummolaan, siinä kinattiin jostain pukemisesta hetki, normaalia uhmaa mielestäni. Ensin mummo kehui kylässä käyneet ylikohteliaat sukulaislapset, jotka oli pienestä asti olleet tosi kovassa kurissa. Sitten se otti puheeksi eilisen lapsityrannit ja kysyi katsoinko. Että PIENENÄ vinkkinä =).

Onko teillä muilla äideillä vaikeuksia pohdiskella mikä on sopivaa kiltteyttä ja mikä liiallista kiltteyttä. Kiltteyteen enemmänkin perehtynyt haastateltava sanoi mielestäni osuvasti jossain lehdessä, että lasten kiltteyttä arvostetaan kovasti, mutta aikuisena kukaan ei enää kehu kiltteydellään. Se on asia, josta ei olla erityisen ylpeitä. Ja ihan syystä, itsekin kärsin ylikiltteydestä enkä osaa pitää puoliani YHTÄÄN. Toivoisin että pojallani olisi vähän enemmän " munaa" .

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat