Seuraa 

Ratasasialla vaivaan teitä vieläkin. Kävimme koeajamassaa liikkeessä Emmaljungan Twin Ceroxit. Aika isolta ja arvokkailta vaikuttivat. Myyjä sanoi, että niitä aika harvoin ostetaan eri ikäisille sisaruksille.

Meillä esikoinen on vauvan syntyessä pari vuotta. Myyjän mukaan tuplascoottereihin saa laitettua vauvan pehmoisessa kantokopassa nukkumaan ja esikoinen istuu siinä vieressä.

Itseä epäilytti, kun rattaiden selkänojaa ei voi säätää molemmille erikseen. Myyjän mukaan parivuotias ei nojaa tarvitse, kun on kuitenkin etukumarassa ja nukkuu rattaissa harvoin matkan aikana.

Kuulosti järkevältä, samoin se, että tuplascootterit olivat kevyet ja menisivät autossa aika peineen tilaan. Kevytensä takia ne olisi olisi naisenkin helppo nostaa takakonttiin.

Mutta toimiiko homma käytännössä? Siis se, että vauva on katokopassa ja esikoinen ei " kärsi" siitä, ettei hänen selkänojaa voi säätää? Vuoden kuluttua kumpikaan tuskin enää rattaissa juurikaan nukkuu, joten siksi aikaa olisi " hassua" ostaa kallista Ceroxia. Mutta miten matkoilla ja pidemmillä reissulla, olisiko erikseen säädettävät nojat sittenkin tarpeen?

Kommentit (13)

Kiitos kaikille hyvistä kommenteista. Vielä kyselen, kun asoita jäi epäselväksi...

MELOONIMAMMA: Joo, käytetyt tuntuu tosi hyvältä vaihtoehdolta. Pitää ryhtyä niitä etsimään. Meillä on vielä aikaa, kun rattaita tarvitaan vasta kesällä (saa vinkata, jos jollakin on ylimääräiset kesään mennessä!). Kun saisi edulliset käytetyt, saisi sitten hyvällä omallatunnolla siirtyä tuplascoottereihin, joita Poikastenäiti kehui. Mustakin ne tuntuivat koeajaossa niin näppäriltä.

POIKASTENÄITI: Ymmärsinköhän mä oikein, mitä tarkoitit eli voisinko sun mielestä siirtyä tuplascoottereihin silloin, kun kuopus on puolen vuoden ikäinen? Oletko siis sitä mieltä, että tuossa vaiheessa (muksut noin 6 kk ja 2,5 v) ei erillisiä selkänojia ja jalkatukia tarvita? Tämä mua vähän askarruttaa...

Jos noin olisi, yrittäisin vaikka miten sinnitellä puoli vuotta ja sitten ostaisin tuplascootterit. Mä oon niin tykännyt yksittäin istuttavista Scoottereista. On helpot työntää ja ne saa autoonkin nostettua aika helposti. Lisäksi mahtuisivat meidän autoon.

Itsekään en oikein lämpene muihin kuin Emmaljumgaan. Harmi vain, ettei ole sellaista välimuotoa tarjolla. Kuten sanoit, Twin Ceroxit on tosiaan niin vaunumaiset.

Sitä vain ihmettelen, mitä meille vaunukaupassa sanottiin. Myyjä oikein esitteli, miten kantokopan saa tuplascoottereihin ja miten esikko mahtuu siihen viereen istumaan. Kun kysyin sitä, että haittaako kantokopan avonaisuus, kun kuomukin on rattaissa aika avonainen, niin ei kuulemma haitannut. Eikö kukaan ole siis pitänyt vauvaa tuplascoottereissä esikon istuessa rinnalla?!?

Täällä viime vuoden värit sai hintaan 249, koppa olisi maksanut jotain 150 ekeä.

Meille just tänään ostin Twin Scooterit Lastentarvikkeesta. Yksösten Scooterit meillä myös aiemmin ollut (möin ne näiden alta pois). Eli meillä lapset 2v8kk ja 5,5kk. Selkänoja menee alimmillaan 135 asteen kulmaan, eikä kyllä ole mitään jakoa saada siine mahtumaan Duoliftiä. Ja meille monta kertaa Lastentarvikkeesta sanottu ettei käy vastasyntyneelle.

Meillä oli aluksi Brion Twinetet jotka möin pois kun olivat niin raskaat työntää ja istuin oli tosi huono meidän 2v:lle. Sitten ostin Twin City Crossit ja kyllästyin myös niihin, ovat yhdistelmän tyyppiset ja liian isot mun makuun kun tiesin etukäteen miten näppärät Scooterit ovat. Ja kun nuorempi pian sen 6kk niin päätin vaihtaa rattaita vielä kerran ja Twin City Crosseistakin sain tosi hyvän hinnan kun olivat vain reilu 2kk vanhat ja ensi vuoden mallia jolloin saa kaikki lisätarvikkeet sävy sävyyn. Tykkäsin City Crosseista tosi paljon pienen vauvan vaununa.

Ja vielä Scooterista, se on kohtuullisen avonainen, mikä on ok isommalle vauvalle mutta kun Emmaljungan Duoliftkin on avonainen niin avonaisen rattaan kanssa(jos siis edes sopisi sinne) vastasyntyneelle tosi huono vaihtoehto.

Kysy, jos haluat tarkemmin tietää vielä noista Emmaljungan tuplista!

T. Emmaljungafriikki, jolla ei muita ole eikä halua! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin minulle sanottiin hinnaksi 249,- kun olivat poistuvaa väriä. Ne taisivat olla viimeiset, mutta eivät olleet " meidän väri" vaikka kivan väriset olivatkin.

Myyjä siis sanoi, että vauvan voi pehmeässä kantokopassa laittaa Scoottereihin. Kun kysyin, etteikö se haittaa, että noja ei mene ihan makuulle asti, niin myyjä vastasi, että parempihan se on, että vauva on hieman " pystyssä" .

Kiitos ekasta mielipiteestä, lisää kaivataan! Kyseessä on iso investointi ja tietysti oman ja lapsen paras.

Semmoista utelisin, että miksi ostatte uudet, tyyriit rattaat sisaruksille, jos käyttöikä on lyhyt? Hyväkuntoisia Emmaljunga-tuplia löytyy käytettyinä pilvin pimein, ja paljon edullisemmin kuin uudet. Käytetytkin saa myytyä eteenpäin jos ovat kohtuukunnossa. Tietty takuuta ei ole, paitsi ilmiselvän valmistusvirheen ehkä valmistaja korvaisi.

Meillä esim. Emmaljunga EC2-malliset tuplat, nykyisen Twin Ceroxin edeltäjämalli. Maksoimme 320¿ tutun tutulle, olivat aivan kuin uudet. Hienouksia niissä ei ole, mutta kun vaunut ovat muuten toimivat ja tukevat niin niitä ei kaipaakaan. Huuto.netistä löytyi sattumalta tismalleen samanvärinen pehmeä kantokoppa (sekin kuin uusi), hinta n. 30¿.

Oli muuten oudot vinkit vaunukaupan myyjältä. Vai ei tarvitse esikoinen selkänojaa ollenkaan puoleen vuoteen?!

en kyllä ymmärrä miten myyjä on voinut sanoa, että vauvankin voi laittaa twin scootereihin, kun selkänojaa ei saa täysin makuuasentoon ja scooterit on siis tarkoitettu aikaisintaan puolivuotiaalle!!! Muutenkin kummallista ettei ceroxeja osteta kovin paljon sisaruksille, tiedän monia, joilla on ne tai city crossit sisaruksilla. Itselläni on myös 2-vuotias ja vauva ja erikseen säädettävät selkänojat on kyllä ihan ehdoton juttu. Meillä on twin city crossit, enkä ole katunut päivääkään, että ostin ne, vaikka tiedän, että saan myydä ne eteenpäin ehkä jo ensi syksynä...

Itse menossa ostamaan ko. rattaat kaksosille, ja kiva olisi jos löytyisi nuo halvemmat =) Espoossako oli vaan uusia värejä normaali hinnalla?Entästietääkö joku Variston tilannetta? Itäkeskuksen? Missä olis, tietääkö joku?

Yhden kerran vasta ollaan tuplilla menty, mutta tässä anyway komentteja. AIVAN ihanan kevyet. Fiilistelen koko ajan työntäessäni että miten voikin olla ihanat rattaat. Siis ihan eri maailmasta kun nuo Twin City Crossit, jotka nekään eivät olleet raskaan tuntuiset. Kääntyvät tosi helposti, ja eilen siis loskassa talsittiin. Mua ärsyttää kyllä tosi paljon että nuo ei sovi vastasyntyneelle, olisin ostanut ne jo silloin...

Elikkäs me myytiin meidän Twin City Crossit n kuukausi sitten ja ostin Ceroxit seisomalaudan kanssa ajatellen etten tuplia enää tarvii, no esikoisella järkky uhma ja ikävöi isäänsä hirmuisesti (ollut kuukauden maapallon toisella puolella, kotoutuu ensi keskiviikkona:) ja käytös on, hmmm, haastavaa sanoisinko. Olin ajatellut että ostan jotkut halvat käytetyt tuplat, mutta tarjotut oli niin rumia etten voinut ostaa niitä eikä yksiäkään Twin Scootereita ollut tarjolla. Olisiko ollut viime tiistaina kun tältä palstalta luin että Twin Scootereita saa nyt alesta. Ja soitin Espoon Lastentarvikkeeseen ja sieltä sanoivat että yksi on vielä jäljellä(ovat siis sellaisia värejä joita ei enää valmisteta) ja saisin 10% alennusta. Ja he siis varaavat max seuraavaan päivään.

No, menin kauppaan eilen, ja siellä tuttu miesmyyjä(tuttu siis siksi että olen nyt syksyllä ostanut sieltä jo kahdet rattaat, oon varmaan maailman helpoin asiakas kun tiedän jo etukäteen mitä haluan eikä mulle tarvii ' myydä' vaunuja,lol) sanoi että katsotaas parempi alennus, ja maksoin siis 298, ja sain samaan hintaan Emman sadesuojan joka kuulemma sopii paremmin kuin Emmaljungan oma. Väri siis Sport Yellow, eli ei mikään tosi ihana mutta tarpeeksi halvalla kun sain..Olin saanut lahjaksi 220¿ niin ajattelin ostaa jotain fiksua :). Varistosta löytyi vielä yksi Twin Ceroxin delux-jalkapeitto, tumman sininen, joka pitää hakea.

Kuopus joka on siis pian 6kk, nukkui ihan hyvin rattaissa, pysyi siis hyvin paikallaan kun valjaissa oli, ei siis valunut. Isomman takia jalkateline on ala-asennossa, näin isompi pystyy istumaan hyvin ilman että tarvii sitä selkänojaa. Sadesuojan kanssa pienempää ei edes näkynyt rattaissa, eli ihan hyvin oli sateelta suojassa. Ja vauvan jalatkaan eivät roikkuneet mitenkään epämukavasti. SUOSITTELEN!!!!

pidätkö kuomua päällä,suostuuko isompi istumaan sen alla?miten käytännössä toimivat yhteinen selkänoja ja jalkatuki?mahtuvatko isomman jalat hyvin?näyttääkö alina asento kovin pystyltä?entäs minkä ihanan värin valitsit=)?

t.toinen rattaisiin hurahtanut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat