Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli kolmatta odotan (muut lapset 11/02 ja 06/04) viikolla 17. Noin puolitoista viikkoa sitten tunsin liikkeitä (jotka eivät tosin silloinkaan mitään perhosen siipien kosketusta olleet, vaan pieniä potkuja), mutta nyt kahdesti olen tuntenut oikein " kunnon töytäisyn" tuossa navan kohdalla. Voiko se muka olla mahdollista että tämä reilu kymmensenttinen olento voi niin lujaa touhuta? Eli onko muita, jotka ovat liioin tunteneet kunnon potkuja näin aikaisin? Itsellä kuitenkin jo kaksi raskautta, mutta tämä ihan jotain uutta.. :)

Kommentit (6)

Etuseinämäs on kohtu. Maanantaina kävin mieheni kanssa neuvolassa ja kun hoitaja kuunteli dopplerilla masua, niin kertoi se rätinä äänien merkitsevän liikkumista - vauva liikahtaa paikaltaan ni siks äänen toistoon tulee rätinää. Täti lopetti kuuntelemisen sanomalla et nyt se jo vauva liikkuu pois alta että lopetetaan - ei taida tykätä ku painetaan vatsan puolelta. No minähän en tuntenut edelleenkään mitään vaikka napero liikku ja kuulin reaaliajassa rätinä-äänet. :P Snif!

Voi teitä onnellisia! Tunnette jo liikkeitä! Itse odottelen sydän sykkyrällä, koskakohan tunnen ensimmäiset liikkeet. Vieläkään en ole kunnolla hahmottanut, että mahassani kasvaa vauva ja ne potkut ym. ois niin tarpeen. Kiintyis nopeampaan jne.

Rv 18+2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

edelliset lapset 95 ja 06, mä kans tunnen potkuja, tai jotain tönäisyjä ei mitään perhosen lepattelua. ensin olin vähän epäileväinen mutta nyt kun tarkkaan jää seuraamaan(makaa paikallaan ihan hiljaa) niin liikkeet näkyy päälle päin. ei ole minun mielikuvitusta, koska mieheni sanoi ihan samaa ;))) ja mulla vielä nt-ultrassa oli istukka edessä...

kuumetta rv 18+4

nytkin heppu heiluu mahassa

Mulla alkoi esikoisella liikkeet tuntumaan " hivelyinä" ja " lepatuksina" joskus rv 19 tietämillä, mutta nyt tämän pikkukakkosen kanssa liikkeet on olleet heti alusta asti tönimistä ja potkuja ja ekat liikeet tunsin rv 14. Rv 16 potkut oli jo tosi napakoita. Esikoisella istukka oli edessä, nyt takana alhaalla, joten jonkin verran varmaan siitäkin johtuu. Mutta siis kyllä, varmasti ovat potkuja jo.

A.A. rv 27+1

Itsellä alkoi tuntumaan rv 16+6, ja ne oli ihan kunnon potkuja. Vaikka olenkin ensisynnyttäjä..:) Sulla vielä kun olet ennenkin ollut raskaana, varmasti tuntuu ihan oikeasti niitä potkuja.

En itse odottanut yhtään silloin että ne tuntuis noin aikaisin, mutta mukavaahan se on! Nyt saattaa välillä ottaa jopa kipeää kun pieni siellä masussa oikein venyttelee.

sämpylä 20+3

Ajatellen ettei ole ensimmäinen raskaus niin ihan hyvin voit tuntea jo kunnon potkuja. Vauvalla on vielä niin paljon tilaa liikkua puolelta toiselle, eli on tilaa " riehua" :D

Ja niille jotka odottelevat liikkeitä vielä... Riippuu istukan sijainnista ja vauvan liikkuvuudesta milloin liikkeet tunteet. Yleensä ensimmäisessä raskaudessa liikkeet vissiin tuntuu lähempänä rv20. Mutta yksilöllistä tämäkin :D

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat