Seuraa 

Aloitan tästä ihan omankin ketjun, koska tämä meni vähän kauas aiheesta tuossa toisessa ketjussa.

Minua kyrsii se, että lapsi pyritään nykyään seksualisoimaan. Ja tällä en tarkoita sitä, että lapselle puettaisiin tiukkoja tai aikuismuotia muistuttavia vaatteita (pitää muistaa, että erillinen lastenmuoti on ollut hyvin lyhyen ajanjakson historiassa), vaan sitä, että lapsi (yleensä tyttö) leimataan tavallisten aikuisten taholta seksuaaliseksi, jopa huoraksi, jos hänellä on tietynlaiset vaatteet päällään. Kun itse olin lapsi, olivat pikkulapset usein uimarannoilla alasti eikä kukaan pitänyt sitä seksuaalisena. Tai jos katsoo Suomen taiteen kultakauden teoksia, alaston pikkupoika on hyvin tavallinen aihe, eikä niitäkään teoksia ajateltu seksuaalisena. Nyt sitten muka pikkutyttö on tai yrittää olla seksikäs, jos hänellä on matalat farkut jalassa? Ja on sitten tietysti "huono tyttö" ja kunnon vanhempien "kunnon tytöt" eivät pukeudu samoin.

Ja tätä leimaamista eivät harjoita pedofiilit tai edes miehet vaan naiset ja ennen kaikkea äidit! Minusta se on kauheaa ja kaikkea muuta kuin tervettä!

Samaa ilmiötä on se, mikä tuli hyvin vahvasti täälläkin aikanaan esiin Timpe Salos-jutun yhteydessä. Hyvin vankka ja äänekäs osa palstalaisista oletti, että aikuisen miehen ja teinityttöjen seksuaalisessa kanssakäymisessä se 13-, 14- tai 15-vuotias tyttö oli se vahvempi osapuoli, viettelijä, hyväksikäyttäjä. Se teinityttö oli se paha ja rietas! Uusimmassa Meidän Perhe-lehdessä oli juttua, miten äitien on vaikea myöntää kateudentunteitaan teinityttöjensä suhteen ja että osa äideistä on mustasukkaisia miehistään tyttärilleen tai tyttärien kavereille, että he kokevat nuoret tytöt kilpailijoina ja uhkana. En tiedä, onko kyse tästä, mutta minusta vain näin aikuisena naisena on kauheaa, miten yhteiskunnassamme nimenomaan me naiset ja äidit leimaamme ja syyllistämme keskenkasvuisia tyttöjä.

Fletch, ent. pissis ja silti ihan kunnon tyttö ja nainen

Kommentit (11)

Itse kertonut, että neitsyys meni 12 vuotiaana ja nyt on avoimessa liitossa!!!

Lainaus:

Fletch, ent. pissis ja silti ihan kunnon tyttö ja nainen

Täyttä asiaa. mun lapsi saa uida alasti äitini mökillä ja leikkiä vapaasti ilman seksualistamista

Tiedän että lapseni on onnekas .Ei tulisi mielenkään antaa olla kaupungssa tuolla tavoin

Tosi sairasta että 13-15 tyttöjä pidetään viettelijöinä. En voi uskoa tätä!

Eikö muka aikuinen mies osaa pitää puoliaan tai seistä tekojensa takana. OKSETTAA.

Kuka äiti kokee tytärien kaverit uhkana tai on mustasukkainen tytärälleen???

Ei mene mun kupoliin, pitää olla parisuhteessa jotain tosi pahasti pielessä jos tollasia pitää miettiä..... Ja kyl pitää sitä äidin rooliakin miettiä uudelleen .... ,mistä tytär saa turvaa jos ei äidiltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta onhan se niinkin, että ajat muuttuvat ja se, mikä oli mahdollista vielä 50 v. sitten, ei välttämättä ole sitä enää. Kaikenlaisia hulluja ja pedofiileja liikkuu keskuudessamme, halusimmepa sitä tai emme. Eli nykyään ei vain ole kovin järkevää antaa lapsen olla alasti esim uimarannoilla, koti on sitten asia erikseen.

Toinen asia on se, että mun mielestä lapset ovat seksuaalisia olentoja jo hyvin pienestä pitäen. Seksuaalisuus on tietenkin hyvin uinuvaa, mutta kiinnostus aiheeseen ja esim. omiin ja toisten sukupuolielimiin on olemassa. Meidän aikuisten tehtävä on sitten yrittää suojella tuota uinuvaa seksuaalisuutta, ettei sitä kukaan pääsisi hyväksikäyttämään, lannistamaan tai muuten "turmelemaan".

Joku tutkija myös joskus sanoi, että nuorilla tytöillä keimailu ja paljastavakin pukeutuminen on ihan normaali vaihe harjoitella omaa naiseutta ja sen tulisi saada tapahtua turvallisessa ja hyväksyvässä ilmapiirissä. Ehkä ylilyöntejäkin tapahtuu, mutta siinä ei ainakaan mikään huorittelu auta! Ja vastuu (case Timpe Salonen) on tietysti aina aikuisella, oli teini miten aloitteellinen tahansa!

Liittyisikö osa tuosta hyökkäävyydestä tämänhetkisten "kunnon äitien" omiin paineisiin näyttää timmeiltä 19-vuotiailta vielä usean lapsen synnyttämisen jälkeenkin?

Joskus vaan tuntuu että sitäkin painon loputonta tarkkailua ja ulkonäön kouristuksenomaista puleerausta tulee niin solkenaan esimerkiksi näiden av-keskusteluaiheiden joukossa.

Ja kun on olemassa ikä, jossa aletaan jo _melkein_ näyttää siltä kuin kaikkien "pitäisi" vielä kai kuusikymppisinäkin eli pitkäsäärisiltä, hehkeiltä, viattomilta, ruusuisilta, notkeilta jne. niin jokin naksahtaa kunnon (nais)kansalaisen päässä ja hän alkaa omien paineidensa alla nähdä tällaisen teinitytön uhkana ja seksuaalisesti tietoisempana kuin tämä onkaan.

Vai...?

Koska olen todistettavasti harrastanut seksiä (itse myöntänyt ja sitten vielä on niitä lapsiakin todistuskappaleina), en voi uskottavasti olla sitä mieltä, että lapsia ei saisi haukkua huoriksi tai vampeiksi tai syyllistää, jos joutuvat kokemaan seksuaalista hyväksikäyttöä?

Lainaus:

joka on avoimesti kertonut vaikka mitä seksijuttujaan tällä palstalla.

Nyt vain tuntuu, että normaalitkin ihmiset ajattelevat lapsista seksuaalisemmin.

Enkä nyt tarkoita lapsen omaa seksuaalisuutta, joka tietysti on olemassa. Lapsi on kiinnostunut ja utelias oman kehonsa suhteen, jo pieni lapsi huomaa, että tietyt asiat tuntuvat hyvältä (lapsethan masturboivat kyllä, eikä siinä ole mitään pahaa) ja vastakkaista sukupuolta olevien erilaiset värkit ovat kiinnostavia. Ja tietysti lapsi haluaa kokea olevansa viehättävä. Se on kaikki ok. Mutta nämä ovat lapsesta lähtöisin olevia asioita.

Minua inhottaa se, että nykyisin on niin paljon aikuisista lähtöisin olevaa lapsen seksualisoimista ja leimaamista seksuaalisilla termeillä. Ja kun kyse ei edes ole mistään selvärajaisesta tekemisestä, joka leimataan pahaksi (" esim. ei saa pussailla ennen rippikoulua") vaan olemisesta. Se vamppius tai viettelijyys on jotenkin niiden "huonojen tyttöjen" ominaisuus, ei jotain selvärajaista tekemistä. Ja minusta tämä on huolestuttavaa.

Lainaus:

Minua inhottaa se, että nykyisin on niin paljon aikuisista lähtöisin olevaa lapsen seksualisoimista ja leimaamista seksuaalisilla termeillä.

eli oman viestini pointti liittyi löyhästi tähän. Kun koko kulttuuri seksualisoidaan, niin lapsetkin vedetään siihen mukaan. Kaikkien oletetaan olevan siitä koko ajan tietoisia ja innostuneita, jopa lasten.

Mä seurasin aivan järkyttyneenä tätä pissis-termin "lanseerausta" joku aika sitten. Lasten ja teinien käyttämästä _halventavasta_ sanasta tulikin yhtä-äkkiä hyväksyttävä tapa viitata juuri näihin "huonoihin tyttöihin". Jopa hesarissa puhuttiin tytöistä pissiksinä ihan tyynesti, kyseenalaistamatta lainkaan nuorten ihmisten törkeää kategorisointia hyviin ja huonoihin lapsiin!

En tiedä sitten vaikuttaako tuohtumiseeni se, että myös mä olisin ollut aikoinani pissis, jos siihen aikaan sellaista termiä olisi ollut! Ja silti hieno ja hyvä ihminen jo silloin. Satuin vaan olemaan jännityshakuinen, peloton, räväkkä tyttö, joka oli ulkonäöllisesti poikienkin mieleen. En mä koe olleeni silloin tai nyt millään tavalla huono ihminen, se oli vaan mun tapani mennä murrosiän läpi. Ehkä sellaisen, joka on aina ollut kiltti tyttö, on vaikea ymmärtää toisella tavalla toimivia. Ja kaikki ihmiset ei tietenkään kasva kunnolla aikuisiksi, vaan tavallaan jäävät siihen nuoruuden mustavalkoiseen maailmaan, jossa on hyviksiä ja pahiksia. :/

Kävin koulussa, elin noin suurinpiirtein lakien mukaan, olin kesätöissä, olin hyvä ystävä ystävilleni, huolehdin velvollisuuteni, pidin hyvää huolta vastuullani olleista eläimistä. Kirjoitin ylioppilaaksi, opiskelin ammatin, menin töihin, maksoin veroni, jatkoin opiskelua. Nyt olen naimisissa oleva neljän lapsen äiti. Olen korkeasti koulutettu ja hyvässä työpaikassa. Maksan edelleen veroni, noudatan lakeja, olen hyvä ja huolehtiva äiti lapsilleni. Teen oman osuuteni vapaaehtoistyööstäkin, olen edelleen hyvä ystävä ystävilleni, hyvä naapuri naapureilleni jne. Olen hyödyllinen osa yhteiskuntaa. Toisin sanoen ihan kunnon suomalainen nainen.

Lainaus:

Itse kertonut, että neitsyys meni 12 vuotiaana ja nyt on avoimessa liitossa!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat