Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

miehelläni säännöllinen aamu/ilta vuorotyö ja mulla alkaa pian päivätyö. Mies menee iltavuoroon kolmeksi (työmatka about puoli tunti) ja mä siis pääsen neljältä. Ihan tyhmää viedä tunniksi hoitoon ja maksaa kokopäivähoidosta (meidän kunnassa vain koko tai osapäivä, raja 5 tuntia), mitä tehdä?

sit toinen asia, joka mua ottaa pattiin ja kovasti. Tässä systeemissähän äiti saa kaikki p...kat hommat ja isä pääsee helpolla: joka toinen viikko mä saan yksin takuta tenavat aamulla hoitoon (mies menee jo puoli 7) ja joka toinen viikko saan tapella yksin ne nukkumaan, mieshän on vapautettu näistä hommista.... lisäksi hoitaja toivoo, että lapset tuotaisiin iltavuoroviikolla jo lounaalle (puoli yhdentoista aikaan), niin siinähän isäntä saa joka toinen viikko nelisen tuntia omaa aikaa, mitä minä en saa koskaan... katkeraako? joo, mutta miten teillä on tällaiset kysymykset ratkaistu?

Kommentit (3)

Tästä oli juttua viimeisimmässä kaksplussassa ja ihan järkevältä kuulosti. Siis:

Kela maksaa alle 3vuotiaasta tukea 294,28¿/kk + sisaruksista 84,09¿/kk yhteensä siis liki 400¿.

Lisäksi saat jokaisesta yli 3vuotiaasta sisaruksesta 50¿/kk.

Yksityisen hoidon tuki on 137,33¿/kk/lapsi ja joissakin kunnissa maksetaan vielä kuntalisää.

Ja paljon maksaa hoitopaikka: 200¿/kk/lapsi kokopäiväisenä, kahdesta 380¿/kk/lapsi.

Ei siis tukien jälkeen jää paljonkaan maksettavaksi hoitajalle ja samalla säästyy se vaiva, että lapset köijataan sinne tarhaan pöpöjä keräämään. Näin siis meinasin itse tehdä, JOS kunnollinen reipas hoitaja löytyy sitten kun kolmosen jälkeen tulee aika palailla työelämään. Jos ei kyse ole nyt ihan eskarilaisesta niin suosittelisin ihan oikeasti harkitsemaan.

meillä molemmat vanhemmat tekee vuorotyötä :-) lapsemme on 12-14 päivää kuukaudessa hoidossa 8-15

Meillä mies saa omaa aikaa viikolla jos minulla yövuoro, koska silloin lapset hoidossa, viikonloppusin eivät ole. tosin saan itsekkin omaa aikaa kun mies yössä vien lapset aamulla hoitoon et isi saa nukkuaja itsella aamu vapaata kun menen iltavuoroon.Meill ätoimii hyvin.

Ja kun olen illassa ovat lapset jo nukkumassa ja lelut kerätty kun kotiudun.

meillä toinen vie ja toinen hakee hoidosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hoitoaikoja esim. 7.45-17.30, 10-17.30, 9-16.

Hoitoajat ilmoitan 3 viikon jaksoissa.

Minä teen meillä vuorotyön ja saan siis nuo bonusvapaat (ehkä 1-2 kertaa kuussa) kun vien pojat hoitoon vaikka itse olen vapaalla JOTTA hoidossa olemisessa täyttyy jonkinlainen viikkonrytmi (faktisesti välillä ei ole hoidon tarvetta mutta koska maksamme joka tapauksessa 10 hoitopäivästä, niin...).

Me jaamme yhteistä kärsimystä niin, että tällä viikolla minä olen roudannut lapset hoitoon aamulla klo 7.45 ja vastaavasti illalla mies on hoitanut iltapuhteet 3 iltana, koska minä olen kotona vasta 21.30.

Tämä toimii meillä loistavasti.

Harkitsin hoitajaa kotiin mutta tämä on paljon parempi järjestely. Varahoitopaikka on päiväkodissa meillä, mutta missä on varahoito jos kotihoitaja on sairas? onko teillä hoitajareserviä?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat