Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on rinnassa dreeni, muutama päivä pitää kotona pitää sitä ja huuhdella 3-4 kertaa päivässä. Nyt on eka päivä kotona, ja tuntuu niin hankalalta.. Antakaa jotain vinkkejä (miten tämän kanssa kannattaa nukkua, miten kiinnittää kauppaan lähtiessä ym.) :) Jäätyykö se kuinka herkästi, että kantsiiko kauan pakkasessa ulkona oleskella?

Kommentit (15)

ekaksi ihan yleisesti ottaen kiinnostaa että miten sinua ohjattiin huuhtelemaan dreeniä? itse työskentelen myös rintakirurgisten potilaiden kanssa jotka kotiutuvat dreenin kanssa eikä meillä ohjata kuin tyhjentämään pussi kerran päivässä.

mutta yleensä potilaat pärjäävät dreenin kanssa hyvin ja hoitoaikojen yleistyessä on ihan normaalia kotiutua sen kanssa. nukkuessa kannattaa laittaa pussi lattialle sängyn viereen mutta ei kiinnittää sitä mihinkään jottei se vahingossa irtoa kääntyessä. hyvä olisi nukkua joko selällään tai ei-leikatun rinnan puoleisella kyljellä.

jos dreenissä on sellainen lenksu niin siitähän se on helppo kiinnittää vaikka vyöhön tai housujen vyölenkkiin ylöslähtiessä. tai jos lenksua ei ole niin yritä itse virittää sellainen esim. hiuslenksusta tms. kannattaa laittaa päälle löysähköt housut, pitkä hame tai takki niin saat dreenipussin piiloon sinne vaatteiden alle ja vaikka housunlahkeen sisään. eikä se silloin edes jäädy kun on lämpimässä suojassa eli hyvin uskaltaa käydä kaupassa tai vaikka pienellä kävelylenkilläkin!

suihkussakin saa käydä normaalisti, saippuaa ei dreeninjuurelle ja kuivaus kevyesti painelemalla jottei dreeni irtoa.

ja jos dreeni sattumalta irtoaa niin silloinkaan ei ole syytä paniikkiin! laita lappu aukon päälle, laita dreeni muovipussiin ja käy varmuudeksi sairaalassa tarkistuttamassa että on se on tullut kokonaan ulos (niinkuin yleensä tulee). samalla tulee sitten se kiinnitysommelkin poistettua jos ei ole kiinni itsestäänsulavalla langalla.

olen vielä hetken paikalla, kysy lisää jos jotain tuli mieleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis minulle neuvottiin se keittosuolaliuoksen laitto dreeniin.. Pussia ei tartte vaihtaa, ellei täyty kovin nopsaa. Suihkuun mennessä pitää laittaa muovisuoja rinnan päälle, eikä kuulemma kovin saa kastella sitä sitten. Minulta ei ole leikattu mitään, rinnassa vain oli iso " pesäke" , ja se nyt tyhjennetään tuon dreenin kautta.

tupakin poltolla kuulemma suuri merkitys noissa pesäkkeiden synnyssä.. en kyllä oo koskaan aikasemmin kuullu että kellään ois tommosta ollu, ennen ku itellä todettiin.. siis märkäpesäke :P

Monet kuulemma dreenin kans kotona ovat, jotkut ihan monta viikkoakin, sano lääkäri. Ei kipuja eikä mittään :) Rasittaa vaan tuo dreeni..

Mulle pistivät tosi paksut teippaukset tuohon mistä dreeni tulee ihon ulkopuolelle, että ei varmaan itsestään pääse irtoamaan, ainakaan kokonaan. Lääkäri kyllä sanoi, että voi irrota itsestään ja varsinkin sitten kun tuo " pesäke" tyhjentynyt..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat