Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Oisko mitään vinkkejä työnhakuun, lähinnä erottuvan hakemuksen tekoon.

Muistan, et joskus tein hakemuksen runomuotoon. Se poiki kyllä haastatteluun pääsyn mut ei valituksi tulemista. Nyt jälkeenpäin ajatellen koko runomitta oli tosi naurettava oikein tekemällä väännetty. Olen myös joskus tulostanut värilliselle paperille koko hakemuksen. Tosin nykyään ei paperiversioita enää paljon lähetellä, moniin paikkoihin hakemukset voi lähettää meilitse.

Olen laittanut varmaan lähemmäs 30 hakemusta marraskuusta lähtien jolloin työttömyyteni alkoi ja koko tänä aikana se poikinut vaan yhden haastattelun. Alkaa hieman myös mietityttää oisko ikäkin jo esteenä (kesällä tulee täyteen 35v) tai sitten nuo kaksi pientä lasta (4v ja 1v.)

Ja koko työkokemukseni on määräaikaisista pätkätöitä.

On tämä välillä tosi masentavaa ja turhauttavaa hakata hakemuksia ja sitten taas ootella ja lopulta postilaatikkoon kolahtaa kirje " valintamme ei tällä kerralla kohdistunut sinuun" .

Kommentit (2)

Ei ikäsi ole este, eivätkä lapset. Ja varsinkin jos lapsilukunne on täysi niin se kannattaa sinun kertoa suoraan työhaastattelussa. Silloin et ole enää potentiaalinen äitiyslomalainen työnantajan näkökulmasta ja saattaa parantaa valintamahdollisuuksiasi.

Tehokkain tapa työn metsästämiseen on mielestäni se, että kirjoitat ja tulostat hakemuksen (netissä paljon hyviä malleja) ja viet sen _henkilökohtaisesti_ perille rekrytoivalle esimiehelle (jos siis avoimessa haussa oleva työpaikka). Silloin kasvosi ja hakemuksesi muistetaan ja sehän antaa kuvan, että olet tosiaan kiinnostunut työstä ja haluat saada juuri sen työpaikan itsellesi.

Tai jos haluat jättää avoimen hakemuksen, esim. jos olet lähihoitaja, vie hakemus suoraan sairaalaan rekrytoiville osastonhoitajille henkilökohtaisesti.

Lisäksi kannattaa aina soittaa perään hakemuksen jättämisen jälkeen niin sinut muistetaan ja hakemuksesi saatetaan poimia heti hakemuspinosta.

Jos vain lähetät postitse papereita, ne on liian helppo heittää suoraan ö-mappiin. Onnea matkaan!

Olen itsekin työnhaussa, ja hyvin tutulta tuntuu tuo kymmenien hakemusten lähettäminen lähes ilman haastatteluja. Muista kuitenkin, että tarvitset vain yhden tärpin työllistyäksesi!

Minulle on opetettu, että hakemuksesta täytyy tulla esille kolme asiaa: " Minä, Te, Me" . Eli sinun tulee esitellä oma motivaatiosi työhön, miksi haet juuri kyseiseen organisaatioon, ja miksi sinun ja organisaation yhteistyö olisi hyvä asia (organisaation kannalta tietysti). Nämä kolme asiaa on tultava ilmi, mutta järjestys on vapaa. Vältä kaikkien lauseiden aloittamista puhumalla itsestäsi (esim. " Olen.../Kokemukseni...), vaan puhu myös omasta alastasi ja yrityksestä johon haet (kukaan ei ole immuuni pienelle imartelulle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat