Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yritin tänään käydä luovuttamassa verta, mutta hemoglobiini oli vain 117. Toisilla mittauksilla arvoiksi saatiin 114 ja 112. Se täti sanoi, että nyt olen karenssissa kunnes käyn lääkäristä hakemassa todistuksen, josta selviää minkä vuoksi hb on niin alhainen.

Tuntuu vaan niin tyhmältä mennä lääkäriin tuommoisen asian vuoksi. Mutta jos en mene, en saa luovuttaa enää koskaan verta.

Onko keneltäkään muulta vaadittu vastaavaa todistusta?

Kommentit (8)

Uusien sääntöjen mukaan henkilö saa luovuttaa vasta 3kk päästä, jos hb on liian alhainen vaikka tänään.

Mulle annettiin ihan kirjallinen lappu, jossa luki miten mun pitää toimittaa se lääkärintodistus veripalveluun..

Eihän 117 ole edes kovin alhainen lukema?

-Ap.

jos hemppa tietyn rajan alle, vaaditaan lääkärissä käynti, varmuuden vuoksi et syy selvitetään...niin mulle ainakin selitettiin ja jos vaan vähän alle sen rajan niin sit vaan ei sillä kertaa saa luovuttaa.Onhan se hyvä itsensäkin takia selvittää jos normaalisti on paljon enemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Verenluovutuksessa annetaan kuitenkin ihan iso määrä verta. Eihän se ny ole kiva, jos sen takia luovuttajasta tuleekin mahdollinen vastaanottaja : )

Lainaus:

Uusien sääntöjen mukaan henkilö saa luovuttaa vasta 3kk päästä, jos hb on liian alhainen vaikka tänään.

Mulle annettiin ihan kirjallinen lappu, jossa luki miten mun pitää toimittaa se lääkärintodistus veripalveluun..

Eihän 117 ole edes kovin alhainen lukema?

-Ap.

Taisi olla liian vähän aikaa edellisestä luovutuskerrasta. Ei mua mihinkään lääkäriin passitettu. Johtuuko sit siitä, että olen luovuttanut jo kymmeniä kertoja? 3 kk:n kuluttua luovutin taas ihan normaalisti ja Hb:kin oli yli 130.

se raja on naisilla kai 125 et sa luovuttaa.... pitää olla sen yli... mun käsittääkseni hb voi olla matala vaan siks jos ri oo syöny sellasta ravintoa josta sais rautaa..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat