Vierailija

Olen viime vuosina sisustanut sekä töissä että kotona. Huonekaluja kuljetan itse, mutta jotkut tulevat kotiin kuljetusliikkeen tuomina, jotkut kokonsa vuoksi, jotkut siksi, että ovat tilaustavaraa. Joka ikinen kerta kuljetusliikkeen henkilöt ovat ennen lähtöään ainakin kysyneet saako roskat viedä mukana. Luulen, että se on extra-palvelua, ei välttämättä kuulu itse kuljetukseen, mutta jotkut haluavat antaa enemmän.

Eilen tuli kotiin sohva klo 21.15. Ei siinä mitään, hyvä kun tuli eilen, kun kerran aamulla soittivat. Ensinnäkin kaverit eivät olleet varustautuneet kunnolla, ei olut käsineitä eikä mitään, sormet oli jäässä ja sohva ei pysynyt ylhäällä. Sitä vedettiin ja työnnettiin pitkin pihaa. Kun se oli jo melkein ovella, välissä pari porrasta, kysyi toinen, saako muovit ottaa pois. Saahan ne, jos se helpottaa. Seyraavaksi kysyttiin, onko mulla minkäänlaista puukkoa..Siis ei mitään perusasioita mukana.

Joka tapauksessa, kun sohva oli sisällä, ihmeteltiin, missä jalat on. Pihalta löytyi erillinen laatikko... Auoin sitten sen ja kaivoin jalkoja esiin. Parivaljakko kysyi, saanko roskat kätevästi jonnekin. Vastasin, että en, olin aika yllättynyt kysymyksestä, mutta vielä enemmän siitä, että seuraavaksi sanottiin, että ei mekään, kun terminaalissa ei ole mitään paikka roskille. Kysyivät, eikö tuossa vieressä ole roskakatos. Sanoin, että on, mutta siinä ei ole pahvinkeräystä ja yhtiö muutenkin niin pieni, että perusroskikseen ei edes mahdu noi muovit. Asiasta ei enempää puhuttu, mutta tämänkin jälkeen toinen otti sen laatikon, missä jalat olo olleet, ja vei sen ovesta ulos. Sitten pyysivät nimeä paperiin, mutta ei niillä ollut kynää..

Laittelin valoja pois, kurkkasin samalla ikkunasta - siellähän ne roskat oli läjässä keskellä pihaa. Kyllä kiehahti, se, että vielä veivät lisää roskaa pihalle keskustelun jälkeen, antoi kyllä ymmärtää, että he hoitaa. Aion asiasta soittaa IKEAAN!!!, mutta toivoisin kokemuksia ja kommentteja muilta. Olenko tottunut liian hyvään. Aiemmat kokemukset muista liikeistä.

Kommentit (4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat