Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muistan että kun olin itse 10-15 v ja lama-aika oli menossa niin useimmat ystäväni asuivat tuonkokoisessa asunnossa (asuimme Länsi-Helsingissä), vaikka perheessä saattoi olla neljäkin teini-ikäistä lasta. Tänä päivänä tuntuu vaikealta kuvitella että monikaan asuisi noin.

Monenko lapsen kanssa asut alle 70 neliössä, lasten iät?

Meillä 65 neliötä ja lapset 2v ja 2kk. Mä ajattelin että me voitaisiin vielä neljän alle 10-vuotiaan kanssa asua hätätapauksessa tässä.

Kommentit (8)

En mä kyllä tuossa tilassa asuisi neljän lapsen kanssa, mutta kukin tyylillään..

Meillä on jotain 87 neliötä ja meitä on viisi, joten henkilöä kohden se tekee 17.4 neliötä.. Isompi asunto hankinnassa kyllä. Välillä tuntuu ahtaalta, mutta se auttaa, kun karsii tavaraa. =)

Vierailija:

Lainaus:

Muistan että kun olin itse 10-15 v ja lama-aika oli menossa niin useimmat ystäväni asuivat tuonkokoisessa asunnossa (asuimme Länsi-Helsingissä), vaikka perheessä saattoi olla neljäkin teini-ikäistä lasta. Tänä päivänä tuntuu vaikealta kuvitella että monikaan asuisi noin.

Monenko lapsen kanssa asut alle 70 neliössä, lasten iät?

Meillä 65 neliötä ja lapset 2v ja 2kk. Mä ajattelin että me voitaisiin vielä neljän alle 10-vuotiaan kanssa asua hätätapauksessa tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan hyvin mahdutaan, tässä on tosi järkevästi käytetyt neliöt. Lapsilla yhteinen huone, kerrossängyssä nukkuvat. Varastotilaa on paljon (lämmin pihavarasto ja kylmä häkkikellari) joten kotona ei ole turhaa tavaraa tilaa viemässä.

Muutamme tästä, kun mahdollinen kolmas lapsi on niin iso (1-2v) ettei enää nuku vanhempien makuuhuoneessa. Muussa tapauksessa pysymme tässä maailman tappiin asti ;) Lasten päiväkotiin on alle 50 metriä, miehen työpaikalle alle 100 metriä, ja minun kouluuni on 10 minuutin kävelymatka. Naapurit on mukavia, alue rauhallinen ja siisti, luonto on lähellä, samoin uimaranta... Minne me tästä lähtisimme? Paitsi ehkä isompaan asuntoon, samalla alueella, mutta isompia rivitaloasuntoja on tosi harvoin myynnissä tällä alueella, kerrostaloon emme mene.

Meillä tässä kaksi lasta.

1980-luvulla monissa tuntemissani perheissä tämänkokoisissa asunnoissa asui vanhemmat ja kolme lasta.

Pieni asunto on ympäristötekokin, ei mene niin paljon lämmitysenergiaa tyhjillään olevien neliöiden lämmitykseen.

ja asuntona 3h+keittiö. Talo on rakennettu 1966 ja älyttömän huonosti suunniteltu, neliöitä on 90 mutta ne eivät ole tehokkaassa käytössä käytännössä näistäkin neliöistä on hukkatilaa n 20 eli käytössämme on n 70 neliötä. Ja kovasti pohdimme laajennusta mutta rahatilanne on tiukka joten saa nyt nähdä laajennammeko vai emme. Oikeasti meillä ei olisi varaa laajennukseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat