Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (38)

Näköjään nää yliaikaisjutut eroavat vähän eri puolella Suomea. Sain juur sunnuntaiksi synnytysvastaanotolle ajan yliaikaiskontrolliin, täällä (Espoossa) se eka on kuulemma aina rv 41+5. Sit kuulemma katellaan vielä 42+1 toinen kontrolli jos kaikki on hyvin.... Jeah! Että hyvinkin saattaa mennä ens viikolla vielä pitkälle, ennenkuin täällä vauvaa nähdään. Mulla on jotenkin semmoinen kutina, että eihän tuo ukkeli sieltä vapaaehtoisesti tule ;o) Käynnistyskin alkaa kuulostaa kyllä hyvältä, jos viikkoja on 42 ja risat...

Ei siis tässä navassa mitään uutta, ei merkkiäkään synnytyksestä. Tsemppiä vaan Mellum ja Harrod, samassa kelkassa ollaan, jopa vähän pidemmällä ootte kun minä. Mielenkiintoista nähdä, tulevatko nuo teidän vaavit suosiolla :)

Päivän positiiviset:

1) Miehen synttärit tänään, mennään syömään ja saadaan kakkua :)

2) Vaavilla oli vikassa neuvolassa kaikki hyvin

3) Öööö, no ihan kaunis päivä- heh ;)

Göögle 41+3

[b]voi pojat (tai siis likat!)[/b] kyllä olis nukuttanu ku kello heräätti..hu huh..

Meinannu saada unta,kun aina vaan nauratti chatti jutut :)

nyt paimentaan laumaansa ja palailen myähemmin turisee..

[b]Maria ja himpula 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=darkviolet][b]MustaKissa [/b]jahas teillä kans saamaton ukko ;) Ei mut oikeesti joskus menee hermot. Sit ukolla menee, jos erehyn jostai asiasta hoputtaan muutaman kerran. Mut ku muuten ei tapahu :D

[b]Mansemamma [/b]toivottelen rauhallista vauva-arkea. Miten tytöt on ottanu pikkusiskon vastaan?

[b]Päivän +++[/b]

* peipillä kaikki hyvin :)

* ukko tulee kohta kotio ja alkaa viikonloppu vapaa

* olo on seesteinen, vaikkaki väsyny, mut mäpäs otanki päikkärit ;)

Niin joo neuvolatätin ohjeistusta oli ettei passais yhelle ja samalle päivälle kauheesti puuhaa aina kehittää käynnistymisen toivossa. Urakka sinänsä synnyttäminen niin pitäs muistaa levätä. Niihän se on. .

Ja ett käynnistyy sit ku haluaa eli ei ite siihen voi vaikuttaa.

[b]Tau [/b]oispa itekki saanu nukkua noin pitkään. No mä otan kohta päikkärit :)

[b]Pupina [/b]~~~~~ tehoja :)

[b]Isa [/b]mulla on ainaski hyvä olo :) nyt ei oo kovin hehkee siis just nyt, mut se johtunee valvomisesta ;) Täällä kans kävely on nyt helpompaa ja nopeempaa. Ja muutenki on hyvä olo.

[b]Harrod [/b]teretulemast :) vaikka kohtahan sulla taitaa olla odotus ohi.

Tuo ois kyllä hyvä, jos ei tosiaan vauvat kasvais juuri 40 viikon jälkeen. Itellä ku peipi kasvaa yli käyrän. .

[b]Lyyti [/b]nii eihän sitä koskaan tiiä mitä peipi päättää ;) jospa se tosiaan haluais syliin jo aiemmin ku loppukuusta. Hienoa, ett oli parempi yö bd bd.

Nyt pitää oikasta hetkeks.

Olkaahan kiltisti pallerot ;)

[color=006400]Katsotaanpas, toimiinko nämä uudet värit..

Mansemammalle onnea!! Sulla on siellä nyt aikamoinen hovi pieniä prinsessoita :) Elin@lle myös onnea runsain mitoin!

Pupina: Kuulostaa lupaavalta se sun limatulppa. Mulla ei limatulpasta oo kokemusta, muistan vain kuulleeni, että sen irtoamisesta saattaa mennä kaksikin viikkoa synnytykseen. Sulla nyt on viikkoja noin paljon kasassa ja " hankalaa oloa" , että tuskin nyt sentään kahta viikkoa. Ardisian kanssa oon ihan samaa mieltä ekakertalaisen supistuksista, itsellänikin alkoivat ensin just poltteluna ja jomotteluna ennen kuin äitiyvät " kunnollisiksi" . Laitan sitruunakakin ohjeen Marialle lisättäväksi blogiin. Oon ite löytänyt sen jostain leivontablogista. Tein tosin sen sitruunamössötäytteen tilalle unelmatortun kreemin ja hyvää tuli. Mutta sulla ehkä siellä muuta puuhia kuin leivontahommia bd.

Kohdunsuu: mä sain keskenmenon jälkeen varsinaisen " kohdunsuutuntemuskammon" , joten vapaaehtoisesti en kohdunsuuta lähde etsimään. Tuskin sitä itse löytäisinkään?!

Zatu: eikös sun pitänyt kökkiä mun kanssa täällä loppukuuhun asti? Ja nyt kaivelet jo lähtökuoppia? :)

Chatista: oli kyllä mukava istunto illalla, vaikka vähän myöhäiseksi menikin! Ja tosiaan, saahan siellä käydä kurkkimassa pitkin päivää, onko muita muhkeita paikalla. Kuinkas moni lähti sen käkätyksen seurauksena synnyttämään?? :)

Lounikselle hyviä supistuksia! Pian on nyytti sylissä!

Nenn: kiva kuulla vauvakuulumisia, toivottavasti vauvalla kaikki hyvin. Tänne asti tuoksuu pikkuinen vauva :)

Ceciliah: ei mee kauaa sun jälkeen chatissa enää oltu, nukkumatti kutsui!

Ardisia: jospa noi sun tuntemukset onkin sitä kuuluisaa " tyyntä ennen myrskyä" ?? Meillä juhlitaan pian esikon synttäreitä, muistaakseni sun la oli samana päivänä.

(.) Viime yönä otin nukahtamislääkkeen terkkarin kehotuksesta ja kyllä siitä kummasti vaan oli apua. En valvonut yöllä kuin 1½ tuntia aikaisemman 5 tunnin sijaan. Kylläpä ne yöunet hulluksi menivätkin. En edes muista, koska olisin yöaikaan nukkunut pitempää kuin 2 tunnin pätkää. Eilen neuvolassa verenpaine nousussa, niin kuin aina näillä viikoilla. Painoa ei ollut tullut viikossa kuin 100g, että ei vielä pahemmin turvottele.

Postimies kantoi kotiovelle asti Babyidean paketin, kaukalon lämpöpussin vauvalle. Vielä kun saan kaukalon kotiin , pääsen testaamaan pussia tyttöjen nukeilla..

Ihanan näköinen keli tuolla ulkona, peräti -10 pakkasta! Vielä kun sitä lunta saataisiin..

Ohenevia vointeja!

L

ps. onko täällä yhtäkään terhoa, joka ei vielä toivo synnyttämään lähtöä?

Eipä mitään tapahtunut yön aikana ittekseen joten käynnistykseen viepi tän tie hetken päästä.. Hiukan pelottaa, mutta toisaalta; ihanaa pian se on ohi:-) Illalla supisteli jo aika napakasti,mutta ihme kyllä, nukuin 2 yli kahden tunnin pätkää yöllä, sikeästi ja makeasti. NO hyvä niin nyt on voimia koitokseen.

Jaksamista mahan kanssa kaikille, mutta muistakaa että vaikka raskaus ei ole sairaus (=ei saa valittaa) , niin ei ole tarkoitus että raskaus on kärsimyskään, eli sanokaa rohkeesti neuvolassa jos nää viime viikot käy liikaa voimille! Ja supistuksia niitä toivoville!

Pitänee mennä herättämään mies, tuo kun nukkuu vielä ja me ollaan luvattu olla ennen puol ysiä synnärillä.... Tais alottaa tosiaan lomailun.. pöh.

Pitäkee peukkuja, laitan sitten jotain viestiä kun pääsen koneelle taas:-)

Lounis rv 38+5 (vielä hetken aikaa:-)

Pari tuntia sitten vasta nousin ihan oikeesti jalkeille. Tuli nukuttua parin tunnin pätkissä, enkä ees heti saanut unta, vaikka chatistä hävisin väsyn takia. Niin, mulle sopis kyllä oikeesti päivällä/alkuillasta paremmin nuo " sättäilyt"

Eli siis synnytyksen käynnistymisestä ei tietoakaan, mulla alkaa olla vahva fiilis, et tää menee sinne helmikuun puolelle ja joudutaan käynnistämään =/

Maha meni ihan sekaisin siitä eilisestä pitsasta, joten en suosittele kellekään moista. Ei siitä ollut kuin haittaa.

Kovat liitoskivut jatkuu edelleen ja välillä mietityttää, et pitäskö soittaa neuvolaan ja kysyy, et onko tää viel ihan normaalii, kun ei pysty kunnolla liikkumaan. Piti nytkin ukko laittaa kauppaan, kun en itse kyennyt.

No niitä plussia (on muuten hyvä idea ottaa päivittäiseen käyttöön =D )

1. Miehellä tänään vapaapäivä.

2. Illalla pääsee tunniks saunomaan.

3. Poika on tosi hyväntuulinen, kun nukkui kellon ympäri sikeästi.

Jokohan LounaToivon synnytys on käynnissä tai vauva jo syntynyt? Ihanaa, että täällä aina vähän väliä saa noita vauvauutisia lukea, kun oma antaa odottaa. Ja nuo kuvat vauvoista blogissa on niin suloisia =)

Kiva on myös lukea jo vauvautuneiden kuulumisia. Mukavaa, että jaksatte kirjoitella. Pitäskin käydä tuolla synnytyspuolella lukemassa niitä synnytyskertomuksia.

Onko vauvapuolella jo omaa pinoa?

Eikun viikonloppuja kaikille!

-tau- 38+6

ja lounatoivolle oikein paljon tsemppiä käynnistykseen!!!! toivottavasti lähtee heti tulille niin homma on nopeasti ohi.

mua jäi kyl heti aamusta naurattamaan, kun pistin ukon lähtee kakkosautolla töihin et ite pääsen muksujen kans kruisailee paremmalla autolla kun vien ne hoitoon ja mee ite sinne ä-polille. manas niin pirusti kun ekaks meinas lähtee jo volkarilla, mut sit tuli takaisin ku muisti et toyotallahan hänen piti mennä. no se ei ollukaan ihan niin yksinkertainen juttu kun volkkarilla; kuskin ovi oli jäätyny kiinni ja koko auto niin jäässä et rapaamiseen menee kyl tovi (ymmärätte varmaan miksi mä en halunnu sillä lähtee;) ). onneksi auto kyllä muuten kulkee tosi hyvi kuhan motti vaa ekaks lämpiää ja siinä ei mee kauaa kun on 1,3 moottori ja pakko kihnuttaa vaa 4 vaihteella.

mutta vaihteeksi tulipa parempi mieli heti aamusta kun ukkeli jupisi iteksiään avaimia hakiessaan yms;).

muuten ei sit ookaan mitää kehuttavaa, mua on nyt toi alkuyön unettomuus alkanu vaivaan oikein urakalla, just sanoin ukolle aamulla että en tiedä mikä mua vaivaa, ehkä mulla on sellasta koko kropan levottomuutta kun jotenkin se vaan tuntuu siltä, että vaikka on tosi väsyny niin kroppa vaan ei hiljennä kierroksia niin et uni vois tulla. ei auta päiväunienkaan pois jättö, joten aion kyl aina nukkua päikkärit pojan kans jos vaan onnistuu, saapahan sit ees joskus nukuttua.

teillä tais eilen olla hyvät chatit? mä mietin siinä sängys maatessa et pitäiskö nousta koneelle, mut olin sit iha varma et sitä myöhemmin vaa saisin unenpäästä kiinni kun kuitenkin väsytti jo kovasti sillon. joten päätin vaan maata sängys ja ootella unta, ja niinhän mä oli sit jokus 12 mais nukahtanukin.

ois kyl ollu ihan kiva jutella livenä muitten kans, mut mulle tosiaan myöhäiset illat ei sovi, kun oon ite kans tosi huono heräämää aamuisi ja mis tai viimeistään poika kuitenkin herättää jo sit seiskan jälkeen. meidän tyttö on tullu kyllä ihan muhun kun se vauvanakin nukku aamuisin jonnein 9-10. sit kun poika syntyi niin olikin iha järkytys huomata et sillä on isänsä rytmi eli tarvii vähemän unta ja herää aikaisin aamulla. joskus kun kelloja ollaan käännetty taaksepäin niin ukko onkin heräilly sit viide ja 6 välillä tosi pitkään ennen ku rytmi muuttunu sit siihe kuuden ja seiskan väliin. ihan siis kuolema mulle...

tänään sit on mulla se äitipoli ja just suunnittelin et täytyy laittaa ihan meikkiä naamaan ku on jostai syystä toi naama alkanu kukkia ihan kauheesti. leuassa on 4 ihanaa isoa näppyä joten jotain taikatemppuja pitäis yrlittää. sit vähän kyl jännittää mikä on tuomio tänään. mulla on itellä ollu maanantaista lähtien sellaset fiilikset et tää on kääntyny oikein päin, mut en kyl oo satavarma siitäkään. no iltapäiväl tiedän enemmän.

sit synnytyspelosta oli kyselyä. mua tää kolmas kerta ei pelota, oon niin kärsimätön ihminen et pelkästään tän mahan kuskaaminen loppuajasta on niin hermoja raastavaa et oon enemmän kuin valmis kestämään kipua et saan vauvan masun toiselle puolelle. ja mun mielestä just se, että pitää avoimen mielen sinne synnyttämään lähties ja valmistaa itsensä siihen et kipua tulee olemaan, mut siihe toivottavasti saa helpotusta ja aina vaan pitää muistaa kertoa sua hoitavalle henkilökunnnalle miltä susta tuntuu ja tarviitko jotain, he ei oo ajatuksen lukijoita joten oma suu ( tai sit miehen jos ei ite pysty) on vaan reippaasti aukaistava ja sanottava et nyt tarttis jotain.

mulla meni edellinen synnytys tosi hyvin ilokaasun ja spinaalin avulla, ainut mika jännittää on et ehdinkö mä tällä kertaa saamaan mitään tujumpaa kipulääkettä kun menee tod näk sen verran nopeesti tämäkin synnytys ja ponnistusajat mulla on molemmista lyhyet. tosin se ilokaasu auttoi viimeksi todella hyvin, joten oon työstäny itteeni siihenki, et ehkä mä pärjäisin pelkästää sillä. mut sen näkee sit vasta ku oon synnyttämäs. mulla on onneksi se mun paras kaveri joka sinne tulee mukaan sellainen ihminen et pitää kyl mun puolia jos oon ite nii sekasin kivusta tai jostain muusta (kuten ilokaasusta;) ) ja osaa olla topakkana pyytämäs mulle apua jos tuntuu siltä etten enää pärjää enkä ite vaan saa sitä sanottua.

mut nyt pitää mennä antaa muksuille aamupalaa. tyttö lähjteekin kohta kerhoon joten vaatteitaki pitäis saada päälle...

ei muuta kuin hyviä päivän jatkoja, palailen sit illemmalla kertomaan tarkemmat kuulumiset!!!

sapa37+4

Aloitetaan päivän kolmella positiivisella asialla:

1. Nukuin todella hyvin

2. Mieskin on tänään kotona ja koko viikonlopun

3. Ttyttökin nukkui 12h yöunia :)

No nyt saakin sit valittaa ;) eiks vain?? En enää jaksa ollenkaan näitä mun vaivoja joka paikkaa särkee, suppareita tulee sillontällöin jopa 8min välein mutta sit ne vaan loppuu kesken :( näin kävi toissayönäkin. Tänään taas ei ole tullut juuri yhtään supistusta... vauva vaan punkee päällänsä niin että on kauhia painon tunne alapäässä..

Mutta [color=pink] ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!!

[color=black] Zatu: Näin sinusta ja minusta unta?? viimeyönä. Hassua miten sinä minun uniin eksyit. Mutta unessa tilanne oli kuitenkin se että meiltä molemmilta meni vedet samaan aikaan (oltiin siis yhdessä liikenteessä) eikä kummallakaan alkanut supistukset millään eikä mikään niihin auttanut sairaalassakaan... kummallista.. jatkosta en tiedä kun heräsin.. :)

Taidanpa lähteä kaffeelle, palaillaan myöhemmin

äityli ja rinsessa 38+2

[color=darkviolet]Juu eihän sitä voi verrata eikä omiakaan raskauksiaan toisiinsa passais, ku ei ne välttämättä kulje käsi kädessä :) Tuntu vaan niin huikeelta meiän erot, ett oli pakko sanoo ääneen.

Iltapalalle kai tästä joutas. Taian paistaa yrttipatongin :b Tekee hyvää saunan ja yhen toisen ässän päälle. . .

[color=darkviolet]Ei väsyttäny kauheesti ku nousi, mut ku ajelin neuvolasta takas kotio päin niin jopas alko suuta repimään :O Pittää kohta keittää sumpit ja napostella mini donitseja :b mitehän lie kummasti ku tarttu kaupasta tollasia mukkaan ;)

Ku olin sit saanu lihat eilen uuniin. . . . . .niin niin kello oli varmaan jo yks. Sit kuuhasin vähä ja yritin lukee kirjaa ukon kuorsatessa huonolla menestyksellä. Sit kello herätti ennen puol seiskaa.

Mut täs [b]neuvolakuulumisia[/b]->

* rv 38

* painoo 730g/vk (ihan okei)

* paineet 114/70 (tätä linjaa aina)

* hemppa 115 (obsidania napsinu koko ajan ja parempaan en pysty)

* kohunpohjan korkeus huimat 37 (yli yläkäyrän!)

* rt ja pää aikas hyvin kuulemma " siellä" ;)

* doppleria peipi meni pakkoon, kuten usein ennenki sykkeet vaihteli hyvin ja yks lukema oli ainaki 141

Tätin mielestä enempi nelikilosen likellä, no sehän mie tiesinki. Mut kuulemma vaikuttaa siltä, ett vois alkaa tuleen itekseen tässä!! Masu on sit tosiaanki tipahtanu jollailailla bd bd.

Uutta aikaa en saanu, ku ens perjantaina on se OAS:n toinen käynti. Oli se näköjään lekuri " tiedotteessaan" kirjottanu, ett seuraavalla kerralla suunnitellaan käynnistämistä. Näin luin koneelta.

Että katotaas ny tuleeko peipi ennen sitä, ois kyllä parempi tai sit ens viikolla voin olla jo tuplamami!!

[b]Lounikselle [/b]paljon voimia ja kaikkea hyvää synnytykseen bd bd :)

[b]Sapa [/b]mulla on koko odotusajan ollu leuan iho huonohko. Jos ei näppyä tuu niin on vaan kuiva ja sen näkönen, ett kohta tulee näppyä :/ Eli aina sit isken meikkivoidetta ja puuteria, ett ois itelläki pirteempi olo kunnei peilistä loista punasuus.

[b]Nenn [/b]toivottavasti terho-ukolla ei mitään vakavaa, vaan on kaikin puolin terve. Kiva kuulla vauva-arkea :)

[b]Pupina [/b]mä en muista varmaksi, mut omasta mielestä itellä ei ollu mittää ennakko-oireita. Hyviltä kyllä kuulosta sun " nippailut" bd bd :)

[b]Chatista [/b]niin eilenhän oli puhetta, ett siellä voi kukanenkin käyä millon vaan kattomassa jos vaikka joku tuttu sattus oleen samaan aikaan. Ja että voitas sopiakki joku aikasempi ajankohta täällä, ett kaikki iltaunisetki pääsee mukkaan :)

Jos kattelen eilisen kasautuman loppua kuhan oon saanu sumppia ja käyny lataan kattilaan lisää puita.

Zatu ja peipi muhkeet 38 viikkoo :) :) joista iki-onnellinen

Täällä on taas ollut hieman katkonainen yö/aamu, heräsin klo 5 ku mies lähti ja olin taas sen pari tuntia valveilla ja sit nukuin sohvalla klo: 7-10..... Taitaa olla tää mahdollisesti lähellä oleva synnytys mielessä kyllä ihan koko ajan!

Teillä on ollut sitten eilen mukava chatti-hetki, kiva juttu! Kuulosti kyllä ihan hyvältä idealta, oli vaan itellä eileniltana niin " odottava" olo tän synnytyksen suhteen (ja semmoinen " menkkamainen" olo....) etten olis malttanut/jaksanut enään niin myöhään koneella istua!

Mitäs muuten sanoisitte te kokeneemmat synnyttäjät tästä tänhetkisestä tilanteestani:

eli verensekaista, limaista vuotoa tullut nyt 2 päivää (aamuisin) ja vaihtuu sitten rusehtavaksi vuodoksi (vähän kun menkkojen lopussa) + alavatsaa jomottaa menkkakipumaisesti (kaurapussi auttaa hieman), supistelee silloin tällöin, ei kuitenkaan säännöllisesti.

Terkka sanoi että näillä oireilla ei pitäis mennä montaa päivää kun synnytys alkais, mutta olen käsittänyt että limatulpaa/ vuotoa voi tulla kauemminkin ennen kun pääsee tositoimiin?

Osaatteko neuvoa tai kertoa miten teillä ollut? Ei oikeen tiedä mitenpäin olla kun miettii että joko....? (Kuten varmasti moni muukin täällä....)

Miehen tyttö kun olis taas tänä viikonloppuna tulossa tänne, olis tietenkin hänellekin kivempi olla äitinsä luona jos joudutaan lähtemään esim. viikonloppuna yöllä synnärille.....

Asiaahan ei auta se että kaikki soittelee monta kertaa päivässä ja kyselee että joko, olis pitänyt vaan olla hiljaa näistä oireista ja kertoa vasta sitten kun ollaan tositoimissa!

Toisaalta kun itsekin on odottanut jotain " merkkejä" tulevasta niin onhan se iso juttu!

Sori että tää meni taas tämmöiseksi omanapaiseksi jutuksi, en vaan nyt osaa keskittyä muuhun....On samalla rauhallinen ja sitten rauhaton olo, vaikee selittää!

Jos menis syömään päivän toisen aamiaisen niin ehkä aivot taas kirkastuu!

Voikaahan hyvin & tsemppiä kaikille jo tositoimissa oleville ja sitä odottaville (eli kaikille)!

Pupina & Möykky 40 tasan tänään!

[color=darkviolet]Jäi mainihtematta aiemmin kirppislöydöt. Akalle ostin ronsu-palapelin ja peipille löyty Ficher Pricen soiva virikepoksi pinnasänkyyn kiinnitettäväksi. Aikas pieni, siinä on kolme puolittain kuoriutunutta kottaraista, jotka pyörii ympäri ku vetää vetoja :) plus soitto soi. (á 1,-)

[b]Ariella [/b]huh ku on eroa meillä :O Mä oon päivän eellä sua ja näköjään seittemän senttiä sf-mitassa ;D mut kropan on yksilöllisiä.

[b]Äityli [/b]vai painajaisia minusta ;) jospa se ois enneuni ja me nostettas täältä kytkintä yhtä aikaa, vaikka eri synnäreille vieki tiet.

[b]Isa [/b]eläs nyt. Kuhan kaikki menee hyvin ja saat terhon onnellisesti syliin niin ei sillä tyylillä väliä :) Kaikkea hyvää toivottelen täältä.

[b]Pupina [/b]jospa niitä suppareita riittää meille kaikille ;) Jännästi ollu lievän lieviä tuntemuksia alamasussa. Kai peipi painaa alaspäin ja piruuttani oon ollu aina sillon tällön ilman tukivyötä. .

Ja nyt syömään :b

tytöt ovat siskonsa ihan hyvin vastaanottaneet,Jennakin tykkää kovasti silitellä ja pussailla siskoaan ja tykkää myös sylissäkin pitää:)ja vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin,vaikka vähän väsytti aamulla mut onnex sain nukuttua päikkärit ni jaxaa valvoa sit yöllä kun hän o semmone yö kukkuja..

Yö meni suht. hyvin, ei kauheasti ylim. herätyksiä pissakeikkojen lisäksi :) Tosin isohädän jouduin tänään tekee jo seiskalta ja sen jälkeen elvyinkin sängynpohjalla, yli 4 h täyttä unta kaaliin. Onneksi vei pahimman p-säryn mennessään!

SINDA:

Tuosta kohdunkaulasta...Mä en ainakaan kunnolla yllä tuohon kaulalle, jos koitan paikkoja seisaalleen. Eli parhaiten löydän kohdunkaulan esim. alapesun yhteydessä, kun istun pöntöllä. Samoin musta tuntuu, että kaikki kudokset on samanlaista yhtenäistä pehmeää mössöä norm.tilanteeseen verrattuna.

ARIELLA:

Meillä siis samat ilon aiheet, kun mittari on pakkasen puolella. Olen ollut koko tämän " talven" ihan kypsä just kuratassujen ja -haalareiden vuoksi. Neiti 5-vee onkin tähän asti käyttänyt koko " talven" viimevuotista huonompaa haalaria, kun en ole sitä uutta viitsinyt pesemällä pilata. Tänne luvattiin huomenna väliaikaisesti lunta, ihanaa, lapsi pääsee kokeilemaan uutta lumikolaa!

Viikonloppuja kaikille ja suppareita ihan hillittömästi! Tsemppiä Lounatoivolle ja Isalle!

Äitee ja Aatutar tasan 38

LounaToivolle kovasti onnea käynnistykseen! Toivotaan, että menee nopeasti ja saat vaavin syliin! Mun kaverilla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja 1,5h pääsät oli vauva sylissä. Se tietenkin edellyttää sen kalvorakkulan näkymistä jo kai..? :)

Mulla sitten taasen viime yö meni supistellessa ja oikeestaan koko yö menkkakipumaisen jomotuksen kourissa. Itse supistuksia oli vähän, mutta selkä oli ja on edelleen vielä vähän tulessa. Maha myös löysällä ja liitoskivut vaivaa jälleen. oisko vaavi laskeutunut vielä alemmas? Kävely on ekaa kertaa aika koomisen näköistä...

En tiiä johtuuko tää siitä eilisestä siivouksesta vai ollaankos sitä pääsemässä tänään synnyttään?? Noh, katotaan mihin tilanne kehittyy...... eipä oteta ressiä jos ei tapahdukaan mitään. Onhan mulla takataskussa se maanantainen käynnistysarviopäivä.

Ei oo kivaa sinällänsä ku mies menee iltavuoroon.. joudun soittaan töihin sit et alkaa tulemaan tänne päin. Niin ja hoitajakin pitää koukata matkan varrelta (ehkä).

SINDA: Mullakin noilla viikoilla oli mitä parhain olo raskaana. Vaivat katosivat ja tässä sitä ollaan edelleen kokonaisena. Tosin tämä raskaus on ollut uskomattoman helppo. Ai niin ja eipä ole kivaa jos kauheet ruuhkat Oys:ssa. Oon niin mahottoman huono nukkumaan siellä.. Mut minkäs teet..

LIIKELASKENTA: Välillä olen joutunut tekemään ja ne on tainnut olla vauvan unihetkiä.. Oon saanut kuitenkin sitten mojovia potkuja, että täällä ollaan. :D Muuten kyllä aika rauhallinen kaveri..pääosin aamuisin ja iltaisin myllertää.

Jokos PUPINA lähti synnyttään?

GÖÖGLE: Joo, ei todellakaan ole hauskaa odotella näin pitkään. Kärsivällisyyttä ei juurikaan ole. Sympatiat myös sulle!

mellum ja peukaloinen 41+5 (huh huh)

Ensiksi paljon onnea vauvansa saaneille, niin monta on etten kaikkia muista, eli en sano mitään, niin ei kukaan unohdu! Mutta kuitenkin kaikille todella paljon onnea. Alkoi tyttöjä syntymään pitkän poikajoukkueen jälkeen =)

Täällä mietitään nimiä, eikä vielä ole yhtään ehdotusta. Mies tyrmää kaikki saman tien eikä painostuksista huolimatta saa keksittyä mitään uutta. Ja kaikki kyselee..joko,joko.. huoh...

Poika nukkuu ja syö, seurusteleekin jo päiväsaikaan, enimmäkseen tyytyväisenä. On se kumma että 10:nen päivän ikäinen vasta, ja jo nyt tuntuu että hän on aina ollut olemassa..

Mies on vielä isyyslomalla ja siskokultakin on täällä ollut nyt pari päivää, anoppi on käynyt siivoamassa jne.

Käytiin vauvan kanssa ensiavussa maanantaina kun hänellä esiintyi pieniä nykinöitä kuten kahdella muullakin lapsellamme on ollut, vähän hätävarjelun liioittelua. Otetiin kaikki mahdolliset verikokeet, virtsakoe ja lastenlääkäri tutki. Lopuksi kävimme aivojen ultraäänitutkimuksessa, mitään ei löytynyt. Keskiviikkona kävimme EEG-tutkimuksessa missä ilmeisesti kaikki oli myös normaalisti, ainakaan kukaan ei ole soitellut kotiapäin. Vauva itse kasvaa ja voi hyvin, itse uskon että on vain normaalia uninykinää.

Nyt alkaa kuulua käsky syöttämään.

Voikaa kaikki loppuajan mahakkaat hyvin ja toivottavasti saatte pian mennä synnytämään!

yksin kirjautuneena... Ei oo muita sattunut samaan aikaan. En kylläkään koko aikaa tässä ruudun edessä istuksi, mut välillä käyn kattomassa, oisko siellä juttuseuraa =)

Tää vihlominen ja villtävä kipu tuolla häpyluun kohdilla ei helpota sitten millään ja liikkuminen on tosi hankalaa. Kovasti oon silti täs kotoon nyt yrittänyt varovasti jumppailla ja venytellä. Lonkatkin alkaa jo kipuilla.

Oon miettinyt että kannattaako tän takia soittaa äitipolille vai onko tää ihan täysin normaalia. Ekaa oottaessa oli kaikki niin oireetonta.

Toisaalta ois kiva päästä näytille ja saada tietää, et mikä se tilanne tuolla alakerrassa on, kun ei loppuraskauden ultrassa kurkattu.

Vauva on ollut ihan hiljaa, liekö niin väsynyt eilisestä mylläämisestä Sitäkin tässä seurailen. Kohta pitää kaivaa soittorasia vissiin ja alkaa herätellä kaveria, jos ei ite ala pian jumppailla.

-t-

Ainiin, pupina, ymmärrän tai ainakin luulen ymmärtäväni tuon rauhallinen/rauhaton olotilan.

Moi!

Uusi tammenterholainen ilmoittautuu kerhoon...

Keskusteluitanne olen ilolla seurannut, vihdoin rohkaistuin myös nyt kirjoittelemaan (valittamaan omaa napaani).

Mellumille voimia; mullakin viikkoja kasassa jo 41+4, eikä mitään tunnu tapahtuvan. Laskettu aika siis oli ja meni 1.1. Eka yliaika viikko meni vielä ihan ok, eka kun tulossa, niin osasin vähän odotellakin, mutta tää viikko on kyllä ollut jo tuskaa (henkisesti), supistukset tuntuisi tässä vaiheessa ihanalta helpotukselta;)

Käytiin aamulla yliaikaiskontrollissa: kohdunkaula kiinteä ja 3 cm. Eli ei luvassa tätä vauvaa ihan pikaisesti viikonlopun aikanakaan. Kovasti yritin valitella, mutta eivät vielä ottaneet käynnistykseen. Maanantaiksi sain ajan ja sitten katsellaan uudestaan. Kyllä odottavan aika on pitkä...

Toivottavasti sitten käynnistetään ja jotain tapahtuisi saman tien, ettei tarvii montaa päivää käynnistellä. Tai jos ihme tapahtuisi ja tulisi itelleen, niin ei olisi kerralla niin kovaa rytinää sitten. (lääkärikin totesi, että itestään käynnistyneet synnytkset on yleisesti vähän parempia lopputulokseltaan)

Lekuri lohdutteli, et yleensä masuasukit ei kauheasti enää kasva kokoa viikon 40 jälkeen, tääkään ei neuvolan kokoarvioiden mukaan ole kovasti kerännyt enää vararavintoa viime viikkoina. Kontrolli sinällään oli kiva, kun katsottiin ultralla ja sydänkäyrällä, et vaavilla kaikki hyvin. Jotenkin sitä jaksaa paremmin ite, kun tietää, että mahassa kaikki ok.

niin, että siis voimia ja kärsivällisyyttä kaikille odottaville ja synnyttäville ja paljon onnea kaikille käärönsä saaneille!

harrod+ asukki 41+4

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat