Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minkä niminen on yhdistelmä e-pilleri joka sopii nelikymppiselle. Joilatkin sivuilta löydän maininnan että sellaisia on mutta nimeä en löytänyt.

Kommentit (5)

Ns. premenopaussi alkaa usein jo 40-45 vuoden iässä. Femilar vaikuttaa monilla niin, että kuukautiset loppuvat lähes kokonaan tai kokonaan.

Femilar tekee tästä poikkeuksen. Siinä on estrogeeninä estradiolivaleraattia ja keltarauhasena syproteroniasetaattia, mitä on muuten myös Diane Novassa, mitä käytetään myös aknen hoitoon. Kun itse käytin Femilaria, kuukautiset tulivat joka toinen viikko, eli ei kiva. Jos olisi vaan sinnikkäästi käyttänyt kauemmin, olisi vuotohäiriöt saattaneet loppua.

Terv. Kvartetti, joka ei kerkeä kirjautumaan = )

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näissä aikuisten pillereissä on hiukan eri hormonikoostumus kuin nuorten vastaavissa, koska ehkäisytehoa ei tarvita yhtä paljon. En muista ihan tarkasti mitä gyne selitti silloin vuosia sitten, mutta tässä kai on jotain luontaisen kaltaista estrogeeniä. Sama valmiste on kuulemma käytössä eri nimellä myös hormonikorvaushoitona vaihdevuosioireiden hoidossa Keski-Euroopassa.

Olen käyttänyt erilaisia pillereitä koko aikuisikäni eikä tuhdimmallakaan tavaralla ole ollut minulle mitään haittavaikutuksia, joten ei tälläkään. Minusta on tosi miellyttävää, että kuukautisia ei käytännössä ole ollenkaan, myös premenstruaalioireet ovat vähentyneet. Minulla on kuulemma jo vaihdevuodet vahvasti menossa (ihmettelin gynelle oireitani viimeksi) ja pillerit lievittävät myös niiden oireita. Gyne kehotti kertomaan, jos tämä lääkitys ei riitä. Eli on makuasia, syönkö niitä ehkäisyyn vai vaihdevuosiin. Jos lopettaisin nyt pillerit, ei ole niinkään varmaa, että kuukautisia enää tulisi.

uusi valmiste? Miten se eroaa muista yhdistelmäpillereistä?

Onko kenelläkään käyttäjäkokemusta?

Mua huolettaa nuo e-pillereiden riskit. Entä jos nuorena on käyttänyt pillereitä ja asiat ollu ok. Voiko nyt liki nelikymppisenä tulla ongelmia esim. kasvaako veritulppariski?

T ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat