Seuraa 

Sivut

Kommentit (54)

Onkohan tää päivä riivattu tai jotain? Tuntuu, et taas kaikki menee niin putkeen kuin olla ja voi... Sympatiat sinne puuhikselle siis! Ihan samaan ei täällä sentään ylletty kuin teillä siellä (oikeen kylmät väreet meni selkäpiitä pitkin kun sun aamusta luin...).

Ensin poika pissasi sänkyynsä kun ei tietenkään voinut ilmoittaa ajoissa että on pissahätä kun päikkäreiltä heräsi ja typy taas kiukkuaa muuten vaan. Mahtaneeko hampaita olla tulossa? Kun äsken yritin sosetta tarjota ei uppoa vaan huutaa vaan. Muutenkin tosiaan ollut oudon kiukkuinen koko päivän kun yleensä on tosiaan sellanen päivänpaiste. Pöh. Ja itekin kireellä kuin viulunkieli tiedä mistä syystä... no, tää on taas näitä päiviä...Harmittaa kyllä kun tuntuu et noi soseet uppoo muutenkin tosi huonosti (max puoli purkkia päivässä) ja tissillä käydään sit tunnin välein... Öisinkin syö vielä ainakin kerran... Olis kyllä ihan mukavaa päivisin muutakin saada tehdä kun istua tissi vauvan suussa sohvalla...:(((

Jep, kaitpa painun imettämään sitten kun ei se sose nyt kelvannu sit ei...

oinasmamma

meillä syödään näin (tosin iida nuorempikin):

7.30 160ml maitoa

10.30 ½purkkia sosetta (kasvis) ja 85-165ml maitoa

14.00 2rkl-½purkkia hed.sose+ 80-165ml maitoa

17.00 165-200ml maitoa

20.00 200ml velliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oltiin koko perhe saunomassa ja lapset saatiin yliväsyneinä nukkumaan. Nyt vetelen iltapalaa ja tulin tietty heti lukemaan mitä teille kuuluu. Mä sain auton korjauksesta ja se tuntuu toimivan hienosti. Jes.

Puuhis - oot kyllä aika sissi kaikenkaikkiaan!

Pumpulille suurkiitos pisteinfosta! Mä olen ilmeisesti sitte laskenu mun pisteet väärin, en vaan käsitä miten saisin 6 pistettä lisää kun aiemmin laihdutin tolla 22 pisteellä ja nyt olis 28 vaikka painokilokymmenkin on säilynyt samana ja osaimetyksestä annoin vaan 2p. Mahdankohan muistaa väärin koko jutun? Mitä pistemääriä teillä muilla elokiloisilla on?

Nyt taidan lysähtää sohvalle porkkanapussin kanssa...Arvatkaapas kummitteleeko kilo joulusuklaata tuolla kaapissa?!

Papuna ja väsähtänyt perhe

Calathealle: Meillä on jonkinlainen rytmi. Vauva nukkuu yleensä yöunille 21-23 ja herää 8-9 aikaan. Päivässä on useimmiten kolmet 45 min päiväunet, joskus saattavat yhdet unet (yleensä iltaunet) venyä 1,5 tunnin mittaisiksi. Se on jo luksusta :) Tänään juuri kävi niin ja tuntui, että aikaa olis ollut vaikka muille jakaa. Kerrankin ehdin pelata isompien kanssa rauhassa lautapelejä yms. Yleensä pisin valvomisputki osuu viimeisten päikkärien jälkeen. Silloin tytsy on hereillä 3-5 tuntia. Mutta siis mitään kellontarkkaa rytmiä ei ole. Syödään silloin kun syödään ja nukutaan kun nukuttaa. Mä en näe tarpeelliseksi mitään kellontarkkoja rytmejä, kun näinkin menee ihan ok. Keskimmäinen aikoinaan tarvitsi vauvasta asti tarkat rytmit ja tasaiset päivät, silloin elämä sujui parhaiten. Soseita on maisteltu nyt sen kolmisen viikkoa ja sosetta syödään yleensä kerran päivässä (määrät vähäisiä). Useimmiten vauva syö sosetta samalla kun me muut syödään joko lounas tai päivällinen. Mitä jos kirjaisit esimerkiksi viikon ajan ylös vauvan nukkumis- ja syömisrytmin. Saattaisi kuitenkin sieltä jostain piilosta löytyä vauvan oma sisäinen rytmi jota hän seuraa. Kunhan sen vain löytää ;)

Vitsit että on meidän tyttö ollut kiukkuinen nyt kaksi päivää. Mä NIIN olen varma, että nyt tulee hampaita. Kaikki oireet on. Oikeasti käy niin, että vedän sanani takaisin ensi viikolla, jos (ja kun) niitä hampaita ei kuitenkaan näy. Katsellaan.

Mitäs vielä. Pää kolisee jälleen tyhjyyttä.

Ai niin, opemammalle piti toivottaa jaksamista. Meilläkin mies menee maanantaina 6 viikon loman (!) jälkeen koulutukseen kolmeksi viikoksi. Päivät ovat pitkiä, on kotona yleensä vasta iltaseitsemältä. Onneksi tulee kuitenkin kotiin. Sitten kun se taas alkaa se todellinen työ, niin mä olenkin usein viikot ma-pe yksin lasten kanssa.

Jamssa + tytsy, 5 kuukautta lähenee!

siis uskomatonta mutta iida on nukkunu omassa punkassaan kohta 2h!!! jipii..no ei mulla sen kummosta ollu..pakko jakaa tää ilo täällä :D:D

Koitetaas taas muutama rivi saada rustattua... Jotenkin on ollu sellainen tylsimys olo ettei jaksa edes kirjoittaa mitään :( Tää viikko on menny ihan pelastusarmeijalle vaikka ihan kivoja ilmojakin on ollu. LApset on ollu tällä viikolla kipeinä, Toivollakin elämänsä eka nuha (sitä se teettää kun ei enää rintamaitoa saa :( Tosin taitaa jo vähän hänellä helpottaa. Meillä on muuten valkoinen maa!

Toivo sai tänään kolmannen kerran yhdistelmärokotteen. Seuraava rokote olis vuoden ikäisenä tehoste, jos sen haluaa.

Hassua miten se pullottelu vähentää noita yösyömisiä. Syynä kai se että kun pullosta syöttäminen (varsinkin kun pitää yöllä sekoitella seokset jauheesta ja vedestä) on niin paljon hankalampaa et sitä koittaa sinnitellä vaikka kuin ettei tarvis sitä maitoa pullosta yöllä antaa. Ennenhän sitä otti pojan heti viereen tissille et sai ite jatkaa samantien uniaan. Aluks Toivo söi kaks kertaa yöllä kun siirryttiin pulloon. Sit aamuyön syönti jäi pois. Nyt olen antanu vettä pullosta kerran yössä. Kolmeen yöhön ei ole siis syöny yöllä lainkaan. Siltikään ei aamulla herätessään ole ensimmäisenä huutamassa nälkäänsä.

Ihana hymypoika tuo vesseli kyllä on <3 Suurin hupi tällä hetkellä on se kun käsistä pitämällä saa seistä. Kauaa tai montaa kertaa peräkkäin tätä ei kyllä viitsi tehdä... Itse vielä kampeaa makuultaan pystyyn kun pitää käsistä kiinni.

Tiistaina olis taas käynti iho- ja allergiasairaalassa. Tarkoitus testata että onko Almiron oikeasti sopimaton.

TYÖHÖNPALUU: 2008 huhtikuun alusta on miehen mukaan mun mentävä töihin. Siihen asti pitäis rahojen riittää. Hassulta tuntuu nyt ajatella töihin menoa kun olen ollu " jo" yli 2v poissa töistä. Aiemmin olen mennyt suoraan vanhempainvapaalta töihin. Kolmonen on silloin reilu 3v ja menee siis ekaa kertaa päiväkotiin :O Tuntuu et enemmän jännitän sen puolesta hoitoon menemistä kun Toivon puolesta. Mukavaa olla vielä ens syksy kotona kun kakkonen aloittaa ekan luokan. Esikoinen lähteekin syksyllä jo yläasteelle!

Koitahan ERIA jaksaa siellä! Keväällä tuun ainakin käymään siellä päin ja jos siltä tuntuu niin muutetaan se meidän kahvittelu vaikka siiderillä käynniks ;o) Tai ollaan me tulossa jo viikon päästä mut koko poppoon kans ja tullaan yhdistetyille tupareille ja synttäreille. Joko sie oot teinipoikas laittanu asialle et saisit sen mesen?

PUUHIKSELLE kans jaksuja lasten kanssa. Viikko on aika pitkä aika olla ihan yksikseen tuommoisen lapsilauman kanssa. Ihme että jaksat!

Ja voimia ja jaksamisia kaikille sitä tarvitseville! En nyt muista kaikkia juttuja mitä oli :o/

LAIHDUTTAA pitäis täälläkin (se munaton, maidoton, viljaton yms. dieetti kyl tiputti tosi hyvin painoa mut on tainnu tulla kaikki jo takas) mut musta ei ole pisteiden laskijaksi. Koitan tehdä terveellisempää ja kevyempää ruokaa ja liikua enemmän....

Peeveli ja Toivo 2708

PAPUNALLE vertailun vuoksi meidän neitokaisen ruokailumääristä. Tyttö aloittaa aamunsa klo 6 tissimaidolla, määrä tuskin enää kovin suuri on, sillä imetän enää vain aamuisin. Klo 7 annan aamupuuron (1dl kaura- tai riisipuuroa, pari teelusikallista hedelmäsosetta) sekä korviketta (vaihtelevalla menestyksellä 50-100 ml). Yhdentoista aikaan syömme lounaan, joka on noin 1 purkillinen sosetta (1/2 liha-kasvissosetta, 1/2 kasvissosetta) ja lisänä maitoa (jota menee jälleen max 100 ml). Noin kolmen puoli neljän aikaan tyttö vetelee purkillisen hedelmäsosetta + 100 ml maitoa päälle. Iltapala noin puoli seitsemältä on sama kuin aamupalakin. Öisin tyttö ei syö.

Kun aloitimme kiinteät pari kuukautta sitten, minusta tuntui, että tyttö söi aivan kaiken mitä hänelle tarjosin. Aivan kuin ruoka olisi maailmasta loppunut. Nyt aivain viime viikkoina määrät ovat tasaantuneet " normaaleiksi" ja tyttö selvästi osoittaa, milloin ei ole enää nälkäinen. Aikaisemmin tyttö rohmusi kaiken, mutta oksensi sitten heti perään ylimääräiset.

Pepper & Neela (5,5 kk)

PISTE-ESIMERKKEJÄ:

Seuraavia saat syödä aterioilla haluamasi määrän niin että olet kylläinen. Pisteet:

Ruisleipä 2

Peruna 2

Vaalea pasta, tuorepasta, värjätyt pasta 4

Moniviljapasta (tumma), tuorepasta 4

Kasvikset ja marjat 0 pist.

(paitsi kokonainen avokado 6, bataatti 300g 4.5pist, 1 dl pakastettuja herneitä 0.5, 1dl pakastettuja maissinjyviä 1, oliivi 5 kpl 0.5, paahdettu sipuli 1rkl 1 pist) Saikohan selvää?

Hedelmät

0 p.: Appelsiini, verigreippi, vesimeloni, raparperi ja sitruuna

0,5: Kiivi, viinirypäle 15 kpl, mandariini/klementtiini/satsuma 2 kpl

1: Omena, nektariini, persikka, päärynä, melonin(ei vesi) lohko, luumu 3kpl, puolikas banaani

Lihat, leikkeleet, makkarat

- Kokolihaleikkeleet 3 viipaletta broileri ja kalkkuna 0.5p., kinkku ja suolaliha 1p.

- 1 dl Lihanpalat ja -suikaleet maustamaton 2p, marinoitu 2.5p.

- 0.5dl paistijauhelihaa 2p.

- 1dl vähärasvainen siipikarjanliha 1p., marinoitu 1.5p.

- Rasvainen liha, esim. kasler 50g 3 p.

- 0.5 dl sika-nautajauheliha 3p.

- Pekoniviipale 2p.

- Makkara (rasvaa alle 10%) 5p.

- Meetwursti (rasvaa alle 10%) 3 viipaletta 1p.

- Nakki rasvaa alle 5% 0.5p, yli 10% 1.5p.

Leivät:

- Ruisleipä 1 viipale 1 (muista aterioilla haluamasi määrä 2p)

- Tuore leipä (rasvaa alle 4%) 1 viipale 1p. (rasvaa yli 4% 1.5p./viipale)

- Näkkileipä 1 pala 0.5p./ hapankorppu 1 pala 0.5p. / voileipäkeksi 1p.

- croissant ilman täytettä 5p.

- Patonki 10cm 2p.

- Sämpylä 2p

Maitovalmisteet:

- 2 dl jugurtti ja viili (rasvaa max 1%) 2p.

- Kerma (rasvaa max.10%) 1rkl 0.5p/ 1 dl 3p.

- Kermavaahto 1rkl 0.5p.

- 1dl kermaviili (rasvaa 3.5%) 1.5p.

- 2dl maito ja piimä rasvaton 1p.

- 1dl maitorahka (0,5%) 1p.

Puurot, riisit, nuudelit

- Murot 2dl 2p.

- 2dl kaurapuuro ja muut veteen keitetyt 1.5p.

- riisipuuro ja muut maitoon keitetyt 2.5p.

- Weetabix 1p.

- 1dl nuudelit (1%) 2.5p.

- lasagnelevy 1.5p. (valmis lasagne 2dl 7p.)

- 1.25dl riisi, riisi-viljaseokset 2.5p.

Rasvat:

- 1rkl kasviöljy 1p.

- 1 tl rasiamargariini (max 40%) 0.5p. (yli 40% 1p.)

Juustot:

- kaikki kovat juustot, homejuustot jne. (rasvaa max 10%) 2 viipaletta 1p.

- 1dl raejuusto 2p.

- vähärasvaiset sulatejuustot 1rkl 1p.

- vähärasvainen tuorejuusto 1rkl 0.5p.

Muita:

- Kananmuna 2p.

- Kalapuikko ja nuggetit 1p.

- Lihapulla nauta 1p. sikanauta 1.5p

- Pinaattiletut 4kpl 2p.

- Tavallinen hampurilainen 6p. juustohamppis 8p. kerroshamppis 12p.

- Pizza, kaupan valmis 11p. ravintolapizzan viipale 8p. puolikas ravintolapizza 11p.

Herkut:

- munkki 7p.

- piirakanpalat pullapohjalla 3p, muropohjalla 6p.

- pullanviipale 2p. voisilmäpulla 5p., keskikokoinen korvapuusti 4p.

- viineri 7p.

- pieni muffinssi 4p.

- keksit 0.5-1.5p

- keskikokoinen karjalanpiirakka 3p.

- hedelmätäytekakunpala 3p. suklaatäytekakunpala 6p.

- tiikeri- ym. kakunpala 2.5p.

- suklaa 1 konvehti 1p. suklaalevynpala 0.5p. pieni patukka 4.5p.

- 4kpl lakritsipalaa 1p.

- 3kpl hedelmä-, salmiakki-, marmelaadi- tms. karkki 0.5p.

- 2dl sipsit 2p.

0 pistettä kohtuullisesti päivässä käytettynä: kahvi, kevytlimut, kivennäisvedet, Valion sokeroimaton mehukeitto, ksylitol-purkka, liha-ja kasvisliemikuutiot, mausteet, tee, tomaattipyre jne.

Seuraavia saa ilmaiseksi syödä 3tl päivässä: sokeri, hillo, juustoraaste, sokeroimaton kaakaojauhe, ketsuppi, sinappi, rasvaton majoneesi, rasvaton salaattikastike

Villako se kertoi neuvolan ohjeistaneen laihdutuskieltoon? On totta, että jos rajusti laihduttaa ja syö väärin, elimistö saattaa mennä ns. myrkytystilaan eli ketoosiin (meniköhän oikein).

Stella vääntää kakkaa lattialla, joten siitä tämä pikaisuus :) Yö meni hyvin. Tyttö heräs vasta 8.30 eikä herännyt yöllä ollenkaan!!!

KHP: mä steriloin vielä pulloja. Mulla on käytössä Aventin mikrosterilaattori, joka on tosi kätevä. Ei juuri tuo lisävaivaa. Ajattelin sitten lopettaa, kun toi tyttö alkaa kunnolla syödä kiinteitä. Nyt menee n. 1 tl/päivä, joten ei siis mitään! Toisaalta sitten nokkamukia en ole steriloinut....

Puuhis: on teillä ollut huutoa heti aamusta. Odotan " innolla" noita kauppa ym. reissuja, joitta kiljutaan lapsen kanssa kilpaa.

Sain tänään tilattua verokortit, sovittua treffit miehen äidin kanssa eli normaalia enemmän asioita hoidetuksi. LIsäksi eilen tilasin Ifiltä 270 valokuvaa. Oli vähän valokuvatilaus rästissä....

Kohta lähdetään liukastelemaan ulos. Kakkaa vaan pukkaa. Taitaa tulla oikein iso kasa..... Haju tulee tänne metrin päähän. No, nyt se lakkas. Me mennään pesulle!

t. Lillefi ja Stella 2408

Pitkästä aikaa taas.. Väsymystä ja kiirettä on ollut, vähän oon käynyt välillä teidän juttuja vilkuilemassa. Nyt mies ja esikoinen mökillä niin hetki aikaa ihan itselle.. :)

Rytmeistä on palstalla paljon ollut keskustelua.. Onko meidän tyttö ainut jolla ei oo vielä MINKÄÄNLAISTA rytmiä?? Ja onko vika mussa??

Tissimaidolla ollaan tähän saakka menty, nyt oon parina päivänä velliä koittanut antaa illalla ja muutaman lusikallisen soseita on maistellut.

YÖT menee tytön syödessä 1-2 tunnin välein tissiä, ja äiti saa hädin tuskin tunnin pätkiä nukuttua..

Ja päivälläkin siis syö sen tunnin-parin välein. Saako liian vähän maitoa tisseistä vai onko vaan tapa et syö niin usein?

Neuvola oli viikolla, ja ihan oli kyllä hyvin kasvanut neitokainen. Ja on iloinen ja pirteä.

No nyt sit hermostuu tuossa sitterissä.. Koitan vielä palailla jos ehdin :)

Calathea ja Aava 28.8

mahtava auringonpaiste =)

Meillä meni tänään ekaa kertaa soseita kunnolla alas =) Eihän tässä harjoiteltukaan kuin 3 viikkoa! Lounaaksi söi 1/3 purkillista perunakukkakaalisosetta. Olen ostanut kaupan soseita kun en jaksanut enää itse vääntää ja todeta että neiti ei syö äidin pöperöjä. Nyt pitäisi varmaan äkkiä vaihtaa omatekoisiin. Kohta pääsee tyttö syöttötuoliin saman pöydän ääreen niin tulee ainakin selkeät ruokailuajat ja ehkä alkaa syöminen sujua paremmin.

Kovasti alkaa olla kiinnostunut ympäröivästä elämästä. Tänään tutki pitkään ja hartaasti isoveljen parkkitaloa =)

Viikonloppuna lähdetään kummipojan kanssa jäähalliin luistelemaan jos ukolla on vapaata lauantaina. Minkäikäisenä teillä joilla on vanhempia lapsia on lähdetty kokeilemaan luistelua?

En vielä ajatellut viedä tuota 2,3 vuotiastamme luistelemaan, on sitten ensi talven juttuja. Kovasti kyllä tykkää liikkumisesta ja on motorisesti melko ketterä.

aurinkoista ja toivottavasti myös lumista viikonloppua myös tänne E-Suomeen!

petraelena ja kirppu 2307

Tänään on tainnut olla aamu unista porukkaa kun pinokin oli jo toisella sivulla.

Täällä viime yö meni suht hyvin. Vitonen itkeskeli vähän mutta sain rauhottuun. Valitteli jalkojaan. Laitettiin sukat jalkaan ja kunnolla peitto päälle niin nukahti pienten silittelyjen jälkeen. No sen kun tyttö nukahti niin Teemu heräs syömään. sit ei meinannut itselle tulla uni millään uudestaan. Taas syötiin kahen tunnin välein. Mietin tossa josko jaksais niin kokeilis antaa vettä jollain syöttö kerralla. Ennemminkin taitaa olla tapa herätä. Kun ei syö kun desin maitoa kerrallaan. Tutti kun ei kelpaa tai sitä saa olla laittamassa alvariinsa.

Eilinen kyläily reissu serkkujen synttäreille onnistui hyvin. Auton ovi pelas hyvin. Mies sanoikin että kun aautolla ei oltu muutamaan päivään ajettu niin oli jäässä sen takia ei auennut ja mä ajoin pätkä matkoja ettei kerennyt lämpiämään kun vasta omassa pihassa.

Huomenna alkais illalla ekaluokkalaisen uimakoulu kymmenen kertaa kahdesti viikossa. Täytyy ottaa rattaat mukaan niin voin sillä välin käydä keskustassa kaupoilla kun kotiin ei viitti ajaa kaikkien kanssa kun sen että pääsee kotiin niin saa jo pakata katraan uudestaan autoon.

Jaahas josko menis ripustaan pyykit kuivuun ja keittään lisää kahvia. Isommat muksut leikkivät majassaan.

puuhis ja Teemu 2908

Puuhis: kuullosti sellaiselta tuo teidän aamu, että minun pinna ei kyllä olisi kestänyt. Olen nimittäin jotenkin yliherkkä lapsen itkulle, enkä jaksa kuunnella sitä hetkeä kauempaa. Raskasta varmaan, kun pitää suoriutua lasten kanssa, soisi edes sen hissin olevan kunnossa.

Autojen lakkoilusta: non kyllä ihan pyllystä nuo autot! Just kun pitäs toimia, niin ei mihinkään :( ja taas mulla menis hermu :)

hallas: olipas tosi ymmärtämätöntä tuo anoppisi käytös! Sääli, ettei nuo meitä ns. viisaammat vanhemmat ihmiset osaa olla ihmisiksi. Tukena ja turvanahan niitten pitäs, eikä lyömässä kapulaa rattaisiin. Onneksi tuo omani on nyt näillä erin ollut suht asiallisesti. Vaan yleensä joka kerran kun häntä näen, sieltä kyllä jotakin irtoaa.

Pumpuli: Olet aarre! Kiitos noista pisteselvityksistä, nyt ei muutakun laskemaan, montako suklaapatukkaa mahtuu päivään, josei syö muuta ;D

Tuosta yösyönnistä vielä, meillähän on lähes pakko tarjota maitoa, kun tuttia poika ei syö, joten vaihtoehdot on sitten vähissä lapsen rauhoittamiseksi.

Muuten menee suht kivasti justiinsa, Jaakko nukkui megalomaaniset päikyt tuolla pikkupakkasessa. Ulos menimme n. 8.45 ja poika heräsi tuossa yhden jälkeen. :) saas nähdä miten nyt nuo yöunet tänä yönä...

Semmosii.

Eria kera sylissä nököttävän pojan.

ELOPAINOISET; Tässä ois yks, jonka pitäs liittyä elopainoisiin, vaan en taida " tosissani" ennen kun lopetan imetyksen tai ainakin täysimetyksen. Mulla syömiset&juomiset vaikuttaa kovasti maidontuloon ja lisäksi joudun vauvan allergioiden takia joitakin ruoka-aineita diettaamaan. Mulla itellä on vanha pv-cd. Kuitenkin liityn siinä mielessä teihin, että alan karsimaan herkkuja ja yritän liikkua enemmän! :o)

Mä sain myös saman vastauksen neuvolasta, että imettävä ei saisi laihduttaa muulla konstilla, kuin liikkumalla. Tietysti karkit ym. voi jättää myös pois. ;)

PUUHIS; Kyllä sulla on kieltämättä ollu oikein " mukava ja rento" aamu lasten kera... heh. Tuommoista se vissiin on mullakin muutaman vuoden päästä jos lapsia tulee useampikin kun tämä yksi...! Mä en tuossa vaiheessa ois varmaan kauppaa mennyt, vaan sulla kokeneena konkarina hermo kestää, ja pakkohan se on ruokaa kaupasta hakea. Jaksamista sinne!

SYÖNNEISTÄ; Meillä mennään vielä täysin äidimaidolla. Muuta ei poju ole vielä saanut maistaa, ja onhan ikääkin vasta 4kk. Kasvu on ollut hyvä ja maitoa tulee edelleen reilusti, joten jatkan pelkällä äidinmaidolla. Määristä en osaa sanoa, kun usein annan tissistä, tosin nyt kipeenä enemmän annan pulloon lypsettyä. Syö pullosta 80-200ml kerralla. Onko vielä monia täysimettäjiä, kun monet ovat jo pian puolivuotiaita?!

YÖSYÖNNEISTÄ Eria kyseli. Meillä syödään 0-4krt yössä. Yleensä kerran tai kaksi yössä. Harvemmin hyvänä yönä ei kertaakaan ja huonoina herätään tuttia hamuamaan sekä syömään useastikin.

Villa ja poju, joka juuri heräsi päivätorkuiltaan........

Taitaa olla viikko vierähtänyt sitten viime viestin. Meillä on ollut KAMALA viikko; sitkeä flunssa kaikilla paitsi minulla. Kerran jo toivoin, että sairastuisinpa itsekin, että voisin vaan makoilla sohvalla...No, mies sanoi että on sen verran paha tauti, että mieluummin tekisi töitä kuin makaisi kipeänä. Ja niinhän se on. Täällä oli myös VAUVOJA flunssassa: meillä Onni on nyt ollut yskässä viikon ja nenä on vuotanut nelisen päivää. Ehdoton vinkki on HÖYRYHENGITYS, sen jälkeen irtoaa sekä lima keuhkoista että räkä tosi hyvin!

PUUHIS: vitsi mikä nla/kauppareissu teillä oli. Ja se auton ovikin vielä...

YÖSYÖTTÖG: Onni syö nykyään vaihtelevasti 1-3 kertaa yössä (yöt kestää 9-10 h). Tosin noita yhden syöttökerran öitä on tainnut olla yksi :) Nyt flunssaisena ongelma on, että kerralla ei saa syötyä paljon kun menee tukkeeseen ja sit tulee syötyä useammin. Musta tuntuu, että mä tarjoan TURHAN USEIN yöllä tissiä, välillä Onni ei suinkaan kaipaa sitä vaan on muuten levoton. Niin ja tähän liittyen: meidän yöt ovat rauhoittuneet suunnattomasti, kun aloitin maidoton-munaton-viljaton-dieetin. ALLERGIAEPÄILY on siis vahva, mutta allergialääkärikin on vasta kahden viikon päästä eli nyt sinnitellään dieetillä ja eihän toki lääkäri osaa heti sanoa, onko kyseessä allergiat, testaustahan ne vaatii. Todennäköisesti meillä on monta rikkonaista yötä vielä edessä :(

Oliko täällä joku ÄITIYSPAKKAUSTOPPISG?: Me on käytetty molempia toppiksia vaunuissa päikkäreillä. Yleensä pakkaskelille pistän paksumman, mutta se ei kaipaa alle muuta kuin sisävaatteet.

Onko muiden vauvoilla tapana olla aina SUU AUKI? Onni on niin ihana, kun se touhottaa tai on innoissaan, niin sillä on söpösti aina suu auki. Ellei sitten hymyile tai kikattele. Ei uskois, että toisella on flunssa tai se on allerginen jollekin...

No nyt jätkis heräsikin. Ollaan nukutettu flunssan takia koko viikko sisällä ja kaksi kertaa on nukkunut yli puoli tuntia. Ja yleensä ehtii nukkua ainakin viidet päikkärit päivässä, eli pätkittäisiä nämä päivät ovat olleet. Nyt on onneksi mun vanhemmat kylässä, niin päästään miehen kanssa vähän tuulettumaankin kahdestaan vaikkapa vain shoppailemaan tai sabapeliin.

Lauantain jatkoja kaikille

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vinku-Iita nukahti hetkeksi, jatkan siis vielä tuosta rytmistä..

Meillä ei siis ole minkäänlaista säännöllisyyttä tytön syönneissä eikä nukkumisissa. Nukkuu päikkärit milloin sattuu ja minkäaikaa sattuu, ja yöunillekkin alkaa miten sattuu (yöunille?!, syö siis 1-2 h välein.).

Pitäiskö mun vaan alkaa johonkin tiettyyn aikaan laittamaan päikkäreille ja yöunille vai miten te teette? Kai tuolle jotain rytmiä jo pitäis vähitellen alkaa saamaan?

Kiloja on hyvin lähtenyt, nyt jo alle lähtöpainon. Esikoisesta kyllä jäljellä vielä n. 10 kiloa, että nyt sit jos vielä tippuu paino, on aina plussaa vaan. Hiljaa hyvä tulee, enkä oo jaksanu sressata noista reilusta kymmenestä ylimmääräisestä kilosta pätkääkään. LIHAVAT ON LEPPOSIA, EI NE KEKSI KEPPOSIA.. :))

Viime tapaaminen jäi meiltä väliin, niinkuin ennustelinkin että käy noiden 10.00 tapaamisten kanssa. On ehdottomasti liian aikaisia meille. :)

Suraavaan koitetaan sit tulla kun on myöhemmin taas.

Ihanan valoista ja lumista viikonloppua kaikille!

Calathea

Meillä on takana ihan kummallinen yö! Poika heräsi jo tuossa puoli kaksitoista syömään, veteli 180ml maitoa ja rupes takas maate. Mutta sitten puoli kahden tienoilla heräsi, aivan kuin uuteen aamuun...Justiisa, mulla ei kyllä ihan siinä kohtaa vielä ollut aamufiilikset ;) vaikka toki jo aamupuolella yötä oltiin. Hetken kuuntelin turinoita ja sitten päätin, että kyllä nyt vielä nukutaan ja hain rattaat tuolta kod.hoitohuoneesta tuonne makkariin. Eipä onneksi tarvinnut älyttömän kauaa keinutella, kun poika nukahti kuitenkin. Sittenpä Jaakko nukkuikin tuonne puoli seitsemään! Nyt en sitten olekaan varma, että täytyisiköhän mulla ottaa ohjelmaan nuo rattaat yöksi ihan alusta asti, vai katteliskohan vaan jonkun päivän eli yön? Mietin tuossa, että jos tottuu nukkumaan rattaisiin, niin voipi olla myöhemmin hankala nukuttaa.

Näihin löpinöihin ja aatoksiin jään keräämään voimia tulevaan päivään :)

Eria

Piti tulla nosteleen pinoa kun oli tippunut jo toiselle sivulle. Oltiin tossa muksujen kanssa hetki ulkona ja kävin kokeileen sitä auton ovea. Niin tietysti nyt kun mihinkään ei pitänyt lähteä se toimii.

Petraelena: Meillä pojat ovat olleet sen vähän reilu kolmen vanhoja kun on laitettu luistimet jalkaan. Tytöt vähän vanhempia kun ei ollut kiinnostusta luisteluun. Kauheen pienillehän ei suositella luistimia etteivät nilkat mene.

Piti tosta lasten huutamisesta vielä laittaa. Et kyl mullakin menee hermot kun ollaan kotona kehtaa rauhassa huutaa. Mut yleisillä paikoilla mulle tulee jotkut suodattimet korviin. Nytkin olin ihan turtunut toisen huutoo. En kuullut sitä enään. En tiedä onko hyväksi kun en reagoi tollasseeseen huutoo. Teemu kun kerran inahtaakin niin kyl mä sen kuulen ja rauhoittelen heti jos vaan mahdollista. Yölläkään ei Teemun tarvi kun inahtaa kun mä oon jo hereillä.

Jaahas kun tää iltapäivä on mennyt hyvin niin lähdetään sinne saunaan.

Tarvii ruveta kasaa sauna kamppeita kasaan.

puuhis ja Teemu 2908 sekä p97,t99,p00,t02,t05

YösyöntiG: ettäjotta mitenkäpä teillä lpset syöpi yöllä vai syökö ollenkaan :) Saa vähän kosketuspinta-alaa tähän omaan yöhurjasteluun ;D

Eria & Jaakkonen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat