Vierailija

Isä ei pääse enää uimahallireissuillemme mukaan. Poika, melkein 7v, on tähän asti kulkenut isän mukana uimahallissa, mutta mitä tästä eteenpäin? Poika itse ajattelee, että pärjää yksin miesten puolella, eikä halua tulla naisten puolelle. Itseäni kuitenkin jännittää tilanne. Osaan kuvitella itseni altaiden luona odottamassa poikaa, jota ei näy ei kuulu.

Kuinka muissa perheissä, joka vajaa 7v pärjää yksin miesten puolella?

Kommentit (11)

Oma poikani on nyt 6-vuotias, keväällä täyttää 7, ja me juuri harjoittelemme pukukoppihommia omalle puolelle siirtymistä varten (olen yh, ja lähes aina käymme ilman miesseuraa hallissa).

Paljon on kiinni kuitenkin kiinni esim. lapsen luonteesta (onko villi ja uhmakas vai osaako/suostuuko seuraamaan ohjeita, onko edellä vai jäljessä ikäkehitystään jne.), siitä kuinka iso halli on kyseessä (todella isoissa uimakeskuksissa pienen lapsen on vaikea jopa löytää sokkeloisen pukuhuone/pesutila-alueen läpi ja oikealle altaalle, ja sitten takaisin oikealle pesutarvikelokerolle ja oikealle kaapille), siitä onko halli tuttu (onko hän käynyt isän kanssa juuri tuossa hallissa ja kuinka usein) ja esim. siitä, osaako lapsi jo uida.

Periaatteessa pukuhuonekäyttäytymistä opetetaan vielä ekalla luokallakin, eikä ekaluokkalaisen, varsinkaan uimataidottoman vielä tarvitse osata yksin olla hallissa. Hallikohtaiset suosituksetkin yleensä pitävät 8-11 vuotta rajana " väärälle" puolelle pääsystä. Yleisesti ottaen suurin osa uimahallin käyttäjistä kuitenkin varmaan haluaisi kouluikäisten lasten jo olevan omalla puolellaan. Poikasi on siis juuri siinä siirtymärajalla.

Älä anna pojalle mitään arvotavaraa mukaan, vain pyyhe ja saippua. Anna selkeät ohjeet: Vaatteet kaappiin, suihkun kautta (uikkari päälle) suoraan altaalle. Sitten itse toimit TODELLA nopeasti ja menet siihen miesten puolen ovelle suoraan odottamaan. Jos pojalla kestää yhtään kauempaa, pyydät uimavalvojaa käväisemään katsomassa pesuhuoneen puolella. Sitä paitsi voithan pyytää jotain miesten puolelle menevää miestä (mieluusti vaikka sellaista, jolla oma lapsi tai lapsia mukana) vähän vilkaisemaan poikasi perään.

Tuo pedofiilipelko on mielestäni ihan hölmö! Mitä nyt joku pedofiili voisi valvotussa, ihmisiä täynnä olevassa hallissa ruveta TEKEMÄÄN lapselle? Sitä paitsi kyllä pedofiileja kiinnostaa isommatkin lapset, eli tässä mielessä ei lasta voisi vielä 9-12 vuotiaanakaan päästää halliin yksin. Vieraille ei tarvitse jutella, suihkuun ei jäädä pitkäksi aikaa, uikkari päälle ja altaalle...Nämä ohjeet lapselle mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hän varmaan osaisi peseytyä yms mutta en uskaltaisi ihan yksin päästää.

(Ei ikinä tiedä millaisia muita asiakkaita halleissa käy..)

Olisiko pojalla jotain samanikäistä kaveria joka lähtisi mukaan? Olisi varmaan pojallakin hauskempi reissu ja sinä voisit olla turvallisemmin mielin..

vouhotetaan pedofiileistä, niin olen ajatellut asiaa vain aikuisten näkökulmasta.

Todellakin - itse olisin varmaan vajonnut maan alle moisessa tilanteessa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat