Seuraa 

Pikainen aloitus erittäin huonon yön jäljiltä x(

Mimmu, nukkunut noin 3 tuntia tuhannessa eri pätkässä...ja monessa eri petissä....

Kommentit (16)

Laitoin pikkasen juttua s-postinkin jälkimaininkeihin, mutta jos tännekin jotain.

Mimmu k:lle kovasti voimia ja toivottavsti saat levähtää myös. Ja ihan syystä pahastuit. Sitä just eilen ajoin takaa, että rumasti esittivät asian ja vaikka työolot ois kurjat ja itellä huono päivä, ei hoitaja ois saanu sitä sun niskaan kaataa.

ja joutuu opetkin syömään luokassa oppilaitten kanssa ja pikkukouluilla varsinkin on tosi kiire, ku pitäsi saman tien olla jo pihallakin valvomassa ja ei tahdo aikuisille olla ees kunnon omaa vessaa. No, pikkujuttuja, muta silti.

Iika itkee, joten mentävä on.

T@hti

Ihana rauhallinen hetki, neiti nukahti sänkyynsä. Eilenhän päikkärit jäi väliin, yleensä ne otetaan seuraavana tai viim. sitä seuraavana päivänä " takaisin" . Päiväunettomuudessakin on puolensa, saa neidin ajoissa yöunille. Ajattelin nyt kokeilla, että annan nukkua vain 45 min, jos ei sitten ihan sinne klo 22 asti hihkuisi kuten pitempien päiväunien jälkeen.

Mimmulle päiväunista, ja tämä on täysin minun oma mielipiteeni ja pohdintani, miten itse vastaavassa tilanteessa tekisin. Varmaankin niin, että pyytäisin nukuttamaan sisälle. Sehän ei tosiaan tarkoita sitä etteikö kotona voisi edelleen nukkua vaunuissa. Päiväkodissa päiväkodin tapa ja kotona omansa. Vennan ryhmässä yksi nukkui vaunuissa, muut sisällä. Ehkä tässä ajattelen sitä, että jos lapsi kumminkin on päiväkodissa eskariin saakka, voisi olla helpointa heti alussa nuo unirutiinitkin siellä tehdä niinkuin ne tehdään tulevinakin vuosina. Toivottavasti joku ratkaisu löytyy! Tosi kurjaa, että ensin sanotaan että käy ja sitten syyllistetään äitiparka, jolla muutenkin on ihan tarpeeksi raskasta töihinpaluun ja lasten päiväkodin aloittamisen kanssa. Mulle ainakin oli henkisesti tosi raskasta se aloittaminen vaikka kaikki menikin hyvin. Päiväkodissa Vennaa piti silitellä unille kuukauden päivät, sitten alkoi nukahtaa ilman silittelyäkin. Ja tädit söivät lasten kanssa yhdessä " vasemmalla kädellä" , päiväuniaikaan pitivät kahvitaukoa vuorotellen tai yhdessä riippuen miten lapsikatras oli saatu nukkumaan. Yleensä hyvin ja vähintään tunnin koko porukka oli yhtäaikaa unten mailla kun elokuun alkuhämmennyksestä oli selvitty.

TP, noi selkäasiat onkin vaikeita - leikatako vaiko eikö. Riippuu siitä, onko se pullistuma yhtään sellaisessa paikassa että selittäisi oireita. Degeneraatio on nimenomaan rappeumaa, sitä taitaa olla meillä kaikilla kun selkärankaa ei ole luotu kahdella jalalla kävelemiseen vaan enempi puissa roikkumiseen ja konttausasentoon. Miten fysioterapia menee noin pitkälle? Etkö saisi privaattiin ja vieläpä OMT-fysioterapeutille lähetettä. Mies käy nyt sellaisella, on todella pätevää ja hyvää hoitoa saanut leikkauksen jälkeen. Halpaahan se ei taida olla kela-korvattunakaan.

T@hti, voi kamalaa naapurinne lapsen sairautta. Veritaudit on niin pelottavia, vaikka niitäkin kyllä osataan onneksi nykypäivänä hyvin hoitaa.

Jaahas hetkeksi pötkölleen, kohta pitääkin herätellä typynen.

- tea -

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rauhallista, mies menoissaan ja lapset nukkuvat suloisesti vierekkäin. Hiljaa kuiskaan, että ollaan terveenä. Kovasti panostamme, että pysymmekin: käsien pesua yhä uudelleen ja uudelleen, ilmankostuttimet makkareissa (sellaiset jotka hönkivät viileää höyryä tai niinkuin kemisti sanoisi aerosolia ;), nenäsuihketta ja yhelle astmalääkkeet. Kovasti olen saanut lääkäreiltä ja kohtalotovereilta neuvoja. Jokohan pakkaset veisivät taudit mennessään.

Ihmettelen, ettemme saaneet Ayapin perheen tautia, aika lähellä oli. Kurjaa että se jylläsi teillä.

Viikonloppu onkin sitten taas yhtä juhlaa: la 2-vuotis- ja su 5-vuotisbileet. Ah, kun mä rakastan lastenkutsuja.

Ynis, minä ostin pojalle Jonatanin lime-tummansinisen haalarin ja se oli musta nätti :). Alaosa oli conduraa, joten toivotaan että kestää paremmin. Tyttöjen värit ei tosin miellyttänyt muakaan. Mietin niitä syydvestejä, mutta jätin kauppaan.

Työssä käyville suosittelen kirjaa: Paholainen pukeutuu Praadaan. Oma duuni tuntuu kirjan jälkeen takuulla ihanalta ja helpolta ;). Lukuinto on löytynyt, ihanaa. Tosin laadussa olisi vielä parannettavaa.

Pile

saikulla

Olin siis eilen lääkärissä, onneks mitään tulehdusta ei ollut keuhkoissa eikä poskissa, kertoi tämän olevan vaan sitkeää flunssaa, nenän tukkoisuuteen määräsi Duactia jota eilen aloin syömään, ehkä vähän helpottanut, kaksi pvää saikkua, eli su menen aamuun non sit onkin taas kolme vapaata. mulla nyt pari viikkoa vain vähän töitä mut sit pitkiä työputkia.

Poika meni siis tänään hoitoon kuten oli sovittukin, olen lukenut hyvää kirjaa, jonka aloitin eilen ja oli pakko lukea tänään loppuun. Jäin ihan koukkuun, nukuin päikkärit 45 minsaa, silti väsyttää, no nukuin viime yönä huonosti. poika istui sängyssä puol neljä ja huusi äitiä, jatkoi kyllä unia kun sanoin että on yö ja nukutaan.

Mimmu. K: kurjaa tuo hoidon aloitus, mä opetin viime talvena pojan sisäpäikkäreihin kotona ja siihen meni noin 2 vkoa, ekaks piti istua vieressä ja silittää kunnes nukahti koska alkoi heti huutamaan ja nousi seisomaan petissä, aluks unetkin oli lyhyempiä ja heräili usein kesken unian.

mutta nyt kahville ja poikaa hakemaan hoidosta

Täällä taas, kotona siis. Kävin lasten kanssa ostamassa esikoiselle hatun ja rukkaset, kun näköjään mies ei ollut löytänyt lämpimiä varusteita päälle. Hattu olikin -50% ja rukkaset -20%. Mutta en tykännyt väreistä, Jonathanit ostin. Nyt vasta kunnolla katoin tän talven värejä ja olipa karmeita. Reimatecillä paljon kivemmat (mutta hinta-laatusuhde tökkii). Jonathanilla on muutenkin tosi hyvät ne Sydvestit ja sellaisen ostin esikoiselle kuitenkin, vaikka tylsän lohenpunaisen (tai mikä se väri ikinä onkaan).

Jatu, olipa hyvä, että menit lääkäriin! Toivottavasti tauti nyt oikeasti helpottais! Kivaa leffailtaa!

Mimmu, oltiinko teillä tänään päiväkodissa? Mikä oli fiilis?

Niin, ostoksista. Esikoiselle jäi JJ:ssä sormenpää pahasti lasten tuolin istuinlaudan ja alla olevan tukipuun väliin. Oli irtonainen toi lauta. Ei tietty itse tajunnut nousta ylös tuolista ja mulla kesti hetki tajuta mistä kiikastaa. Sormenpää näytti aika litteältä, mutta ei siinä sen pahemmin käynyt kuitenkaan. Esikoinen kyllä pelästyi ja sattui varmasti sikana. Lohdutukseksi käytin lapset Hesessä syömässä, itse jätin väliin.

Mies tuli kaupasta, menen katsomaan tuomisia:)

T: Ynis

Mimmu: Meillä Idahan nukku päikkärit aina ulkona, kunnes 1v4kk vanhana alotti päiväkodissa. Siellä ei ollu mahdollista nukuttaa ulos, joten pk:n tädit opetti Idan nukahtamaan sisälle. Ehkä vko siinä meni, yhden kerran Ida ei ollu suostunu nukkumaan lainkaan mut sen jälkeen nukahti hienosti sisällekin. Kertaakaan eivät kyllä mulle sanoneet et meidän pitäis opettaa sisällä nukkumaan. Kotona nukku jatkossakin ulkona, nyt vasta kesällä siirty sisälle nukkumaan päiväunia. Aika kurjia kommentteja olit kyllä saanu!

Nyt ei ehdi muuta, Ida yökylässä mummin luona ja ajattelin kaupungilla pistäytyä ku on vaan yksi lapsonen hoidettavana. Yöllä pikkunen ähisi ja puhisi vatsaansa, ehkäpä ois apteekkireissu paikallaan...

Petra, Ida ja poika huomenna 3vkoa!

ps. Onko Helli jo menny?

Käytiin kotikonnuilla juuri palattiin. Molemmat lapset tosi itkuisia Ee valittelee selkää ja lonkkaa Aa vaan rätisee.

Aa nukkunut 2 yötä vain kahdella syötöllä :) toivottavasti kestävää. Eekin nukkui koko viime yön.

Pinoja en ole lukenut eli asiasta mitään tietämättä kerron että Een opetti myös päiväkoti sisäpäiväunille ja olihan niillä siinä tekemistä, mutta eivät valittaneet...

Mari ja poitsut

Ja kiva kun ootte kommentoineet tuota päiväkodin nukutusjuttua. Minulle on ihan sama, nukkuuko Neiti päiväkodissa sisällä vai ulkona. Jos tahtovat nukuttaa sisälle ja luulevat sen onnistuvan, niin ihan sama. Mutta se tökki, miten asia sanottiin tosi rumasti, päin naamaa. Siitä tuli paha mieli. Ihan niin kuin ei muutenkin tuo hoidon aloittaminen olisi ottanut koville. Ja se, että kyseessä oli tosiaan pienten ensimmäinen hoitopäivä, jolloin muutenkin kaikki on uutta ja outoa - tädit, muut lapset, koko paikka. Tuntuu, että jos ainakin aluksi olisi Neitikin saanut nukkua ulkona omissa vaunuissa. Ja kun yksi lastentarhan opettaja silloin tutustumiskäynnillä sanoi, että asia on ihan ok, jos vain tuon omat vaunut ja itkuhälärin mukaan. Siksipä tuo kommentti tuntui sitten niin pahalta. Tai sitten olen vaan niin herkkis...

Ynis, ei oltu päiväkodissa tänään, koska pienethän ovat nyt siinä vesirokossa. Ja meillä oli vielä tänään ne minun mummon hautajaiset (jotka menivät ihan hyvin, kauni, pieni tilaisuus).

Ulkoisesti muistutan taas pandaa, jolla on isot pussit silmien alla ja ne ovat hyper-mustat. Kaksi valvottua yötä ja päivän itkeminen ovat tehneet minusta to-del-la hehkeän :)

Nyt vielä tekemään jotain hyödyllistä. Kiitos että olette olemassa!

Mimmu ja lapset x3

Hengissä ollaan=)

Pojat pelaa jääkiekkoa parketilla kovalla äänellä ja syysherra laulaa(karjuu) " hunagata hunagata mulle,e o maali,voi ikku!!"

Siis jotain tyyliin hunajata hunajata mulle, se on maali,voi itku!

Kaikki voi itse päätellä mikä joukkue...

Hurjaa on meno aamusta alkaen=)

Niin hurjaa että syysherralla on lätkä matseista silmäkin mustana!

Missä on meidän talvi ja jääkentät???--Mun parketti parka!--

Onneksi nyt sentään edes pakastaa!

Masu kasvaa hurjaa vauhtia,nyt rv 30

Kiirettä pitää aina vaan!

Viikonloppuja toivottelen kaikille!

Alkaa olla voimat lopussa sekä henkisesti että fyysisesti.Poika ei edelleenkään ole kunnossa vaikka ke jo niin luulin.Vein eilen jopa tarhaan kun oli ihan innoissaan sinne menossa ja mun voimat totaalisen loppu.Tarhapäivä oli mennyt itkuisissa merkeissä ja illalla oli poika ihan väsynyt eikä edes pystyssä pysynyt.En tiedä mikä on, ei ole kuumetta, ei mahatautia.Korvalääkärin tilasin illaksi kun nyt vähän yskää ja 2 korvatulehdusta takana. Koko eilisillan taas panikoin että en voi lähteä synnyttämään kun poika kipeenä ja hoitajiakaan ei olisi ollut.Yksin ois siis pitänyt mennä.Kyllä olisi elämä helpompaa jos olis isovanhemmat lähempänä.

Ootko Tomera ollut tupliin tyytyväinen?

Kuulosti Mimmu turhan töykeältä tarhan kommentti.Muistan kun poika aloitti tarhan niin kysyivät nukkuuko vaunuissa vai ei ja ymmärsin että olisivat nukuttaneet vaunuihin jos olisi niin tottunut nukkumaan.Toivottavasti löydätte jonkun yhteisen ratkaisun.

Nyt poika jo ekoilla unilla mutta taitaa herätä.Palaan myöhemmin.

Helli poika ja rv 39+4

Kun eilen kerroin, että tauti alkaa olla ohi, erehdyin. Samantien Ykkönen rapotoi kuravatsaisuutta. One to go, eli yksi jäljellä. Odotamme, koska Kakkosella alkaa...

Voiton puolella, joka tapauksessa. Vahvasti.

Muistanko oikein, että tämä palsta on töissäkäyvien äitee-ihmisten avautumista varten? Toivottavasti, koska täältä pesee (ja linkoaa).

Mitä tein viime yönä? Valvoin, koska mietin työasioita. Niitä, jotka ovat ehtineet kasaantua kun olin kipeänä. Mitä olen tehnyt tämän illan, aina tähän asti? Töitä, niitä jotka jäivät tekemättä, koska olin kipeä.

Kai minulla jotain vahvuuksia on, mutta ei tässä asiassa. Velvollisuudentunto sinällään ei ole paha ominaisuus, mutta onko pakko liioitella??? Miten tästä oppii pois? Apuva.

Kraak, kraak. Oma valinta tehdä töitä yömyöhään, turha valittaa...

Voi sitä Tähtösen naapurin poikaa :( Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Hyvikset.

a

Mimmu,erikoista suhtautumista päiväkodista,ikävää että heti ensimmäisenä päivänä tuommoisia kommenntteja tulee. Meillä kun V aloitti pph:lla syyskuussa (2v!!!!!) nukahti kotona vielä maitopulloon päiväunille ja yöunille (ihan nolottaa kertoa, menee miehen piikkiin kun hoiti kesän kotona ja mä olin töissä,eikä mies jaksanut vierottaa ja toisaalta meillä oli tosi rankkaa aikaa kesä muuttoineen yms) No,ei mitään kritiikkiä tullut,hoitja kertoi vaan että hoidossa ei ole maitoa päiväunille annettu ja poika sitä alkuun oli huutanut ja lopulta huudon kera nukahtanut hoitajan kainaloon,josta oppi myös lopulta nukahtaan itsekseen. Ei minkäänlaista syyllistämistä,mä ite olin ajatellut et jonkin aikaa ois maitoa hoidossa voinut vielä antaa ja sit lopettaa jokapaikassa,mutta näköjään helpommin oppi et uudessa paikassa maito ei kuulu asiaan ja pian päästiin eroon kotonakin koko maitopullosta.

helli,KOVASTI VOIMIA sinulle!!!!! Ymmärrän sua täysin,kun itsekkin tuskailen kun ei ole lähisukulaisia käytettävissä ja ei meilläkään ole vielä oikein suunnitelmia miten synnytyksen aika junaillaan. (mun vanhemmat 200 km päässä)ovat kyllä luvanneet tulla,mut entäs jos tulee lähtö yöllä? Ntkin mulla ois äitipoli käynnit jatkossa 1 krt/viikko,en tajuu mitä teen V:n kanssa,ei sitä oikein voi kai sinne ottaa,jos MLL:tä sais jonkun tutun hoitamaan,mut ikävä jos sieltäkin tulee aina joku eri henkilö.Miten MLL:n apu käviskö teille,jos ottaisit muutamaksi tunniksi joka päivä,niin ehtis täti tutustua esikoiseen ja saisit ite apua ja aikaa levätä

Jospa esikoisesi tervehtyisi,ettei enää sitä tarvitsisi huolehtia.

Äh,haisee kakka,ois pitänyt älytä ottaa vaipat kotona pois,nyt oltiin myöhässä.....

tiivii

pikasesti!!

mummo kylässä,oli hilman kans

me käytiin kirpun kanssa vähän ulkona.

nää on muuten ekat sisäpäivät kirpun syntymän jälkeen.

hilma on ihan rikki siitä :(

aamulla oli vielä kuumetta joten ei tänääkää ulos :(

hellille jaksuja!!

hankala tilanne mimmun syystaaperon unijuttu päiväkodissa!

kiitos tomera synnytyskertomuksesta,mäkin voisin yrittää raapustaa (paremp myöhään kuin ei milloinkaa :)

ramika ja tylleröt

Jatu, kiva kuulla pk:ssa työskennelleenkin näkökulma. Siis on ihan mahdollista luovia lapsiryhmän tarpeiden mukaan. Ehkä ihmisistä on tullut vaativaisempia nykyään, siis pk:n hoitajistakin ja kaiken pitäis sujua samalla kaavalla. Kyllähän nuo tahtoi alussa ohjailla meidän toimia kotonakin pienen osalta (pottailu, pinniksessä nukkuminen jne.).

Eilen jäin miettimään mikä ois se kultainen keskitie ja kenen" puolella pitäis olla" . Ehkä ei kenenkään, mutta Jatun kertoman jälkeen jäi sellainen olo, että ei se yhden lapsen ulos nukutus pitäis niin vaikeaa olla. Toivottavasti Mimmu päiväkodin asenteet muuttuu ja saatte muutenkin asiallisemmin sovittua asioista.

Töitä alottelen. Palohälytyksen takia jo jouduttiin ulos välillä... turha hälytys siis.

T: Ynis

Vanhemmat läks kävelylle,typy unilla,pojalla videot...

Lekuriin menin ja poskaritulehushan siellä oli.Lääkäri ihan kauhisteli kuinka tukossa olin ja kurkku punanen..nyt on lääkitystä taas.No,onneks menin ku mietin et oisinko viel vkln kattonu.

PK:ssa nuo nukkumiset ei ole kovin helppoja juttuja..lasten tavat,iät,rytmit,uudet lapset..mutta se mitä Mimmulle sanottiin oli tosi törkeetä!!Kyllä se täytyy työkaverille sanoa etten ole syöny mitään ja nyt syön.Ihminenhän ei kauan nälkäänsä syö ;-)Ja kun on niitä tilanteita mitkä sitoo useamman hoitajanpitkäks aikaa,mut ei siitäkään vanhemmille " valiteta" !

Nuo säästöt on kyllä kamalia kun lasketaan vaan täyttöprosentit ja

kerrotaan et pärjätkää :-(

LEffailta odottaa,pää pöhnässä mut en tiiä millon pääsee jos nyt ei mene!

Hellillä " se" päivävaan lähenee..Kurjaa että sairastelut iski!Voimia!

jatu

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat