Seuraa 

Linkki torstaihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9305049&p=1&tmode=1&smode=1

Täällä huimailu jatkuu. Tänään huimauskohtauksen aikana meinasi oksukin lentää, joten ei ihan ruusuinen olo.

Mukavaa, kun joillakin alkaa jo pahoinvointi hellittää. Aletaan koko ajan mennä lähemmäksi toista kolmatta, vaikka onhan sinne vielä itselläkin matkaa.

Västis ja Taimi rv9

Kommentit (14)

Tänään oli ensimmäinen neuvola ja viime tiistainahan kävin ultrassa määrittelemässä niitä rv:tä. Ja nyt siis meneillään 7+4. Pahaolo on moninkertaistunut sitten viime viikon ja eilenkin jouduin pytyllä yökkimään vaikkei mitään isompaa sitten ylös tullutkaan. Mutta siis todella voimaton on ollut olo. Täytyy vaan yrittää syödä kokoajan niin että maha ei pääse tyhjäksi ja toivoa että se auttaisi.

Lisäksi meille kotiutui eilen koiranpentunen ja nyt sitten yritetään varovasti totuttaa sitä tuohon vanhempaa hauvaan sekä tietysti tyttöön (joka on tietysti onnesta sekaisin...) Mutta siis melkoista hulabaloota on tällähetkellä. Onneksi otin muutaman lomapäivän töistä...

Itselläni on tän viikon palstailut jääneet vähiin töissä sattunenn äksidentin vuoksi...Joka oli ihan kyllä oma vika! Eli saikulla maattu maanantaista lähtien selän takia, ja se selkä on estäny tehokkaasti tän koneella hengailun myös!

Siis hitsi, mistä viikolta lähtien pääsee NP-ultraan???? Onko se raja jotenkin paikkakunta kohtainen vai mitä ihmettä... Taisin lukaista jonkun käyneen siellä jo rv10 ja jotain???

Mun mielestä täällä meillä päin ne ottaa vasta rv 12 lähtien sinne? Vai oonkohan mä ymmärtäny jo synnyttäneiden kavereiden jutuista jotain oleellista väärin...

*Oon pihalla*

Nyt joudun valitettavasti jättämään enimmät löpinät tähän, joten hyvää viikonloppua kaikille Eloisille!!

Itse alan jännittään Tiistain ekaa neuvolaa... Saas nähä tulenko juttuun sen tädin kanssa vai en. Tuli puhelimessa vähä sellainen fiilis, et ei välttämättä mee meidän ajatukset yksiin.

Terkuin Helga & Marakatti rv 9+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli nyt on sitte neuvolassa käyty! Ja pienen hetken ajan sain kuulla sydänäänet! Ihanaa, miten helpottavaa :)))) Kyllä se pienikin huoli vierähti vähäksi aikaa sydämmeltä. Neuvolantäti kylläkään ei ollut kauhean innokas kuuntelemaan, varoitteli, ettei näillä viikoilla (menkoista 10+1) vielä todennäköisesti kuulu, mutta otin riskin.

Ja koska mun iho on raskausaikana menny näin huonoon kuntoon (ihottumaa päästä varpaisiin) sain ajan neuvolan lääkärille ens viikolle. Toivottavasti saan apua, yöunet alkaa mennä, kun raavin itseäni pitkin yötä. Kiva oli täti muutenkin, ei lässyttäny, vaan jutteli asiallisesti. Luulen, että tullaan hyvin juttuun.

Muuten oireet on lieventyny, väsy painaa, ja välillä kuvottaa, mutta vähemmän ku aikasemmin. Nyt täytyy tölmistäytyä makaroonilaatikon tekoon ja jos pyöräyttäisi vielä piirakan, ollaan esikoisen kanssa saikulla.

Voikaa hyvin! Emma rv 9+4

Täällä alkaa pahoinvointi olla voiton puolella, kuvotus ja huono olo tulee vain jos ruoka-ajat venyvät ja sitten mikäli on liian väsynyt tulee myös huono olo. Pissahätä on usein tai sitten juon liian paljon. Suola-arvoni oli hieman viitearvojen alapuolella ja th käski juomaan vichyä. Niskapoimu-ultraan aikaa vielä 1,5 viikkoa ja sitä kyllä odotan malttamattomana. Nyt viikkoja 11+1 ja la 2.8. Tunnetteko te muut elokuiset kohtuanne jo selällään maaten ?

Enpä ole ehtinyt useaan päivään mukaan keskusteluun, mutta hauska oli tarkastella kerättyä listaa elokuisista. Itse liityin la-päivälle 6.8.

Ihanaa!! Kuvotus on alkanut helpottaa huomattavasti ja saa taas tehtyä jopa töitä :))) Tuli oltua aika huokeena tossa rv:t 7-9 ja nyt vaan toivon, että tämä reipas olo jatkuu... Hirveän pitkältä vaan tuntuu aika ennen ensimmäistä ultraa. En ole vieläkään saanut kutsua ja tietysti aina välissä käy mielessä, että onkohan sitä nyt ihan oikeasti ja kunnolla ja onnistuneesti raskaana. Saisipa jo varmuuden! Maanantaina 15. pvä on kyllä lääkäri, että kai siellä nyt ainakin niitä sydänääniä kuulostellaan?

Hyvää vointia kaikille ja viikonlopun alkua :)

Rv 10+4

Esim. 7+3 tarkoittaa seitsemän kokonaista viikkoa ja 3 päivää päälle. Eli 7+6 jälkeen tulee sitten 8+0. Kuukautisista laskettuna kuukautisten alkamispäivästä tasan 40 viikkoa on laskettu aika. Eli laskettu aika kuukaitisista on aina sama viikonpäivä kuin kuukaitisten alkamispäivä :)

Jotkut raskauskiekot saattaa antaa +-1 päivää sinne tai tänne. Ultrassahan viikot tulee sikiön mitan mukaan.

Kopioin tämän tänne perjantaipinoon vaikka ehdinkin jo laittaa torstaille kun en nähnyt uutta, mutta torstai pinosta heräsi tämmöinen pohdinta.

Raskausviikkojen laskenta?!

Hei, DUracel plus muut? Miten laskette raskausviikot, tai siis onko laskettu aikanne elokuun puolella. Mulla neuvola laski viikot ja tänään 12.1. on siis minulla 11+0 ja laskettu aika 3.8. Eli tämän mukaan jos on 12+ > niin laskettu aika olisi heinäkuun puolella.

Mun logiigan mukaan menee juuti niin kuin neuvola määritti, eli kuukautisten alkamisesta viikko on 1+0 ja siitä sitten eteenpäin.

Eipä tuolla nyt tietty kovin suurta merkitystä ole, vauvat kun syntyy sitten aikanaan olkoot laskennalliset viikot mitä tahansa :)

Yksityisellä käytiin mekin, kun oireita mullakin tosi vähän.. Mutta huoli oli turha, pikkuinen sydän siellä sytkytteli, ja lääkäri toisteli että kyllä tää näyttää nyt tosi hienolta kun löytyi NOIN vahva syke ja kaikki on hyvin!

Mittaustulos mua vähän jäi kaiveleen.. Sai sikiön pituudeksi 4,5mm.. Viikkoja siis mulla vähemmän kuin menkkojen mukaan olis ollu. Lääkäri sanoi, että sopii viikkoihin 6+? mutta totesi sitten että voi olla ollut ovulaatio myöhemmin kuin laskelmat olettaa. Mutta koska syke kuitenkin löytyi, niin voin kai olla ihan rauhallisin mielin. LA siirtynee kuitenkin syyskuulle.. mutta ajattelin silti pysytellä Eloisissa täällä Vauvallakin.

Maanantaina eka neuvola.

Heidi ja Nanonen

Hei, tulin juuri yksityiseltä ultrasta ja toin hyviä uutisia tullessani: Kohdussa näkyi sikiöpussi, jossa 1 sikiökaiku, jonka CRL 13 mm vastaten 7+3 rvkoa. Sydämensyke +. Nyt on hieman varmempi olo tän raskauden suhteen, kun on omin silmin nähnyt pikkupavun ja pienen pienen sydämen sykkivän vimmatusti. Tosta raskauden laskemisesta vielä: mistä toi 7 + 3 tulee? Tänään siis 12.1. ja viimeiset menkat alkoi 23.11.2006. Oon ihan pihalla noiden laskemisten suhteen!

Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille Eloisille!

t. Onnellinen Omppumamma

tulempa mukaan minäkin. :) uusi ja kokematon.. mutta ei anneta sen menoa haitata. mulla ollu 2pv turhuvuotoa, alavatsa kipua vasemmalla puolella ja hartiapistosta.. kävin tänään keskussairaalassa ensiavussa ja epäiltiin, et on kohdun ulkoinen raskaus. ehdin jo itkeä itteni aivan loppuun kunnes gyne tuli viimein hakemaan ja teki tutukimuksen.. (huomenna vasta on eka nla) ... lopputuloksena; kaikki kunnossa, vauva voi hyvin, sydän läpättää ja pää-perämitta oli 23,4mm, vastaa viikkoja 9+0. voiko onnellisempaa tyttöä maa päällään kantaa.. :D jihuu!

terkuin, yopa, rv 9+0

Itsekin olin tänään np-ultrassa ja kaikki oli kunnossa, ihanaa!!!!

Lääkäri tutki tarkasti kaikki vatsaa ja päätä myöten ja niskaturvotusta ei ollut.

Hettu: Minä olen la:n mukaan heinäkuinen, mutta olin jo kotiutunut tänne porukkaan kun laskettuaika muuttui heinäkuulle ja koska la on 26.7 niin pysyttelin täällä, eli ihan oikein laskit viikot =)

Olo on nyt niin hgelpottunut ja onnellinen, nyt alan oikeasti odottaa =) Tunnen itseni raskaana olevaksi =)

Ihanaa viikonloppua!

Duracel rv 12+1

keskiviikkona oli eika neuvola 7+6. olin aikasessa (toinen odotus siis), mutta kun neuvolaan reilu vk sitten soitin,ei vielä tiedettä onko viikkoja nämä vai jo pari enemmän.

ultra paljasti vk sitten olevan vähempi,joten tänään rv 8.

eilen oli jännää maha turvotusta ja jotenkin se sattuskin, en tiedä, ei oikein sattunut eikä jomottanut mutta oli jotensakin outo.

tajusin että on aika tasan ne päivät kun kuukautiset olleet,joten tuli mieleen että ehkä se oli sitä.

onko muilla ollut kuukautisten aikaan jotensakin erilainen olo?

tänään on ollut ruhtinaallisen hyvä olo.eka kerta sitten muutamaan viikkoon.mulla alko äklötys heri rv 5,joka on ollut yöaikaan pahimmillaan. nyt ei viime yönä ällöttänyt niin paljoa ja tämä päivä meni iltaan asti loistavasti. nyt illalla ainoastaan painontunnetta alamasulla,mitä myöskin ollut jo muutaman viikon iltaisin.

mulla on tosi mukava neuvolantäti,samainen mikä on pojallakin. sanoin jo etukäteen pelkääväni miten jaksan työssä.on fyysisesti että henkisesti aikalaisen raskasta.ja sanoi heti sitten että pidetään kaikki lääkärissä käynnit (toka odottajalta jätetään meillä keskimmäinen käynti pois) ja voin sitten lääkärin kanssa jutella asiasta,milta tuntuu rv 20 tienoilla.

neitiniiskunen rv 8

Voi miten ihana olo, kun näki pienen töpön liikkuvan vimmatusti kohdussa:) Viikkoja on 9+3 ja se vastasi sikiön kokoa 2.62cm.

Sydän pamppaili kovasti.

Oireita on ollut niin vähän, että oli pakko mennä yksityiselle ultraan, katsomaan onko kaikki hyvin. Vieläkin -03 tuulimunaraskaus kummittelee mielessä.

Onnittelut muillekkin ultrakuulumisista!:)

Angel-77 ja 9+3

ikkoa on tosiaan 4+0 viikkoa :oD Selkeesti selitetty eiks jee ?

Tosi hailu olo ollu : tekis mieli heti saada tietää et pikkuinen voi hyvin. Väsynyt olen ollut ja meillä on kaikki 5 lasta ja ukko olleet oksutaudissa, minäkin eilisen, joten pyykkiä on riittänyt :o/ Ja se haju. Kuopukselle pukkas lisäks ripulin....

Mut ensi keskiviikkona pääsee NP-ultraan ! Sithän sen näkee mikä on meininki massussa. Ja jos kaikki hyvin niin vois jopa ostaa jotain raskausaiheista sen kunniaksi ;o)

Nyt pikkuisille päivälevoille

Rapuäiti ja Lahja rv 10+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat