Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (30)

jättää tänään kommentit väliin, mutta... :)

Kolmeplusyks kyseli jatkosta vauvojen suhteen... Mulla on aina ollut tavoitteena/haaveena saada 2, 4 tai 6 lasta, että kaikilla olisi ' tappelukaveri' omasta takaa. Ikää meillä on nyt siis 32 ja pitää tunnustaa, että olen vakavissani ajatellut ' tehtaan sulkemista' , mutta... Tuli mieleen tässä yhtenä iltana, että ENTÄ JOS sittenkin haaveilis sitä kuutta :D Isännällekin asiasta mainitsin ja tyypilliseen tapaan vähän toppuutteli. Ja totta olikin, mitä sanoi: ' kun nyt saatais ensin tilat neljälle...' Meillä on ollut remontti käynnissä enemmän ja vähemmän aktiivisesti viimeiset 7 vuotta (2 huonetta on pois käytöstä). Uudet suunnitelmat on valmiina, lupapaperitkin täytetty ja remppalainaa saatu, mutta toteutus takkuaa, lähinnä vissiin ajan ja taitojen puutteen vuoksi. Kuitenkin haluttais tehdä itse, mutta kun ei välttämättä ole kaikki hanskassa, niin kannattais olla joku semmonen joka osaa ja ehtii neuvomaan. On vaan kumminkin miettinyt, että jos parin vuoden välein vielä kaks yrittäis (ei oo tähän asti ongelmia ollut sen suhteen), niin olis ehkä 37v sitten viimeisen syntyessä... Saas nähdä miten käy. :D

Mutta eipä tässä muuta, kun olossakaan ei mitään uutta ole. Palaan takaisin neuleen pariin, jos vaikka joskus saisin valmiiksi... Ehkä vuonna 2100 ;-P

Äippä rv 22+5

Täällä mä taas kukun ja kirjoittelen teille.

Tapaaminen kuulostaa kivalta, mutta en varmaan uskalla lähteä ajelemaan minnekään pidemmälle, kun se on yksi niitä pahimpia supistusten aiheuttajia. Siis autossa istuskelu. Ja asun siis täällä Vantaalla. Ihana ajatus kylläkin.

Lapsiluvusta oli juttua. Meillähän on nyt toi poitsu 4,5v (+ hänen " enkeli-veli" ) ja tämä tuleva on siis toinen. Jos kohdunkaula pysyy kiinni loppuun asti, niin haluaisin ehkä vielä kolmanen lapsen. Tai niin luulen, nyt kun tämä vanhin on jo niin helpossa iässä ja vauvavaiheen väsymys jne. on unohtuneet :) Mutta jos tämä raskaus päättyy ennen aikojaan ilman mitään ulkoista syytä, niin biologisia lapsia tuskin enää yritämme. Tosin kansainvälinen adoptio ei ole meille ihan vieras ajatus. Se vaan tuntuu tulevan vaikeammaksi jatkuvasti.

Erilaisista vuodoista täällä on ollut juttua. Mullakin on ollut normaalia voimakkaampaa valkovuotoa koko raskauden ajan. Rinnoista ei onneksi tule mitään, vielä.

HeidiS23, tervetuloa mukaan. Mulla on la 30.5. eli peräkkäisinä päivinä sitten mennään.

Tuutupii, olipas ihana kuulla näin hyviä uutisia. Toivon, että raskautesi menee nyt oikein hyvin ja saat vauvan ajallaan. Onnea!

OnnellinenMamma, mulla kanssa meinaa vähän adrenaliini kiehahtaa, kun ei meinaa lääkäriin päästä. Kun sain silloin pari viikkoa sitten oikein vääntää, että pääsin sinne päivystykseen. Mä olen vaan aiemmasta kokemuksesta sen verran sisuuntunut, että en antanut periksi. Nyt ultrassa lääkäri sanoi mulle, että jos tulee jotain ongelmia, niin marssit tänne vaan, siis päivystykseen. En tarvitse mitään lähetettä tai soittoja etukäteen. Ihan kiva kuulla. Ja onneksi tämä samainen lääkäri nyt muutenkin päätti, että minua seurataan tarkemmin, niin ei tarvitse itse aina ängetä päivystykseen. Kun nyt vasta alkaa vauvallekin tulla painoa, joten haluan että kohdunkaulaani seurataan jatkossakin.

Muuten ultrassa kone laski vauvan mittojen perusteella painoarvioksi 348g. Oli oikein hyvät mitat siis. Yli puolet jo meidän 4-vuotiaan syntymäpainosta, joka oli 660g.

Laru rv 20+2 tai kun kello on jo yli 12 yöllä, niin 20+3 ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa kun on lunta ja pakkasta! poikakin on ihan onnessaan ja tänään ekan kerran tajus maistaa sitä lunta, oonkin odottanu kun se ei oo aiemmin ollu moksiskaan mutta nyt senkin tajus.. No eipä se hyvä juttu silti oo, saa kokoajan olla kieltämässä:)

Jollakin oli niitä iskias-kipuja ollut, mullakin oli niitä pari viikkoa takaperin mutta menivät pois, ajatttelin että olikohan se kuitenkin noidannuoli tms kun tolleen lähti.. Nyt on sitten liitoskivut pahentuneet, ei voi yöllä ees kylkeä kääntää kun sattuu nivusiin niin paljon että herää. Ja pitkän matkan kävely on kans yhtä tuskaa!

Mutta muuten on olo ollut mainio, ei enään väsytäkään niin paljon kun alussa, jaksaa päivät jo ilman päikkäreitä. Oon menossa taas viikonlopuksi tekemään keikkaa töihin, mies menee pojan kanssa mökille siksi aikaa. Ihanaa kun pääsee töistä niin ketään ei oo kotona ja saa vaikka röhnöttää sohvalla ja kattoo telkkaria jos haluaa.. ei tarvi " palvella" ketään:) En kyllä tiedä menevätkö yöksi mutta ainakin ovat la-iltaan asti.

Mulla nyt oli vaan omaa napaa, luin kyllä muidenkin kuulumiset. Hyvää viikonloppua, käyn sitten varmaan sunnuntaina viimeistään lukemassa kaikkien kuulumiset,

t:minnis80 rv 20+2

Pikaisesti on pakko kirjottaa kun oli niiin ihania uutisia! :) Paljon onnea Tuutupii !! <3 Aivan mahtava homma. Toivottavasti tällä kertaa menee kaikki hyvin. Onnea odotukseen. Tulehan aina välillä kertomaan kuulumisiasi, minua ainakin kiinnostaa!

t:tiitiäinen, poika 2v ja Oiva rv 20+3

Tänneppä hyvää näyttää kuuluvan:D sain kaikessa rauhassa lukea koko pinon läpi ilman keskeytyksiä!!Poika nukkumassa ja mies lähti veljensä luo. mä saanki viettää aikaani koneella hetken :)

ONNEA ONNEA TUUTUPII!!!!!Aivan mahtava juttu!!Toivotaan että kaikkii menee hyvin:D

ONNIPAPUNEN;ihan kiva olis tavata uusia ihmisiä...tapaamiset vaan melkein aina on tuola Helsingissä etten ite sinne asti uskalla lähteä yksin tai pojan kanssa,mutta oikein ihana ajatus ja ilman muuta sellanen kehitteille.....paikasta riippuu pääsenkö itse osallistumaan,mut on täälä näköjään moni muukin innostunut=) tosi mukavan olonen porukka ainakin täälä on!!!

KOLMEPLUSYKS lapsiluku ei meillä toivottavasti oo täynnä;) no toistaiseks oon ajatellut jäädä tähän kahteen mikäli tämän toisen maailmaan saan kunnialla,mutta oon kyllä miettinyt et tulevaisuudessa vielä lapsia haluan yhden tai kaksi,jos niitä vain meille lisää suodaan! koskaan ei tietenkään voi etukäteen mitään päättää,mut onneks ollaan miehen kans ainakin vielä sitä mieltä et lisääkin lapsia vielä on toiveissa...mut ei aivan heti!

Tohon unohteluun ja hajamielisyyteen tunnen itsenikin hyvin:) kummasti unohtelen asioita mitä piti sanoa tai oon hajamielinen,puhun mitä sattuu välillä!musta ei aina saa selvää,mieskin toetaa usein että kiva kun hän joutuu arvaamaan mitähän mä nyt tarkotin:)

Siivottua sain minäkin!!jee!tuli vihdoinkin matotkin tuuletettua kunnolla ;) sisko oli meillä pojan kans päivällä niin sain rauhassa siivota. eikä ton pojan kans voi oikein imuroida kun se pelkää imuria niin kovasti:(

Tällästä taas vaihteeksi....nyt taidan rientää suihkuun! perjantai-illan jatkoa kaikille!!!!!!

toymama 20+6

Esikoinen sitten painoi back-nappia kun olin saanut kamalasti tekstiä aikaiseksi, huoh...

Lalla kyseli huonosta muistista. Täällä on ihan sama vika, pitää välillä oikein pysähtyä ja miettiä mitä oli sanomassa/tekemässä.

TOSI monella ollut suppareita, nyt kaikki sitten rauhoittuvat, jotta masuasukit saavat kasvaa vielä useamman kuukauden maussa. Kotona lasten kanssa rauhoittuminen ja lepohetket on tosi vähissä, mutta koittakaa ainakin yrittää.

Sämpyläinen, et ole mitenkään outo, jos elät päivän kerrallaan. Minä olin viime raskaudessa tosi luottavainen, en edes osannut ajatella, että jotain vois mennä pieleen. Kaikki menikin hyvin, syntyi terve lapsi, ihan ajallaan.

Nyt taas pelkään kokoajan, että kaikki ei ole kunnossa. Mä olenkin ollut tosi levoton koko raskausajan, mikä on aiheuttanut välillä ihan riitojakin mun ja ukon välille. Jotenkin on vain niin onnekas jo yhdestä terveestä lapsesta, että voiko niin hyvin käydä toisenkin kerran. Olenko ansainnut toisenkin terveen lapsen.

Nää on mun ajatuksia ja tulee varmaan oleen loppuun asti. Toki nautinkin raskaudesta, tottakai, mutta en voi olla ajattelematta sitä jos kaikki ei olekkaan hyvin....

Emunainenko se kyseli vuodoista? Sori nyt saattoi nikkikin mennä väärin.. No vastaan joka tapauksessa. Tissien tiputtelu ei ole vielä alkanut, mutta valkovuoto kylläkin. Ja sitä tulee, yök :( Hiivaakin olen välillä bongannut, ei kirvelyä, mutta se järkky kutina :(

Onnea ultrassa käyneille, oli ainakin Laru. Hyvä, että paikkasi ovat hyvin kiinni!

Olisiko kenelläkään halukkuutta mamma-tapaamiseen, vai haluaako kaikki olla vain anonyymejä toisilleen?? Porukka näyttää olevan ihan ympäri Suomea, mutta voisihan sitä koittaa jos halukkaille saataisiin joku tapaaminen aikaiseksi.. ??

( . ) Maha kasvaa ja potkut on joka päiväisiä, välillä tosin hiljaisia päiviä, mutta aina jokunen liike tuntuu. Iskias-kipu vaivaa täälläkin ja kovana :( Samoin nivusiin on alkanut sattuun jos kävelee liian lujaa. Suppareita en ole tuntenut, mutta ihmeellinen mahan jännittyminen n. 30-1 tunniksi oli tuossa yksi päivä. Rauhoittui levolla. Närästys, se ihana vaiva on tullut kehiin :(

Yöt on kuitenkin parantuneet, kun esikko ei heräile juuri lainkaan öisin. Tosin pisulle pitää nousta sen kerran...

Joku puhui napansa olevan samalla tasolla kuin mahansa, juu niin täälläkin ja tiedän jo nyt, että kääntymään se tulee tuossa loppuajasta, hassunnäköinen ;)

Oikein hyvää päivän jatkoa kaikille!! :)

Onnipapunen, Käpy 23+3 ja " Iivari" 1v4kk

Jos taustavoimasta on kyse, tällä kerralla jyräät varmaan rv 54 asti, sen verran raskautesi toivojia täällä on!

TAPAAMISESTA: Täällä Oulussa voisi olla varmasti yksi tapaaminen, meitä on useampia. En muista enää nimimerkkejä! Esim. Stocmannin Vintti joskus? Siellä tapailtiin aikoinaan maalismasut 05...

LAPSILUVUSTA: Meillä tänhetkinen toive ois 4-5. Aikaakin meillä iän puolesta ois (ja sen puolesta revohkaa vois jatkaakin;)), mutta ollaan ajateltu, että halutaan tää pikkulapsiaika suht samaan syssyyn. En jaksais aina taloon uutta vauvaa esim. 5v. välein. Ainakin nyt tuntuu siltä. Saa nähdä, johtaako krooninen vauvakuume iltatähteen/iltatähtiin... Itseasiassa en kyllä jaksaisi näitä raskauksia yhtään enempää, vauvoja kylläkin;)

Soittelin tänään neuvolaan, ja olipa taas joo. Kyselin, oisko aiheellista tavata lääkäriä ennen rv 27-28 (jolloin mulla toinen kerta on) noitten suppareitten takia. Sanoin, että kipeitäkin tulee välillä, niitä ei kyllä päivittäin. Kivuttomia joskus sarjoina. Sanoi vain, että se kuuluu asiaan näillä viikoilla, kun kohtu kasvaa. (Oikein äidillisesti). Sanoi, että voin mainita asiasta seuraavalla neuvolakäynnillä, jos asia vielä painaa mieltä. Olen ihan liian kiltti!! En siinä sitten alkanut mitään. Päätin vain itsekseni, että soitan kyllä joku päivä uudelleen toiselle " tädille" , jos niitä kipeitä vielä tulee. Tuli oikein raivostus tuota säästäväisyyttä kohtaan, koska eihän sitä millään muulla voi selitellä. Sillä, että saan käydä 10min. lääkärin luona voidaan säästää paljon, jos kohdunsuulla onkin tapahtunut jotain.

No, se on perjantai-ilta, mammat! Esikkokin kuulosti hiljenevän huoneeseensa, joten ei kun lämmittelemään isäukkoa! Jos OIKEIN taitava olisi, saisikohan sieltä hieronnan???

OM rv ?? Olen jo mennyt sekaisin

laiskuus iskenyt jotenkin, ei jaksa vastailla viesteihin vaikka käy täällä melkein jokapäivä lukemassa viestejä.:/

Onnea Ultrassa olleille! Larullako poika oli tulossa?:) mahtava homma!:) Pitää lukasta eiliset jutut niin oo paremmin mukana jutuissa.:)

Aivan mahtavaa. Kaikki ovat suunnilleen neuvoloissa ja ultrissa käynyt ja kaikilla kaikki hyvin.:) Tai mitä noi supparit tuntuva joitakin vaivaavan. murr..eihän niitä nyt vielä pitäisi olla. huspois supparit kaikilta!

vein muuten eilen kelan laput jakyselin tosta ä-pakkauksesta.:) pari viikkoa niin pitäisi lappu kolahtaa laatikosta.:)

Unohtelusta oli jotain puhetta? täällä ainakin tuntuu, että kaikki unohtuu ja hajamielisyyttä on liikenteessä.:) Yksikin päivä laitoin jääkaappiin puolikkaan leipäpussin, vaikka piti laittaa se tonne pakkaseen. mies oli aamusta huomannut ja hihitellyt itsekseen ja jättänyt paketin jääkaappiin. Hölmistyneenä ja nolona löysin sen aamusta sieltä.:D

Onnipapunen: loistava idea, toi tapaaminen! Kanntetaan! Olis kiva nähdä millaisia immeisiä täällä on ja sais ihan naamatusten höpötellä..:)

nyt pitää juosta linkkarille!!Apua! taidan myöhästyä!! ARGH!

T: Daim ja pömppis rv 22+4

Silloin yks päivä kirjotin, seuraavana päivänä taas en voinu.. =( Ja nyt taas voin..

No, luin pinon läpi, mutta en muista kovin paljon. Eikä tullu sit kirjotettua asioita mihinkää ylös, kun luulin etten voi kommentoida kuitenkaan..

Mutta tuutupiille PALJON ONNEA! Mä muistan, kun silloin mietin että toivottavasti teille annetaan pian mahdollisuus yrittää uudestaan.. Nyt toivotankin kaikkea hyvää! Jos muistat niin tule aina välillä kertomaan kuulumiset!

Lapsiluvusta oli puhetta. Meillä se on varmaan täynnä. Sen tiedän, että lähiaikoina ei lisää tule, mutta koskaanhan ei voi sanoa että ei koskaan..=)

Mä olin pari päivää nyt yhdessä työpaikassa.. Siellä jokin tosi tympeä haju (home tms.), joka sai yskittämään, äänen katoamaan ja niiskuttamaan. Mutta kaikista pahinta oli se, että mä haisin ihan sille hajulle! YÖK! Eilen laitoin kaikki vaatteet saunaan, että laitan ne sit tänään sinne päälle, kun ne oli siis puhtaat mutta haisi. Tänään sit taas suihkuun heti ku tulin ja kaikki vaatteet koneeseen. Toppatakkikin..=)

Hassua, kuinka näin raskaana hajut voi olla noin iso juttu..=)

Mutta nyt, mä toivotan teille hyvää viikonloppua, jos mä en taas pääse tänne kirjottamaan..

miitu78 rv 23+5

Eli onnea ultrissa käynneille ym.. Laru oli ainakin.. Jäi mieleen kun meilläkin oli napanuora haaravälis, tosin ei saatu selville kumpi :)

-tapaamiseen: minä oisin kyllä kiinnostunut, mietin sitä itsekkin, mutta suurin osa taitaa olla etelästä, jonne täältä savosta pitkä matka muksun kans ilman omaa autoa varsinkin =/ Mutta jos tapaaminen päätetään järjestää niin mietimme pääsyä paikalle kyllä.

-lapsiluvuista: joudun varmaan tyytymään tähän 2, joka sekin aivan mahtava saavutus =) mutta haave ois 3-4, ehkä löydä miehen jonka kanssa voin haaveeni toteuttaa.

-vuodoista: tisseistä ei valu mitään, niitä kyllä pakottaa ja vihloo aina välillä.

Valkovuotoa sen sijaan on ja runsaasti =/

-iskias ja liitoskipuja löytyy, pitkät kävelymatkat ihan kamalia ilman tukivyötä eikä sekään aina helpota.. Meiltä 5km yht. kauppaan,pieneen ja lähimpään. Tuskaa.

Mullakin sokerirasitus vielä kerran helmikuun alussa =/ ystävänpäivänä lääkärineuvola niin ennen sitä mentävä.

Katon buusteris tota rentoutushoitoa.. Rentouttaa pelkkä kattominen, tahtos kokeilla..

En tiedä, muistatteko minua ollenkaan. Olin toukokuisissa syksyllä, kunnes tuli tuulimuna-tuomio lokakuussa ja lääkkeellinen tyhjennys rv 9+1. Lupasin kuitenkin tulla ilmoittelemaan, kun odotus-puolelle taas siirryn.

No nyt tänään testasin plussan! Rv 3+5, joten varovaisesti edetään. Pelottaa ihan kamalasti, vaikka myös ihan yltiöonnellinen olen.

Meilläkin oli tänään neuvola ja kaikki oli ihan mainiosti =)

ei ois tarvinnu edes puntari pelätä, paino oli tippunut viime käynnistä (n. 1,5kk) 1,3kg ja painankin nyt n. 1kg vähemmän kuin ennen raskautta =)

tämä ei kuulema ole yhtään paha, koska lähtöpainoa oli niin paljon.

Verenpaine oli suht ok, noussut tosin. Ja hemppari oli pysynyt 125, jota ihmettelen mutta parempi näin.

Kohdunpohjan korkeus oli 21cm eli yläkäyräl mennään ja vertasinkin esikoisen lukuihin niin oli rv 23+4 ollu vasta 20cm.

Sydänäänissä mentiin 144 jälleen, viimeksikin oli... Oisko siellä poika ton perusteella? =D

tämäkin omaa napaa, ymmärtänette ;)

rv 22+2

Tässä ensin eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9305072&p=2&tmode=1&smode=1

Enpäs sitten eilen enää ehtinyt koneelle. Kävimme syömässä kiinalaisessa, kun kumpikaan ei jaksanut alkaa tekemään ruokaa, nam. Pikkuinenkin veteli kauhean annoksen suurella ruokahalulla.

Jaksuja kaikille suppareista kärsiville! Itsellä ovat kivuttomia ja tosi epäsäännöllisiä, joten en ole niistä niin huolissaan (varsinkin, kun ovat ihan samanlaisia kuin muissakin kolmessa raskaudessa).

EMUNAINEN taisi kysellä eritteistä. Valkovuoto on täälläkin ihan kamalaa, mutta rinnat eivät (vielä) onneksi valu.

LARU ihanaa, että ultrassa oli kaikki hyvin ja sait mukavan lääkärinkin sekä pääset tarkempaan seurantaan. Tervetuloa vaaleansinisten odottajien suureen joukkoon:)

SÄMPYLÄINEN, mä olen kanssa viime ja tässä raskaudessa ollut jotenkin epäluuloisella kannalla raskauden suhteen. Ekassa raskaudessa mieleeni ei tullut, etteikö kaikki menisi hyvin ja todella pystyin nauttimaan raskaudesta. Toinen raskaus meni vähän siinä sivussa, kun hoidettavana oli esikoinen, joka taisi raskauden alkaessa olla 9 kk. Kolmannella kerralla raskaaksi tulo kesti 1 v 4 kk ja sinä aikana oli kaksi tuulimunaa, silloin en kyllä pystynyt nauttimaan yhtään. Nyt, olo on ehkä vähän luottavaisempi, mutta aina välillä tulee ajatus, että kun meillä on jo kolme tervettä lasta, niin voisimmeko olla niin onnekkkaita, että saisimme vielä yhden.

Mitenkäs muilla, olettekos ajatelleet jo, että lapsiluku on täynnä, vai vieläkö lapsia tämän jälkeen? Meillä kolmannen piti olla se viimeinen ja viime raskaudessa olin jotenkin tosi surullinen, että tässä tämä nyt sitten on. Sitten kun vauveli oli noin kolme kuukautta tuli aivan armoton vauvakuume ja miehen kanssa päätimme, että " hankimme" nyt sitten sen neljännenkin, ennen kuin kolmas täyttää kolme vuotta. Nyt kun tämä raskaus on OIKEASTI se viimeinen, en tunne enää mitään haikeutta (ehkä se surutyö tuli sitten jo viimeksi tehtyä).

Nyt tarttee mennä antamaan ruokaa pikkuiselle, vähän lounas on tänään venähtänyt kun aamiainenkin oli vasta 10.30, taas nukuimme siis tosi myöhään.

Tapaaminen voisi olla ihan kiva!!

Kolmeplusyks ja 24+2

täällä on suursiivous tehty.. Niinkin pieni kämppä kun meillä onkin niin kyllä siinä kesti. Mulla on vapaapäivä, heräsin 10 ja kävin hauvan kanssa pitkällä lenkillä. Oli ihanaa kun oli pakkasta ja kaivoin mun lemppari toppahousut kaapista..vaikka ne ei mennyt kiinni niin laitoin ne silti ja painelin menemään vetskari auki:)

Sen jälkeen pesin, föönasin ja trimmasin hauvan ja sitten vaan siivosin. Vaatekaappia ja kylppärin seiniä myöten. Aina kun into iskee niin ei mahda mitään.. nyt on maailman uupunein olo.

Tosi monella on jo ollut suppareita.. outoa ajatella kun en itse tiedä yhtään miltä ne tuntuu.. vaikka olis ollutkin niin luultavasti mahakivuiksi niitä luulen..

Onnea neuvola+ultrakuulumisille..kaikki niin hyviä sellaisia:)) Onni!!

Tääläkin napa lähenee masun pintaa:) outoa kun näkee oman napansa pohjan..ennen se on ollut vain sellainen rytty:) Mies mittailee vähän väliä paljonko vielä on kasvuvaraa että napa pullahtaa:)

Kuinka pian sen äitiyspakkauksen saa hakemuksen lähettämisen jälkeen? Meil on neuvola ensi viikolla ja sillon saa kuulemma ne paperit. Tulispa se pian:))

Pittää alkaa odotella miestä ja kattoa onko se vielä pahalla tuulella.. riideltiin eilen kunnolla kun oon kuulemma niin pahalla tuulella ja masentunut kokoajan..ja se on mun mielestä tunteeton kun ei ymmärrä.. tää on niin tätä.häästressi ja kaikki...

Ehkäpä se on jo leppynyt..illalla tuli kuitenkin kainaloon kun itkeä tuhrustin vielä kahdentoista jälkeen..

mutta palaillaan.. Mirage 22+6

Kyllä tää hb:n lasku on kamalaa,vois vaan nukkua ja nukkua,mutta silti yöt on tosi levottomia vaikka väsyttääkin,heräilen jatkuvasti vessaan tai muuten vain.

Lapsiluvusta: Meistä tuntuu että tämä kolme on hyvä määrä, ihan hermojenkin kannalta:) Paitsi että neljäs laps pakottas vaihtaa auton,asunnon jne, paitsi että ollaan kuitenkin muuttamassa isompaan kuitenkin kun vihdoin ollaan siinä tilassa että vois ehkä mahdollisesti ottaa sen lainan ja ostaa oman pienen 4 huoneen ja keittiön:)

Eihän sitä koskaan tiedä,mutta ainakin kaksoset ovat NIIN rasittavassa iässä olleet viimeiset pari kk että tuntuu että kuin ikinä jaksamme edes kolmen kanssa. Jos olisivat aloittaneet tämän kamalan uhman ja muun pari kk aikaisemmin,ois voinu olla että juniori ei olis välttämättä alkuansa saanut,sen verran kamalaa on ollut elämä kahden 2v7kk kiukuttelijan kanssa...Mutta kaikki kait loppuu aikanaan ja tulee taas uusi kausi..sitä siis ootellessa:)

Tapaaminen olis ihan kiva, tässä länsi-helsingissä asustelen minä,auto on kuitenkin ja lapsetkin täypäiväisinä hoidossa maaliskuuhun saakka. Harmittaa etten sillo kolme vuotta sitten toukokuisissa 04 kirjoitelleena lähtenyt tapaamiiin koska varsinkin loppuja kohti porukka niin tiivisty että tuntui kuin olisi porukat aina tuntenut:)

Nyt lähenki tästä lapsia hakemaan kotiin.

martina 23+4

Kävin tossa aamusella heti neuvolassa ja mukavastihan siellä meni:)

Painoa tullu 375g/viikko ja yhteensä nyt sellainen reilu 5 kg. Olin varautunut kuitenkin paljon pahempaan kun tässä kuitenkin kuukausi taas mennyt ja joulukin tossa oli jolloin söin kuin pieni porsas suklaata ja kaikkia herkkuja:)

Verenpaineet ok ja hb jatkaa tippumistaan, alkujaan oli 156 ja nyt se oli 114....Et ei ihme että vähän väsyttää ja hengästyttää ja huippaakin välillä.

Sf mitta oli 23 cm, että aikalailla yläkäyrän tuntumassa,mutta ei haittaa:) Mukavaa vaan kun maha on jo aika iso ja näyttäs et olisin paljon pidemmällä kuin olenkaan:) Tosin nyt oli pakko kattoo mitä se samainen mitta oli kaksosten kanssa samaan aikaan ja sehän oli 30cm!!!!Huh,kuin ikinä olen jaksanut sen mahani kanssa oikein ollakkaan:)

Sydänääniä kuunneltiin ja pienen hakemisen jälkeen saatiin epeli pysymään paikallaan ja siinä 137-140 se oli...Eli pojan sykkeet..Mä niin uskon näihin sykkeisiin kun meillä oli pojalla just tota 130-140 ja tytöllä 170-180 sykkeet, että meni niin kuin vanha kansa sanoo:) Nyt menee mun tyttötuntemukset vaan vähän sekaisin:) Jospa nyt ooteltais vielä lisää niitä sykkeitä niin jospa sitten vasta uskaltas jotain sanoo.

Suppareita ei ole juurikaan ollut, ja terkkari sanokin että täytyy maanantaina soittaa niistä että tartteeko lisää saikkua..Mä meinaan kyllä soittaa ja sanoo etten enää mene sinne hommiin, en todellakaan. Kyllä kait tollainen paikkojen kypsyminen on jo ihan tarpeeks vakavaa ja ei sillä tarttis leikkiä että lisää lähtis avautuu.

Mun piti saada ne kelan paprut tänään mukaan,mut enhän mä sitten muistanu niitä pyytää kun ei ollu mun oma terkka vaan sijainen,mut ehkä sitten jo maanantaina jos meen sitä saikkuu hakee nii sais mukaan. Haluan äkkiä sen paketin:) Ihan kuin ei meillä olisi vaatteita vaatettaa vaikka kolmoset,mutta haluan sen silti

omaa napaa tuli taas tosiaan kovasti,palailen asialle myöhemmin, nyt telkkaria töllöttämään.

martina 23+4 ja 2x2v7kk

Huomenta,

Mulla venähti aamu pitkäksi, nukutti niin vietävästi. Huomasin tossa yöllä, että herään kellon tarkasti vessaan ensin tasan klo 2 ja sitten tasan klo 5. Tätä on nyt jatkunut pari päivää.

Mun piti jo eilen kommentoida tätä unohtamista ja keskittymiskyvyn menetystä, mut sit joo, unohdin:) Tuntuu, että unohtaisin päänikin jos se ei ois mus kiinni! Mun piti niin vielä suorittaa pari kurssia yo:lle, mutta totesin ettei siitä tuu mitään ja että parempi keskittyy vaan työhön. YO on nyt jäissä ja palailen sitten joskus paremmalla motivaatiolla asiaan.

Mulla on kans ollu miehen kanssa puhetta mun " vainoharhaisuudessa" . Mua vaan välillä pelottaa tosi paljon, ettei kaikki meekkään hyvin. Ennen raskautta luulin, että se aika tulee olemaan tosi ihanaa, hehkun vaan ja odotan auvoisesti, mut plussan jälkeen aloin kuuleen lähipiiristä niitä horror-stooreja ja vietettyäni aikaa siellä vuodeosastolla tajusin, että ei se kaikilla mee myötätuuleen seilaten. Onneks mun miehellä on aina ollut jalat tukevammin maanpäällä ja se aina hokee mulle, että relaa nyt vähän:)

Sykkeistä. Mulla oli kans ennen rakenneultraa oikein vahvasti tyttö olo ja vauvan sykkeet ovat olleet siinä 137-144 tienoilla ja pojaksihan se sitten paljastui.

Tällä palstalla ja muualla oon törmännyt tosi paljon näihin " vanhan kansan uskomuksiin" ja oon alkanut kiinnostuu näistä. Mun pitäis jossain vaiheessa väsätä jonkin sortin tutkimus koululle ja täs ois varmaan työsaumaa...

Viikonloppu edessä, mulla vapaata. Mies lähtee toiselle paikkakunnalle töihin, koira on mummulassa ja mä aion vihdoinkin tarttua joululahjaksi saatuun kirjaan ja kattoo nauhalta parit elokuvat:)

Täytyykin alkaa suunnitella viikonlopun ruokaostoksia (jäätelöä, suklaata..?!)

Hauskaa perjantaita kaikille!

P.S. se tapaaminen ois kyllä kivaa, jos sellasen sais aikaiseksi!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat