Vierailija

Eli menkat alkoivat kun olin 13v ja ovat olleet aina epäsäännölliset (40-50 päivän välein, pisimmät kierrot taisivat olla yli 60 pv), mutta nyt neljännen lapsen syntymän jälkeen lähes nelikymmpisenä ne ovat yllättäen olleet jo reilun vuoden verran n.30 pv välein eli ns. normaalit.

Olen ollut tyytyväinen asiantilaan, koska yksi vauva olisi vielä tervetullut, mutta nyt mieleeni hiipii epäilys, että ei kait tälläinen muutos ennakoi vaihdevuosia, vaikka muita oireita (ainakaan vielä) ei ole. Ehkäisyä emme siis ole käyttäneet imetyksen loputtua ja siitä on aikaa reilu vuosi.

Olen kyllä tottunut sinänsä odottamaan, että raskautuminen kestää, koska pitkästä kierrosta johtuen minulla on ollut ovulaatiohäiriöitä ja niimpä lapsistamme kaksi on saatettu alkuun clomien avulla ja kaikkien alkuunsaattaminen on kestänyt pitkään, (vuodesta kahteen ja puoleen vuoteen yritystä joka kerta) Siksi olenkin ollut iloisesti yllättynyt että kierto on viimeinkin normaali ja ajatellut että raskautuminen olisi todennäköisempää säännölisen kierron kanssa, mutta nyt siis hiipi epäilys, että ilo oli ennakoitua.

Kommentit (6)

Hormonitoimintani on käynyt tavallaan ylikierroksilla. Siksi lääkärini mukaan hormonitoiminnan hiljalleen hiipuessa iän mukana säännöllistyy kiertokin ja pco:n ongelmat helpottavat. Hedelmällisyyteni jopa hieman paranee kun normaalisoituva hormonitoiminta mahdollistaa säännöllisen ovulaationkin.

On se hyvä juttu, että jotkut lääkärit viitsivät jakaa vähän kallisarvoista tietouttaan meille potilaillekin. Ei aina tarvitse yksikseen ihmetellä kaikkia asioita.

Vierailija:

Lainaus:

Hormonitoimintani on käynyt tavallaan ylikierroksilla. Siksi lääkärini mukaan hormonitoiminnan hiljalleen hiipuessa iän mukana säännöllistyy kiertokin ja pco:n ongelmat helpottavat. Hedelmällisyyteni jopa hieman paranee kun normaalisoituva hormonitoiminta mahdollistaa säännöllisen ovulaationkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt kun lapsiluku on meidän osalta täynnä ja ikää 39, kuukautiset tulevat lähes kellontarkasti. Silloin, kun yritin esikoista ne oli tosi harvat, käytin klomifeenia, ennenkuin tärppäsi. Toinen syntyi 7 vuotta myöhemmin, ei oltu juuri ehkäisyä käytetty koko aikana.

Ja nyt sitten kierto 28-30 päivää aina, outoa.

PCO ja kierrot yli 35 päivää, joskus jäi välistä. Metformiinilla raskaaksi 2 v yrityksen jälkeen. Otin kuparikierukan, kun esikoinen oli 1 v ja kierrot tasan 30 pv. Raskauduin poiston jälkeen 2. kierrosta (km) ja sen jälkeen 4. kierrosta (nyt rv 8). Ikää 34.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat