Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Edelleenkään en osaa linkittää

Kommentit (19)

joo, mä yritin ettiä tota MASULIN kaipaamaa nettiversiota, mutta enpä löytäny kun semmosen mihin pitää ostaa lukuaikaa. :(

HANNA_N;

Katokato...meitä on jo kaks ulkona ittesä telonutta, ja samalla tavoin sen saakutin auran takia, onneks ei sulle käyny pahemmin!! Mut on kans jumitettu sisälle, mieli tekis ulos kun aurinko paistaa ja on kiva ilma...koirakin vinkuu ja ravaa eestaas. Harkitsen et jos ne liukuesteet tyrkkäis kengän pohjiin ja varovasti menis..uskaltaskohan, kestäsköhän nivuset..hrr.

LIUKUESTEISTÄ, niistä kenkiin viritettävistä sen verran, että jos hankitte, niin EI niitä missä on nastat vaan edessä tai takana, ne TÄYTYY olla SEKÄ kannan alla ETTÄ päkiän alla!! Uskokaa pois, tän jutun mä tiedän paremmin kun omat taskuni. Jos on vään päkiässä, lentää turvalleen kun kanta ottaa maahan, jos ne on vaan kannassa - lentää turvalleen kun pitäs ponnistaa eteenpäin.

Ja niillä täytyy käpyttää tylysti sen verran keskemmällä tietä, ettei ole vaaraa joutua kohtaan jossa päälyste lumen alla loppuu, ja penkka alkaa - koska; kun siihen reunakohtaan tallaa, nilkka vääntyy, ja kun jalka ei lipsahdakaan nastojen pitäessä alas, se saattaa murtaa nilkan pahasti..siispä vaan tasaselle maalle!

Joku kyseli ruoka-vaihtoehtoja..mä laitoin just kolme laatikkoa uuniin (pari pakkaseen menossa), perunasipuli-sekotusta, broitskun marinoitua suikaletta, vähän suolaa/kanaliemikuutiota, broilerimaustetta ja munamaitoa..namnam..broitskukiusausta siitä tuleepi. :)

Mä oon hulluna alkanu tehdä pakkaseen ruokia, että voi huoletta sitte vauvan nukkuessa unohtaa ruoanlaiton, ja nukkua vaikka itsekin. EIpä tartte sitten syödä valmispöperöitä kun ei muuta jaksa väsätä :)

Taptap

pankki. Mulle annettiin aika (tai itse pyysin) täksi perjantaiksi, mutta neiti olikin sitten merkinnyt 23 päivän tälle virkailijalle. Sanoin että nyt tiedän olevani oikeassa, koska tässä tilassa ja näiden vaivojen kera ei tee mieli joka päivä asioille mennä ja olin yrittänyt pakolliset menot haalia samalle päivälle.

Menin sitten Stokkalle kuluttamaan aikaa (ja odottamaan vanhinta poikaa) ja tuhlasin alevaatteisiin lapsille sievoisen summan. Lisäks supistelee, Hipun pää punkee tonne alas ja selkää jumittaa. En vaan malttanut mennä mihinkään kanhvioon istumaan, joo TYHMÄ MINÄ.

Vielä pitäis kuitenkin kaupassa käydä, kun mies ei ehdi. Fajitaksia tänään, huomenna grillataan broisku ja sunnuntaista en tiedä.

E: joo tiedän ton liikkeen, netistä joskus huomasin. Siellä pitää joku päivä käydä, onneks tästä meiltä ei oo pitkä matka.

Nyt meen vähäks aikaa lepäämään.

-m-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä kirjotin ja kirjotin ja synnytksistäkin kirjotin kun täällä ollut puhetta.. Juu sinne meni bittiavaruuten perhanat!!

En kyllä kirjota enää uudestaan :(

Heidi..köhän se nyt oli sen istukan kanssa joutunut " ikävyyksiin" ? No sama oli viimeksi mullakin. Irtosi kyllä ilman käsin irroitusta mutta tunti sitä kiskottiin ja maha oli niiiiiiiin kipeä viikon ettei voinut kunnolla oikeaa jalkaa käyttää, siis ihan älytön! Hieman se pelottaa nyt, että mitenkö käy mutta toivotaan ettei jäisi kiinni.

Närästääkö teitä muita, ihan koko ajan? Aivan kaikki mitä suuhunsa laittaa niin närästää..

Sinna rv32 ..pox..

Tappi: Yhtään en siis utelias ole!! Vähän vaan tiedonhaluinen :)

Heti siis ryntäsin tuonne Etelä-Saimaata selaamaan ja miunusta kuva oli todella hyvä! Tunnistin siis :)

Mutta ihan pakko oli kahteen kertaan lukea nuo nimenne.. ei sinulla kovin kamalasti sitten sukunimi muuttunut :)

Siitä äippärahasta vielä, itse kuopusta odottaessa sain tiedon tuosta tulevasta muutoksesta (siis ettei tarvitse töissä välillä käydä, vaan saa ne samat rahat) mutta minulle ilmoitettiin vaan, että koska se uudistus tulee voimaan lokakuussa 2005 (siis tuli) ja poikamme la oli lokakuun lopussa, en siihen ollut oikeutettu. Eli sitä hakiessa se ei ollut vielä voimassa se uudistus ja kun ne paperit 2kk ennen piti kelaan toimittaa. Mutta omalla kohdalla tuo ei haitannut, sillä esikoisen jälkeen oli tulot muuttuneet mukavampaan suuntaan ja paremmat päivärahat tuli kuopukselle sitten. Nyt siis saan samat kun kuopuksella ja ne indeksi ym. korotukset....

Mutta siis kaiken jären mukaan, kyllä nyt ne kaikkien pitäisi saada, ketkä ei tässä välissä töissä ole käyneet!!! Toki, niitä tuloja verrataan sinne 2005 verotukseen ja paremman mukaan maksaavat (piti vissiin olla 20% paremmat).

Kävin tänään neuvolan ovella, mutta turhaan... olivat mokomat laittaneet puljun kiinni täksi päiväksi :(

No, ei mitään mahdottoman tärkeetä olis onneks ollutkaan, olisin vaan hakenut lisää niitä sokerinmittaus liuskoja... mutta maananataina on neuvola ja kerkee ne sittenkin saada. Ei vaan täti saa nyt sitten tuoreita tuloksia vielä maanantaiksi.

Loppukuusta olisi vielä kuopuksen 1v3kk neuvola...alan vissiin olla siellä talossa jo kanta-asiakas :)

Kiva taas nähdä, miten tuo poika on kasvanut... kun tuntuu että on hurahtanut ykskaks pituutta ainakin mahdottomasti!

Ihana pakkaskeli on muuten täälläkin! Kaupassa aamulla käytiin koko perhe kävellen ja ihanan raikasta siellä on! Ja ihanaa saada lapset puhtaina, korkeintaan hieman lumisina sisään :)

Poika ihan innoissaan, kun eilen käytiin rattikelkkamäessä, sai uudistaa joululahjansa. Naapurin perhe oli mukana ja heillä ihan saman ikäinen poika kun meidän esikoinen... no, mietittiin siinä äidit vaan, että liekkö iseistä kuitenkin oli vielä kivempaa kun pojista... Niin oli isien naamat kuin hangon keksit kun siellä kirmasivat poikiensa kanssa stiigoilla! Se oli sitten se meidän ISI joka sanoi pois lähtiessä, että viel yhden kerran lasketaan ja sit lähetään :) :) Voi, kyllä noissa miehissä taitaa ikuiseti asua joku pikkupoika :)

Mutta on se vaan niin sydäntä sulattavaa katsella, kun ne survoovat itsensä niihin pieniin kelkkoihin ja pulkkiin poikien kanssa...

Mutta nyt pitänee ottaa pikku tirsat, kun pojakin nukkuu ja mies lähti töihin. Viimeyö meni vähän valvoessa, kun kuopus valitteli hampaita. Huomenna vietellään 4v hääpäivää täällä ja syömään suunnataan jonnekkin ravinteliin :)

t. K@tju rv: 32+2

ZELDATAR;

Alahan popsia mansikoita ja ananasta, josko ne vähän avittais turvotukseen. Mulla on uhkarohkeesti yhä sormukset sormessa vaikka ehdottelivat viime nlassa ketjuun kaulaan siirtämistä, ehkä olis syytä..ei nääkään kovin helpolla aina irtoa. Jooh, täytyy ettii ketju.

Ne onnettomat jotka joutuu lukemaan Etelä-Saimaata, joutuvat tänään törmäämään meidän vihkikuvaan - kuulema..mulle ei lehteä tule, joten siinä onkin hyvä syy lähteä nastat kengissä potkukelkan kera teputtamaan kohti kahvilaa. :) Se löytyy sieltä Wanted-osastolta, samassa pläjäyksessä on miehen siskon kuva joten siitä jo varmaan tunnistatte. Varmaan tosi karmee kuva meistä.

( . ) nivuset ei oo enää niin kipeet, mutta melkein. Yöllä vessaa raahautuminen oli tuskaa, etukumarassa helpottaa nivuskipu mutta alavatsa räjähtää - ei hyvä. Suorana alavatsa voi hyvin, mutta nivuset oli niin huonona että kirrasivat vastaan. Onneks kerrankin lepo autto! Nyt pystyy jo kävelemäänkin suht normaalisti, eilen en saanu ees sukkia jalasta kun suihkuun pyrin, ei vaan sietäny jalkaa nostaa yhtään.

Puksu elelee yhä poikittain(?), ' potkuja' satelee molempiin kylkiin ja navan tuntumaan..olo on kuitenkin ihan jees.

Puksu ei tykkää autoilusta (tai sitten se nauttii siitä?), aina kun autolla liikutaan, on meneillään hirmunen myllerrys! Mitähän meidän vauva-ajan automatkailusta tulee jos Puksu inhoaa autoilua jo nyt?

Juu, mutta nyt täytyy alotella siivoomaan, kettujahtilaiset saavat tän pvän aikaa etsiä suden jälkiä - jos ei näy niin huomenna mennää hurtan kanssa mökille jahtiin..tää pvä kuitenki siivotaan :)

Tappert ja Puksu 31+5 *jää kauhulla odottamaan millon naapurusto huomaa sen kuvan..ja sukulaiset...toivottavasti eivät tänne ryntää!

Pikaisesti ennen hammaslääkäriä (vain hammaskiven poistoa onneks).

Masu-Mamma: mä olen osittaisessa seurannassa myös sen takia ettei sf-mitta kasva, sulle vielä tuo painon putoaminen tekee asiasta ns. vakavamman. Mulla oli kuitenkin kahdessa viikossa paino noussut kilon. Mä olen myös menossa Kättärille tarkistukseen keskiviikkona. Lisäks mulla (ja nlatädilläkin) on selkee tunne että vatsa on jo hieman laskeutunut, koska on niin paljon helpompi hengittää. Kuopuksesta sf-mitta meni näillä samoilla viikoilla vaakasuoraan, mutta painoa tuli kuitenkin suht reippaasti. Nyt taitaa olla vaan nlatäti herkempi lähettämään tarkistuksiin. hyvähän se on että meitä syynätään, vaikka aiheuttaakin ylimääräistä huolta.

Huh, mitenköhän mä selviän taas tästä päivästä. On vielä pankissa käynti ja kaikenlaista, kaupassa käynnin taidan jättää miehelle. Seisominen ja istuminen on nykyään ihan tuskaa.

Tappi: kiitos kehuista, eihän sitä osaa itse enempää huolehtia, kun nlassa ja Kättärilläkään ei punaista valoa vilkuteta.

Nyt on pakko mennä, supistelee taas...

-m- ja Hippu rv32+2

Hi hii! Huijattiin poika nukkumaan nyt siinä lastensängyssä viime yö. Aluksi huusi, eikä olis siihen jääny, mutta isukki oli sitkeämpi. Aamulla 7.30 herättiin itkuhälyttimen suhinaan: poika rassaili sitä auki kiinni :) Ja ihme kyllä, nyt poika on samaisessa sängyssä päiväunilla! Ei se nytkään olis siihen jääny. Jätin sen sit kylmästi änisemään sängylle ja kun laitoin ovea kiinni, oli poika jo hiljentynyt. 5 min kuluttua nukkui jo sikeää unta. Tässä taas käy samoin kuin tutin kanssa, eli alussa kaikki sujuu hyvin ja kolmen viikon kuluttua poika hokasee, ettei sen näin pitäny mennä.

Mahaan ei kuulu mitään uutta. Potkii ihan julmetun kovaa tää vauveli, ihan eri tavalla kuin esikoinen. Koko raskaus on ollut aikalailla päinvastainen kuin edellinen. Nyt pahoinvointi oli lyhyempi ja huomattavasti miedompi, en oo rautakuurilla (esikoisesta olin tässä vaiheessa popsinu obsidania 2 tbl päivässä jo useita kuukausia), ei ole kiinnikekipuja jne. Nyt sen sijaan alaselkä on välillä niin kipee, ettei lenkille pääse ja parina päivänä alamaha ollut tosi hellä. Loppuraskaus oli esikoisesta helpompi. Lenkkeilin loppuun asti joka aamu 1-1,5 tuntia. Nyt riittää toi 30 min/ilta. Niin ja tässä raskaudessa ei ollut alussa väsymystä tai palelua, mikä oli ihan kammottavaa edellisessä raskaudessa. Saas nähdä miten erilainen on synnytys.

Maanantaina olis taas neuvola. Täytyy pitää silmällä viikonlopun syömisiä, sillä pienoista turvotusta on havaittavissa. Mansikka, ananas ja runsas veden juominen auttaa kummasti, ainakin vielä.

Menenpäs laittamaan ruokaa. Kai sitä on pakko taas tänäänkin syödä ;)

rimma 31+2

Eilen tein urotyön kävelin n. reilun 10km lenkin. Teki oikeastaan ihan hyvää. Olin ostelemassa-vaikka rahaakaan ei liiemmälti olisi- No löysin sitten aivan ihanan pienen söpöisen vauvantarvike liikkeen ' Pikku Keisarin' ja varasin vaunut, olivat Briot ja vuoden 2006 mallisto, siellä oli jäljellä vielä peräti neljät Briot vuodelta' 06. Uusia Brioja oli, mutta niiden ohitse oli pakko astella, kun hintaa oli 799e :-// Nämä meidän vaunut maksoivat 499e, mutta hintaa tulee enempi, kun täytyy ostaa kaikki tarvikkeet myös, laukku ja sadevarusteet ja hyttysverkko. Vaikutti kuitenkin ihan mukavilta ja keveiltäkin, väriin en oikein tykästynyt, mutta sen tein ihan syksyn/talven kelejä ajatellen, ettei kura heti näy kankaassa. Samasta paikasta ostetaan myös sänky ja sitteri, aivan mielettömän ihania tavaroita siellä oli .. Ja mikä parasta hyvä myyjä. Eli vauvan tavarat alkavat olla valmiina, hoitopöytä saadaan käyettynä, mutta hyvä kuntoisena. Viikonloppuna ostetaan kaikki sellainen tarvittava, että sitten vain odottamaan vauvan syntymää levollisin mielin .

En nukkunut viime yönä, kun masua hieman kivisti eli oli sellainen kova, oliskohan tullut siitä kävelystä ? Tiedä häntä. Mitään kipua ei ollut, mutta uni ei vain tullut silmään. Kun mies lähti aamulla klo. 7 niin sen jälkeen nukuin sellaiset 2.5h.

Voi kun ei tule sitä tapin mainitsemaa e-saimaan lehteä :-// Laittoivatko ne teidän virallisen hääkuvan siihen, eli valokuuvaamo lähetti sen lehdelle, vai käytittekö ihan oman kameran kuvaa ? Tänään sitten satelee onnitteluja ..

Itse oon ottanut sormukset suosiolla pois, mulla ainakin sormet on turvonneet aina ajoittain, joten en halua, että sormus juuttuu sormeen. Tai eihän mulla ole ollutkaan kuin yksi vaivainen sormus siellä killumassa, mutta se on pois, ihanaa, kun ei ole sormuksia :-) En ole mikään koruihminen olleskaan. Meillä ei mieskään pidä vihkisormusta vaan se roikkuu kaulalla olevassa ketjussa ..

Täällä maa on valkea, oikso peräti 2cm lunta heh, toivotaan että lisää tulisi, mutta ei taida jaksaa, kun viikonlopuksi luvattu todella lämmintä. t. emmi rv-29+

Selvisihän se syy minimiäippärahaan. ELI; Jäin kotiin 2003 kun esikoinen syntyi. Esikon äitiysloman loputtua jäin työttämäksi työnhakijaksi ja sain ansiosidonnaista (virkaa kun ei ole vaan määräaikaisia hommia tein ennen esikon syntymää). Tuossa esikoisen ja kuopuksen välissä ei töitä ollut tarjolla, joten olin siis työttömänä ja hoidin esikoista kotona. Tästä syystä v 2005 syntyneestä kuopuksesta äitiyspäiväraha määriteltiin työttömyyskorvauksesta, eikä palkkatulosta! Kuopuksen jälkeen en ole töihin aikonutkaan, vaan olen hoitanut pojat kotona kotihoidontuella. Ja koska edellinen äippäraha määräytyi työttömyyskorvauksen mukaan, niin sitä ei nyt voida huomioida ja saan minimin. Joten ei auta itku markkinoilla! Lannistavaa se silti on!

Leanna; minulle annettiin noita supistuksen estolääkkeitä vain 30 kpl, eli riittävät kahdeksi viikoksi, jolloin on rv 34 just täynnä. Joten ehtivät supparit löytyä vielä ennen synnytystä. Hyvin lääke tehoaa...supparit alkaa kyl heti kun lääkkeen vaikutus lakkaa :) Mutta päästäänpä ainakin pari viikkoa taas turvallisemmin eteenpäin!

Meillä pienempi poika (ens kuussa 2v) on itkenyt koko päivän. Ei juuri vielä puhu, joten ei osaa kertoa mikä hätänä. Supon annoin päikkäreille ja nyt ollut herättyään pirteämpi. Mahtaako hampaita tehdä, vai mikä...raskasta kuunnella koko aikaista itkua, ja kun ei löydä syytä. Toivottavasti nyt helpottaa.

Nyt kirjolohi uuniin!

Caius ja ilona/ilmari 32+4

Tappert: Turvotuksesta, minulla ei auta ananakset eikä mansikat. Kaksi raskautta turvotuksineen on kokeiltu. Esikoisen kanssa jäi laitokselle 10kg, lienee ollut jokunen kilo nestettä :) Mutta sinnikkäästi syön ananasta, josko siitä jotain tehoa olisi.

sin-na: Närästyksestä, minulla on kaiken lisäksi refluksivaiva eli ruokatorven " läppä" ei sulkeudu kunnolla ja muutenkin ilman raskautta närästää helposti ja pitää miettiä mitä syö ja miten syö. Nyt kun vauva painaa palleaa niin vaikkei söisikään niin närästää. Joskus pelkkä ajatus ruuasta tekee pahaa. Minulle ei Renniet auta (yksi tabu vastaa n. maitolasillista närästysvaivaan...) joten käytän suosiolla Gaviskonia joka tekee suojaavan vaahtokerroksen vatsalaukun päälle. Sillä pysyy närästys niin kurissa kun se tässä tilassa ikinä voi pysyä =)

emmi ja muut: Lastentarvikeliikkeistä. Tikkurilan Pikku-Hurmuri on kyllä aika tyyris paikka vaikkakin palvelu pelaa. Minä olen vuosia asioinut tässä paikallisessa Keravalaisessa Muovi ja Lelu-liikkeessä. He eivät paljon mainosta mutta yläkerrassa on laaja valikoima vaunuja, rattaita, lastentarvikkeita laidasta laitaan. Syöttötuolit, sitterit, vaunutarvikkeet, turvaistuimet ym. ym. varaosia unohtamatta löytyy sieltä. Heillä on monen merkin edustuskin ja hinnat kilpailukykyiset. Emmaljunga, Brio, Emma, Pikku-Piia, Grago ym.

Ollaan tosiaan monta vuotta tehty lastentarvikeostokset sieltä ja aina on palvelua saatu. Suosittelen tutustumaan. Googlella löytyy osoite.

Zeldatar, iltamyöhällä 31+6

olin ronkittavana ja nyt miehen kanssa syömään lounasta ja sit pankkiin.

Tappi: onko siitä lehdestä nettiversiota, sais uteliaatkin käydä kurkkimassa?

Onko kellään hyviä ruokaehdotuksia vk-lopuksi? Mulla on pää ihan tyhjä.

Voi kun voiskin käydä shoppailemassa, mutta mun vaivat pitää yllä säästölinjaa (taitaa mies olla ihan tyytyväinen). Netistä olen kantoliinat (käytetyt) tilannut ja viimeeks niitä kuvioharsoja, niistä tulee ihania uniriepuja.

E: missä sellanen Pikku Keisari -liike on? Haluu käydä.

-m-

No niin täällä taas kun olen hereillä" ihme kyllä" .On se ihme kun väsyttäää

älyttömästi kokoajan,aamulla vein tytön eskariin ja tulin takas kotiin niin johan nukahdin tuohon sohvalle ja heräsin kun neuvolalääkäri soitti että taitaa olla parempi että kirjottaa sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka, mikä on ihan hyvä kun tässä olo tilassa ei ole mitään takuita että ei menis puurot ja vellit sekaisin kun nyt välillä tekee muutenkin ihan hulluja juttuja.

On ihan kiva että tuli edes vähän tuota lunta ja pikku pakkanen niin on pikkiriikkisen valoisampaa.

Mutta nyt täytyypi mennä alkaa selkä jumittaa ja häntäluuta pakottaa tämä istuminen.Hyviä päivän jatkoja kaikille

zappe rv 32+5

Masuli kyselit, että missä sellainen Pikku Keisari on, eihän sellasiat ole missään, tämän mamman muisti pätkii, siis liikkeen nimi oli Pikku Hurmuri :-)) Keisarit vain mielessä ...

Se on Tikkurin yläkerrassa, kakkos keroksessa. Aivan mielettömän mukava myyjä, palvelualtis ja hymyilevä, ja saa kysyä mitä vaan ja hän auliisti kertoo. Tuo liike on vissiin aikas kallis, kun on sellainen pieni putiikki, mutta ihania lasten tarvikkeita siellä oli, ja lupasi meille hyvät alet, kun kaikki ostetaan sieltä.

Tappi: Huomasitkos, että masuli kyseli, onko olemassa netti-sivuja tuonne e-saimaan lehteen, että pääsisi tälläiset ei ' uteliaatkin' katselemaan :-))

t.emmi

Minnekkäs kaikki on kadonnut näin perjantaina, ei kai viikonloppua ole aloiteltu aikaiseen ;).

Varoitus, sisältää valitusta! Mulla menee hermot kun mies huudattaa torkkua joka hiton aamu ja tottakai poikakin siihen herää ja aamut starttaa ihan turhan aikaisin, yöllä kun vielä vaivasi unettomuus, niin ei sitten väsytä yhtää! Muuten olo on ihan hyvä, enää ei koske, supistuksethan on minulle arkipäivää kun on tuo herkästi supisteleva kohtu, mutta nekään ei ole enää kipeitä. Meilläkin on pienokainen selkeästi laskeutunut lisää, kun maha on valahtanut tosi alas, eikä enää ole niin tukala olo.

Kai sitä pitää rueta ruuan laittoon...

möhkis ja tiitiäinen 30+0 *poks*

Aamupäivän antia ja vuodatusta...

Viime yö oli kamala, en saanut juurikaan nukuttua. Koko ajan pissatti ja vauva painoi milloin mihinkin ikävänlaisesti. Syödäkään ei saanut vaikka oli nälkä kun aamulla kävin antamassa paastosokerinäytteen. Pureskelin muutaman jääpalan janoon ja jotenkin selvisin aamuun.

Nuorimmainen on vapaapäivällä kotona ja eskarilainen 4h eskarissa. Hyvästi päiväunet :(

Mielessä pyörii vaunutkin joita eilen kävin ihastelemassa. Löysin sellaiset mistä tykkään kovasti, nyt pitäisi vaan kehitellä puuttuva rahasumma... hmmm. Olivat viime vuoden väriä ja alessa joten tuskinpa kauaa vanhenevat tuolla liikkeessä. Tänään olisi syytä mennä ne hakemaan jos meinaa ne samaiset saada.

Kylläpäs nyt on stressiä. Sitten kaiken kruunaa alkava turvotus, tänä aamuna ensimmäisen kerran ei sormukset menneet kunnolla sormiin. Hölmö ne kumminkin survoin ja siinä ne nyt ovat eivätkä ihan helpolla tule pois.

Aikaisemmin turvotusta on tullut n. 33 viikolta mutta tässähän ollaan ihan lähellä sitä viikkoa. Esikoista odottaessa piti käydä kultasepällä sahauttamassa sormukset poikki kun ei enää lähteneet suosiolla. Jätin ne sitten sinne ja synnytyksen jälkeen lisättiin 0,5 mm ja korjattiin entistä ehommaksi. Ei muuten huomaa muuta kuin kaiverruksista sisäpuolelta, että on jouduttu katkaisemaan. Siistiä työtä.

Taidan laittaa kaulakoruun killumaan kunhan saan nämä nyt ensin irti sormesta.

Ei vaan, pitää lähteä liikenteeseen. Postiin, ruokakauppaan, kerhotossuostoksille ja ehkäpä sinne vaunuostoksille myös ;)

Zeldatar ja omaa napaa viikolla 31+6

EMMI;

Kuva meni lehteen suoraan kuvaamosta..ei me muuten mutta kun oli ihan ilmasta :) Yks viesti on jo tullu...bonuspisteet ekalle huomaajalle :)

PUNKELI;

Kyllä se rauta siellä ohutsuolessa ehtii imeytymään ennen joutuisaa poistumistaan..mulla on vähän sama vika, ummetusta se ei ainakaan tuo, mutta ei kyllä jostain syystä kunnolla imeydykään. Onneks oon vielä reilusti yli 100 arvoissa.

VALIVALI..nostin koiran kupin aamusella maasta ja nyt sitte noi nivuset on taas ihan pas#ana, enempi vasen koipi. Tosi tuskallista..koira saa tänään tyytyä tarhailuun, sattuu ihan liikaa välillä. Kun pysyy liikkeessä ni jotenkuten pärjää, mutta jos istahtaa hetkeks niin täytyy mennä pöydästä/seinistä tms tukien pitkään ennenkun voi kunnolla seistäkään!

Auttaako tohon mikään?? Kylmägeeliä ei oikein kehtais nivusiin tunkea, ehkä yläreisiin mut ei se taida auttaa..auttaskohan panadoli?

Tappi tuskissaan

Ensimmäisenä vastaileb muiden juttuihin, kun muuten unohdan kaiken...

Leanna: Mulla on ihan sama juttu, et jalkoja (varsinkin reisiä, pohkeita, penikoita ja polvia) särkee aivan milettömästi aina välillä. Mulla se ei siis ole joka päiväistä... Olen ajatellut että ehkä se johtuu siitä kun olen ollut kävelyllä ulkona ja varonut liiankin kanssa tuota liukkautta!! Sitten kun en ole harrastanut mitään liikunnallista n. vuoteen. Lihakset vaan on niiiin surkeessa kunnossa. Lisäksi olen havainnut tuon lantion löystymisen itselläni. Öisin kun käännän kylkeä, niin kolina vaan kuuluu lantion seudulta!! Ihan kuin lantio olisi irti. Hassu tunne!! :)

Harju: Sinäkö se kirjoittelit eilisessä pinossa, että ne ketkä ovat olleet v. 2006 äitiyslomalle ei saa korotettua äitiyspäivärahaa ensimmäiseltä 56 arkipäivältä?? Kyllä minä ainakin sain ja esikoisen vanhempainrahakausi päättyi lokakuussa 2006. Eli muutama kuukausi sitten...

Caius(ko) se sai Kelalta minimiäitiysrahapäätöksen??? Kyllä sinulla on oikeus saada sama äitiyspäiväraha kuin edellisellä kerrallakin, jos et ole välillä ollut töissä!! Minä sain esikolta minimin ja nyt kun päätös tuli niin sitä oli laskettu vielä entisestään?? siitä minimistä... Ja minähän en ole tässä välissä kerennyt töissä käymään! Siis minimihän on sen 15,20 ja papereissa luki 13,66. Siis miten minimistä voi vielä se laskea?? Soitin hädissäni Kelalle, et mitä helvettiä!! Siellä oli vaan jostain ihmeestä ne lukemat sinne pompsahtaneet... Siis jokin teknillinen virhe kuulemma. Hyvä niin!! Olen yrittäjä ja esikon äitiysrahapäätös perustui yittäjyyseläkemaksujen tuloon ja nyt ne oli sitten sotkeneet vieläkin jotain ja nyt sitten päätös oli tehty työtulojen perusteella??? Siis kannattaa noissa kelan päätöksissä olla erityisen tarkka...

Muuten sinähän voit vielä hakea kodinhoidontukea ja hoitolisää äitiysrahan päälle. Eikä teidän kuopus olekin jotain pari vuotias?? Se tietenkin edellyttää sitä, että muksu ei ole kunnallisessa päivähoidossa...

Hauskaa oli lukea muiden synnytyskertomuksia... Minäkin varmaan lisäilen omani sitten, kun vaan jaksan!! :)

En eilen käynytkään pinoutumassa. Muiden kuulumiset kävin vain lukemassa. Laiska minä!!

Mä sain nukuttua yöni todella huonosti... Mä nimittäin kaaduin eilen kävelyllä ollessani ja nyt kolottaa vähän joka paikkaan (ranteeseen, polveen, lonkkaan ja selkään). Aura-auto oli juuri käynyt auraamassa tien ja se nuoskalumi oli ihan todella liukas!! No sinne sitten heitin rähmälleni, mutta onneksi kyljelleen... En siis kaatunut ollenkaan mahan päälle. ONNEKSI!! No koko illan supisteli aika ahkerasti. Soitin äitiyspolillekin. Kehottivat tulemaan näytille, jos supsitukset eivät lakkaa, en tunne enää liikkeitä ja vuotoa tulee... En siis lähtenyt näytille, kun supistukset laimenivat, liikkeet olen tuntenut koko ajan ja mitään vuotoa ei ole ollut. Pikkasen kyllä säikäytti!! Aamulla en päässyt sängystä omin voimin ylös ja piti soittaa mies töistä apuun... Mutta älkää olko huolissanne, täällä kaikki on ihan suht hyvin!! Täytyy varmaan ostaa ne mummoliukuesteet kenkiin... Olkaa tekin kanssasisaret varovaisia!!! :)

Täällä on aivan ihana pakkasilma ja aurinko paistaa!! Mutta kävelyn jätän nyt kuitenkin väliin... :) Eilen satoi myös n. 5 cm lunta. IHANAA!! Nyt on talvinen tunnelma. Huomenna sitten esikoisen kanssa lähden pulkkailemaan. Toivottavasti on nyt edes vähän aikaa valkea maa...

Mutta nyt pitää mennä ruuan laittoon!!

Hanna

Pakkaskelit joten lämmitystä on tämän päivän ohjelmassa... ja työnhakukin pitää käydä uusimassa... aika erikoinen tuo työkkärin sivu kun en saa sinne merkitä että ätiysloma alkaa helmikuussa koska työnhaun uusiminen on tammikuussa... Sama kai se on millon sen sinne merkitsee, kun ei sen kautta voi edes uusia työnhakua. Se tietää vaan minulle potkurointia kylille 14 asteen pakkasessa.

Ilokaasusta.... Itselläni oli ilokaasu maski sitten käytössä, että otin siitä vain " huikat" tarvittaessa, ihan itse siis säätelin sitä, ei tarvinut laittaa edes sitä nauhaa niskan taakse, ja sekin lähinnä vasta sitten kun ommeltiin ne 5 tikkiä. Silikonimaskin sain, koska kumiallergia vaivaa, vaikkei sitä ole saatu testeillä " todistettua" . Kumin haju ahdistaa henkeä, enkä voi käyttää esim jumppakuminauhoja tämän takia, (en edes olla samassa huoneessa niiden kanssa).

Spinaalipuudutus on uusi, sitä ei ollut kun sain ensimmäiseni. Jokatapauksessa kaikki mitkä vaatii tuonne selkärankaan pistelyä pelottavat minua, koskapa selkä on kipeä jo ilman pistelyjäkin ja jos se sitten sattuiskin osumaan johonkin ongelmalliseen kohtaan niin se oliskin ikävämpi juttu. Jospa sitä selviäis samoilla, kun edellisessäkin synnytyksessä, johon en myöskään ollut valmistautunut sen kummemmin, hoitajat kertoivat kuitenkin aina synnytyksen edetessä mihin on mahdollisuus milläkin hetkellä. Selälleen menoa yritän välttää niin pitkälle kuin mahdollista, sillä en tiedä pääsenkö siitä enää liikkeelle jos kerran selälleni menen, selkä menee nytkin helposti " lukkoon" jos makoilen kovalla alustalla. Alkaa itseasiassa nuo neuvolan tutkimuksetkin hieman ahdistaa jo :/

Joku puhui äitiyspakkauksen päällystämisestä... Se on ihan helppoa, itse en ole mikään " röyhelöihminen" , joten tein vain laatikon mallisen " pussukan" lakanakankaasta ja työnsin laatikon sinne sisään ja sitten kun patjan työnsi siihen päälle se jäikin sopivasti pitämään niitä toisia reunoja kiinni. Eli päällystin sen laatikon vain, eikä hintakaan päätä huimaava ole, koska eihän siihen mene kuin yksi vanha(tai uusi) lakana tai 150cm leveää kangasta reilu metri :) Minustakin paras paikka laatikolle on siellä pinnasängyssä, korkeus on hyvä, eikä tarvi pelätä, että se tippuisi jonkun tason päältä, kun meillä näitä leikkiviä lapsia ja koiriakin käy kyläilemässä ajoittain.

Ja autoilusta, että meilläkin myllerretään autossa ja jotenkin poju oikein alkaa aina venyttelemään autossa niin että ei oikein itse tiedä mitenpäin sitä istuisi. Vaikka penkki on ihan takakenossa niin tuntuu hankalalta.

Ja vielä se yksi asia, miten ihmeessä monilla on raudasta ummetusta ?? Itseä lähinnä mietityttää raudan käyttö, kun se lähinnä vauhdittaa tuota suolen toimintaa, että onkohan siitä mitään hyötyä jos se tuota tahtia poistuu. Eivät viimeksi edes mitanneet onko hb noussut kun olin syönyt sitä " vasta" 4 viikkoa.

Mutta nyt lämmityksen pariin....että kerkiää sinne kylillekkin.

t.punkeli 31+4 :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat