Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (15)

Menen illalla jumppaan. Toivottavasti eilinen ei pilannut mun hyvin alkanutta laihdutusta:( Ärsyttää, jos seuraavan kerran kun vaa' alle menee, se näyttääkin samaa tai enemmän kuin viimeksi.

ja hermot menee, kun paino ei putoa! En ymmärrä miksi; olen jättänyt kaikki makeat pois ja syön varsin kohtuullisesti. Lisäksi olen liikkunut hulluna; siis yksi rankka aerobic/pump/body yms tunti päivässä ja lisäksi ainakin tunnin reipas kävely. Näin siis nyt reilu viikko. Paino näytti aamulla vajaa puoli kiloa vähemmän kuin viikko sitten. Tosin on kuukautiset alkamassa, ja silloin aina turvottaa. Mutta silti :( En todellakaan ymmärrä.



Olen aika hyvässä kunnossa, mutt selvää ylipainoa nyt kuitnekin on, ja tavoitteena on 10 kg kesään mennessä pois. Näyttää mahdottomalta nyt. tekisi mieli lähteä kauppaan ja ostaa suklaalevy, mutta yritän taistella sitä vastaan.



Voiko paino laskea sitten yks kaks enemmän, jos se nyt ensin junnaa paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Syömiset ja suolankäyttö vaikuttavat selvästi. Huomasin joululomalla, että vaikka liikkuu ihan hirveästi, mutta syö paljon rasvaista ja makeaa, paino nousee. :( Eivät siis pelastaneet 10 km juoksulenkitkään. Mutta nyt vaan sitkeästi eespäin...



Alussa yritin liian tiukkaa kuuria, ei esim. leipää lainkaan. Se oli tyhmää. Tuntuu, että laihdunkin nopeammin, kun syön joka aterialla viipaleen ruisleipää. Ja on sellainen olo, että on syönyt ihan kunnolla oikeaa ruokaa. Pelkät kasvikset ja joku proteiini jättää mulle ainakin jotenkin nälän, ainakin psykologisen. Leivän päälle kohtuullisesti rasvaa tai yksi siivu juustoa.

Söin aamupalaksi tonnikalaa, herneitä purkista ja keitetyn kananmunan.



Lounaalla aion syödä keitettyä riisiä ja kasviksia.



Illalla olen menossa kaverin luo syömään, joten syön mitä on tarjolla.



En ole karppi enkä pv. Olen vaan päättänyt järkeistää syömistäni. Vähentänyt leivän syömistä, rasvaisia juustoa, kermakastikkeita, pastaa. Luultavasti tärkeintä on että olen vähentänyt ylensyömistä, eli pienentänyt annoskokoja. Syön mitä mieli tekee, kuulostelen itseäni, ja lopetan kun ruokaa on vielä lautasella. Syön myös vain kun on nälkä, en siis parin tunnin välein (tiedän, ei kovin terveellistä, mutta sopii mulle)



Vasta viikko takana, joten en tiedä kuinka paljon putoaa, mutta ainakin jo nyt huomaan, että nälkä lähtee paljon pienemmästä kuin ennen. Olo on hyvä, nälkä ei ole. Eilen illalla laitoin 5 kalapuikkoa ja kevyttuorejuustoa päälle. En muuta. En jaksanut kuin 3. Ennen söin 6-7 puikkoa, muusia, 200g ainakin kasviksia, ruokaa ison lautasellisen. Siihen nähden 3 puikkoa ja tuorejuusto on aika vähän.



Tsemppiä ap! Kun olet päättänyt, pystyt!! :-)

Pv:n pisteillä tosin suunnilleen menen. Parisen kiloa on pudonnut. Musta hyvä päivä on tällainen:



Aamupalaksi: puuroa, kahvia, iso lasi vettä, sokeritonta mehukeittoa ja Danonen Actimel -jogurttijuoma



Lounas:

Keittoa; nakki, makkara, kala, jauheliha...

Ruisleipää



Päivällinen: kokoperunoita ja sen kanssa jotain, lihaa, kalaa, broileria, eineksiä.



Iltapala; muroja tai ruisleipää lisukkeineen.





Jos välipaloja, täyttäviä sellaisia haluaa syödä, minusta ehdoton yhdistelmä on ruisleivän päälle Aamupala 5% sulatejuustoviipale ja kurkkua, menee 2 pistettä pv:ssä ja lähtee nälkä, on vielä tosi hyvä ja raikaskin.

Komppaan myös mehukeittovastaajaa

ja kasvissosekeitto. Lähtee nälkä tain makeanhimo ja molemmat on tosi vähäkalorisia.



Vertaa mehukeiton energiamäärää vaikka rasvattomaan maitoon, jossa kaloreita 38/ 1dl.

lähtee nimittäin paino tippumaan, eikä tarvitse nälkää nähdä!!



Nimimerkillä: en aikaisemmin uskonut karppaukseen mutta kun kokeilin niin 4vko -4kg!!!!!



Paino putoaa kivaa vauhtia, joten en uskalla livetä. Kaipaisin muiden laihduttajien (ei karppaajien) vinkkejä. Mitä syötte milläkin aterialla? Paljonko laihdutte viikossa sillä ruokavaliolla?

syön esim porkkanan tai hedelmän (porkkana on parempi koska siinä ei ole samalla lailla sokeria kuin hedelmässä) - tämä pitää nälän tavallisesti loitolla sen verran aikaa että jaksan ruokailuun.

Olen kokeillut pariin otteeseen karppausta, se ei vain sovi minulle. Uskon, että monelle muulle sopii! :)



Minä haluan kuitenkin syödä kaikkea. Pidän todella paljon pastaruuista, itämaisista ruuista, joissa on riisiä, hyvistä leivistä ja leivonnaisista (kohtuudella, kun on niiden aika). Mutta jokainen tyylillään!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat