Seuraa 

Heipsan!

Olen siis uusi täällä, ja ajattelin kysyä teiltä jotka ovat vähän pidemmällä odotuksessa, että minkälainen tuo viikon 20 rakenneultra on? Onko se se " normaali" ja " epäselvä" ultra vai 3D tms? Vai riippuuko se paikkakunnasta? Menen Jyväskylään ultraan.. Oletteko saaneet sukupuolta selville vai oletteko edes kyselleet? Kuinka usein niitä ultria sitten tuon viikon 20 jälkeen on? Sen tiedän vain, että viikosta 30 on kahden viikon välein? Kuinka tarkkaan nuo sitten vauvat tarkistavat tuolloin viikolla 20? Kiitos jos joku viittii vastata tuohon litaniaan =)

Kommentit (7)

Jyväskylässä on tavallinen ultra. Minulla vauvat omissa pusseissaan ja ns. turvallinen kaksosraskaus. Käyntejä ei ole ollut parin viikon välein. Edellinenä käynti oli viikolla 32 ja seuraava viikolla 36... Sanoivat jo alussa että raskauden ei anneta kestää enempää kuin 38 viikkoa. Parin viikon päästä tuo hep-hetki olisi, mutta leikkausaikaa ei ole vielä(kään) päätetty vaikka a-vauva on perätilassa ja näin ollen päädytään sektioon. Mukavaa odotusta sinulle!

Aivan, eli se menee varmaan äitikohtaisesti tuo ultra juttu.. Olivatko sulla Kervinen kaksoset eri vai samalla istukalla, ja kumpaa sukupuolta sieltä tuli ja minkä kokoisia? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jyväskylään olen menossa. Minulla a-vauva ollut koko ajan perätilassa joten en sitten tiedä mikä olisi synnytystapa jos b-vauva olisi väärinpäin. Minulla nuo käynnit ovat olleet koko ajan suunnilleen kolmen viikon välein, paitsi nyt lopussa tosiaan neljän viikon väli, mitä hiukan ihmettelen enkä siellä älynnyt viimeksi edes kysyä miksi näin pitkä tauko. Ultrissa on mielestäni koko ajan katsottu vain napavirtauksia ja vauvojen kokoarvioita on myös tehty. En tosin tiedä, mitä kaikkea sitten tutkivat ultrassa, kovin vähäsanaisia lääkärit ovat ja minä tyytyväinen jos ovat lopuksi todenneet kaiken olleen hyvin. Sinulle toivon rohkeutta kysyä, muuten ei tietoa liikaa tipu!

En ole odottaja, vaan 1v 3kk tuplien äiti, mut ajattelinpa vastata kuitenkin... =)

18+5 oli mulla rakenneultra ja siellä vasta selvis, että kyseessä on tuplat. Ultran mukaan olin silloin rv 17 joten laskettu aika siirtyi ja sain uuden rakenneultra-ajan..

Rv 20 oli sit " varsinainen" rakenneultra. Täällä meilläpäin ei ole mitään 3D-juttuja vaan ihan se perinteinen.. Ja ihan kysymättä kertoivat sukupuolet.. =)

25+6 oli seuraava käynti ja ultrattiin..

30+6 taas käynti ja ultraus..

35+3 käynti ja ultraus.. Tällä kertaa lääkäri ei saanut toisesta kunnolla mittoja, mutta epäili suurta painoeroa ja passitti Tyksiin ultraan seuraavana päivänä..

35+4 Ultra Tyksissä ja kaverit sielläkin sen verran päällekkäin, ettei mittoja saatu. Kohdunkaulakanava oli kuitenkin hävinnyt ja olin jo auki sormelle, niin sain seuraavaksi viikoksi ajan ja kehoituksen ottaa sairaalakassi mukaan.. =)

36+5 Menin taas Tyksiin ja synnytys käynnistettiin.

Riippuu varmaan paljon minkälainen kaksosraskaus on kyseessä, että kuinka usein ultrataan? Koska ainakaan mulla ei pätenyt tuo rv 30 eteenpäin kahden viikon välein..

Paljon onnea odotukseesi!

Ps. Painoeroa kavereilla oli sitten lopulta huimat 140g... =)

Kervinen ja dynamic duo

kävin rakenneultrassa vkoilla 18+3 tms ja ultralaite oli ihan tavallinen mutta kuvaruutu oli iso ja näkyi todella selkeesti kaikki! lääkäri laski sormet ja varpaatkin molemmilta, rakenteissa ei ollut mitään häikkää. sukupuolet näkyi tosi hyvin ainakin vkolla 20 jo, lääkäri sanoi että voi suoraan ihan varmuudella sanoa kumpia ovat. mut oon sitä mieltä, että paljon riippuu ultralaitteesta ja lääkärin kokemuksesta. mä oon onnekas kun pääsin kaks väitöskirjaa tehneen ylilääkärin hoitoon. Oikeesti tosi viisas nainen! mulla siis ohut vesikalvo vain välissä ja yhteinen etuseinäistukka. ja vauvojen kokoero 70g, joten siksi poliaika kahden vkon välein vkolta 18.

käsitin että jos ei ole mitään ihmeellistä seurattavaa niin silloin kuukauden välein.

Joo, eli mulla oli tällanen " turvallinen" kaksosraskaus. Siis olivat erimunaiset omissa pusseissaan ja istukat oli yhteenkasvaneet. Syntymämitat olivat poika 2110g/45,5cm ja tyttö 2250g/44cm.. =)

Kervinen + dynamic duo

Oletko siis menossa Jyväskylään sektioon? Onko siellä ollut puhetta, että jos A-vauva on oikein päin, mutta B-vauva väärin, niin voiko ne silti normaalisti synnyttää? Kuinka usein sulla oli käynnit viikkojen 20-30 välissä? Kattooko ne tuolloin viikolla 20 kuinka tarkkaan vauvat? =) Oon niin tietämätön vielä kun oon yhen ultran Jkl:ssä käyny eikä oikein paljoa kertoneet silloin.. =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat