Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eikö täällä todellakaan ole vielä uutta pinoa???

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9304961&p=1&tmode=1&smode=1

Sivut

Kommentit (52)

Kaikki vielä kasassa? Itsekin olen; ja aiemmin kertomiani salaisia (mutta tiedän niistä kuitenkin salapoliisina, mutta en koska ne pidetään) vauvakutsuja ei kaiketi ollut tänäänkään..Saattaa jäädä pitämättä sitten jos lääkärin ennustuksiin on uskominen.(että olisi tulossa paikkoinkin kun kohdunsuu on jo 1 cm auki siis viime tiistaina)

Olin vanhemmillani nettipimennossa muutaman päivän joten en ole kirjoitellut vähään aikaan. Hirveä sisustus ja organisointivimma on iskenyt päälle. Olin torstaina monta tuntia Ikeassa, jalat väsyi ja tuli kuuma ..huh huh!Nyt olen lyhennellyt verhoja yms..vaikka lastenhuoneesta edelleen puuttuu vaikka mitä, esim. kaappi.

Äiti oli löytänyt meidän vauvanvaatteita laatikollisen vintiltä (aivan ihana suvun ristiäismekko myös !) ja otin muutamia ihania 70-luvun retro froteeporkareita ja kietaisupaitoja käytettäväksi. Oli myös mielenkiintoista vertailla äitini neuvolakortteja omiini.

Minusta tuntuu että mun vatsa ei ole kasvanut vähään aikaan..(sf-,itta tiistaina 30 ja edellisellä neuvolakäynnillä 31?) ja lääkärin mukaan siis ei ole iso vauva tulossa. Kun kysyin painoarviota, hän sanoi sen olevan mahdotonta tehdä ulkoapäin ja ultrallakin epävarmaa - eli Treella ei saa minkäänlaista painoarviota. Miten teillä jotka sellaisen saatte se on tehty? Lääkäri kokeili lantiota ja totesi " että täältä mahtuu vaikka minkäkokoinen ulos jos minun nyrkkini mahtuu.."

Nyt täytyisi etsiä jotain huikopalaa; täytyy myöntää että kun jäi äitiyslomalle niin en syö ehkä yhtä monipuolisesti ja paljon kun töissä ollessa (kaiketi hyvä kun kiloja on kuitenkin kertynyt jo yli 16kg). Meillä oli hyvä lounasruokala työpaikan läheisyydessä jossa kävimme syömässä (useita erilaisia salaatteja jne)

Sain vinkkejä mitä sairaalakassiin mukaan myös: korvatulpat ja karvojen ajeluun väline. Tuosta jälkimmäisestä en tiedä, tulenkohan noin tarvitsemaan...

Tsemppiä ja vointeja kaikille,

limppari ja poju rv 36 + 4

Hei vaan!

Tulin just äp:lta, keskiviikoinen neuvolalääkäri pisti lähetteeen sinne. Viikon jatkuneet pissatulehdus oireet ja kohdunkaulan pituus 1cm oli lähetteen syyt. Pissa on tarkastettu nyt kolme kertaa ja tulehdusta ei ole.

Äp:n lääkäri totesi kohdunkaulan pituudeksi kuitenkin vielä 3cm ja sen olevan puolipehmeä. Ultrassa selvisi et masussa kasvaa JÄTTILÄINEN. Painoarvio nyt 2700g-3000g! Ja loppu arvio la:na ois yli 5kg! Ja nyt ollaan menossa vasta rv 33+4!. Sain uuden ajan painotarkistukseen pe 2.2 silloin rv 36+4 ja silloin tehdään suunnitelmia koska kännistetään, jos ei tule ennen sitä. Ei ole kuulemma tarkoitus kasvattaa mitään viiden kilon jättiläistä! Vauvan tuloa ei enää kuulemma estetä vaikka hän haluaisikin tulla. Nyt sain luvan harrastaa lenkkeilyä oikeen urakalla, ei tarvii enää varoa yhtään supistuksia :)

Pikkasen alko synnytys pelottamaan :(. Ja en uskalla enää syödä mitään, ettei Papu kasva ihan mahdottomasti.

Että sellasta! On hieman sellanen paniikin sekainen fiilis yllä!

Äippä ja Jättiläis Papu ;)

33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hirvittävä lumipyry! Piti lähteä poikien kanssa leikkipuistoon, mutta en tollaseen pyryyn kyllä jaksa lähteä tarpomaan... Nyt näkivät telkkarissa Hesburgerin mainoksen ja mankuvat miehen kanssa sinne syömään. En ole kyllä ajatusta vastaan, sillä nyt ei jotenkin yhtään huvittais ruveta laittamaan ruokaa...

Siivouksesta olette täällä puhuneet. Multahan on kaikenlainen siivoaminen kielletty ja ärsyttääkin suunnattomasti, kun miestä ei villakoirat nurkissa häiritse! Imuroi kyllä kerran viikossa, kun siitä ensin kymmeniä kertoja mainitsen. Meillä on myös koira, cotton de tulear 10v., josta ajoittain lähtee hirmuisesti karvaa ja vaikka kuinka tassuja puhdistaa lenkin jälkeen, tuo se roskia vatsakarvoissaan ja tassun jälkiä lattioihin. Hoitomuksujen aikaan imuroin joka toinen päivä ja kerran viikossa pesin lattiat. Muuten en mikään himosiivooja ole. Ennen lapsia en voinut edes mennä nukkumaan, jos en ollut järjestellyt paikkoja ja siivonnut keittiötä... niin ne ajat muuttuu...

Kyselin jo aiemminkin, että onko teistä kukaan saanut sitä kortisonipiikkiä lapsen keuhkojen vahvistamiseksi? Kertokaahan kokemuksia! Mulla se edessä ensiviikolla ja vähän hirvittää...

Frog: Sulta kun on myös limatulppa irronnut, niin kerrohan tuliko/tuleeko sulla sitä limaa ja ns. hyytymiä edelleen? Mulla vasta viikon kokemus asiasta, mutta melkein joka vessakerralla tulee sellainen sitkeälimainen " klomppi" . Mulla on muuten suppailut vähentyneet ja olo on nyt sellainen, ettei ainakaan pariinviikkoon tule lähtöä. Sä sitten taas oot kyllä jo niin kalkkiviivoilla, että onnea ja voimia koitokseen!

Illalla olisi kaverilla tupperit. En kyllä aio ostaa mitään, budjetti ei salli, mutta kahvipöytä houkuttelee...kaverin mies on kokki ja siellä on aina kaikkea hyvää!!! Suklaata ja karkkia en ole syönyt kahteen viikkoon ja se on multa jo varsinainen suoritus! Eli jotakin hyvää on nyt pakko saada ;)

Itkuhälyttimistä sen verran, että meillä on sellaiset radiopuhelimet, joissa siis myös se itkuhälytintoiminto. Mies halusi esikoisen aikaan sellaiset ostaa, kun niistä olisi kuulema muutakin hyötyä. On tainnut pari kertaa niitä joissain työkuvioissa käyttää... Oli kyllä ihan toimivat ja edukkaat. Hong Kongista taidettiin ostaa.

Josko nyt menisin " kampaamaan naamani" , jotta kehtaan sinne Heseen astua...

Lumisin terveisin, Pessi80 rv34+1

Meillä oli tänä aamuna shokkiherätys puoli seitsemän kun tuo ihana vanhempi koiramme päätti haukahtaa oikein kunnolla pari kertaa sänkymme vieressä! Eipä sitten enää tullut uni silmään, joten nousimme silloin miehen kanssa. Poika onneksi sai jatkettua uniaan pissareissun jälkeen. :) Mutta täytyy sanoa, että tuo aikainen herääminen vaati sitten veronsa ja menin takaisin sänkyyn yhdeksältä ja nukuinkin kahteentoista. ;)

PESSI: Juu, kyllä täälläkin tulee sellaista limaista vuotoa koko ajan, en ole siihen erityisempää huomiota kiinnittänyt vaan ajatellut, että olisiko tuo valkovuoto muuttunut sellaiseksi. Pitäisiköhän siitä huolestua?

Mammuttiko se kyseli koirien karvanlähdöstä? Meillä se kestää yleensä ainakin muutaman viikon ellei kauemminkin. Asiaa auttaa, jos koiran harjaa tuona aikana useasti oikein kunnolla, jolloin karvaa lähtee paljolti harjaan.

Omaan ( . ) ei mitään ihmeellistä. Suppailut taas laantuneet. Tekisi mieli alkaa oikein riehumaan, jotta pääsisi jo synnyttämään. Ei millään jaksaisi enää kanniskella tätä vatsaa. Olenkin tässä viime viikolla ottanut urakaksi koota 1000 palan palapelin, jotta aika kuluisi nopeammin ja tavoitteena on saada tuo valmiiksi ennen synnärille lähtöä. ;) Jotainhan se ihmisen täytyy keksiä, jotta jaksaisi odottaa loppuun saakka. ;)

Onkos teillä muilla mitään tällaisia tavoitteita ennen lapsen syntymää?

-frog2 ja rv37+1

Olipa rentouttavaa käydä aamulla kampaajalla ilman lapsia, meinasin tosin nukahtaa siihen pesun aikana. Siitä sitten kostona on aamusiivoukset tekemättä eli kaikkea roinaa on ympäriinsä ja sängyt petaamatta jne. Illalla en koskaan jaksa mitään, joten jää aina iltatiskit ja kaikki aamuksi. Sitten jos menee johonkin aamupäivällä, jää asiat iltapäivälle ja silloin väsyttää kauheesti. Kiva jos tulee lähtö synnytykseen yöllä ja on ihan järkky sotku ja ystävä tai naapurin mummo tulee lapsia vahtimaan. Senkin uhalla en jaksa iltaa käyttää siivoomiseen. Kun päivän touhuaa lasten kanssa ja saa heidät nukkumaan, on sohva ainut iltakohde.

Mies sanoi, että olen kyllä kaunis raskaana mutta viimeisillään raskaana oleva ei kuulemma ole hänen seksifantasioittensa ykköskohde. Ei kuulemma innosta alkaa tökkiä vauvaa, joka on tosiaan alhaalla. Että se siitä seksielämästä sitten vähäksi aikaa! Ihmeen kauniisti hän osasi asian esittää... Joten meillä ei sitten ässiä käytetä käynnistykseen kuin siivouksen ja saunan osalta. Enkä usko siivoukseen enkä saunaan koska nehän on ihan jokapäiväisiä juttuja.

Kuopus 3v on pissinyt tällä viikolla kolme kertaa sänkyyn yöllä, vaikka tosi harvoin on enää tehnyt niin. Taitaa olla kovasti jännittynyt vauvasta. Sänkypissi= 3 koneellista pyykkiä, oujee ja joka toinen yö.

Huomenna mennään uimahalliin lasten ja mummon kanssa. Kylmässä vedessä uiminen saattais vaikka supistaa. Kysyin polilta luvan lääkäriltä uintiin ja tällä viikolla voi kuulemma mennä kun on just tarkistettu.

Nyt lähen laittamaan edes jotain kuntoon. kIva aloittaa viikonlopun vietto törkeessä kaaoksessa. Laiskottaa kyllä alkaa imuroidakin, mut jos ees korjais rojut. Ootteko te muut himosiivoojia?! Mä en milllllääääään viitsis!!! Tiskeissä ja ruuissa ja lapsissa on ihan tarpeeksi hommia tällä mahalla.

Heinä 36+4

Viime yö meni todella huonosti. Mulle on käynyt vähän niin, että rytmi on mennyt sekaisin, eli en saa illalla unta vasta kuin 2-4 aikaan ja sitten päivällä tietysti nukun päikkärit... Niinpä tänään yritin pinnistellä ja olla nukkumatta päivällä päikkäreitä, mutta sitten tuli sellainen olo, että sydän hakkaa hullun lailla, hengästytti ja pyörrytti ja oli vain pakko käydä lepäämään.

Kunto on muutenkin mennyt tosi huonoksi. Ehkä synnytystäkin pelkää nyt enemmän kuin kahdella ekalla kerralla, koska tiedän oman rapakuntoni ja pelkään, etten sitten tosi tilanteessa vain jaksa. Viimeeksikin meni takareidet maitohapoille ja silloin olin sentään paremmassa kunnossa...

Nyt tuli kovin omanapaista, sorry.

Rosalunda 36+2

Kävin sitten eilen lääkärillä, kun selkä alkoi olla tosi kipeä ja kirjoitti loppuajan eli ens viikon sairaslomaa. Uida saisi vielä muutaman viikon ja rauhallista kävelyä. Uimassa kävinkin heti eilen ja yllätys yllätys, selkä ei särkenyt illalla yhtään!! Oli illallakin sitten mukava istua pitkästä pitkästä aikaa sohvalla niin ettei kokoajan joutunut hakemaan uutta asentoa.

Neuvolassa ottivat samalla kaikki arvot kun siellä kävin:

rv 33+2

paino 84,0 ( lähtö 65 kg.... Apua!! )

muutos: +1400g/vko ( ja myös herkkulakko alkoi nyt! )

turvotus: ++

RR: 116/74

Sf: 33 cm

tarjonta: rt 2 ( edelleen )

syke: +140

liikkeet: ++

Painon nousu on taas karannut käsistä niin kuin esikoisenkin kanssa. Vielä olisi reilu kuukausi aikaa ja 90 kg lähenee uhkaavasti. Esikoisen kanssa meni melkein 2 vuotta päästä normaalipainoon ja nyt taitaa käydä samanlailla paitsi että toisen jälkeen on kuulemma vielä vaikeampi saada kiloja pois. No, ehkä sitä ehtii murehtia sitten myöhemminkin : )

Perhehuoneesta oli puhetta ja meillä tosiaan jää tällä kertaa perhehuone käyttämättä. Mies saa olla esikoisen seurana. Tiedä vaikka osuttaisiin Kolomosen kanssa samaan huoneeseen, eikös meillä ollut laskettuaika samoihin aikoihin ja Kättärille molemmat menossa?

Vauvalle piti ommella äp-laatikkoon verhoilu, mutta löysin netistä kivan ja halvemmalla kuin kankaat olisi maksanut. Eli ei ole tullut ommeltua mitään. Esikoiselle ompelin lakanoita, mutta niistä riittää tälle toisellekin joten ei oikeastaan ole tarvettakaan.

Itkuhälyn virkaa toimittaa radiopuhelin. Saa nähdä kuinka toimii tosin aika vähän tarvitaan. Ainoastaan jos ollaan mökillä kesällä.

Sähköpumppu löytyy esikon jäljiltä, merkiltää Ainu. Ihan hyvin varmaan toimi, mutta maitoa tuli juuri sen verran kun esikoinen söi, joten varastoon ei oikein saanut pumpattua mitään, ei käsin eikä pumpulla. Pumpulla kuitenkin ehkä vähän paremmin.

Nyt ei muistu muuta mieleen. Täytyy ruveta hissukseen siivoilemaan ja koittaa varoa ettei tule selkä taas tosi kipeäksi. Tosin tämä istuminen on se kaikkein pahin jostain syystä.

Pirriäinen rv 33+4

Nukuttiin esikoisen kanssa autuaasti 11 asti, mieskin on aamusta tullut reissusta mutta enpä ole siihenkään herännyt. :)

Jolanda ja Helmiina, täällä myös eräs hevosihminen! Minä olenkin lukenu teidän jutut erityisellä tarkkuudella nyt kun itsellä on vähän sama tilanne.. Mulla tamma täyttää huhtikuussa 10 eli ei nuori eikä vanhakaan vielä :) Olen itse liikuttanut edelleen kärryillä ja välillä juoksuttanut liinassa, vihdoin olen saanut sille ratsastajan joka alkaa käymään muutaman kerran viikossa!

Eli nyt hieman helpottaa, kun hepat (kaverini ja omani) ovat ns. kotitallilla talvet ja kukaan muu ei ole hoitelemassa liikuttamista.. En kuitenkaan haluaisi että sillä kunto pääsee radikaalisti huononemaan tai masun ympärys kasvamaan ;) En malttaisi odottaa että itse pääsen jälleen kipuamaan selkään..

Noista itkuhälyttimistä vielä sen verran, että niitä philipsejäkin oli todellakin moneen lähtöön ja erihintaisia. Me sitten päädyttiin sellaiseen ' keskihintaiseen' , muistelisin että se meillä maksoi himpun verran päälle satasen.

Mies lähti nyt tytön kanssa käymään asioilla ja tämä kummallinen RAUHA ja HILJAISUUS täällä kotona on käsittämätöntä, en oikein tiedä mitä tekisin :D Pitäisi ehkä pikaimurointi suorittaa.. ja pyyhkäistä hieman pölyjä mutta siinäpä ne. Sitten voinkin pinoutua ja makoilla sohvalla :)

Joku kyseli lemmikeistä: meiltää löytyy hevosen lisäksi myös reilun parivuoden ikäinen saksanpaimenkoiraneiti. Toivottavasti tulee uuden tulokkaan kanssa yhtä hyvin toimeen kuin ensimmäisenkin!

Veriryhmästä: mulla on A+ joka taitaa olla melko yleinen, ei multa ainakaan mitään ylimääräisiä kokeita sen takia ole otettu.

Jättiläisvauvaa ei ainakaan kai tänne ole luvassa, sf oli viimeksi 30 vaiko 31 ja siihen hujakoille se kasvu pysähtyi esikoisestakin kun oli jo niin alhaalla. Tyttö painoi syntyessään tasan laskettuna päivänä 3450g ja pituutta oli 48cm eli ei huisin iso, sellainen käteensopiva ;)

Olipa ihania masukuvia! Mun maha näyttää tällä hetkellä kutakuinkin samalta kuin Jolandalla rv 31, ehkä jopa pienemmältä :/ En käsitä miten tuonne mahtuu normaalikokoinen vauva mutta nehän menee niin pieneen tilaan :)

Mitäs muuta piti kommentoimani.. en muista, palaan jos muistuu mieleen. Nyt nauttimaan tästä yksinolosta ja tunnustelemaan masuasukkaan liikkeitä :)

H 36+2

En ookaan tänään vielä ehtinyt pinoon , kun oon vaan maannut ja nukkununt... väsyttää vietävästi ja kello piti laittaa puoliltapäivin soimaan, että ehdin soittaa neuvolaan..

eilisillasta lähtien on ollu sellanen olo että lähtö tulis pian. heti jos oon jslkeilla, alkaa tulla kipeähköjä supistuksia. Nyt äsken tuli parin kolmen minuutin välein (mut kun käy makuulle ni rauhoottuu). Terkka sanoi, että alkaa kuulostaa tää meno siltä että saattaa vauva hyvinkin syntyä jo vaikka ensi viikolla, kun sitä kaulaakaan ei maanantaina ollut enää kuin 1cm ja seuraavaks sitten alkaa varmaan aukeilla paikat näistä suppareista. Mutta syytä huoleen ei kuulema ole, vaikka hän aiemmin sanoi että ois hyvä jos vauva ei syntyis ennen 35+0. Kuulema jos uudelleen synnyttäjällä on 33+0 kasassa niin ei estellä. Että kai tässä täytyy tosiaan olla valppaana ja asennoitua niin että vauva oikeesti saattaa syntyä näinkin paljon etuajassa.

Onks teillä muilla vastaavaa ettei oikein pysty touhuumaan enää? En mä taida päästä enää imetyspaitaostoksillekaan :( Tänäänkin piti laittaa mies kosmetiikkaostoksille, mut sopivaa imetyspaitaa en taida laittaa häntä metsästämään ;) No, eipä sitä ekoina viikkoina mihinkään ihmisten ilmoille tule kuitenkaan mentyä joten eiköhän täs pärjäillä . Ja pärjäshän sitä viimekskin verhoutumalla harsoihin !

Olipa onni ettei Jolandalle eikä vauvalle käynyt mitään kolarissa! älä sitä autoa murehdi, pääasia että te ootte kunnossa!

Talvesta; mäkään en ole yhtään ilahtunut näistä liukkaista keleistä :( oli niin helppoa lämpimillä keleillä kun ei tarvinu pukea paljoa eikä pelätä kaatumista!! enkä kylmästäkään tykkää yhtään.

Meillä on joku Philipsin perusitkuhälytin, hankittu vuosia sitten Hulluilta päiviltä ;) . Ei mikään huippu, mutta pärjää sillä. Ottaa tosin välillä väärän vauvan itkun tai häiriötä muualta.

Siivouksesta. En ole todellakaan himosiivooja ja tällä hetkellä mun suurin huoli on se, että millaseen kuntoon kämppä jää jis tulee yllärilähtö ... Nyt ainut mitä pysrtyn tekemään on pölyjen pyyhkiminen, jos sitäkään.

Eli nyt on tosiaan sairaslomalainen olo, ä-lomallahan mä en vielä ole.Päivä kerrallaan mennään... saas nähdä mitä viikonloppu tuo tullessaan....

Jännittävää viikonloppua kaikille muillekin helmille!

Viherrys , huojentavat 34+0 tasan

Anteeksi kovasti kanssa-sisaret, tämäkin menee aiheen vierestä!!

Hypätkää vain reippaasti ylitse!

Jolanda;

Minulla heponen on jo liittynyt ikä-miesten liigaan, eli kääntyi nyt jo 17 ikävuoteen. Joten vanhat tavat tiukassa, ei siis aivan samanlainen tilanne kuin sinulla. Minä ostin ruunani kesällä 04, jolloin esikoinen oli neljän kuukauden, ja olimme juuri luopuneet täysimetyksestä, joten vastaavaa tilannetta ei ole minulla ollut aikaisemmin.

Löysin heti silloin kesällä mukavan pienen tallin n. kymmenen kilometrin päässä kotoani, ja kun pienokainen ei enää ollut pelkästään minun ruokkimisteni varassa, myös tallilla käynnit sujui jouhevasti. Ja kaikki menikin hyvin siihen asti kunnes aloin odottamaan tätä pikku kakkosta. Alusta asti hankala raskaus aiheutti sen, että jouduin jäämään pois töistä ja koulusta jo rv 9+, ja sen seurauksena tietenkin talouskin romahti. Valitettavasti heposen kotitallin omistajakaan ei pystynyt vastaan tulemaan, vaikka kovasti ruunasta pitikin. (Omissa siis oli tarpeeksi vaivaa)joten jouduin pikaisesti etsimään ylläpitäjää vanhalle herralle.

Päädyin kysymään ruunan entiseltä omistajalta (joka asuu 250 kilometrin päässä...) josko hän haluaisi sen väliaikaisesti takaisin, ja hän sitten luojan kiitos pystyi pojan ottamaan. Mutta nyt tuo helmikuu lähestyy, ja edellinen omistaja tarvitsee sen yhden karsinan lisää omilleen joten ikämies pitäisi siis pois saada aikalailla heti kun vauva on maailmassa.

Ongelmana on lähinnä se, että tuota karsinapaikkaa ei tällä alueella ole ihan helppo löytää, ja ei tuo talous minimi-äitiysrahalla ole kuitenkaan ihan mallillaan. tosin helsingin hintoihin verrattuna hevosen täysylläpitohan on melkein ilmaista täällä. (täyshoidolla ja kokopäivätarhauksella hintaa n. 200 euroa/kk)

Niin ja ei se ylläpitoon anto minuakaan houkuttele, mutta aika on kortilla, varsinkin imetysajan! Ja täällä maalla ei noita heposen vuokraajia ole kovinkaan paljoa, kun suurinpiirtein joka toisessa talossa on hevosia, joilla saa ratsastaa ilmaiseksi niin paljon kun tykkää... (koulutus tasohan on sitten mitä sattuu, mutta eipä näytä se näitä junnareita täällä vaivaavan...)

Mutta ei kai voi muuta kuin toivoa, että asiat järjestyy... tosin alkaa karmia, kun ei sinne helmikuuhun ole enää pitkä aika, ja joku ratkaisu pitäis keksiä! Jos sais heposen jonnekin ensi syksyyn asti, niin ongelmaa ei olisi. No katsotaan...

T: Helmiina

Kolomonen: 23. päivä kuulostaa hyvältä, alustavat treffit silloin : )

Voikin imuroidessa tulla hiki! Vielä pitäisi jaksaa pölyt pyyhkiä ja tehdä tilaa kaappiin vauvan vaatteille. Ei kai auta muu kuin jatkaa.

t. Pirriäinen

Täällä vielä, ja yhtenä kappaleena!:) Vaikka eilen kyllä suppailikin melkein koko päivän, mutta ei mitenkään säännöllisesti.

Nytkin on jo aamuun tuntunut pari supistusta, mutta eipä tässä kait mitään hätää ole. Poika on appivanhemmilla, eilen illalla halusi sinne lähteä yökylään. Eipä tuo minua haittaa, kun mies kerran tänään meni töihin, niin saanpahan sitten levätä, jos noita suppailuja tuntuu olevan paljon. :) Nyt ei kyllä yhtään haittaisi vaikka lapsi päättäisi syntyäkin, onhan hän jo täysiaikainen!:)

Siivouksesta ollut puhetta. Itse inhoan imurointia yli kaiken. Meillä onneksi mieskin siivoaa, kun minä en saa aikaiseksi. Nytkään en ole varmaan kertaakaan siivonnut tätä meidän uutta asuntoa! (Mies siis hoitanut sen) Häntä se yleensä alkaakin ensiksi ärsyttämään sotku, joten minun ei ole häntä tarvinnut mitenkään patistella tuohon siivoukseen. :)

Joku kyseli myös noiden veriryhmien perään. Itselläni on O+ eli kelpaan kaikille varavereksi!;) Eli minulla ei siis ole tuota mitenkään seurailtu. Käsittääkseni niitä vasta-aineita seuraillaan jos tuo rh on miinusta, mutta jos on plussaa, niin voi olla huoleti.

Niin ja ompelemisesta oli gallupia: Itse en nyt ompele kun ei ole konetta ja äitekin asuu 150km päässä, joten vähän pitkä matka lainailla. ;) Ja muutenkin tuo äitini ompelukone ei pidä minusta, sillä en ole koskaan sillä onnistunut yhtäkään saumaa ompelemaan kerralla kunnolla! Ja jos äitini tulee katsomaan, että mikä vikana niin kone tekee moitteettoman jäljen samoilla asetuksilla!

Ja neulomisessa minulla jää kaikki aina kesken! Nytkin tuolla odottaa syksyllä aloittamani vauvan peitto, jota en kuitenkaan ole moneen kuukauteen neulonut! Eikä se edes ole paljosta kiinni, että sen saisi valmiiksi! Täytyy vain todeta, että laiska mikä laiska!:)

Nyt täytyy paljastaa kateuteni Jolandalle ja sille toiselle, kenen masukuvia pääsi katsomaan! (anteeksi, taas unohtui nicki) Minulla siis oli tuon kokoinen vatsa kun teillä viimeisissä kuvissa joskus rv11! Joten voitte varmasti arvata, ettei tuo minun vatsani ole kovinkaan pieni enää.. Ja on joka paikassa tiellä!

Lemmikeistäkin joku kyseli, meillä on nyt kaksi suomenlapinkoiraa, toinen on vasta pentu ja toinen on 3-vuotias. Tuolla ne viihtyvät pihalla kaiket päivät, eivätkä meinaa enää edes yöksi tulla sisälle! Ja siis tämä vanhempi on kasvanut kerrostalossa, joten on kyllä tottunut sisäkoiraksi! Mutta nyt reilun kuukauden maalla asumisen jälkeen ei käy enää kuin syömässä sisätilossa. Ja tuo pentu menee vanhemman perässä, tosin malttaa olla hieman enemmän sisällä.

Hevosesta minäkin haaveilen, täällä olisi tilaa ihan omassa pihassakin, mutta taitaa jäädä haaveeksi vain kun satun olemaan allerginen hevosille + kaikelle muulle mitä tallista löytyy! :(

Niin ja vielä noista sairaala kokemuksista. Itse olin viimeksi sellaisessa kolmen hengen huoneessa, mutta ei meitä tainnut olla kuin kaksi siellä eli keskipeti oli ainakin alkuun vapaa. Kauheeta kuin voi unohtaa tuonkin ajan niin helposti! Itse sain olla vielä ikkunan vieressä, joten meillä ainakin oli aikas rauhallista. En muista heräilleeni toisen vauvan itkuun lainkaan tai muutenkaan heistä häiriintyneen. Minulla taisi jopa vaihtua se huonekaveri kun toinen ei ollut kuin päivän sairaalassa (TAYSissa) kun ei ollut ensisynnyttäjä. Itse olin sen kolme vaiko neljä päivää, mitä ensisynnyttäjän on pakko olla. Nyt toivoisin, että pääsisimme nopeammin pois kun en siellä sairaalassa viihdy, mutta voipi olla ettei täällä (SeKSissä) päästetä, etenkään jos joudun sektioon. En tiedä heidän käytännöistään.

Minua on alkanut nyt hirveästi jännittämään tuo tiistainen äippäpolikäynti. Kun siis yrittävät siellä sitä käännöstä ja jos ei onnistu niin luultavasti varataan aika sitten sektioon. Tajusin tuossa illalla, että se aika voi sitten olla piakkoinkin kun vauva on tosiaan jo täysiaikainen! Myös tuo sektio jännittää, jos sellaiseen joudun. Minä kun olen kuitenkin niin heikkohermoinen etten kestäisi sitä puudutuksessa vaan sitten vaatisin ehdottomasti nukutuksen. Toisaalta en haluaisi olla taju kankaalla kun vauva syntyy ja siten missata ensimmäiset tunnit hänen elämästään. Voi kunpa tähän olisi joku helppo ratkaisu, sillä neuvolantäti vähän epäili ettei tuo käännös välttämättä onnistu tai ainakaan jää pysyväksi kun vauva tykkää olla tuossa poikkitilassa.

Tulikohan nyt kommentoitua kaikkea? No en muista mitään muutakaan aihetta, joten palailen jos sattuu muistumaan mieleen!

-frog2 ja rv37! tasan!:)

Ihanaa kun sataa lunta! Mies vei lapset yli tunniksi hillumaan lumeen ja takaisin sain punaposkisia tyttöjä jotka söi 6 kalapuikkoa per nenä... Ja ovat tosi hyväntuulisia.

Kävin lenkillä ja kyllä huomasi eron viime viikonloppuun! Tuntui kuin vauvan pää roikkuisi puoliksi ulkona, kävely oli melkoista ankan taaperrusta. Kipuilua uhmaten lisäsin vaan vauhtia, ajattelin jos saisi laskeutuneen vauvan vaihtamaan asentoa sopivasti kohdunsuuta hinkkaamaan. En nimittäin yhtään kaipaisi yliaikaisuutta tällä kertaa!

Vauva on jo nyt painoarvion mukaan yli 3 kg ja huomenna on 37+0 eli ollaan täysaikaisia sitten! Huonosti nukuttujen öiden, puuskutettujen päivien ja etovien aamujen jälkeen en toivo yhtään ns. ylimääräistä päivää raskaana oloa. Ja varsinkaan en toivo jättiläistä. Jos nyt on 3,3 kg + todennäköisesti pituudesta lisää, viiden viikon päästä (jos on 2 viikkoa yliaikainen) hän voi olla jo 4,3 kg + pituuslisä eli 4,5-kiloinen köntti tai isompikin jos painoarvio tehtiin taas alakanttiin kuten viimeeksikin (koska vauva oli jo niin alhaalla eikä päämittaa saanut kunnolla). Ei innostais synnyttää TAAS jättiläistä! Kuitenkaan näistä ns. omista käynnistyskeinoista ei ollut mitään hyötyä aiemmissa raskauksissa, kunhan väsyin vaan hillumisesta. Pitäis vaan keskittyä johonkin ihan muuhun, mutta vaikea poistaa mielestä sitä että vauva on päivä päivältä ISOMPI.

Kaikki on kotona nyt laitettu vauvaa varten valmiiksi. Vain Hän puuttuu.

Heinä 36+6

Toivottavasti ei tule ihan hirmu kireitä pakkasia. Mulla nimittäin just ja just mahtuu takki kiinni. Autoon ei pysty istumaan jos on kiinni.

Siivouksesta oli puhetta. Mä kyllä siivoilen ihan mielelläni mutta toi ruoan laitto alkaa aina jossain vaiheessa ahistaa. Meillä kun toi mies on vähän nirso. Ei syö kalaa, ei kanaa... Lista on loputon :( Tytölle olen koittanut opettaa syömään kaikkea ettei tulis samanlaista kun isukki. Ja onneksi on hyvin kelvannutkin vaikken mikään huippukokki olekaan. Astioiden pesu on kanssa vastenmielinen juttu. Aloin patistamaan miestäkin välillä tiskaamaan niin se osti meille tiskikoneen :)

Sf-mitta on mulla huidellu siellä yläkäyrän yläpuolella viimeksi kun mitattiin, mutta terkkari kokeili käsineen ja sanoi ettei ole mikään jättiläinen. Mulle ei olla mitään arviota painosta tehty, eikä ilmeisesti tehdä. Seuraavalla lääkäri kerralla sen sitten tietää. Tyttö oli 3250 ja viikkoja 39+2 kun syntyi. Ja terkkari meinas että tuskin saan mitään jättiläistä aikaiseksi. Tiedä häntä mutta masu on nyt ainakin valtava.

Kohta pitää lähteä hakemaan tyttö hoidosta. Oli mammalla yötä ja on todella outoa olla yksin koton kun mieskin on töissä.

Eli aamupalaa ja sitten tarpomaan tonne lumimyrskyyn. Onneks ei ole pitkä matka. Tekee raitis ilma varmaan ihan hyvää.

Kojootti ja Eppu 33+4

Taantumista havaittavissa pinon kasvun suhteen, ettekai te muut jo tositoimissa sentäs ole? :o

Jolanda: minä olen myös jo pari kertaa kämmäillyt linja-auton kanssa autollani ja molemmilla kerroilla bussikuski on ollut syypää röyhkeydellään.

Yksi ojaanajo (bussi tuli 80 alueella eteen vilkutta-> en ehtinyt tehdä muuta kuin ajaa toisen kaistan yli ojaan) + kerran linja-auto ilman vilkkua ryykäsi päälleni pysäkiltä kun olin jo yli puolen välin menossa ohi. Tällöin autoani kolhi vastaantullut, perässä ajanut sekä kyseinen linja-auto joka kaiken huipuksi pakeni paikalta. Olisi voinut käydä todella pahasti. Onneksi on ollut täyskasko eikä itselle käynyt kuinkaan! Pääasia ettei käynyt mitenkään sulle tai vauvalle, peltiähän saa aina uutta..

Siivouksesta: meillä pitää imuroida kerran päivässä koska koirasta lähtee karvaa melkoisesti. Tai sen verran että minua vaivaa suunnattomasti kaikenmaailman karvapallot ja pölykertymät lattoilla niin on pakko ;) Itse imuroin yleensä, joskus mies. Pölyjä pyyhin kutakuinkin joka toinen päivä tai harvemmin, vähän riippuen siitä onko muuta tekemistä vai ei :)

Mies on ehdottomasti parempi ruoanlaittaja, ja mielellään kyllä laittaakin silloin kun sattuu pidemmän aikaa kotona olemaan.

Mutta nyt päikkäreille hetkeksi, tulen myöhemmin katsomaan onko pino kasvanut ja ehkäpä vielä kommentoimaankin jotain! :)

H 36+3

Taas oli mielessä miljoona ajatusta mitä piti kommentoida mutta nyt ei tule mieleen mitään... ehtiihän sitä myöhemminkin.

Aika jännä ajatella, että varmasti jotkut meidän helmikuisista ovat jo saaneet vauvansa mutta eivät ole sitä tänne ilmoittaneet. Jos on alussa ollut aktiivinen niin voi olla että nyt koko palsta on jo unohtunut. Melkein kaikissa syntyneiden listoissahan on paljon puutteita...

Mitähän meidän yleensä niin aktiiviselle Maaret(ti)lle kuuluu?

Ja entäpä kaksosten odottajille? Heitä oli niin monta ja useinhan kaksossynnytykset tulevat aikaisemmin. Joillakin on varmasti jo nyytit sylissä.

Voikaahan kaikki hyvin. Itse kävin perjantaina katsomassa kaupungin yöelämää ja hyvin vielä jaksoi... Teki päällekkin erittäin hyvää =)

MyQ 36+4

Eli vaikka tämänpäiväinen pinoutuminen osaltani alkoi myöhään, niin parannan tapani kurkkimalla pinoon jatkuvasti!

(todellinen syy on siinä, että musta ei taida tänään olla juuri muuhun kun koneella istumiseen)

Äippä: Kylläpä isoa vauvaa todellakin kasvattelet masussasi!

Minä odotan jännityksellä ensiviikon lääkäriä ja painoarvioo.. Mahan koon perusteella voisi Vilppukin olla jo aika iso, mutta saapi nähdä!

Heinä: Minä siivoaisin kovin mielelläni ja varsinkin nyt kun koirasta lähtee karvaa ihan pimeesti, mutta on tyydyttävä vaan pikkuhiljaa imuroimaan ja heti päälle huilaus ja pientä järkkäämistä ja huilaus..

Mieleen tuli yksi hyvä vitsi, joka nauratti (ainakin) mua kun sen luin:

~Mies ja vaimo olivat retkellä eläintarhassa. He tulivat suuren gorilla-uroksen aitauksen luo. Gorilla näytti apaattiselta ja mies sanoi vaimolleen: " Vilauta gorillalle tissiä!"

Vaimo: " No en varmasti vilauta" . Mies intti aikansa ja vaimo mietti ja tuumasi, että no mikäpä ettei, kun lähimailla ei näkynyt muita ihmisiä.

Nainen nosti paidan helmaa ylös ja laski liivinsä alas ja vilautti gorillalle toista tissiään.

Gorilla innostui näkemästään ja alkoi pyöriä aitaustaan ympäri mylvien ja hakaten välillä häkkiään.

Mies myhäili ja sanoi sitten vaimolleen: " Vilauta sille myös värkkiäsi!"

Vaimo: " No en taatusti vilauta!" Mies: " Vilauta vilauta, eihän täällä ole muita näkemässä!"

Vaimo mietti taas hetken ja katseli ympärilleen ja kun muita ihmisiä ei näkynyt hän nosti hameensa ylös ja vilautti Gorillalle värkkiään.

Siitäkös gorilla innostui! Se hyppi ylös-alas, kiipeili häkin seiniä pitkin ja huusi ja hakkasi käsiään yhteen.

Mies avasi häkin oven, tuuppasi vaimonsa häkin sisäpuolelle ja sanoi:

" Selitä nyt sille, että sinulla on kuukautiset ja päätäsi särkee!!"

Heh heh..

Hauskaa viikonlopunalkua!

m&V

Yleensä tähän aikaan on jo komea pino käynnissä.;)

No joo, anyway.. Laitetaanpas tähän alkuun neuvolakuulumiset. :)

ELi:

Paino: +70g/vko!!! :) (Nyt olen ylpeä kun paino ei ole noussut) Yhteensä koko raskausaikana nyt tullut +20kg

Turvotus: +/-

RR: 112/50

Pissa: valkuaiset heikko+, muuten -

Hemppa: 117

Sf-mitta: 33

Tarjonta: poikkitila

Sykkeet: 154 (aluksi oli yli 170, joten jouduttiin kuuntelemaan pitkään ja välistä pitämään taukoakin, kun itseäni alkoi pyörryttään)

Liikkeet: ++

Eilen illalla joskus viiden maissa alkoi taas suppailut ja niitä nyt jatkunut koko aamun. Hieman kivuliaita ovat, mutta ei kovin säännöllisiä. En oikein tiedä mitä pitää tehdä, kun neuvolantäti sanoi, että jos nyt viikonloppuna suppailee, niin kannattaa lähteä aikas ajoissa sairaalaan kun vauva on poikkitilassa, jotta ehtivät valmistella sitten sektioon. Mutta toisaalta itsestä tuntuu hölmöltä sinne taas mennä, jos kotonakin pärjäisin kun voihan olla, että laittavat vielä takaisin kotiin odotteleen kunnolla käynnistymistä. Ja neuvolasta eivät kuitenkaan nyt suoraan käskeneet lähtemään sairaalalle vaikka sielläkin suppaili. Että tiedä nyt mitä teet..

Jos nyt viikonloppuna ei mitään tapahdu, niin sitten on aika tiistaiaamuksi äippäpolille synnytystapa-arvioon tuon poikkitilan takia. Luultavasti yrittävät vielä käännöstäkin, mutta saa nähdä onko siitä apua..

Nyt taas supistaa.. Palailen myöhemmin kommentoimaan muita juttuja, nyt pakko siirtyä lepäileen..

-frog2 ja rv36+6

Eli heppahöpötys jatkuu. Anteeksi häiriköinti, mutta hypätkää yli vaan ne, joita heppajutut ei kiinnosta. :)

Helmiina: Sen verran vielä siitä ylläpidosta, että en haluaisi omaani laittaa ylläpitoon, ainakaan heti koulutuksen päätyttyä, koska ideani oli, kun ostin nuoren hevosen, että saisin ns. tehtyä siitä mieleiseni. Sitten tulin yllättäen raskaaksi. Raskausaika meni kätevästi, kun hevonen olisi joka tapauksessa mennyt täksi talveksi koulutukseen, mutta ongelmana on nyt lähinnä ajan ja rahan riittävyys vauvan synnyttyä. Toivon kuitenkin, että saan hevosen kotiin ensi kesänä ja siskoni alkaa sitä vuokraamaan. Voi olla vaikeaa löytää sellaista ylläpitopaikkaa, jossa hevosen kehitys jatkuu ja jossa sitä ratsastetaan samalla tyylillä kuin se on nyt koulutettu. Mutta onhan sekin mahdollista. Nuoren hevosen kanssa asiat vain on tehtävä vielä hieman huolellisemmin kuin kokeneen konkarin, ettei se mene aivan sekaisin. Mutta ei nyt tämän enempää näistä heppajutuista.

Jolanda

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat