Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä nyt puolitoistavuotias lapsi. Mies ei suostu myöntämään, että lapsi muuttaa elämää ja enää ei voi mennä niinkuin tykkää. Toki hoitaa lastamme paljon ja rakastaa häntä, mutta vaatii että hänellä on oltava kaksi vapaailtaa viikossa harrastuksille, muuten ei jaksa. Muutenkin ei tunnu ihan ymmärtävän millaista lapsiperheen elämä on. Ulkona käy pari kertaa kuussa (siis iltamenoilla)

Minä en halua olla lapsemme luota pois, joten en juuri harrasta. Pari-kolme kertaa kuussa käyn toki esim shoppailemassa tai kavereiden kanssa syömässä. Minua väsyttää välillä, koska joudun silloin tietysti hoitamaan lastamme kun mieheni on menoissaan. Olen sanonut hänelle tästä mutta ei mene jakeluun.

Onhan se tietysti hyväkin, että miehellä on omia harrastuksia. Hän ei kuitenkaan tajua että minun kanssani on ensin keskusteltava, jos hän haluaa vaikkapa mennä päiväksi vieraaseen kaupunkiin ystävää tapaamaan (hän palaa tänään juuri sellaiselta reissulta). Ei jotenkin ymmärrä että minulle voi olla raskasta hoitaa lapsi yksin koko päivän, siivota ym.

Haluaisin silti toisen lapsen, mutta silloin mieheni ei todellakaan voi mennä niin paljon kuin nyt. Mitä luulette, muuttuuko hän sitten. Olen hänelle sanonut että kahden lapsen hoito on sen verran rankempaa että hän ei voi enää niin paljon harrastaa, ja häne sanoo ymmåärtävänsä. En tiedä, yskoako vai eikö. Muuten suhteemme on onneksi hyvä.

Sivut

Kommentit (28)

Miten hän voi olettaa, ettei sinulla ole menoja suunniteltuna? Tai muutenkin, jos molemmilla on kaksi " vapaailtaa" viikossa ja vielä parina päivänä muuta menoa niin koskas on perhe-elämän aika?

Meillä on käyty samoista asioista keskusteluita, välillä tulokset ovat rohkaisevia ja välillä ei...

Vaikutat kamalan nuorelta?

Et kerro kovin paljon tarinassasi.. Etkä taida ihan kertoa perimmäistä syytä potutukseesi.. Koska tietenkin pitää olla omaa aikaa!!

Vai onko nämä miehesi vapaaillat sellaisia, että ollaan aamusta yöhön poissa? Silloin en ymmärrä, mutta jos käy pari tuntia salilla niin ei kai tuota voi moittia??

Älä missään nimessä toista lasta hanki jos yksin hoidat kaiken!! Sitten hoidat vielä suuremmalla syyllä kaiken jos miehesi jo nyt kokee, että yhden lapsen kanssa on rankkaa ja tarvii omaa aikaa.. Toinen kun tulee on tuplasti rankempaa..

Miehesi kuulostaa kovin keskenkasvuiselta ja vastuuttomalta.. Parisuhteessa ja varsinkin parisuhteessa joissa on lapsia, on kaksi ihmistä yhdessä, ei yksi ihminen joka elää toisenkin puolesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se, että mies käy harrastuksissaan, tarkoittaa, ett' h' n lähtee aamulla töihin n. klo 10 ja tulee sitten illalla kotiin n. klo 20-21. menee siis suoraan töistä harrastuksiin. En sano ettei harrastuksia saa olla, tottakai saa, mutta kyllä minun mielestäni on aika raskasta olla koko päivä yksin lapsesta vastuussa.

Enkä ' hoida kaikkea' . Siivoa kyllä kodin, koska se on mielestäni minun hommani kun olen lapsen kanssa kotona. Mies esim tiskaa silloin tällöin, käy kaupassa jne. Ja hoitaa kyllä lastamme ja sanoo että minäkin voisin mennä useammin ulos. Toki käynkin joskus niinkuin sanoin.

Mutta pointtini oli se, että mies ei tajua että kaikkea sitä mitä pystyi tekemään ilman lasta, ei voi tehdä enää. Esim en jaksaisi niin usein kutsua vieraita kun mieheni. joskus mies ehdottaa että kutsuisi kavereitaan meille iltaa istumaan, mutta asumme pienehkössä kaksiossa. Mielestäni hieman hankalaa lapsen kannalta, vaikka toki meillä vieraita käy joskus.

t. ap

minusta se on aika paljon, jos mies on harrastuksissaan (siis matkat mukaanlukien) 7-8 tuntia viikossa. Jos tulee kotiin kahtena arki-iltana vasta kahdeksan jälkeen niin ei luult. näe lastaan ollenkaan tai vain ehkä n. tunnin ajan. Ja nainen siivoaa hoitaa kodin ja lapsen koko päivän.

Jos nainen vastaavasti menisi kahtena iltana viikossa, niin perheelle jäisi kolme iltaa viikossa viettää aikaa yhdessä.

Minusta ap on aiheesta huolissaan. Nykyinen järjestely on mahdollinen vain siksi että ap itse ei halua mennä niin usein mihinkään.

aika helpolta toi kuulostaa, mulla mies tekee n 12-14h työpäiviä joten mulle jää lapsen, eläinten ja kodinhoito oikeestaan kokonaan.

Asennekysymys tämäkin

Mä ymmärrän sua täysin ap!

Miksi naisen täytyy lapsen saatuaan kasvaa äidiksi, mutta ei miehen isäksi? Sellaista se vaan on, että lapsen saanti rajoittaa muuta elämää, koska aikaa on vähemmän. Mutta tämän pitäisi koskea molempia vanhempia eikä vain äitiä.

Lapsiperhe elää eri tavalla kuin lapseton pariskunta. mitä nopeammin kaikki perheen jäsenet hyväksyvät tämän, sitä helpommin elämä ja arki sujuu.

Täällä äiti, jolla on KOLMENA iltana viikossa harrastuksia - kuntosalia ja jumppaa. Eikä mies ole missään vaiheessa valittanut siitä, että olen muutaman kerran viikossa tunnin-pari pois kotoa.

Miksi ihmeessä miehes pitäis lopettaa ns. oma elämä täysin ja jäädä vaan nysväämään kotiin? :O

Ehkä hän sitten oppii ottamaan sitä vastuuta enemmän. Kyllä hän nyt voikin ajatella, että pääsee menemään minne haluaa, kun sinä joka tapauksessa olisit kotona.

Kuulostaa aivan unelmamieheltä.. Siis tekee kotitöitä, hoitaa lasta, hoitaa omia ihmissuhteitaan, hoitaa omaa kuntoaan..

Siis täh? sinun pointtis on siis se, ettei miehelläs saa olla elämää kun ite olet oman elämäs heittäny romukoppaan lapsen synnyttyä.. miehes on aivan oikeassa.. Ei elämä siihen lopu ku lapsi syntyy!

Sinun mielestäsi siis miehesi käy lomailemassa 10 tuntia päivässä jossain kun sinä raadat niska limassa??

10 tuntia joista 8 tuntia töissä ja tunti matkoihin ja tunti salilla?

Oletkohan vähän outo?? Vai onko tää näitä eteläläisten akkojen kotkotuksia taas??

Onko miehesi kieltänyt sinua lähtemästä johonkin?? Silloin on perusteltua narista jos miehesi ei päästä sinua kodista mihinkään.. Muuten elät kyllä melkoista unelmaelämää..

koulussa pyöräillen. muuten en jaksais kotiäitinä 1,5- vuotiaan kanssa.

ja kyllä olen sopeutunut siihen ,et lapsi muuttaa elämää.

tekee hyvää miehelles kun harrastaa jotain. kunhan ei baareissa istu ja antaa sulle kans mahiksen mennä samalla lailla ( jos haluut)

Ja kun mies tulee kotiin, niin melkeinpä väittäisin, että hän rupeaa syömään, istuu tunnin p*kalla ja sitä rataa. Eli, missä vaiheessa hän viettää aikaa perheensä kanssa?

Me ainakin olemme löytäneet ratkaisun siitä, että kumpikin tulee töistä kotiin ja harrastuksiin mennään, kun lapset ovat sängyssä. Näin ehdimme nähdä toisiamme ja silti viettää omaa aikaakin.

Lähtee siinä klo 9-10 töihin. Pääsee työstä n. klo 16-30-17 ja menee suoraan harrastukseen. Tulee kotiin n. klo 20-21. Vapaa-aikaa tästä tulee siis n. kolme-neljä tuntia eikä mitään ' tunti salilla tunti matkoihin' t. ap

Ap:n mies lähtee töihin vasta klo 10 ja tulee 20 nooh.. 18.30 tai jotain pääsee töistä ja käväsee salilla ja juoksee kotiin.. EI jumalauta mitä ämmiä olette!!

Siis, että jätkän pitäis tulla kellon lyömällä takas..

Ainoa mitä ap vois mieheltään pyytää on rukata työajat sellasiks, että kulkee 8-16 jolloin kerkeis nähä lastaankin..

Ihan sairasta porukkaa ootte! Ai että se että mies käväsee nopsasti salilla 2 kertaa viikossa on liikaa.. Ja pari kertaa kuussa baarissa??

Kyllä suosittelen hankkimaan naiset oman elämän jos mies ei saa olla ku tasan 9 tuntia poissa, että saa töihin ajettua ja tultua pois ja sitten kotihommia tekemään!!

Sitten itketään 10 vuoden päästä kun mies on niin ruma ja läski!!

Voi herranen aika! menkää itteenne!! Ap:n mies on päivässä pois 10 tuntia 2 kertaa viikossa!! Lopun ajan siivoaa ja tiskaa ja hoitaa lasta.. Jotta ap saa levätä ku tää 10 tuntia on ollu hälle niin raskasta!!

Voi jeesus!! Laiskoja ootte..

Ota ap ite vastuu siitä lapses hoidosta.. Se on sun työs kun oot sen kanssa kotona!

Samanlaista päivää tekee ku 8-16 mutta 10.30-18.30?? Mikä pitkä päivä se on ja miksi pitäisi harrastuksista tinkiä??

Ettekö te osaa laskea??

Minusta tuntuu, että sinä et ymmärrä, ettei elämä pysähdy siihen kun lapsi tulee!

Miehesihän on aivan unelma sanojesi mukaan! Tekee töitä ja kotitöitä ja vielä kavereidenkin kanssa jaksaa pitää yhteyttä!! Taidat olla näitä kuuluisia hesalaisia rouvia, jotka ovat vieneet tasa-arvon vähän askelta pidemmälle ja tasa-arvo heille on sitä, että mies tekee kaiken kun naiset tekivät vielä vuosikymmenen sitten kaiken!!

Sinä olet tiukkapipo, joka luulee, että maailma on vain sinua ja sinun lastasi!!

meneminen menee teidän edellenne. Minusta jos tuollainen tunne suhteessa on jommalla kummalla niin kyllä se on keskustelun paikka ihan kunnolla, koksa epävarmuus kalvaa ja asia vaan kärjistyy jos sille ei tehdä jotain.

Ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että yhdessä oleminen tarkoittaa yhdessä olemista, sitä että kumpaani laitetaan etusijalle suhteessa ulkopuolisiin, eikä sitä että kaksi ihmistä elää rinnakkaista itsenäistä elämää. Tai siis hyvä suhde voi toki toteutua niin, että se näyttää kahden ihmisen itsenäiseltä elämältä, mutta pointti on siinä, että molemmat tietävät että se toinen on etusijalla. Kyse sitoutumisesta ja luottamuksesta enkä tarkoita pelkästään seksisuhdetta.

Olen myös samaa mieltä siinä, että jos homma on niin, että toinen haluaa pitää oikeutenaan sanella menemisensä ehdot niin sitä ei kompensoi se että sanoo toiselle että voithan sinäkin mennä jonain toisina päivinä. Se on vaan sitä rinnakkaista erillistä elämää.

Lopuksi sille joka epäili että kyseessä on joku helsinkiläinen joka on vienyt tasa-arvon liian pitkälle niin terveisiä vaan takaisin sinne lattiamopin varteen varmasti helsinkiläiseltä kriteerit täyttävältä, 20v ihanassa tasa-arvoisessa liitossa kukoistaneelta feministiltä.

Ehkä minun olisi tosiaan keskusteltava asiasta vielä kerran (monet kerrat on jo kokeiltu). Mies ei oikein tunnu ymmärtävän. Haluaisin enmmän rauhallista yhdessäoloa ja menoja perheen kesken enkä yksin tai siis siten että molemmilla on omat menonsa. Se nyt on vaan hieman rajoitettua että mitä pienen lapsen kanssa voi tehdä, ja siksi miehelläni on omatkin menonsa.

Toisaalta mieheni on sellainen, että hänen on pakko saada käydä tuulettumassa. Muuten hyppisi varmaan seinille. Jossain määrin olen tämän asian jo hyväksynyt...

siis sen pari kolme kertaa kuussa. Tällöin tulee kotiin yöllä vasta .Arvasin, että joku superäiti tyyliin ' minä hoidan lapset yksin 24/7' vastaa että onpa sinulla helppoa. En sanokkaan että minulla on tosi raskasta, mutta on ihan tarpeeksi raskasta ja mieheni ei ymmärrä että lapsen hoito voi ottaa voimille välillä. Pitää kynsin hampain kiinni siitä että ' lapsi ei muuta elämää' . No en nyt sano että elämän täytyisi jotenkin loppua lapsen saantiin, mutta kyllähän se väistämättä muuttuu kotikeskeisemmäksi. t. ap

' lopun ajan tiskaa ja siivoaa ja hoitaa lasta' vaan että osallistuu kyllä lapsen hoitoon mutta ap hoitaa kodin. Mies siivoaa satunnaisesti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat