Vierailija

Mä olin vähän ihmeissäni kun yksi kaveri (nimen omaan kaveri, ei mikään hyväystävä) kertoi tällaisen jutun.

Eli hänen kaverinsa poika (vajaa 2v.) oli riehunut kaupungilla eikä tämän pojan äiti ollut saanut poika kuriin. Poika vaan oli jatkanut temppuilua, niin tämä mun kaveri oli napannut pojan hiuksista kiinni ja antanut kunnon tukkapöllyn! Siis häh?!? Oli kuulemma poika alkanut heti olemaan kiltisti. En itse tunne tätä poikaa (ja hänen äitiä) jota kaveri oli tukistanut eli en osaa sanoa heidän kasvatus tyylistään. Sen tiedän, että tämä mun kaveri kyllä ruumiillisesti rankaisee lapsiaan (kaksi alle 3v.). Mitä te ootte mieltä tästä, saako toisen lapseen käydä kiinni? Tai missä se raja menee, jolla tavalla toisten lapsia komennetaan? Itselle vaan tuli tosta sellainen tunne, että milloinkohan käy mun lapseen kiinni, jos sattuu kiukuttelemaan hänen nähtensä...

Kommentit (12)

En vois olla enää tekemisissä sellaisen kanssa joka noin tekee!

Siitähän voi tehdä rikosilmoituksen! Ehkä vois auttaa ja loppuisi tollanen käytös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuristuksen kyllä ymmärrän (ja meilläkin kuritetaan). Eli jäähylle ja korotan kyllä usein ääntäkin. Ja sen saa muutkin tehdä lapselleni, jos lapsi on heillä hoidossa tai en huomaa jotain tuhmuutta. Ruumiillista kuritusta en itse käytä enkä hyväksy että muutkaan kurittavat siten omaa lastani.

Mutta tilanne oli siis, että tämän tukistettavaksi joutuneen pojan äiti oli koko ajan siinä paikalla ja yritti rauhoittaa lasta, kun kaveri oli napannut kiinni!

Sano hänelle, että te ette rankaise lapsia ruumillisesti etkä halua kenenkään muunkaan rankaisevan. Muuten joudut aina jännittämään.

Mä komennan ja rankaisen kyllä jos jotain tuhmaa tekee, esim. jäähylle voisin nostaa jostain tuhmuudesta. Mutta fyysinen koskemattomuus on kyllä ihan jokaisen lapsen oikeus, niin omien kuin muidenkin.

joka huutaa aina ääni käheänä, on sitten kyseessä omat tai tuttavien lapset. En pidä edes siitä, joskus olen sanonutkin, että en hyväksy tuollaista huutamista ilman mitään tähdellistä syytä (esim. vaaratilanne tai jotain).

Mutta jos joku kävisi lapsiini kiinni, niin meidän ystävyyssuhteemme olisi sitten siinä.

sukulaislapsia, kohta kaksi ja kohta neljä hoitaessa komennan vaikka vanhemmat olisivatkin paikalla jos eivät huomaa tilannetta tms. vajaa nelivuotias tietää jo että silloin kun olen hoitamassa joutuu käsivarresta ohjattuna jäähylle samalla tavalla kuin vanhempien läsnä ollessa. sitten halitaan ja sovitaan.

Siihen tuli 2,5-3v poika katselemaan vauvaa joka oli kaukalossa. Aikansa poika katseli vauvaa ja yhtäkkiä löi vauvaa päähän. En ehtinyt estää. Silloin kyllä tuntui että ois tehnyt mieli vähän herätellä poikaa ravistamalla mutta nuhteet kyllä annoin. Pojan äiti oli vielä terkan huoneessa, enkä alkanut asiasta metelöimään. Kyllä äiti tais ihmetellä että mikä pojan on kun oli niin mörtsi kun vieras täti kielsi häntä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat