Seuraa 

Toista lasta ei ole kuulunut ja kävin gynellä, joka katsoi ultralla munasarjat ja kohdun. Hän sanoi ettei näy kypsynyttä/kypsyvää munasolua. Kuukautiset alkoivat kuitenkin samalla viikolla.

Voiko kuukautiset tulla vaikkei munasolua olisikaan kypsynyt? Minulla itselläni on mielikuva että ei. Kiertohan minulla on ihan mitä sattuu ja rupesin mietiskelemään, että onko tämä pitkä yritys ollut turhaa jos munasoluja ei ole ollenkaan kehittynyt koko aikana...

Mitä kokemuksia muilla on vastaavissa tilanteissa? Nyt otettiin hormonitestit ja sitten katsellaan miten edetään.

Kommentit (6)

että joka kuukausi ei ovuloi, eikä välttämättä joka toinenkaan..Tähänhän vaikuttaa paljon elämäntilanne, stressi ym..

Ja ovulaatiotestit ei tosiaan näytä sitä ovuloiko, vaan sen milloin ovulaatio voisi tapahtua, jos on tapahtuakseen.

Vaikka luteaalivaihe olisi lyhyt, saatat ovuloida, ainoa mikä siitä seuraa, on ettei kohdun limakalvo ole kerennyt vielä paksuuntua ja näin ollen hedelmöittynyt munasolu ei pääse kiinnittymään.

Käsittääkseni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä onkin mielenkiintoista tietoa, kiitoksia tietäjille. Onko siitä kenelläkään tietoa, että voiko lyhyt luteaalivaihe viitata siihen, että ovulaatiota ei oikeasti tapahdu? Oli nimittäin viime kierrossa 11 vrk (testasin ovulaation apteekin testillä). Vai onko luteaalivaiheen pituudella mitään yhteyttä tähän asiaan? Luulin aiemmin, että jos ov-testi kerran näyttää plussaa, munasolu väistämättä irtoaisi, mutta näinhän ei siis sittenkään ole.

Mielestäni jokaisella naisella on kuukausia joina ei tule munasolua laisinkaan. Jostain olen lukenut, että 20v. naisella ovulaatioita olisi keskimäärin 12 kertaa vuodessa. 30v. naisella enää vain n. 10 vuodessa. Toki jos asia mietityttää sinua kannattaa hakeutua lisätutkimuksiin. Oletko itse tehnyt ovulaatiotestejä?

Parempaa onnea ensi kuussa!

Kuukautiset voivat olla aivan normaalisti vaikka et ovuloikkaan.

Tuosta syystä ihmiset mittailevat aamulämpöjään ja tekevät kyseisiä testejä.

Mulla nyt puolitoista vuotta yritystä takana saldona yksi kohdun ulkoinen.

Lapsettomuus tutkimukset alkoivat lokakuussa, olivat vaan tauolla nyt hetken. Kun edelliset menkat alkoivat, piti käydä labrassa otattamassa verestä eri hormoonipitosuudet ja nyt maanantaina menen naistenklinikalle ultraan katsomaan onko munarakkula kasvanut ja onko irtoomassa, eli ovuloinko lainkaan. Siis käsittääkseni:)

Eli jos asiat sua mietityttää ja vauva on toiveissa, jatka ihmeessä kunnallisella terveysasemalla käyntejä ja pyydä lähete jatkotutkimuksiin.

Tsemppiä vaikealle polullenne.

Testi ei siis mielestäni näytä sitä ovuloiko, vaan jos ovulaatio tapahtuisi niin killoin se tapahtuisi. Jostakin syystä ovulaatio saat5taa jäädä tapahtumatta, vaikka kroppa sitä yrittäisikin " saada aikaa" niillä hormooneilla, jotka ovulaatiotesti tunnistaa.

Sakavasti 1 v 9 kk sylissä huutaen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat