Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (12)

2v 7kk on siirretty korokkeelle ruokapöydässä kun ei

enää meinaa sopia jalkoineen syöttötuoliin. Riippuu varmaan lapsesta että koska yltää tavalliselta tuolita ja mahtuuko syöttötuoliin. Tavalliseen sänkyyn siirrettiin kun täytti 2v.

Ja sisko siirty aikuisten tuolille. Hetken perästä kuopus siirty itsekin tavalliselle tuolille. Nykyään istuu kummalla sattuu (TrippTrapp tai aikuisten tuoli), mutta ei missään nimessä suostu syöttikseen. Ja ikää on n. 1v6kk.

Nukkuu edelleen pinniksessä. On sen verran lyhyt, ettei pääse sieltä mihkään ponkasemaan, ainakaan vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika oli 1,5 v ja joku soitti ovikelloa ja poika päätti tulla yli pinnasängyn laidan. Nosti vaan jalan sinne ylälaidalle (oli aika pitkä poika), joten silloin vaihtui matalampaan sänkyyn. Syöttötuolia en muista, tais olla vähän pidempään, olisko ollut 2?

2 taisi puhua siitä ja me kaivattaisiin juuri sellaista, lapsi haluais istua jo isolla tuolilla mutta on niin pikkuinen ettei yllä siitä kunnolla syömään...

Sellainen muovinen koroke jossa solkivyö kiinnitetään sinne tuolin alle ettei putoa kesken kaiken. -2- kyseleppä lastentavaraliikkeestä. Myöhemmin remmin saa irti jos korokkeelle olis muuta käyttöä.

Ali kiipeää sinne itse, ja vuoden ikäisenä oppi tulemaan siitä itse alas.

Siinä tuolissa istuu varmaan vielä 5-vuotiaana, kun sehän kasvaa mukana. Eli käytännössä lopetti syöttötuolissa istumisen silloin 10kk ikäisenä. Ei istunut missään syöttötuolissa enää, vaan nousi ja lähti kiipeämään pois (edes valjaat eivät auttaneet tms.).

Tyttö on nyt 1,5v ja nukkuu edelleen pinnasängyssä, sillä siinä on sellainen laita joka on laskettu alas (antaa suojaavaa reunaa n.15cm), joten pääsee itse hyvin kulkemaan siitä unen pöpperössäkin.

Normaalissa pinnasängyssä (jossa ei saa laitaa alas) ei varmasti olisi näinkään pitkään suostunut nukkumaan, kun on sellainen kiipijä.

Nyt kevään aikana ostamme hänelle ns. tavallisen lastensängyn.

Ja otettiin joa aikoja sitten siitä se turvakaari pois, mutta istuu siis edelleen siinä korkeemmalla. Välillä kyllä tavallisella tuolillakin. Poika täyttää keväällä 3v. Isoon sänkyyn vaihdettiin 1v3kk ikäisenä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat