Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kukaan kokeillu? Ajattelin tällä kertaa kokeilla kun olen kuullut siitä hyvää. Synnytys sairaalassa ne ei tietenkään hypi riemusta, mutta tarviiko sitä siellä mainostaa.. Avautumisvaihetta oli ystävällä auttanu paljonkin niin että pahimpien supistusten aikaan hän oli vaan istunu lukemassa hesaria ja pyöritelly varpaitaan. Silti ponnistamisen tarve tulee ihan normaalisti, eli synnytyksessä pystyy tunnistamaan eri vaiheita vaikka ei satukaan niin paljoa.

Eli lääkkeet aloitetaan 6 viikkoa ennen laskettua aikaa ja yksi kapseli sairaalaan lähtiessä. Tarkemmat ohjeet tietenkin saa homeopaatilta.

Ihan mielenkiinnolla ajattelin lähteä kokeilemaan.

Kertokaa jos olette kokeilleet ja jos on vertailun kohdetta "tavalliseen" synnytykseen.

Kommentit (2)

Ken uskoo, niin uskoo. Ei synnytykseen tarvitse kivunlievitystä lainkaan. Tosin mielummin synnytän puudutettuna kuin ilman. Kaikkea olen kokeillut. Luomusynnytyksen pakosta, kun ei kerinyt enää saamaan, kun sairaalaan päästyäni olin jo ponnistus valmis. Yhdessä kokeilin vyöhyketerapiaa. Hah, kun naurattaa vieläkin. Päädyin sillä kertaa kuitenkin lopuksi puudutukseen. Kaikista paras puudute on sinä itse. Jos haluat ilman puudutteita pärjätä, opettele kunnon rentoutustekniikka. Ja toinen pidä mielessä, että voit yllättyä kovista kivuista. Kuitenkin synnytys joskus loppuu. Kivut eivät ole ikuisia. Niistä kivuista selviää ilman mitään kivunlievitystä, jos haluaa. Kuitenkin minä kyllä haluan kaikki myrkyt, jos vaan kerkiän saamaan. Parempi mieli on jäänyt synnytyksistä, joista olen kerinyt puudutteen saamaan.

ja sanoisin, että siitä on jotain hyötyä, vaikka ei välttämättä mitenkään "dramaattisesti" ilmenevää koska itsekin luulin ettei vaikuttanut mitenkään. Kun sitten vajaa vuosi synnytyksestä läheiseni joutui niin pahaan paikkaan, ettei tietty kuinka yön yli selviää ja itse tietysti olin liki hysteerinen tilanteen kanssa, tuli mieleen että kaapissa oli vielä yksi annos sitä homeopaattista lääkettä, mitä otettiin kerran kun synnytys alkaa. Se vaikutti joten niin, että auttaa kestämään isoja muutoksia tms. tunteita herättäviä tilanteita ja kas, vajaan tunnin sisällä olin täysin rauhoittunut ja sain unen päästä kiinni. Silloin vasta pystyin myöntää että täytyy niillä jotain vaikutusta olla, sillä täysin lumejutulla en olisi ikinä tuohon päässyt.

Niitä homeop. lääkkeitä on erilaisia ihmisen mukaan, auttavat myös maidonnousuun ja synnytyksestä toipumiseen. Synnytyksen aikana niitä otetaan muutaman tunnin välein, joten ainakaan minä, kun kohtuullisen nopea synnyttäjä olen ollut, en ehtinyt ottaa juuri mitään tuon alkujutun jälkeen. Ei niistä pitäisi mitään haittaakaan olla (no, sanovat tietysti samaa epiduraalipuudutteista ym) joten ei kun homeopaatin juttusille! Uskokoon sitten ken tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat