Seuraa 

Minulla on kaksi lasta 4 vuotias ja reilu puolitoistavuotias. Puolisoni ' unohti' ehkäisyn ja tulin raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta. Suhde on ollut pitkään pelkkä kulissi ja olemme olleet eron partaalla pitkään. Shokki oli suuri kun raskaus paljastui vielä kaksosraskaudeksi. Viikkoja on takana jo niin paljon että aborttiin en enää pääse. Miten tästä selviän, kun nyt on jo mitta täynnä kotiäitiyttä ja pyllynpesua ja matkatöissä viihtyvää lasten isää. Saanko yksihuoltajana jotain apua näin monen pienen lapsen kanssa.

Kommentit (5)

Jos päätätkin antaa tulevat vauvat adoptoitavaksi niin se on mielettömän arvokas lahja adoptiojonossa oleville. Monet jonossa olevista ovat käyneet läpi rankat hoidot ja mahdollisesti useat keskenmenot ja pystyvät varmasti tarjoamaan hyvän kodin ja antavat arvoa päätöksellesi.

Jos pidät tulevat vauvat itse, niin kyllä sinä selviät! Apua voi kysyä kunnan sosiaalitoimesta ja neuvolassakin varmasti antavat ohjeita ja osaavat neuvoa eteenpäin.

Miettisin vakavasti, jo ihan lasten kannalta avioliittoleiriä tms. Olen kuullut monta " tarinaa" avioliitoista jotka ovat pelastuneet esim leirien ansiosta. Avioliiton onnistuminen on monesti tahdonasia ja vaatii kovaa päättäväisyyttä onnistua siinä. Tosin on tilanteita joissa erolle ei ole vaihtoehtoja, mutta aina kannattaa ensin yrittää tosissaan parantaa tilannetta.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juttele vaikka neuvolassa tunteistasi. Sinun ei tarvitse teeskennellä olevasi yhtään vahvempi, mitä olet. Neuvolassa tietävät parhaiten alueesi tilanteen kotiavun ja muun suhteen. Anna itsellesi aikaa ja rauha kypsyä näiden yllätyslasten vanhemmuuteen. Ajan kuluessa asiat selkiytyvät. Jos vielä raskauden lopussakin olet sitä mieltä, että haluat antaa lapsesi adoptoitaviksi, saat varmasti adoptioita järjestävältä taholta asianmukaista, kaivattua tukea vaikeaan päätökseen ja tilanteeseen. Kyllä sinä selviät ja kaikki kääntyy lopulta parhain päin. Pidä itsestäsi huolta!

Tituliini

Voisikohan sitä koskaan luopua omistaan? Millähän tuntein sitä käsittelisi sitten vuoden kuluttua..10v kuluttua kun elämä alkaa olla seesteisempää kuin tässä pikkulapsi vaiheessa?

Minä suosittelen että avaat suusi jonkun ammatti-ihmisen edesssä esim. neuvola. Ihan reilusti kerrot tilanteen, ajatuksesi ja lähdet sitä kautta purkamaan tilannetta. On monia jotka voivat auttaa, päätit sitten niin tai näin mutta puhumatta et tästä selviä! Itse raskausaika on jo sen verran uuvuttavaa, vaikka sitten nauttisikin siitä täysin rinnoin, että et tule kyllä henkisesti jaksamaan jos näin vaikeita ajatuksia pidät sisälläsi. Kuitenkin ne jo olemassa olevat lapsesi tarvitsevat sinua kovasti!

Yleensä sanotaan, että erota ei kannattaisi kun lapset ovat pieneiä, jokainen jolla se tilanne on niin tietää mitä se elämä on kun niitä pikkuisia pyörii siinä.. se on ihanaa, siitä pitäisi nauttia.. mutta se on uuvuttavaa ja parisuhteelle kovaa, muutoksen aikaa. Pariskunnan täytyy löytää sieltä arjen harmaudesta joku millä selvitä yhdessä yli.

Se ei välttämättä ole helppoa eikä aina sitä keinoa selvitä edes löydy ja silloin jokainen tekee ne ratkaisut itse mutta ei saa luovuttaa yrittämättä!

Jos nyt saisittekin " kuvitellaan" tilanteenne parisuhteen osalta kuntoon niin voisitte nauttia tulevista pienistänne yhdessä koko perhe ja mikä suuri rikkaus teillä olisi saada vielä ne kaksi pientä perheeseenne, teidän lapset, teistä riippuvaiset, elämän iloa täynnä olevat pienokaiset!

Arkeen saa apua, monesti kunnaltakin. Mannerheimin lastensuojeluliitolta saa, maksaa,mutta maksaa tosi vähän ja sen saa lisäksi vielä verotukseen laittaa kotitalousvähemmyksinä. Keinoja on, nyt tarvitsette vain linkkejä mistä lähteä niitä etsimään, ja tarvitsette tahtoa!!

Siis päätitpä sitten vaikka antaa ne vauvat adoptoitavaksi niin tarvitset sitä apua jo nyt, ei ole ihan yksinkertainen juttu sekään. Hieno asia, jos näin haluat tehdä..ja miehenkin luvan siihen tietysi tarvitsee..Suomessa on varmasti monta, monta rakastavaa vanhempaa joille lapsi olisi tervetullut! ..mutta mietihän nyt vielä..

Innaa,

voimia sinulle ja perheellesi

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat