Vierailija

Niin, musisointi kiinnostaisi. Lähinnä kitaraa himoitsen, mutta hävettää jo valmiiksi naapureille aiheutuva meteli. Onko kokemuksia tai mielipiteitä?

Kommentit (13)

...kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti kitaran soitto, laulu ja sterkkojen huudatus alakerrasta. Talossa on huono äänieristys ja tämä musisointi kyllä ottaa aivoon. Varsinkin, kun lapsemme oli vauva ja heräsi aina meteliin. Minusta on ok, jos soitto on kunnollista, eikä vain kännissä rämpyttämistä.

Musisoinnista voi sopia reilusti naapurin kanssa, jolloin todennäiköisesti välttyy valituksilta. Periaatteena pitäisin, ettei mikään meteli saa kuulua naapuriin todella häiritsevästi. Normaalina elämisen ääninä en pidä tällaista kännissä rämpyttämistä, mitä alakerrasssa harrastetaan. Suihkussa käynti epäsäännöllinä aikoina, yläkerran lasten juoksu ja kiljuminen yms ei häiritse ollenkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Emme itse kuule mitään ääniä naapurista. Meillä soitetaan kitaraa ja tehdään lauluäänityksiä, siis lauletaan lujaakin, mutta vain päiväaikaan. Kukaan ei ole maininnut asiasta myönteiseen eikä kielteiseen sävyyn.

Tottakai pianoa ja kitaraa voi soittaa kerrostalossa. Ainut mitä katsoisin, olisi se, että en kovin myöhään soittais eli vaikka hiljaisuus tulis vasta 22 tai 23, niin itse en viitsi soittaa klo 20 jälkeen.

Saksofoni on kyllä sitten ehkä hivenen vaikeampi juttu. Itse en taitais ainakaan kehdata aloittaa saksofonin treenausta kerrostalossa, se ei menis ihan normaalielämän ääniin verrattaviin ääniin.

Paljon tietty riippuu ihan miten hyvin kuuluu kerrostalostakin. Mutta kaikissa meidän asumissa kerrostaloissa on pianoita ja kitaroita soitettu niin meillä kuin muuallakin. Maalaisjärkeä kun käyttää, niin pitäis olla ihan jees.

sellaisen henkilön luona, joka asui kerrostalossa. En tiedä, oliko äänieristänyt asuntoaan normaalia enemmän, mutta kuvittelenpa, että naapureilla on välillä ollut kestämistä, kun soitto-oppilaita yksi toisensa jälkeen harjoittelee asteikkoja... =)

Mutta tietysti vain järjestyssääntöjen suomana aikana, eli yleensä klo 7-22 tms.

Jos ei kestä elämisen ääniä, kuten soittamista, on paras muuttaa yksin jonnekin korpeen.

Meidän yläkerrassa soitetaan ihan surutta vielä 23 aikaan ja kuuluu erittäin hyvin, vielä kun samalla lauletaankin. Oon samaa mieltä että kerrostalossa ääniä tulee sietää, mutta rajansa kaikella...

kitaran ääni tuskin kuuluu naapuriin, ellei sitten sähkökitaralla veivaa nupit kaakossa. Piano on kyllä vähän siinä rajoilla... kyllähän se kuuluu moneen asuntoon rakenteita pitkin mutta kyllä semmoisen hiljaisen pimputuksen kestää, etenki jos se soittaja osaa jotain ;) Mutta olis se kyllä kauheeta jos oman asunnon yläkerrassa joku veivaisi jotain kauheeta etydiä päivät pitkät... Mun kokemuksen mukaan alapuolella olevaan asuntoon kuuluu kaikki äänet tosi hyvin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat