Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsella valuu aika paksu räkä monesti päivän aikana. Nenää saa siis niistää aika usein. On tukkoisen kuulloinen ja yskii jonkin verran. Syö kyllä ihan hyvin, mutta vaikuttaa vähän "hengästyneeltä" nuhan takia. Voinkohan viedä hoitoon? Kuumetta ei ole....

Kommentit (13)

Meillä ei ole vakuutusta. Mutta silti käytän lapseni aina yksityisellä, en voi sietää sitä tk-meininkiä.

Pointtina mulla siis oli se, etten ole koskaan edes ajatellut nuhan haittaavan normaalia arkea. Tuo hengästyminen on jo eri juttu, tosin meillä kaikki lapset pienenä (ennenkun ovat oppineet niistämään) ovat tuntuneet hengästyneiltä nuhaisina - eikä siitä mitään sen vakavampaa ole seurannut. Joskus on viety hoitoon, joskus ei...

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan normaalia, että lapsi on nuhassa hoidossa. Täällä nyt täydelliset mammat kuskaa lastaan lääkäriin kun kerran aivastaa ja töistä ollaan pois vaikka palkattomalla jne... Melko kaukana normaalista elämästä.

Ei kannata uskoa näitä kaikkia juttuja.

hengästyneen oloinen niin ei ole tarhakunnossa! Ja joku kysyi, että saako nuhan takia sairaslomaa? Ei välttämättä, mutta sitten on pidettävä palkatonta tai hommattava hoitaja kotiin. Ei lasta juoksuteta ulkona kipeänä. Seurauksena monesti vain jälkitauteja, jotka ovat pahempia kuin nuha!

Pieni nuha tarkoittaa, että lapsella nenä vuotaa vain vähän ja erite on kirkasta. Silloin lapsi vielä syö hyvin, ei yski ja nukkuu hyvin. Paksu räkä ja hengästyminen viittaavaat laajempaan hengitystieinfektioon (keuhkoputkentulehdus), joka paranee levolla ja runsaalla juomisella.

tässä voidaan mennä aasin siltaa siihen miksi ehkä se yksityinen sairasvakuutus on hyvä ;-)

yksityisellä saa hengästyneen ja flunssaisen lapsen kanssa toipumiseen sairaslomaa pari päivää...

touhuta aamusta ainakin tunnin ja sitten ulkoilla 1½ tuntia? sama iltapäivällä.

jos itse vastaavassa flunsassa jaksat noi niin sitten vaan hoitoon. muuten ei.

melkoista liioittelua sanoa että kerran aivastaa on sama juttu kuin paksua räkää vuotava nenä ja hengitys raskasta.

sinä itse tietty elät normaalia elämää ja harrastat liikuntaa samassa kunnossa? kerran aivastaessahan ei estettä oikeasti ole mutta mene salille paksussa räässä ja kun hengitys tuntuu raskaalta.

no ikävä kyllä juuri sinunlaisia vanhempia näkyy päiväkodeissa paljon nykyään. Kun ei jaksa ja viitsi itse räkäistä ja puolikuntoista lasta hoitaa niin laitetaan se päiväkotiin.

Tk:sta lennät lapsinesi ulos jos valitat lapsen nuhaa, mutta yksityisellä on ymmärtäväiset lääkärit, jotka ajattelevat lapsen parasta ja antavat pari päivää aikaa toipua :) Ei kuume tosiaan ole mittari, joka kertoo lapsen kunnosta!

Lainaus:

Ei ole lapsellekaan kiva olla puolikuntoisena hoidossa. Eikä tietenkään ole mukava tartuttaa koko ryhmää!

että päiväkodissa on koko ajan jollain nuha tai muun sortin räkätauti, ja jos ei siellä itse tartuta, niin ainakin on jo saanut tartunnan, joka ei ole puhjennut, eli on taudinkantaja. On mahdotonta estää näitä flunssia parin päivän kotona ololla. Silloin kotiin jos on kunnolla kipeä, pienen flunssan kanssa kyllä voi elellä normaalistikin.

myös muihin. Meillä ei edes nouse kuume lapsille joten sitä en voi edes pitää minkäänlaisena mittarina et vienkö vai en, joten pyrin olla viemättä.

Pieni nuha ja/tai yskä ei haittaa (muutenhan saisi olla poissa hoidosta puolet vuodesta) mutta jos lapsi on hengästyneen oloinen, niin ei kuulosta kovin hyväkuntoiselta:( Ei varmasti jaksaisi olla hoidossakaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat