Vierailija

auttakaa mua!

Puhdistan hyvin aamuin illoin, en käytä kuivattavia tuotteita ettei iho pintakuivu liikaa, käytän aina kasvovettä ja kosteutan.

Iho ei ole liian rasvainen, ei myöskään enää pintakuiva kuten oli joskus.

Meikkaan kyllä päivittäin (puhtailla välineillä) vaikuttaakohan se?

Onko kukaan päässyt eroon mustapäistä?

Ruokavaliona karppaus, juon vettä n.3l päivässä.

Käytän puhdistavaa naamiota vähintään kerran viikossa, kuorin harvoin koska se kuivattaa ihoani.

Kommentit (19)

mutta tuntuu että tulevat kahta kauheampina takaisin:(

Mitä kosmetologi maksaa? eipä ole tullut käytyä kun joskus teininä...

Onko kosmetologin jälkeen naama ihan " tulehtunut" teillä joilla paljon puhdisteltavaa? Muistan että mulla meni ihan hirveeseen kuntoon silloin joskus, ja en oo siks menny toiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joka on tehnyt mulle sekä mekaanisen puhdistuksen (ts. puristellut käsin) että ultralla, vähän vaihdellen eri kertoina. Mutta korostan, tämä nainen on TODELLA hyvä, yli 20v tehnyt näitä hommia... puristelun jälkeen naama on ihan ulkoilukelpoinen ollut aina, vaikka mun iho on tosi herkkä ja punoittaa tosi helposti. Ei siis mitään uutta ja erikoista, mutta tämä ko. nainen panostaa tosi paljon siihen ihon esikäsittelyyn, kuorii hyvin ja höyryttää huolella, ennen kuin alkaa hommiin.. myös hoidon jälkeen käyttää rauhoittavia ja kosteuttavia tuotteita. Joskus nuorempana kävin parissakin eri paikassa, ja sitten oli monen vuoden tauko, just siks että näytin vesirokkopotilaalta aina käsittelyn jälkeen :/ Vaan nyt on meininki toinen! Viimeisin hoitoni (kulmien värjäyksen kanssa) maksoi 75e.

1. mekaaninen ihonpuhdistus ei todellakaan tulehduta ihoa

2. mekaanisen jäljiltä ei ole jyrätyn näköinen tai jos on niin vaihda ihmeessä kosmetologia, ei osaa hommaansa

3. mekaanista puhdistusta ei TODELLAKAAN tehdä käsin jos on ammattitaitoinen vaan komedoraudalla jolla " houkutellaan" mustapäät ylös, ei siis runnota ja puristella. osaavan kosmarin tekemänä ei edes satu

4. jos ei halua ottaa mekaanista puhdistusta niin on olemassa myös ultraäänipuhdistus jossa ultraäänen värehtely taajuus nostaa epäpuhtaudet ylös ihosta, hellävarainen, toimiva ja kivuton hoito.

5. miten sinulla kuorinta voi kuivattaa ihoa? kuorit ilmeisesti liian

kovakouraisesti raekuorinnalla ja unohdat kosteuttaa ihoasi sen jälkeen.

6. jatkuvat epäpuhtaudet hoidosta huolimatta viittaisi siihen että käyttämäsi tuotteet sisältävät komedogeenisiä aineita kuten mineraaliöljyjä (INCI-listassa mm. nimillä mineral oils, vaseline, praffin, paraffin liquidum, isopropyl myrestante, isopropyl palmitante, lanoline...) eli kannattaa tarkistaa tuotteittesi sisältämät aineet.

7. peruskasvohoito kosmetologilla maksaa 50-> riippuu paikasta ja paikkakunnasta. jos asuinkunnassasi on kosmetologikoulu niin kannattaa sieltä käydä kysymässä hintoja, halvempia koska samalla opetustilanne, mutta varmasti osaavat tehdä ihan hyvin ja onhan siellä opettaja joka auttaa ja varmistaa että hoito onnistuu. niin ja säästövinkkinä myös hoitoloiden oppilashoidot.

miten ihoa sitten pitäisi kotona hoitaa?

iho puhdistetaan päivittäin puhdistusmaidolla, -geelillä tai -vaahdolla (oman ihotyypin mukaan!) aamuin illoin. puhdistuksen jälkeen muistettava kasvovesi joka poistaa iholta veden kuivattavat mineraalit ja iho tulee vastaan ottavaisemmaksi kostausvoiteelle.

peruspuhdistuksen jälkeen levitä suojaava ja kosteuttava päivävoide tai illalla hoitava yövoide.

kerran kaksi viikossa kuori ihosi esi. iltapuhdistuksen yhteydessä kuorinta-aineella joka soveltuu ihotyypillesi. on olemassa muitakin kuin raekuorinta, esim. entsymaattinen kuorinta on hellävarainen ja sopii hyvin herkälle iholle.

eli kokonaisuudessaa voisi viikon hoito-ohjelma kotona olla:

ma: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus + kasvovesi

ti: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus, kuorinta, naamio, kasvovesi

ke: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus + kasvovesi

to: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus + kasvovesi

pe: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus, kuorinta, naamio, kasvovesi

la: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus + kasvovesi

su: aamu: puhdistus +kasvovesi ilta :puhdistus + kasvovesi

josko näillä nyt pääsisit alkuun :)

Ne ovat juuri tarkoitettu pieniin ihomatoihin ja mustapäihin. Itse sain rasvaisen ihoni kuriin niiden säännöllisellä joka kk käytöllä. Ihanaa! Olen kokeillut kaikkea muuta mukaan lukien kosmetologeilla ravaamista mutta tämä on paras menetelmä!

tarkotin mekaanisella eli KÄSIN tehdyllä siis sitä, että koneita tai laitteita ei käytetä

vrt esim. KÄSIN kudottu villasukka, on toki puikoilla tehty eikä paljain sormin...

en usko kuorivani liian kovakouraisesti, itseasiassa levitän luis vidmerin herkän ihon kuorinta-aineen iholleni ja annan vaikuttaa, enää en edes " hinkkaa" . Ja silti nenäni alkaa aina hilseillä:(

Tuntuu, kuin mulla olisi nenässä liian ohut iho tai jotain:(

Milloin sitten tulee mennä ihotautilääkärille? Mun iho ei näytä mitenkään karsealta, mutta kun läheltä katsoo niin miljoonia pieniä mustapäitä on:/

Voitko (oliko se nyt) 4 kertoa, mikä hoito kosmetologilla on kätevä ja tehokas puhdistus mustapäille? Olen käynyt niin tavallisessa ihonpuhdistuksessa (höyrytys, puristelu + naamiot), mikrohionnassa kuin hjeronymos-puhistuksessakin, ja vain se puristelu putsaa mustapäät. Naama on kuin katujyrän alle jäänt sen jälkeen, itse teen sen paljon hellemin (ja ihan yhtä tehokkaasti).

Onko siis olemassa joku oikeasti hyvä hoito mitä en ole kokeillut?

Mulla isot ihohuokoset, ja t-alue rasvoittuva, mustapäätä pukkaa hela tiden. Tosi niukilla rahoilla elelen, mutta siitä huolimatta olen satsannut kunnon ihonpuhdistukseen kosmetologilla syksyisin ja keväisin. Vaikka kuulostaa vähältä, niin apu on silti melkoinen! Mulla ihana kosmetologi, joka antaa myös KUNNON kotihoito-ohjeet, ja ymmärtää niukat rahavarani :) eli kertoo kyllä mitä tuotteita suosittelee, mutta osaa myös sanoa mitä halpisversioita voi kokeilla että iho pysyisi suht kuosissa. Pari vuotta näillä eväillä on menty, ja nyt harmittaa etten tajunnut mennä jo vuosia sitten...

siksi. mekaaninen puhdistus tehdään AINA komedoraudalla. kuten mainittu niin vain amatööri kosmari alkaa käsin puristelemaan. komedorauta on sellainen metallinen instrumentti jonka pää on ikään kuin pieni lusikka.

voit itse puristaa ne pois, kun ensin höyrytät kasvosi joko saunassa tai esim. kattilan päällä niin, että ihohuokoset aukeaa. sitten vaan puristelemaan. millään tuotteilla ne ei lähde.

toinen vaihtoehto on mennä kosmetologille,joka saa ne kätevästi pois.

mulle suositteli tämä kosmetologi ehdottomasti kuorintaa kerran viikossa, että kuollut ihosolukko lähtee pois ja aineet pääsee vaikuttamaan. Muttei mitään Aapria tms. sorakuorintaa, nyt mulla Louis Widmerin kuorinta-aine, saa apteekista...

että naama on kuin telaketjun alle jäänyt. Kunnon höyrytys, niin huokoset avautuvat kunnolla. Ultra-ääni puhdistus on hellävarainen, mutta ei niin tehokas (ainakaan itselläni).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat