Vierailija

Lapseni on nyt 7 kk ikäinen ja imetän vielä. Raskauskiloja on jäljellä 4 ja eivät tunnu lähtevän millään. Vauvan syntymän jälkeen paino tippui parissa kuukaudessa 10 kiloa (varmaan suurin osa nestettä) ja nyt sitten olen suunnilleen neljän kuukauden aikana laihtunut vaan kilona :( . En syö liikaa (välillä toki jotain hyvää mutta kohtuuden rajoissa) vaan ihan normaalisti. Paino ei vaan enää kertakaikkiaan putoa.

Olenkin ajatellut, että voisiko olla niin että imetyskin esim turvottaa jonkin verran ja paino ei siksi putoa? Ja onhan tilanne hormonaalisesti muutenkin ' epänormaali' .

Olen kade niille jotka laihtuvat hurjaa vauhtia imetyksellä. Minulla vauva oli täysimetyksellä 5 kk ja nyt siis imetän osittain.

Kommentit (4)

Minä ainakin laihduin nimenomaan imetyksen loputtua. Hommaa auttoi se, että rajoitettiin jo lastenkin takia makeisten syönti karkkipäivään - myös meillä aikuisilla.

Itse ajattelen sen niin, että imettäessä ja yövalvomisten vuoksi verensokeri heittelee aika lailla ja energian tarvekin on isompi. Tulee tosi herkästi napattua kaikenlaista pikkuherkkua nassuun, suklaa oli mun paheeni. Mutta kun imetys loppuu ja yöherääminenkin hiukan vähenee, ei tule kompensoitua väsymystä ja alhaista verensokeria kaikenlaisella napostelulla, vaan syökin terveellisemmin.

Teoria toikin, mutta toki on yksilöllistä.

voi olla enemmän nestettä, mutta sen häviämisen kompensoi äkkiä se että energiankulutus laskee roimasti imetyksen loputtua. Mutta jos siihen väliin iskee jonkun tiukemman dieetin kun ei taarvitse enää vauvan ravinteista huolehtia, voi varmaan saada nuo neljä kiloa pois. Eihän se nyt paljon ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen normaali painonen, ehkä hieman hoikka. Raskauskiloja tuli 14, joista 10 jäi laitokselle. Loput oli tippuneet jälkitarkastukseen mennessä.

Jostain syystä kiloja alkoi kuitenkin kertyä niin, että olin noin 3 kg plussalla muutaman kuukauden kuluttua. Söin ihan normaalisti, terveellisestikin ja liikuin. Kroppa oli kuin turvonnut nesteestä. Yritin niukentaa ruokailua dieettitasolle, mutta imetyksen takia oloni meni todella huonoksi ja maitoakin erittyi vähemmän. Siispä jatkoin normaalia ruokailua.

Lopetettuani imetyksen, painoin parin kuukauden kuluttua 9 kiloa vähemmän, kuin ennen raskautta! Ensin lähti nesteet, varmaan 5 kiloa kolmessa viikossa. Tästä lähti sitten vielä 7 kiloa vähän yli kuukaudessa. Söin ihan normaalisti. Lopula aloin syödä reilummin ja herkkuja vetelin joka päivä, näin sain painon tippumisen rauhoittumaan.

Pian tilanne rauhoittui ja paino jäi paikoilleen. Nyt olen raskaana ja toivon, että tälläkin kerralla käy painon kanssa samalla tavalla :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat