Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

tintun sivuilla ilmoitetaan että vaihto- ja palautusoikeutta ei ole. Onkohan ihan laillista? Ymmärtäisin todella käsityönä tehtyjen tuotteiden kohdalla tämän eli jos normaalivaatteeseen on tehty erityismittoja tms.

Harmittaa kun vaatteet on kivoja ja käytännöllisiä, mutta palvelu sitten tuollaista...Tintun jälleenmyyjillä palautusoikeus kuitenkin on...

Sivut

Kommentit (21)

hei vaan kaikki

laitan nyt itsekin kokemukseni tintusta.

tosin omani poikkeaa " yleisestä" sillä ovat positiivisiä.

olen tilannut paljon hattuja ja muutaman puvun ja saanut aina hyvän ja mukavan kohelun sekä asialliset tuotteet.

kiitos tintulle siitä!

että myös verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on oltava palautusoikeus. Hyvä siis tietää, enpä tilaa Tintulta. On muutenkin aika riistohinnat, siihen täytyy sisältyä asiallinen palvelu + vaihto-ja palautusoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta tulinpahan kertomaan, että tämä ei ole ensimmäinen eikä edes toinen valitusketju koskien Tintun olematonta/huonoa asiakaspalvelua johon olen tässä vuoden sisällä törmännyt muutamalla eri nettipalstalla.....

Itse olen monta kertaa palauttanut jostain nettikaupasta tilaamiani tuotteita, jos eivät ole olleet mieluisia. Pakkaus on aina ollut samanlainen kuin minulle tullessa ja kaikki muutenkin ok. Tuntuu ihan hassulta, että tuote menisi sen jälkeen johonkin ale-koppaan, enkä ole koskaan sellaiseen törmännytkään.

Eiväthän " tavallisetkaan" liikkeet laita palautettuja tuotteita alennukseen.

Meille tuli myös liian pieni hattu, josta soittelin heti, kun huomasin. Seuraavalla viikolla oli uusi hattu ja kaulaliina postilaatikossa, joten ei minulla ollut mitään valittamista.

Taitaa olla ko. firmalla hiukan liian kiire näinä päivänä. Hyvähän se on, että suomalainen tuote menestyy ja sitä tilataan, mutta tilausten liian nopea kasvu on tainnut vaikuttaa siihen, että nyt haetaan uusia toimintatapoja. Itse olen pari kertaa noutanut tilaukseni vantaalta, mutta nyt huomasin tintun sivuilta, että myynti tapahtuisikin kotkasta (?) ja nouto ei ole enää mahdollinen. Toki posti kulkee, mutta tuntui että se tietty henkilökohtaisuus katosi...

Hei Hassut!

Vastaus 1/2

Näppärän asiakkaamme ansiosta sain linkin kirjoituksiin. Järkkytyneenä luin tekstejä ja tietoisena siitä että vastaaminen on sama kuin sopan sekoittaminen hämmentämisineen ja kiehumisineen niin vastaan, jotta esitetty kritiikki olisi kohdennettu oikein.

Ensimmäiseksi Tinttu.com myy tilattavia tuotteitaan vaín postiennakolla, joten etukäteen maksettuja tilauksia ja saamatta jääneitä tuotteita ei meillä ole. Kyseessä on valitettavasti joku jälleenmyyjistämme ja pyydän Angelinako ottamaan yhteyttä heihin asian käsittelemiseksi.

Käsityöstä huolimatta teemme virheitä, inhimillisiä kun olemme. Tästä syystä korjaamme virheemme ensi tilassa, kunhan asiakas vain ilmoittaa meille virheestä. Käytäntö on että joko annamme asiakkaan pitää jo virheellisen tuotteen tai vastaavasti lähettämään sen meille ja korvaamme asiakkaalle postimaksut tai laitamme korvaavan tuotteen mukana kaulahuivin (7e) korvauksena postimaksuista. Jos postimaksuja ei ole lupauksista huolimatta saanut, tulee siitä meille heti ilmoittaa. Otathan heti yhteyttä meihin Kuumeilija-85, niin voimme postimaksut sinulle korvata sillä tiedossamme ei ole yhtään korvaamatonta postimaksua.

Jatkuu....

Ei ainakaan kyllä täydellä hinnalla saa myydä, vaan käsittääkseni pitää vähintään olla maininta, että kyse on asiakaspalautuksesta.

Olen paristi tilannut kun nuo vaatteen on niin suloisia, etenkin hatut! Koskaan en ole mitään palauttanut, mutta palvelu tuolla ei kyllä toimi. Jotain on joskus puuttunut ja rahoja sai kysellä kuukauden kaksi takaisin...tuotetta kun ei saanut. Toimitus kesti ja kesti...sähköpostiin missä kyseli tuotteiden tai rahojen perään sai ehkä joskus vastauksen... No söpöjä vaatteita silti olen saanut :)

Koot on julmetun isoja. Tilasin täksi talveksi tytölle monta hattua koossa 50 ja ovat aivan valtavia! Ehkä sopivia ensi vuonna! Onneksi sain tilattua sitten pienemmässäkin koossa, että on jotain söpötyksiä mitä käyttää tänäkin talvena. Hatut ja haalarit on niin söpöjä, että miltei kaikki ohikulkijat alkaa hymyilemään tai kommentoi jotain kaunista :)

Haluan kyllä sanoa että itse olen ollut asiallinen, mutta palvelu ei vaan ole pelannut! Puolen vuoden sisään varmaankin lähemmäksi 1000¿ pistänyt tintun vaatteisiin...ja maksun jälkeen jos kaikkia tuotteita en saakkaan, enkä keksi mitään muuta niiden tuotteiden tilalle, niin odotan että saisin ylimääräisen maksuni takaisin ilman kuukausien kyselyä. Ja huom. viimeiseen asti kauniiseen sävyyn rahojen perään kyselyä! Toinen kerta teen tilauksen ja heillä ei ole tarjota sitä mitä haluan...tulee viesti että kelpaisiko X tai Y vaihtoehto. Ilmoitan sopivimman vaihtoehdon...menee viikkoja ennen kuin saan mitään vastausta!

Toivottavasti menee vaan tolkuttoman kiireen piikkiin! Mielelläni tilaan kaikkia söpötyksiä lisää, mutta jotenkin kaipaisi vähän erilaista toimintaa!

Eli kyllä mä olen ymmärtänyt että netistä tilattaessa pitää olla se kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto ja palautusoikeus!! Itse tilasin syksyllä kaksi hattua tyttärelleni, kokoa 39 koska myyjä niin suositteli, tyttö syntyi elokuussa ja tilasin syyskuussa. Viikon päästä kun kokeilin niin olivat ihan sopivat ja soitin että haluaisin vaihtaa isompiin koska eivät tule menemään talvella enään. Sain töykeän vastauksen että ei he ala mulle tekemään uusia sen takia että tilasin väärän koon :O Mut sen takiahan noissa pitää olla vaihto ja palautsoikeus kun ei pääse sovittaa..menin ihan mykäks melkein enkä tienny mitä sanoa, olin taas kiltti ja nielin tappion..hatut ei kertaakaan sit päässyt käyttöön koska kun talvi alkoi ne oli jo pienet..sinne meni reilu 40 e hukkaan =(

Ja toinen , esikoiselle ku tilasin haalarin ja hatun, ne sain palauttaa, ja sanoivat että maksavat takaisin postimaksut, niitä palautuksia ei sitten ikinä tullut, eli mun piikkiin meni se pakettimaksu!!

En todellakaan enään ikinä tilaa sieltä mitään!!

olen tilannut useita vaatteita ja esim. kerran tilasin 50cm koon hatun, joka meni omaan päähäni! Mulla päänympärys varmaan 56! Ei sitä ihan selitä käsityönä tehty.... Palautteeseen ei vastata asiallisesti vaan syytellen tms...

harmittaa että hyvät tuotteet pilataan surkealla palvelulla...

Ainakin itse olen ymmärtänyt että kuluttajasuojalain mukaan verkkokaupan tuotteilla täytyy olla palautusoikeus.

Minä en usko tuohon, että nettikauppa ei saisi laittaa asiakaspalautuksia uudelleen myyntiin! Kuulostaa hullulta. Mihinkäs ne laitetaan? Kärsisi kauppias aika kamalat tappiot...Tilaisin kaupan tyhjäksi ja palauttaisin kaikki? Roskiin? Kuulostaa kummalta!

Rommeli:

Lainaus:

Useamman kerran on tilaus hukkunut johonkin ö-mappiin. Palvelu on kyllä ollut ihan ok sen jälkeen, kun olen tuotteiden perään kysellyt. Postiennakolla uskaltaa tilata, kun pitää tuotteiden saapumista sitten onnenpotkuna =0)

Muutenkaan en enää viitsi juuri suomalaisista nettikaupoista tilata, Kukkukuurua lukuunottamatta. Esim. Ticketiä myyvästä nettikaupasta sain todella surkeaa palvelua. Palautin haalarin (jonka muuten laittoivat uudelleen myyntiin - jossain toisessa ketjussa sanottiin, ettei näin saisi tehdä), mutta rahoja en meinannut saada millään takaisin. Sähköpostiviesteihin ei vastattu, puhelimessa oltiin törkeitä. Viimein melkein 2 kk:n kuluttua sain rahat, mutta en palautuksesta aiheutuneita postikuluja kokonaan. Kuluttajasuojalain mukaan tästä olisi pitänyt maksaa myös korkolain mukainen korko, koska rahojen palautus kesti yli 30 päivää. Siitä mainitessani ei kyllä vastattu enää mitään. Joten tuolta en tilaa kyllä mitään, vaikka Tickettiä saisi kuinka halvalla.

Ulkomaalaisissa nettikaupoissa en ole koskaan törmännyt tällaiseen, vaan palvelu on aina ollut tosi mukvaa ja hyvää!

monen eri vastaajan kanssa että palautetta pitää antaa suoraan myyjälle/tuottajalle. Alunperin vain ihmettelin tuota vaihto-ja palautusoikeuden puuttumista. Lakikirjaa ei ole käsillä, enkä tiedä noista artikloista mistä tinttu kirjoitteli, mutta edelleenkään en voi uskoa että verkkokauppaa saa harjoittaa ilman vaihto- ja palautusoikeutta olipa tuote kuinka tilaustuote tahansa.

Ostan melko paljon suomalaisilta verkkokauppiailta ja tähän mennessä en ole törmännyt vastaavaan. Esimerkiksi kestovaippoja tehdään hyvin usein asiakkaiden toiveiden mukaan ja silti tuotteissa on tuo kuluttajasuojalain mukainen palautus- ja vaihto-oikeus.

mutta itse tilasin myös hatun kokoa 49 ja sain hatun kokoa 59 (mittasin mittanauhalla =)) Laitoin heille sähköpostia, että palautan hatun, koska se on väärän kokoinen, joten ainakin niissä tilanteissa palautusoikeus tietenkin on! Heiltä soitettiin minulle heti seuraavana päivänä ja pahoiteltiin tapahtunutta. Hyvityksenä sain pitään tuon liian ison hatun (On nyt minulla käytössä =)) ja lupasivat lähettää uuden hetimiten. Viikon kuluttua hattu saapuikin oikean kokoisena ja vielä hattuun sopiva kaulahuivikin mukana!!

Joten minä kyllä olen saanut ihan asiallista palvelua!!! Virhekin korvattiin mallikkaasti, mutta jos ei lähetä väärää tuotetta takasin, anna palutetta tai ole itse asiallinen on mielestäni turha täällä valittaa!!!

Useamman kerran on tilaus hukkunut johonkin ö-mappiin. Palvelu on kyllä ollut ihan ok sen jälkeen, kun olen tuotteiden perään kysellyt. Postiennakolla uskaltaa tilata, kun pitää tuotteiden saapumista sitten onnenpotkuna =0)

Muutenkaan en enää viitsi juuri suomalaisista nettikaupoista tilata, Kukkukuurua lukuunottamatta. Esim. Ticketiä myyvästä nettikaupasta sain todella surkeaa palvelua. Palautin haalarin (jonka muuten laittoivat uudelleen myyntiin - jossain toisessa ketjussa sanottiin, ettei näin saisi tehdä), mutta rahoja en meinannut saada millään takaisin. Sähköpostiviesteihin ei vastattu, puhelimessa oltiin törkeitä. Viimein melkein 2 kk:n kuluttua sain rahat, mutta en palautuksesta aiheutuneita postikuluja kokonaan. Kuluttajasuojalain mukaan tästä olisi pitänyt maksaa myös korkolain mukainen korko, koska rahojen palautus kesti yli 30 päivää. Siitä mainitessani ei kyllä vastattu enää mitään. Joten tuolta en tilaa kyllä mitään, vaikka Tickettiä saisi kuinka halvalla.

Ulkomaalaisissa nettikaupoissa en ole koskaan törmännyt tällaiseen, vaan palvelu on aina ollut tosi mukvaa ja hyvää!

etteikö tällaista kritiikkiä saisi jakaa täällä kanssapalstailijoiden kesken! Totuus vaan on, että paha kello kauas kuuluu!

Onneksi on tällaisia nettipalstoja, joilla voidaan jakaa kenkkuja kokemuksia. Eipähän kukaan enää mene " tinttu-lankaan" .

Niin, en itsekään ole ennen tästä kuullut. Jostain ketjusta vain luin, ettei verkkokaupat esim. HobbyHall saa myydä palautettuja tuotteita kuin kaupassaan. Ei se kyllä varmaan koske näitä pieniä kauppoja, mutta toisaalta tuntuu hassulta, että säännöt olisvat erilaiset eri kaupoille.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat