Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun niin kauhee haloo tulee siitä kun Jone sanoi jotain mikä katsotaan arvosteluksi, mutta sitten taas uskikset eivät esim. äänestä lainkaan laulun perusteella voittajaa, vaan sillä että on uskovainen... :(

Kommentit (15)

eivät ole suvaitsevaisia? Voisimme oppia vähän... Totta on että emme hyväksy kaikkea, mutta ihmisiä ei saa tuomita, vaan asioita. Selkärankaa pitää olla. En voi käsittää ihmistä, joka hyväksyy lähes kaiken ja puuttuu moraali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Totta kai papin kuuluukin kysyä, miksi toinen vanhemmista ei kuulu kirkkoon, jos kuitenkin oman lapsen haluavat tähän kirkkoon kastaa.

Ei siinä ole mistään " suvaitsemattomuudesta" kyse.

jotka oikein säteilevät rakkautta. Ovat ystävällisiä ja jotenkin puhtaita kaikessa. Sitten on juuri noita tapauskovaisia, joile uskonto harrastus. Uskonnollisuus on tuonut paljon pahaa, jolla ei ole tekemistä elävän uskon kanssa.

on eri mielipiteet, ei sitä että kaikkien pitää olla samaa mieltä.

Itse hyväksyn toisten oikeuden olla eri mieltä kuin minä, ja haluan pitää oikeuden omiin mielipiteisiini. Olen uskovainen ja mielestäni suvaitsevainen.

Kuten emme mekään ei-uskovaiset. Eli uskovaisissa on suvaitsevaisia ja ei-suvaitsevaisia.

Mutta sitten tietysti äärimmäiseen lahkolaisuus-uskovaisuuteen kuuluu olennaisena osana se ryhmäpaine ja -ajattelu, että " me pelastumme, muut eivät" . Eli että muulla tavalla ajattelevat ovat huonompaa sakkia. Se kaiketi on melkein minkä tahansa tiukan aatteen - on sitten kyse äärioikeistolaisuudesta, -kommunismista tai feminismistä... - keino koota kannattajat uskollisiksi ryhmän jäseniksi, erottautua " meiksi" suhteessa " niihin" .

Eikö sekin " vääristä" yhtä lailla kilpailua?

Tuntuu vähän oudolta, että tässä on vaan uskovaisista tehty tälläinen " soimauskohde" .

myydäkseen lehtiä. Kyllä Jone oli pilkallinen, mutta sitä uskovat tulevat aina kohtaamaan Raamatunkin mukaan. Se uskis poika oli kyllä hurmaava.

tulee olla " maan suola" . Jos kirkko alkaa hyväksyä kaiken suvaitsevaisuuden vaatimuksella, Raamattu hylätään. Nythän kirkot alkaneet useissa maissa vihkiä homojakin.

Vierailija:

Lainaus:

Totta kai papin kuuluukin kysyä, miksi toinen vanhemmista ei kuulu kirkkoon, jos kuitenkin oman lapsen haluavat tähän kirkkoon kastaa.

Ei siinä ole mistään " suvaitsemattomuudesta" kyse.

Toinen vanhemmistahan saattaa vain antaa periksi toiselle, joka kuuluu kirkkoon. Halutaan, että lapsi pääsee osalliseksi kirkkoon kuulumisen ja uskonnon opeista ja kulttuurista - erotkoon sitten isompana, jos ei koekaan sitä omakseen.

ps: meilläkin mies ei kuulu kirkkoon, eikä ole koskaan kuulunutkaan. Minä ja lapset kuulumme.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat