Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (52)

Päiväkoti on edelleen valintani. En luota perhepäivähoitajiin, vaikka poikaani hoitanut olikin aivan ihana ihminen.

Päiväkodissa valvonta on parempaa, tiedän paremmin systeemit ja kuviot (olen siis ollut itse lastenhoitajana päiväkodissa) ja ainakin jonkun hoitajan kanssa kemiat pelaa varmasti.

Pph:ksi voi osua todellinen helmi, tai sitten ei...

haettiin päiväkotipaikkaa, mutta ei saatu kun oli ihan täyttä.

Nyt olen tosi tyytyväinen ettei saatu. Lapsella on tosi kiva hoitopaikka ja hoitaja. Käyvät esim. seurakunnan kerhossa. Alueella on useita perhepäivähoitajia ja ulkoilevat aina yhdessä jonkun pihalla, joten leikkikavereita löytyy.

Plussaksi lasken myös vähäisen sairastelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joskus aamupäivällä " salaa" seuraamaan mitä päiväkodin pihalla tapahtuu. Lapset satuttavat pahastikin toisiaan ja hoitajat eivät ole missään lähettyvillä. Näin tämän omin silmin vasta jokin aikaa sitten. Silloin päätin, että tuohon päiväkotiin en lastani halua :(

Vierailija -

Kuinka moni teistä pph vastustajista on ulkoillut päiväkotilaisten kanssa? Pph kanssa on moni ja niistä huonoja kokemuksia mutta harvemmin näkee sitä päiväkotitoimintaa noin lähelt

ä kuin pph kanssa samaan aikaan ulkoilllessa.

yli 3-vuotiaalle?

Ainakin pk-taustaiset lapset käyttäytyvät koulussa huonommin kuin koti- tai pph-hoidetut. Pk-lapset metelöivät ja riitelevät. Tämä on oma näkemykseni. Olen opettanut ekaluokkalaisia viisi kertaa.

ope

toki ne tätsyt ovat filmanneet sulle. Samoin tekisi pph, jos menisit seuraamaan sitä meininkiä.

se, mitä arkena pk:ssa tapahtuu, on moneta äipältä pimennossa.

Älkää kuvitelko, että pk:ssa hoito on laadukkaampaa kuin pph:ssa.

Meillä lapsia neljä ja aina olen alle 3v pitänyt pph:ssa ja n. 3-5v on siirtynyt pk:iin. Jo 3 vuotta olen kuljettanut kahteen paikkaan, mutta kun itse olen yli 10v ollut pk:ssa lto:na, olen ehdottomasti sitä mieltä, että alle 3v paikka on jossain aivan ihan muualla. Olen tosi tyytyväinen molempiin, sekä hoitajaan, että pk:iin, mutta kuten sanottu pienen paikka on pienessä kodinomaisessa ympäristössä ja jos ei ole mahdollisuutta kotihoitoon ehdottomasti pph.

Ryhmiskin olisi ollut hyvä ja varmaan oliis sinne joukkoon alkuun helpommin sopeutunut. Mutta pk on ihan kodin vieressä ja saa sitten samassa paikassa käydä eskarinkin johon ei hirveitä aikoja enää ole.

ei olisi kaunista kuultavaa. Juttua riittää meistä kaikista, puutteellisista kasvatustaidoista ulkonäköön saakka.

Jokainen pitäköön kauniin käsityksensä pk-hoitajista halutessaan. Totuus on se, että kaikki vasut ja muut ovat pelkkää fasadia. Totuus on toisenlainen.

vaan palkkasimme hyvän yksityisen hoitajan. Espoossa se on tukien ansiosta mahdollista, eikä lähitienoilta päiväkotipaikkoja saati perhepäivähoitajia edes olisi löytynyt.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat