Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ottaa todella päähän kun tuo vakuutus ei kannattanutkaan. Pojalla on maitoallergia ja saa reseptillä kalsiumvalmistetta. Niistä pelkästään tulee jo 160¿/vuosi (ei mene lääkkeistä omavastuuta). Silti korvaus oli vain noin 80¿!!! Ja mukana oli useita polimaksuja ja yksi yksityislääkärikin. Päätöstä ei ole vielä tullut mutta kyllä nyt kiinnostaa miksi tilille tuli vain 80¿.

Taitaa jäädä vakuutus nyt kun se ei sitten jostain syystä korvaakaan laskelmieni mukaan. Täytyy ilmeisesti aivan asua lääkärissä jotta vakuutuksesta olisi mitään hyötyä!!!!

Ottaa niin p********** päähän.....

Kommentit (16)

Meillä myös vakuutus Tapiolassa. Kun otimme vakuutuksen, saimme valita itse otammeko omavastuuksi n 40 e vai n. 80 e. Pienemmällä omavastuulla vakuutus oli kalliimpi, joten laskin, että meidän kannattaa ottaa 80 eukan omavastuu.

Korvauksesta otetaan päältä ensin omavastuu, joten sun tapauksessa varmaan on käynyt näin:

Kulut 160 e - omavastuu 80 e = sulle maksettava korvaus 80 e.

Tapiolassahan on se etu, että voit kerätä kuitteja koko vuoden ja sitten vasta hakea korvausta, jolloin sulla menee vuodessa vain 1 omavastuu. Useimmissa muissa firmoissa kai omavastuu menee aina 1 sairaudesta. Eli jos sairastat ensin korvatulehduksen ja haet korvauksia, siinä menee 1 omavastuu (eli et saa juuri mitään takaisin). Sitten jos joudutte lääkäriin ripulin takia (eri sairaus) sulta mene uudestaan omavastuu. Itse siis olen ollut tyytyväinen Tapiolaan, koska keräämme koko vuoden kuitit yhteen, jolloin saa edes jotain takaisin.

Meillä omavastuu 50¿, ja jos nyt menään lääkäriin korvatulehduksen takia(koputtaa puuta) ja lähetetään sit lääke-ja lääkärilaskut fenniaan niin korvaavat omavastuun ylittävän osan(yksityisellä viimeks, vaikka mitään syytä kuumeeseen ei löytynyt, laskun loppusaldo oli 160¿+lääkkeet)

Jos korvatulehdus ei parane tai uusiutuu piakkoin, lähetämme taas kuitit ja Fenniassa näkevät että on kerran jo omavastuu maksettu, joten eivät vähennä sitä enää uudestaan vaan saamme rahat kokonaisuudessaan takas.

Ja näin voidaan mennä vaikka koko vuos, jos vaan todetaan että tauti pysyy samana, eli joka kerta voidaan hakea erikseen korvaukset ja maksetaan silti vain yhden kerran omavastuu, ei tarvii kerätä kuitteja.

Meillä tytöllä todettiin atooppinen ihottuma, johon käytetään jatkuvasti Decupal-rasvaa(on muuten hyvä!), mutta Fennia ei korvaa tätä koska se ei sisällä lääkeainetta.

Sääntö Fenniassa meidän vakuutuksen kohdalla siis on että vain lääkeainetta sisältävät valmisteet korvataan.

Näin ollen ap:n kohdallakin uskoisin asian olevan näin.

Vitamiini- yms-lisät eivät ole korvattavia!

Jade ja tyty 1vee

Sisältö jatkuu mainoksen alla

outoa, keltään en ole kuullut moitetta ja kaikki saaneet omavastuun lisäksi kaikki kulut takaisin.. Jos oli vaan jonkun muun jutun summa minkä korvas ensin ja sit kohta tulee lisää. Soitas vielä nyt kun konttorit auki niin saat selvyyden ;)

Itse sinne haluttas mut ei saada noiden " tautien" takia, murrr

meillä kanssa vakuutus Tapiolassa ja ollaan oltu tyytyväisiä, on maksanut jo itsensä moninkertaisesti takaisin. Meillä maitoallerginen, atooppinen ja korvakierteinen 1,5 vuotias.

Ekalla hakukerralla mulla sattui sellainen moka, että oltiin käytetty ja kerätty vuoden ajan kuitteja rasvasta jota ei sitten korvatukkaan koska ei heidän mielestään ollut lääke. Tästä tuli meille takkiin noin sata euroa. VAihtdettiin rasva, se oli siis Bevita sellaiseen rasvaan joka korvataan(bebanthen).

Mä olen ollut nyt tarkempi ja jos jotain kalliimpaa tulee, niin varmistan ensin Tapiolasta, että tuote varmasti korvataan.

Ja olen kyllä tosi tarkkaan heti alusta alkaen lukenut vakuutusehdot, niissä mun mielestä sanotaan selvällä kielellä, ettei vitamiinivalmisteita korvata, näin ollen ei siis sitä kalsiumiakaan. Nyt ovat tosin alkaneet korvata MHB:t jos ne määrätään ab-kuurin yhteydessä.

Teillä on vähennetty omavastuu maksettavasta summasta, siksi summa on pienempi kuin kuvittelit.

Hei!

Meillä ei ainakaan vitamiinit ja kalkkivalmisteet kuulu korvattavien piiriin. Eli ne reseptillä hankitut kalkit ovat varmaan jääneet teillä korvauksen ulkopuollelle.

Tämä vain arvaus meidän vakuutuksen perusteella ja samoin lapsille kalkkia syöttäneenä. Ja meidän yhtiö on IF.

kalsiumivalmistetta, vaikka reseptillä olisi. Näin on ainakin ollut meillä, ilmoittavat sen kuuluvan tyyliin luontaishoitoihin tai muihin vastaaviin vaikka maitoallergialapselle välttämätön.

luminen:

Lainaus:

meillä kanssa vakuutus Tapiolassa ja ollaan oltu tyytyväisiä, on maksanut jo itsensä moninkertaisesti takaisin. Meillä maitoallerginen, atooppinen ja korvakierteinen 1,5 vuotias.

Ekalla hakukerralla mulla sattui sellainen moka, että oltiin käytetty ja kerätty vuoden ajan kuitteja rasvasta jota ei sitten korvatukkaan koska ei heidän mielestään ollut lääke. Tästä tuli meille takkiin noin sata euroa. VAihtdettiin rasva, se oli siis Bevita sellaiseen rasvaan joka korvataan(bebanthen).

Mä olen ollut nyt tarkempi ja jos jotain kalliimpaa tulee, niin varmistan ensin Tapiolasta, että tuote varmasti korvataan.

Ja olen kyllä tosi tarkkaan heti alusta alkaen lukenut vakuutusehdot, niissä mun mielestä sanotaan selvällä kielellä, ettei vitamiinivalmisteita korvata, näin ollen ei siis sitä kalsiumiakaan. Nyt ovat tosin alkaneet korvata MHB:t jos ne määrätään ab-kuurin yhteydessä.

Teillä on vähennetty omavastuu maksettavasta summasta, siksi summa on pienempi kuin kuvittelit.

Olen huono lukemaan mitään vak.ehtoja joten pelasin varman päälle ja kysyin suoraan Tapiolasta. Menin siis ihan konttoriin ja juttelin mukavan tätin kanssa. Sattuipa niin että hänenkin lapsensa on maitoallerginen ja hän kertoi että vak. korvaa kalsiumvalmisteet. Sanoi ettei vain aina muista viedä korvaushakemusta. Sanoi myös että omavastuu otetaan hoitokuluista joka hakukerta erikseen, lääkekuluista ei mene lainkaan omavastuuta.

Kun laskin korvausmäärää niin sain summaksi 160¿ pelkästään lääkekuluista, siihen päälle vielä hoitokulut-omavastuu niistä..

Nyt on niin että hän joko valehteli minulle tai on todella ammattitaidoton! Niin tai näin, olen nyt hävinnyt selvää rahaa. Oltaisiin nimittäin lopetettu vakuutus jo vuosi sitten jos oltaisiin tiedetty totuus mitä korvaa.

varmaan soittaa ja kysyä. Ja kun tuossa joku kirjoitti et ettei vaan pohjola,vaihdettiin toiseen. Niin nykyäänhän toi vaihto ei käy noin vaan tai käy mutta sit jos todettu jotain niin tulee vakuutuksiin maininta siitä ja sitä ei korvata...

Kuten meillä: Kysytty useasta vakuutusyhtiöstä et vaihdettas omastamme pois, mutta ei kannata. Koska tytöllämme vaikea liimakorva jonka vuoksi putkitettu 4krt (tyttö 3vee) ja tulehduksia ollut 18kpl yhteensä ja muut taudit päälle. Jos saadaan tyttö muualle niin maininta tuosta korvakierteestä ja sen osalta ei korvata mitään. Eli ei kannata vaihtaa kun sen takiahan juostaan vaan lääkärissä ja nyt ne korvataan.

Pojalla oli 1-3veenä vaikea kanamuna allergia ja se nykyään poissa ja siitä lääkärintodistuskin, mutta silti maininta siitä tulee jos vaihtaa et on kanamuna allergia ja mitään siihen viittaavaa ei korvata... Eli aikas peestä tämäkin ;)

Et mieti vaihtoakin tarkkaan ja tarkista mitä korvataan ja mitä ei jne....

Koivupuu:

Lainaus:

Meillä myös vakuutus Tapiolassa. Kun otimme vakuutuksen, saimme valita itse otammeko omavastuuksi n 40 e vai n. 80 e. Pienemmällä omavastuulla vakuutus oli kalliimpi, joten laskin, että meidän kannattaa ottaa 80 eukan omavastuu.

Korvauksesta otetaan päältä ensin omavastuu, joten sun tapauksessa varmaan on käynyt näin:

Kulut 160 e - omavastuu 80 e = sulle maksettava korvaus 80 e.

Tapiolassahan on se etu, että voit kerätä kuitteja koko vuoden ja sitten vasta hakea korvausta, jolloin sulla menee vuodessa vain 1 omavastuu. Useimmissa muissa firmoissa kai omavastuu menee aina 1 sairaudesta. Eli jos sairastat ensin korvatulehduksen ja haet korvauksia, siinä menee 1 omavastuu (eli et saa juuri mitään takaisin). Sitten jos joudutte lääkäriin ripulin takia (eri sairaus) sulta mene uudestaan omavastuu. Itse siis olen ollut tyytyväinen Tapiolaan, koska keräämme koko vuoden kuitit yhteen, jolloin saa edes jotain takaisin.

Ja meille sanottiin että lääkekuluista EI mene lainkaan omavastuuta. Vain lääkärikuluista. Vai onkohan senkin " valehdelleet" ?

Kannattaa ihan oikeasti lukea ne vakuutusehdot ja pienet präntit TARKKAAN ennen vakuutuksen ottamista. Niissä ehdoissa vakuutusyhtiöt yleensä pesevät kätensä kaikista mahdollisista korvauksista.

Esimerkiksi Pohjola on korvaa nykyisin ainakin tapaturmavakuutuksissaan ja urheilijoiden lisensseillä vain sellaiset yksityislääkärikäynnit, hoidot ja toimenpiteet, jotka on tehty heidän kanssaan sopimuksen tehneiden lääkäreiden luona. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Pohjola kilpailuttaa kaikki lääkärikeskukset ja lääkärit ja vain ne kaikkein halvimman tarjouksen tehneet kelpaavat Pohjolalle.

Tämähän tarkoittaa tietysti sitä, että kaikki hyvät ja ammattitaitoiset lääkärit saavat potilaita paremmallakin korvauksella eivätkä Pohjolan hintoihin suostu ja vakuutuksenottajat joutuvat siis tyytymään niihin kaikkein huonoimpiin lääkäreihin jotka eivät muuten potilaita saa ja joutuvat tarjoamaan vakuutusyhtiölle halpoja hintoja saadakseen potilaita. Käytännössä vakuutusyhtiön yksityislääkärillä käydessäsi joudut siis käyttämään kaikkein huonoimpia, ammattitaidottomimpia ja aloittelevia lääkäreitä etkä saa itse valita vaivan mukaan missä ja kenen vastaanotolla käydä!

Ei korvattavia:

¿ ravinto-, hivenaine-, kivennäisaine- ja vitamiinivalmisteita

Hoitokulujen omavastuu

Lapsivakuutuksessa hoitokulujen korvauksesta vähennetään

omavastuu jokaista korvausten hakukertaa

kohti. Samalla korvaushakemuksella voidaan ja usein

kannattaakin hakea useamman sairauden tai tapaturman

hoitokuluja.

Siellä ei ollut mitään eritietoa etteiko myös lääkekulusitakin menisi omavastuuta, eli olettaisin että myös niistä menee se omavastuu...?

Tuplataikuitti:

Lainaus:

Hei!

Meillä ei ainakaan vitamiinit ja kalkkivalmisteet kuulu korvattavien piiriin. Eli ne reseptillä hankitut kalkit ovat varmaan jääneet teillä korvauksen ulkopuollelle.

Tämä vain arvaus meidän vakuutuksen perusteella ja samoin lapsille kalkkia syöttäneenä. Ja meidän yhtiö on IF.

Vaikka se täti Tapiolassa sanoi että heidän lapsellaan on myös kalsium käytössä ja ne korvataan.. Saattaa olla ettei se menekään niin..

Ja tiedättekö, ollaan reilu kaksi vuotta maksettu kotivakuutusta väärästä osoitteesta! Eli kun asutaan ***tiellä niin ollaan maksettu ***kadulla olevaan asuntoon vakuutusta vaikka en ole asunut siellä kymmeneen vuoteen! Kun haettiin kotivakuutusta asuttiin ***tiellä ja silti kaivoivat jostain tuon ***kadulla olevan asunnon osoitteen! Oma moka kun ei tarkistettu mutta ei kyllä tullut mieleenkään. Onneksi ei ole sattunut mitään vahinkoja.

Kyllä saa tarkkana olla.

on tainut puhua nyt Tapiolan täti, ellet nyt ole jotain täysin väärin ymmärtänyt. Jos täti on antanut virheellistä tietoa vakuutuksesta, niin eikun vaan valitusta perään, vaikka vähän epäilen, mitä hyötyä siitä on, jos olet allekirjoittanut vakuutushakemuksen, jossa on ruksi kohdassa " olen saanut vakuutusehdot" . Kyllä tähän päivään mennessä omavastuu on mennyt Tapiolassa myös lääkekuluista, selvä se. Ennen tällaisten vakuutuspaprujen allekirjoittamista kannattaa lukea ainakin tuoteseloste, jos ehdot vaikuttavat liian korkealentoiselle. Siinä seisoo ihan suomeksi, mitä vakuutus korvaa ja ei korvaa ja piste. Mitä johonkin kotariin tulee, niin varmasti teille on viimeisen 10 vuoden aikana tullut joka vuosi vakuutuskirja, josta näkee minkä osoitteen kämppä on vakuutettu. Eli tuskin sekään ihan yllätyksenä tulee, jos vähän postiaan lukee ja asioistaan huolehtii.

mutta meillä myös maitoallergikko ja hänen saamansa kalkki on halvempaa ilman reseptiä kun reseptillä.

Meillä on myös vakuutus Fenniassa, mutta kertaakaan ei ole tullut korvauksia haeuttua. Yksityisellä lekurikäynti jää aina yleensä alle omavastuun, vai kannattaisko siitäkin huolimatta laittaa korvaushakemus? Oisko se niin, että seuraava korvatulehdus jo sitten korvattaisiin?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat