Seuraa 

Siis auttakaahan nyt naista mäessä - tulikiven varaava vuolukivitakka temppuilee aina meikäläisen käsissä. Mies saa sen vetämään kohtuuhyvin, mie en. Ja minunhan sitä pitäisi kai poltella täällä kun päivät olen kotona...Siis yksi pesällinen puita päivässä riittää hyvin.

Uunin luukun jos läppään kiinni, niin jo alkaa liekki hiipua ja savuttaa. Pellit ovat auki ja hormiakin olen lämmitellyt sanomalehtitolloilla jos on päässyt väliin kylmäksi (tuossa kun oli sadesäitä, niin ei takkaa juuri poltettu).

Oiskos kellään neuvoja?

t. Ex-partiolainen!

Kommentit (3)

Alaluukun räppänät (4 kpl) olen juu pitänyt auki, ei se kai muuten palais lainkaan?

No, törmäsin tuossa kuitenkin naapuriin jossa samanlainen takka (pieni rivari) ja samanlainen asunto muutenkin. Eli mulla oli tosiaan väärin ne koneellisen ilmanvaihdon asetukset - korjasin ne ja avot, jo vetää hyvin.

Kyllä tuollainen elävä tuli vaan on kaunis ja lämmittävä...

t. kuonokas

meillä toimi seuraava (en tiedä oletko testannut jo): ikkuna raolleen siksi aikaa kun sytyttää tai siiis kunnes tuli palaa, ilmastointi (koneellinen ilmanvaihto) pienimmälle teholle / pois päältä. Sekä tuhkaluukun että tulipesän luukun räppänät auki. Luukun olen laittanut kiinni tai ihan pienelle raolleen kunhan olen saanut sytytettyä.

Pointtina siis se että jostakinhan sen takan on saatava sitä happea mitä tuli tarvitsee palamiseensa. Se että pelti on auki ei vielä auta koska sehän vie vaan sitä ilmaa ulos. Meillä myös auttoi tuo ikkunan auki pitäminen siihen että tuli alkoi kunnolla palaa.

-minskuliina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meilläkun on tiivis kämppä niin ikkunat täytyy olla selällään aluksi ja aina puita lisätessä. Muuten savuttaa ja palaa heikosti. Pidäthän sen takan alaluukun kuiteskin auki, kun kerroit että luukun laitat kiinni? ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat