Seuraa 

Heippa!

Onko kenelläkään ollut tällaista, että kävellessä pidempää matkaa pienen kävelymatkan jälkeen vatsa kovenee ja helpottaa vain kun pysähtyy? Kävin töistä lääkärissä poskiontelontulehduksen takia ja kävelymatka oli alle kilsa suuntaansa, molemmilla reissuilla oli pakko välillä pysähtyä kun oli niin ikävä tunne alavatsassa. Ei sattunut, mutta oli hankala olla. Yleensä kävelen aika ripeästi ja nyt menin ihan köpötysvauhtia. Esikoisesta ei ollut kuin pieniä harjoitussupistuksia, nekin lähinnä levossa ja satunnaisesti.

Voisikohan vasta podettu rankka flunssa ja nyt päällä oleva poskiontelon tulehdus tehdä tämän kun olen ihan rapakunnossa?

SM ja jumppa-aatu rv17+2

Kommentit (9)

oli tuollaista. Kävelylenkillä,vähänkin jos yritin ripeämpää tahtia kävellä tuli kamalia vatsankovettumisia. Joskus rv 20 jälkeen niitä alkoi tulla levossakin, ihan ykskaks.

Menivät kuitenkin ohi, ja keskiraskauden lääkäritarkastuksessa joskus rv 28 eivät olleet vaikuttaneet mitenkään kohdunsuulle.

Rv 35, kun ei ollut ollut edes vatsankovettumisia olin silti auki 3cm.

Heips!

Mulla alkoi myös esikoista odottaessani supparit viikolla 17. Sitten jouduin saikulle viikolla 22 ja en päässyt enää ollenkaan töihin... :( Tuli siis melkoisen pitkä odotus! Jouduin käymään aika pitkään kahden viikon välein ultrassa, kunnes viikolla 33 jouduin sairaalaan kolmeksi yöksi ja sitten kolmeksi viikoksa vuodelepoon... Lapsemme syntyi kuitenkin sitten viikolla 39 ja oli yli nelikiloinen ja kaikki meni hyvin!

Tämä ei ollut niin rohkaiseva kirjoitus kuin muilla, mutta haluan vaan, että otat supistukset tosissaan! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinulla oli ilmeisesti supistelua varhain, oliko se kuvailemaani kovettumista vai olivatko supistukset kivuliaita? Tuntuu hassulta että vaikka minulla jo yksi lapsi on, niin olen tämän supistelun kanssa sitä tuntuu kuin olisi yhtä tietämätön ja kädetön kuin esikoistakin odottaessa...

Onnea muuten noin aikaisin syntyneen vauvan johdosta, toivottavasti hän on suht' terve?

SM

Ota ihan iisisti, ettei vaan käy mitään ja soittele vaikka neuvolaan tahi käy lääkärissä ihan varmuudeksi :)

Voihan se olla, että tuo " rapakuntokin" vaikuttaa asiaan, mutta voihan siihen olla jokin muukin syy.

Pelotella en halua, mutta itselläni on täällä nyt jo 8 kk rv. 26+5 syntynyt poika, joten kaikesta ylimääräisestä supistelusta tarkistuttaisin tilanteen :)

Mukavaa odotuksen jatkoa!

Eria

Itselläni on kolmas raskaus menossa ja olen kävellessä tuntenut supistuksia jo pitkään. Neuvolassa sanottiin että niistä ei ole vaara kun ovat kivuttomia ja lakkaavat rasituksen lakattua. Minulle supistuksia tulee yleensä alkumatkasta ja kun työnnän esim tuplarattaita ylös mäkeä. Tuntuu kuin kroppa lähtisi hitaasti käyntiin ja vaatii rauhallisen verryyttelyn ennen kuin päästään kunnon vauhtiin :)

Vanttu rv 22+2

tuo kuulosti lupaavalta, että liikkumista ei tarvinut lopettaa!

Olen myös yrittänyt miettiä tämän supistelun positiivisia puolia: esikoinen syntyi sektiolla koska yllätyperätila ei pitkän yrityksen jälkeenkään avautunut 3 cm enempää. Ajattelin siis että jos kohtu nyt harjoittelee kunnolla jo etukäteen, niin jospa Aatu syntyisikin sitten normaalisti alakautta :)

SM

Kävin lääkärissä ja mut laitettiin 2 vko:n lepolomalle, koska edellisen viestini jälkeen alkoivat myös leposupistukset. Onneksi ei kuitenkaan ollut tehnyt mitään kohdunkaulalle, joten ei hätää vauvan suhteen. Olinpa vielä sotkenut raskausviikkoni kun en ollut muistanut korjata ajanlaskua ultran jälkeen, joten eka kertaa supisti jo viikolla 15+ kun mentiin kaverin hautajaisiin. Syynä tähän lääkärin mukaan on pitkä flunssa ja väsymys +stressi (3,5v tyttö sairastellut paljon viimeaikoina myös), ja nyt levossa pitäisi sitten saada nuo supistelut loppumaan. Työni kannalta tää nyt oli katastrofi mutta vauva menee nyt kaiken edelle. Ihanaa oli saada tietää että kaikki sen suhteen on ainakin nyt hyvin :)

Pötköttelyterkuin

SM & Jumppa-Aatu rv17+4

Minulla alkoivat nuo kivuttomat supistukset muutama viikko sitten (n. rv26). Kävelylenkillä, salilla ym. touhutessa supistuksia tulee epäsäännöllisin väliajoin. Ehdin jo todella huolestua asiasta, mutta lääkärin mukaan supistukset ovat kivuttomina vaarattomia ja liikuntaa saa jatkaa oman jaksamisen mukaan. Tarkastuksessa kaikki oli ok.

Minullakin kivutonta kovettelua lähinnä liittyen johonkin touhuamiseen (imurointi, kävely, pitkään istuminen, sohvalta nousu jne). No, ovat kypsyttäneet kohdunsuuta ja lyhentäneet. Että tarkistukseen mars :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat