Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Oon ihan poikki tähän ruuanlaittorumbaan.Olisin iki kiitollinen jos kertoisitte mitä ruokia laitatte 1,5 vuotiaillenne.Ku kokoajan kiertää vaan samat sapuskat.Olisin tosi kiitollinen uusista ruoka ohjeista.Jos vähän piristäis ruuanlaittoa.

Kommentit (5)

Minä tein tuossa joulun jälkeen neljän viikon ruokalistan ja sieltä löytyy ainakin:

KEITOT:

kanakeitto

kalakeitto

jauhelihakeitto

nakkikeitto

kasvissosekeitto (tosin meillä ei lapsen tuosta pidä, joten teen vain itselleni)

KANARUOAT:

broilerpyörykät

broileria ja kasviksia uunipannulla

broilerpasta

broilerpata

broilerjauhelihakastike + pasta

broilermakaronilaatikko

LIHARUOAT:

lihapyörykät

possupihvit

possupata

jauhelihapata

makaronilaatikko

spaghetti

KASVISRUOAT:

kasvispihvit

kasvispata

kasvismakaronilaatikko

kasvisspaghetti

Tässä nyt ne mitä muistin ulkoa. Meillä minä en syö punaista lihaa, joten jos muilla on lihaa laitan itselleni kasvisruoan. Lapset syö kaikkia kasviksia suht mielellään ja muutenkin ovat kaikkiruokaisia.

Salaattina meillä on mm.

jäävuorisalaatti-porkkana-ananas

tomaatti-kurkku-kesäkurpitsa

kurkku-kesäkurpitsa

porkkanaraaste

kaaliraaste+ananas

Keiton kanssa juurespaloja esim.

Porkkanaa, kyssäkaalia, retikkaa

myös kurkkua, tomaattia

Toivottavasti tästä oli jotain apua!!

Itse törmäsin tuohon samaan ongelmaan reilu vuosi sitten, joten päätin ottaa kynän käteen ja aloittaa 6 viikon ruokalistan teon. Ensin keräsin em. tapaan kaikkia eriruokia paperille. sitten aloin rustata listaa niin että joka viikolle tulee kalaa, kanaa, lihaa jne. Yllätyksekseni monet ruoat jäi listan ulkopuolelle! Yhtäkkiä alettiin syömään monipuolisemmin. Aikani menin listan mukaan ja nyt en ole sitä pitkään aikaan jaksanut seurata.

Netti on hyväpaikka mistä löytyy ohjeita. Esim kerran halusin tehdä maksapihvejä, laitoin sen googleen hakusanaksi ja kas monta hyvää ohjetta tuli! Eli sen kummempia keittokirjoja ei tarvita.

Vanttu ja pesue

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitkään on syöty pelkkää pastaa ja makaronia, makaronilaatikon muodossa ja kiusauksia, tulee jo korvista ulos, eli sama tunne. :)

Nyt tein viimeksi jauhelihakastiketta ja perunoita/makaronia, erilaista makaronia kuin perusmakaroni... Toinen on kirjolohikastike suikaleista, ja sitten possufilesuikaleet joihin on helppo tehdä suurus, ja tarjota perunoiden, riisin tai makaronin kanssa.

Jauhelihakeitto... lihapullat maistuu aina.

Kanafileet tai kananrintapalat (pilkottuna) maistuu myös, niitä voi tarjota vaikka ranskalaistenkin kanssa.

Ratatouillea

Jauhelihapihvejä ja kastikkeeksi itse suurustettua tai jotain kermakastiketta, ruskeaa kastiketta, kermaviilikastiketta...

Kanasuikaleet, esim. valmiiksi marinoidut ja sekaan löytyy esim. maitotiskiltä erilaisia valmiskastikkeita sen iänikuisen kerman vaihtoehdoksi. Tai mietoa Sweet&souria myös tykkäävät meidän lapset 1v ja 3v. Ja sekaan voi viskata pakkasvihanneksia esim. herne-maissi-paprika.

Salaatiksi:

Porkkanaraastetta appelsiinipalasilla,

Kurkkua ja raejuuustoa,

Tomaattia (ei vaan meidän lapselle sovi)

Vihanneksia pakkasesta jos jonkinlaisia

Parsakaalia (ja muita) keitettynä

Tai vaan jotain hedelmiä pilkottuna jälkkäriksi.

Tai jotain marjakeittoa.

Miten olisi kanaviillokki (kaupan grillibroilerista), kaupan valmiit veriletut puolukkahillon ja perunoiden kera, mieto chili con carne (helppo tehdä jauhelihasta), sipatti, palapaisti, jauhemaksakastike, kalapyörykät?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat