Seuraa 

Kiinnostaisi tietää miten muut ovat saaneet sairaslomaa kun on todettu streptokokki B-tulehdus ja siitä johtuvat supistelut tehneet työnteon mahdottomaksi. Itse olen ollut nyt kaksi viikkoa sairaslomalla ja tänään neuvolalääkäri kirjoitti taas viikon lisää. Kun kyselin onko töissä käynti vielä jossakin vaiheessa mahdollista, lääkäri totesi että ei osaa sanoa ja katsotaan viikko kerrallaan. Ymmärrettävää, mutta töissä eivät ole kovin mielissään kun eivät tiedä koska palaan vai palaanko ollenkaan ennen äippäloman alkua ja sijaisia on alallani vaikea saada, eikä kovin moni lähde tekemään töitä viikko kerrallaan.

Miten muilla? Raskausviikkoja on kasassa 26 ja lepo auttaa, mutta kaupassa käyntikin aiheuttaa kipeitä supistuksia.

Kommentit (4)

En tiedä omasta kokemuksesta, mutta siskollani oli kyseinen tauti odotusaikana. Hän oli sairaslomalla aina rv20 viikolle 31 asti. Ehti olla töissä siitä sitten aina äitiyslomaan asti. Tosin muistelin, että hän söi jonkin lääkekuurin?!

Muistaakseni lapsiveden aikainen meno oli hänellä riskinä.

Toivottavasti saat parempiakin vastauksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulla kolmas raskaus. kahdessa ekassa sup alkaneet 20 viikon tuntumassa ja jatkuneet aikalailla koko " riskiajan" , molemmat lapset syntyneet kuitenkin täysaikaisina. Nytkin strepto taas positiivinen kun oli rv 16 vaivaa niin kävin äitipolilla. mitään kuuria en saanut, eikä nyt ole vielä supistellutkaan. Saa nähdä kuinka käy. Toisen rask aikana sup herkässä ja alavatsa ja selkäsärkyä siihen yhteyteen, joten olin saikulla n.rv 17-27, sitten töissä kuukauden verran ja loppu ajan taas saikulla. kohdunsuun tilanne on minulla pysynyt hyvänä.

marenki rv 21+6

Ensinnäkin aah, mun " lempi" aihe!!! Hain tuolla alempana tietoja ko sairaudesta..

Mä jäin erittäin vastentahtoisesti sairaslomalle joskus rv 28 paikkeilla tuon bakteerin aiheuttamien supistusten takia ja enemmän tai vähemmän lepoa olikin elämä sitten synnytykseen saakka (rv 39+5)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat