Vierailija

Mitä olette saaneet siihen hoidoiksi?

Mulla sellainen ja nyt kokeillaan kortisonipiikkiä. Auts!

Kommentit (14)

kävin pari kuukautta sitten ostamassa apteekista silikooni pohjalliset

ja voi pojat mulla meni kantapää paljon kipeämmäksi.

En tiedä sitten olisiko pitänyt käyttää pidempään,jotta jalka olisi tottunut siihen.

Eli ilmeisesti tähän vaivaan paras hoito on aika :)

Luupiikki tulee tulehduksen seurauksena osalle potilaista, mutta se ei ole siis kipujen syy, vaan seurausta niitä aiheuttavasta tulehduksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se siis menee (jos menee) joskus itsestään ohi.

Ensimmäiseksi hanki kenkiisi pohjalliset, johon leikkaat reiän kipeän kohdan kohdalle; tämä auttaa varmasti (ei nyt ihan heti).

Toinen on tuo kortisonipiikki, tosin sen täytyy osua just kohdalle (eikä melkein), itselläni tuli vain kahta kipeämmäksi.

Kolmas on tulehduskipulääke, en muista minkä nimistä itselläni oli mutta t-keskuslääkäri kirjoitti reseptin.

Itselläni on ollut luupiikki vasemmassa jalassa nyt 3v, mutta jo 2v melkein oireeton, tuolloin sain pohjallisen (ortopediltä). Olisikohan melkein hävinnyt? Reiällistä pohjallista käytän kuitenkin tässäkin jalassa vieläkin.

Toinen jalka alkoi vaivata vajaa vuosi sitten...

En tiedä onko apaua mutta mulle ehdotettin " jossain vaiheessa"

myös fysioterapeutille menoa.

Mietin,että mitä siellä voisi tehdä,että kipu hellittäisi.

Mulla kesästä saakka kantapää ollut TOSI kipeä.

Leikkaavatkohan jos mikään ei auta?

Ap

muutaman kerran olen saanut kortisonia. Riippuu ihan kuka pistää, joillakin kerroilla on mennyt ihan hyvin. Yhden työterveyslääkärikäynnin en ikinä unohda. Jätti pöydälle istumaan neula (ruiskuineen päivineen) törröttäen jalasta kun meni toiseen huoneeseen hakemaan puhdistuslappuja ja laastarin...

Kannattaa välttää rasitusta piikin jälkeen.

Itse ostin semmoset kantapääpohjalliset josta saa pienen pisaran pois siitä kantapään keskeltä, niitä käytin kunnes jalka ei enää oikeillut ja mulle auttoi. Nyt ei oireile mutta jos alkaa niin otan pohjalliset uudelleen käyttöön.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat